Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Tekleme Ve Hızlanmama Sorunu


Melih Kenan

Soru

2 ay önce 2008 (2007 buçuk) ford focus 1.6 TDCI Trend marka aracımı aldım. Aldığımdan beri arabayı nazik kullanıyorum, cuma günü fren pedalında titreme olduğundan sanayiye gittim. 

Usta test sürüş yaptı, arabayı sert kullandı araç 3000 devirden sonra devir saati yükseliyor ama hızlanmıyor debraj plakası arızalı dedi biraz ilerledikten sonra araç 100-120 km de giderken teklemeye (titreme değil) başladı. Gaza yüklenince tekliyor, gaz pedalını okşarcasına gidince sıkıntı yapmıyor ve bu tekleme düşük viteslerde de gaz pedalına yüklenince yapmaya başladı. Arızayı anlamak için tekler vaziyette uzun süre gidince araç stop ediyor ve çalışmıyor 3-5 dakika sonra çalışıyor.

Aracın debriyajını denemek amacıyla dik yokuşa vurduk motorcu debriyaj sağlam dedi. Onla beraber ustaya gösterdik o da test etti gaz yemiyor ilk debriyajın yapılması lazım sonra tekleme bulunur dedi. Debriyaj masrafı 750 TL. Aynı gün başka ustaya gösterdim, %90 hava akış metresi arızalıdır değiştiririz düzelir dedi.

1- 3000 devirden sonra devir yükseliyor ama motorun bağırıp gitmemesi ve tekleme yapması hava akış metresi ile ilgili midir?

2- Dik yokuşa sıkıntısız çıkan bir aracın debriyaj balatasında sıkıntı var mıdır?

3- Hava akış metresini söküp balata spreyi ile temizlesem düzelme ihtimali nedir?

 

Araç tekleme yaptığı zaman bilgisayarda motor sistem arızası yazısı çıkıyor.

Aracın arızalarını sildirdim, olduğu yerde çalıştırıp deviri yükselttim aşağıdaki arızaları verdi.

1- Crank Pos Sensor A Circ Range/ Performance

2-  Krank pozisyon sensörü A devre aralıkları

3- Kütle/Hacim Hava Akış Devresi hatalı

---------------------------------------------------------------------

CAN - Communication Bus fault

 

Saygılar...

Melih Kenan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

satanda tekliyor diye satmıştır belki, gidip servise 1000-2000 tl vermemiştir. belkide vermiş sıkıntı gitmemiştir. aracaı sakarya dan aldı iseniz servise gidip baktırın ne gibi işlemler yapılmış bu araca. hava-oksijen sensörü değişebilir. ford u bilmem ama eski aracım Accent era nın en pahalı parçalarından biriydi. 250 tl civarıydı. enjektörler olabilir. onlarda dizellerde bayağı pahalı sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

debriyaj için anlama şekli şöyledir. Dik yokuşta arabayı rampa aşağı vitese takarsınız. Araç stop vaziyette. El freni çekmeden viteste kaydırma yapıyorsa debriyaj balatası geçmiş olsun. Devir yükseliyor araba hızlanmıyor ise debriyaj balatası geçmiş olsun :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracınızdaki sorunları tecrübeme dayanarak şöyle sıralıyorum..

aracınızın hava akışmetresini temizleyin bu sensöre bağlı olan devrelerdeki sigortaları yenileyin muhtemelen motor yıkamasında elektrik aksamı bu sistem üzerinde kısadevre yaptı ve motor kendini korumaya aldı akışmetrenin bağlı olduğu fişi pas sökücü ile temizleyin akışmetreyide pas sökücü sprey ile temizleyin akabinde buna bağlı sigorta olup olmadığını kontrol edin ben hatırlamıyorum sigorta kutusunda bu sigorta varmıydı yokmuydu diye yok ise kurcalamayın havaakışmetresi mekanik bir arızaya uğraması için algı bölgesinde yabancı katman oluşmuştur herhangi bir şekilde darbe ve deformasyona maruz kalabilecek bir yapısı yok 

 

baskı balata içinde bilyesi yanlış takılmış muhtemelen yansanayi debriyaj seti entegre edilmiş ve kavramada sıkıntı yok kaçırma yapıyor aracınız bu debriyaj bilyesinin uyumuyla alakalı bir sorun balatanız baskıdan tam ayrılmıyor sürekli kavrama üst noktasındaymış gibi hareket ediyor araç dikkat edin ;

aracınızı yüklüyken denerseniz yokuştada kavrama yapmadığını farkedeceksiniz zaten...

