Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Yol Tutuş


Recai Bayram

Soru

marabayın gençlik. focus II den focus IIIe terfi ettim. 2013 model 115 hp tdci şu anda 18000 kmde.style paket. ben konya anamur arası yollarda yaklaşık bi 15 bin km yapmışımdır. :) (focus II ile). gidenler bilir oraların virajlarını yokuşlarını. focus 2 ile o virajlarda beni geçebilen olmadı. :) arabayı 88 binde almıştım sattığımda 128 bindeydi. 40 bin km boyunca arabayı kaydırmayı başaramadım yol tutuşu muazzamdı. 

 

ancak focus III te aynı yol tutuş hissini alamıyorum virajlara girerken ellerim terliyor arabanın tekerler sanki yere deymiyormuş gibi geliyor ve focus II ile kaymanın imkansız olduğu yerlerde kayıyor. bu arabayla bir kere anamura gittim özellikle hafif mucurlu yollarda sanki buz üzerinde paten yapıyor acayip moralim bozulmuştu. güya tekerler yeni.  bridgestone  ve 215 55 16 ebatlarda. yani eski focusun 195 65 15 tekerlerine göre çok yeni ve geniş. sizde de aynı sorun oldu mu yoksa benim arabada bi sorun mu var kamber açısı neyim mi bozuk sizce?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

aynen hocam direksiyon çok hızlı tepki veriyor doğru. benimki psikolojik değil yalnız. ben polodan F II ye geçince ooo işte araba bu dedim tank gibi yoldan çıkması imkansız dedim. poloyla bu günlere gelebildiğime şaşırdım yani o derce güvensiz bir arabaymış (96 model 3 kapı polo) ama F III den beklediğim daha teknolojik olmasıyla daha güven verici olmasıydı. ama öyle olmadı. hocam sizin datçadaki o döndüğünüz virajlardan 1500 tanesi var gülnar anamur arasında orda da eski F II ile farklı bi performans saptamadım. yani 60-70 ile sert virajları çok rahat döndüm. ama beni tedirgin eden 110-120 ile giderkenki hissettiğim o güvensizlik. eskisi kadar hızlı giremiyorum kaymak asfalttaki geniş virajlara

 

 

Sizin bu dediğinizi aracı ilk aldığımda hissetim, size hak veriyorum aslında fakat bu alışma süreci emin olun şöyleki;

 

Önceki aracım focus 2.5'da 103 bin km yaptım ve sattım sonra F3 aldım ilk aldığımda sizin yaşadığınız hissi hissettim araç kaymak yolda viraj dönerken arkası kayıyor gibi geldi bir kaç kez.

 

En sonunda bir kavşakta denenmeyecek kadar yüksek hızda bir deneme yaptım ve esp yandı topladı aracı.

 

Rahat olun korkmayın ilerleyen süreçte alışacaksınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sizin bu dediğinizi aracı ilk aldığımda hissetim, size hak veriyorum aslında fakat bu alışma süreci emin olun şöyleki;

 

Önceki aracım focus 2.5'da 103 bin km yaptım ve sattım sonra F3 aldım ilk aldığımda sizin yaşadığınız hissi hissettim araç kaymak yolda viraj dönerken arkası kayıyor gibi geldi bir kaç kez.

 

En sonunda bir kavşakta denenmeyecek kadar yüksek hızda bir deneme yaptım ve esp yandı topladı aracı.

 

Rahat olun korkmayın ilerleyen süreçte alışacaksınız.

inşallah öyle olur. ben de denemek istiyorum ama yemiyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

viraja limitlerinin üstünde girerseniz kaymaktan çok araç komple dışa doğru geziyor, bu da komple burnunun kayıp, 180 derece dönmesinden daha iyi midir kötü müdür, mühendisleri değerlendirmiştir. aşağısı uçurumsa gezmesi pek iyi olmaz..

 

ama bizim burada aşağı inerken sağa bir viraj vardır ve yol eğimi sol dışa doğru hatalıdır-ters açılı yani..

eski aracım Hyundai era da o virajı öyle dönüyordu sanki, ha burada şu var, limitler biraz daha zorlansa focus taki güvenlik aracı daha iyi yolda tutar..