 

ve kullandığınız sürece balatanın ömrünü yiyorsunuz şu anda

 

baskıbalatanın bilyesini değiştiriniz muhtemelen kıytırık bir ustada satışa uygun hale getirilmeye çalışılmış arabayı ve montaj esnasında eksiklikler sözkonusu %90  bilyeden kaynaklanıyor farklı bir ford aracın bilyesi uyum gösteriyor diye çakmışlar işte

 

ciddi bir ford ustasıyla temizlemeniz gereken pürüzler bunlar çok bir masraf çıkaracağını zannetmiyorum ama baskı balataya 1000 tl civarı bir sıkıntı kaçmış olabilir baskı balatanın yanmamış olması için dua ediniz...

 

geçmiş olsun 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracınızdaki sorunları tecrübeme dayanarak şöyle sıralıyorum..

aracınızın hava akışmetresini temizleyin bu sensöre bağlı olan devrelerdeki sigortaları yenileyin muhtemelen motor yıkamasında elektrik aksamı bu sistem üzerinde kısadevre yaptı ve motor kendini korumaya aldı akışmetrenin bağlı olduğu fişi pas sökücü ile temizleyin akışmetreyide pas sökücü sprey ile temizleyin akabinde buna bağlı sigorta olup olmadığını kontrol edin ben hatırlamıyorum sigorta kutusunda bu sigorta varmıydı yokmuydu diye yok ise kurcalamayın havaakışmetresi mekanik bir arızaya uğraması için algı bölgesinde yabancı katman oluşmuştur herhangi bir şekilde darbe ve deformasyona maruz kalabilecek bir yapısı yok 

 

baskı balata içinde bilyesi yanlış takılmış muhtemelen yansanayi debriyaj seti entegre edilmiş ve kavramada sıkıntı yok kaçırma yapıyor aracınız bu debriyaj bilyesinin uyumuyla alakalı bir sorun balatanız baskıdan tam ayrılmıyor sürekli kavrama üst noktasındaymış gibi hareket ediyor araç dikkat edin ;

aracınızı yüklüyken denerseniz yokuştada kavrama yapmadığını farkedeceksiniz zaten...

 

ve kullandığınız sürece balatanın ömrünü yiyorsunuz şu anda

 

baskıbalatanın bilyesini değiştiriniz muhtemelen kıytırık bir ustada satışa uygun hale getirilmeye çalışılmış arabayı ve montaj esnasında eksiklikler sözkonusu %90  bilyeden kaynaklanıyor farklı bir ford aracın bilyesi uyum gösteriyor diye çakmışlar işte

 

ciddi bir ford ustasıyla temizlemeniz gereken pürüzler bunlar çok bir masraf çıkaracağını zannetmiyorum ama baskı balataya 1000 tl civarı bir sıkıntı kaçmış olabilir baskı balatanın yanmamış olması için dua ediniz...

 

geçmiş olsun 

Emir kardeşimin dediklerine katılıyorum.