 

lastik basınçlarınıza da dikkat edin..bende ermenek te çalıştım 1.5 yıl, bilirim az çok oraları.

 

bütün bunlar bir kenara uzun yolda, genelde yolların üzerindeki hız tabelalarına en fazla +20 km ile uyarım.. trafik 30 km tabelası koymuşsa oraya max 50 ile dönerim..

birde gece-gündüz yolda navigasyonu açık tutarım, asistana ihtiyacım olmasa bile, virajları haritada görmek iyi oluyor :)

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

viraja limitlerinin üstünde girerseniz kaymaktan çok araç komple dışa doğru geziyor, bu da komple burnunun kayıp, 180 derece dönmesinden daha iyi midir kötü müdür, mühendisleri değerlendirmiştir. aşağısı uçurumsa gezmesi pek iyi olmaz..

 

ama bizim burada aşağı inerken sağa bir viraj vardır ve yol eğimi sol dışa doğru hatalıdır-ters açılı yani..

eski aracım Hyundai era da o virajı öyle dönüyordu sanki, ha burada şu var, limitler biraz daha zorlansa focus taki güvenlik aracı daha iyi yolda tutar..

 

lastik basınçlarınıza da dikkat edin..bende ermenek te çalıştım 1.5 yıl, bilirim az çok oraları.

 

bütün bunlar bir kenara uzun yolda, genelde yolların üzerindeki hız tabelalarına en fazla +20 km ile uyarım.. trafik 30 km tabelası koymuşsa oraya max 50 ile dönerim..

birde gece-gündüz yolda navigasyonu açık tutarım, asistana ihtiyacım olmasa bile, virajları haritada görmek iyi oluyor :)

doğru bak lastik basıncını ne zamandır kontrol ediyim diyordum kontrol etmedim en basitten başlamak lazım sorunu çözmeye ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

viraja limitlerinin üstünde girerseniz kaymaktan çok araç komple dışa doğru geziyor

Bu ne demek şimdi, "gezmek", gidip gelmek mi, kasanın yatması mı, lastikler bu esnada kayıyor mu?

Daha önce de yazdım viraja gereğinden hızlı girer ve ayağınızı gazda sabit tutarsanız Focus diğer pek çok önden çekişli araç gibi hafif hafif burundan açıyor, yani ön tekerleklerin üzerinde dışarı doğru kayıyor, bu esnada korkar ayağınızı gazdan çekerseniz hızınıza bağlı olmak kaydı ile ağırlık değişimi ile hafiften arkayı açmaya çalışıyor, yolda kopmadan, frene basarsanız ise kuvvetle arkayı açıyor ve ESP devreye girerek "hart" diye yola sokuyor.

Benim kullandığım bütün Focus'lar bunu yapıyor. Gezme mezme yok yani...

Bu sayede yıllar içinde çok efektif bir teknik geliştirdim, özellikle yeni Focus'ta çok etkili, viraja hızlı giriyorum, burundan kaydığını hissettiğim anda gazı ani bırakıp tekrar köklüyorum, bu hareketle arka hafif açıp burnu yoluna sokuyor ve ben de tam gaz devam ediyorum, ideal çizgiden çok az dışa kaçıyor, onu da girerken içe yatarak dengelemek mümkün.  

Böyle çok hızlı dönebiliyorum, özellikle pürüzsüz asfalt ve geniş - hızlı virajlarda.

Yalnız bu his kısmı çok önemli zamanında yapmazsanız geldiğiniz istikamete devam edebilirsiniz, hoş ESP frenler...

Neyse siz denemeyin iyisi mi!


doğru bak lastik basıncını ne zamandır kontrol ediyim diyordum kontrol etmedim en basitten başlamak lazım sorunu çözmeye ;)

Uzun ve virajı bol yola gideceksem lastikleri ön 34 arka 36 Psi yapıyorum, daha iyi tutunuyor, ve yukarıda yazdığım tekniğe en uygun basınçlar bunlar. Aslında birkaç Psi daha bassan daha da iyi tutar ama konfor olumsuz etkileniyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu kadar önemli ise coilover almak lazım. Arabanın limitlerinde giderken hata affetmeyeceği aşikar.

 

Bir de pist günü düzenlemek lazım 20-25 kişi olup, forumda "arabanın hakkı"nı verecek üye sayısı gittikçe artmakta  :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus2 hb kullandim uzun sure. Şu an focus3 sedan kullaniyorum. Focus3 focus2 ye gore daha uzun ve arkasi cok ama cok yuksek aradaki fark bu. Bu sebeple de virajda arkayi hemen birakiyor.

Yahu bir benimki mi bırakmıyor arkasını, benim ağırlığımdan mıdır nedir?

Bu yazılanları gerçekten anlamakta zorluk çekiyorum.

Ayrıca bu aletin en az 10 tane testini okudum, kimse de arkasını bırakmasından bahsetmiyodu...

Hepi topu 5 cm'lik boy farkı ve yükseklik yol tutuşunu etkilemez, ağırlık dağılımına bakmak lazım. Yen, Focus 60:40 oranında, eskiyi hatırlamıyorum.

Kaldı ki bu da tek başına yeterli değil, süspansiyon geometrisi esas rolü oynar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yahu bir benimki mi bırakmıyor arkasını, benim ağırlığımdan mıdır nedir?

Bu yazılanları gerçekten anlamakta zorluk çekiyorum.

Ayrıca bu aletin en az 10 tane testini okudum, kimse de arkasını bırakmasından bahsetmiyodu...

Hepi topu 5 cm'lik boy farkı ve yükseklik yol tutuşunu etkilemez, ağırlık dağılımına bakmak lazım. Yen, Focus 60:40 oranında, eskiyi hatırlamıyorum.

Kaldı ki bu da tek başına yeterli değil, süspansiyon geometrisi esas rolü oynar.

 

Bende de aynı şekilde şimdiye kadar böyle bir şeye rastlamadım, bende esp de yok üstelik arkasını önünü bir bırakırsa. :P 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Valla bende okadar zorladım kaysa bile bunlar zevkli şeyler tehlikeli hiçbirşey yaşamadım ki şöyle birşey var F2'yi bile dans ettire ettire sürebilirsiniz..

 

Gözümle görmedikçe bu kaydıraklar garip direksiyon hareketleriyle yapılıyor diyeceğim.. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Lastik havalarından olabilir, kontrol ettirmekte fayda var. Diğer konu direksiyonun aşırı hassas olması da ani yön değişimlerine neden olduğundan yol tutui zaafiyeti gibi algılanabilir. İlk aldığımda bende tedirgin oldum hatta eşim acemi gibi kullanıyorsun demişti. 95 golften sonra herşeyiyle çok hızlı geldi bana. Alışınca oyuncak gibi oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu ne demek şimdi, "gezmek", gidip gelmek mi, kasanın yatması mı, lastikler bu esnada kayıyor mu?

 

 gezmekten kastettiğim, göbekten yada neredeyse 90-110 derecelik keskin virajda dönüş yaparken, sola dönüş yapalım; araba komple direksiyonu hiç toparlamadan-sabit tutarsak, hafif sağa doğru komple giderek-tabiri caizse kayarak dönüyor. abartarak yazıyorum sol şeriti doldurmuşken sağa doğru kayarak orta şerite geliyor.

tabi ki bu dönüşler hep limitler zorlanarak yapılan dönüşlerdir..bazı durumlarda burun döneceğimiz yöne akıyor ve arka kopacak gibi oluyor, o zaman esp devreye giriyor..geniş yolu olan bir iki göbek var ev yolumda bazen limitleri zorlarım. aracı tanımak lazım..

 

ortada ciddi bir sorun yok zaten..belki bir kısmı lastik karakteristiğinden yapıyordur..michelinler nede olsak yumuşak lastik.. goodyear lada denemek isterim aynı virajları

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçen hafta atlattığımız tehlikelerden biri...

 

Midyat-Batman yolu Üçyol mevki. Hasankeyf'e 4-5km var.

Yol asfalt, hafif mucurlu, banket ise daha fazla.

15dk kadar sağnak yağmurdan sonra hafif yağış devam ediyor.

Hız 105km/h sabitlenmiş.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.