Ancak akışmetreyi pas sökücü spreyle değil özel temizleme spreyi ile temizlemek daha sağlıklı olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracınızdaki sorunları tecrübeme dayanarak şöyle sıralıyorum..

aracınızın hava akışmetresini temizleyin bu sensöre bağlı olan devrelerdeki sigortaları yenileyin muhtemelen motor yıkamasında elektrik aksamı bu sistem üzerinde kısadevre yaptı ve motor kendini korumaya aldı akışmetrenin bağlı olduğu fişi pas sökücü ile temizleyin akışmetreyide pas sökücü sprey ile temizleyin akabinde buna bağlı sigorta olup olmadığını kontrol edin ben hatırlamıyorum sigorta kutusunda bu sigorta varmıydı yokmuydu diye yok ise kurcalamayın havaakışmetresi mekanik bir arızaya uğraması için algı bölgesinde yabancı katman oluşmuştur herhangi bir şekilde darbe ve deformasyona maruz kalabilecek bir yapısı yok 

 

baskı balata içinde bilyesi yanlış takılmış muhtemelen yansanayi debriyaj seti entegre edilmiş ve kavramada sıkıntı yok kaçırma yapıyor aracınız bu debriyaj bilyesinin uyumuyla alakalı bir sorun balatanız baskıdan tam ayrılmıyor sürekli kavrama üst noktasındaymış gibi hareket ediyor araç dikkat edin ;

aracınızı yüklüyken denerseniz yokuştada kavrama yapmadığını farkedeceksiniz zaten...

 

ve kullandığınız sürece balatanın ömrünü yiyorsunuz şu anda

 

baskıbalatanın bilyesini değiştiriniz muhtemelen kıytırık bir ustada satışa uygun hale getirilmeye çalışılmış arabayı ve montaj esnasında eksiklikler sözkonusu %90  bilyeden kaynaklanıyor farklı bir ford aracın bilyesi uyum gösteriyor diye çakmışlar işte

 

ciddi bir ford ustasıyla temizlemeniz gereken pürüzler bunlar çok bir masraf çıkaracağını zannetmiyorum ama baskı balataya 1000 tl civarı bir sıkıntı kaçmış olabilir baskı balatanın yanmamış olması için dua ediniz...

 

geçmiş olsun 

 

 

Emir kardeşimin dediklerine katılıyorum.

Ancak akışmetreyi pas sökücü spreyle değil özel temizleme spreyi ile temizlemek daha sağlıklı olur.

tavsiyelerinin için teşekkürler. Bilya değiştirmek için şanzımanın sökülmesi gerekir değil mi? Ayrıca özel temizleme spreyi nedir? marka söyleyebilir misiniz. Bu arada wurth enjektör temizleyici kullanmamı tavsiye eder misiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

tabiki sökülmesi gerekli. Debriyaj baskı balata değişimi ile aynı prosedür uygulanacak sonuçta. Ayrıca balatanız yanmış ise onunda değişmesi gerekli olacak maalesef.

 

sensör temizliği için http://www.724odeal.com/565-hava-akis-sensor-temizleyici.html bunu kullanabilirsiniz.

 

würth enjektör temizleyiciye gerek yok.

 

Enjektörleriniz sökülüp temizlense daha başarılı bir yöntem olur. Bosch servislerin bazıları yapıyor bu uygulamayı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

km yazılmamış ama 6 yıllık bir araç, sökülmüşken değişmesi mantıklı değil mi?

Araç 6 yıllık trend olduğunuda var sayarsak muhtemelen 150 bin kmyi grçmiştir. Bu kilometreye kadar değişmediyse zaten söküldüğünde değişecektir. Ama eğer aracın eski sahibi değiştirmişse ve hasarda yoksa gerek yok bence

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

-bence işlem görmüş vites kutusu ki 150 000 km bu şekilde kullanılmaz araba zaten o balata 150 bin dayanmaz bu vaziyette muhtemelen işlem görmüş açılmış bir defa 

 

-aracınızın vites kutusu açılmayacak vites kutusu motorda ayrılacak arasında işlem yapılacak 40-45 dakikalık iş ama hüner gerektirdiğinden işçilik bedeli normal işlemlerden daha maliyetli bir uygulamadır.

 

oğuz kardeşimin akışmetre konusundaki tavsiyesi verimli sonuca daha yakındır çevresinde bu tip işlemlere rastlamıştır...

 

würth enjektör temizliği:

 

genelde enjektör katkıları aracın enjektör uçlarında bulunan kılcal tıkanıklıkları giderir tam manasıyla enjektörleriniz temizlenmez sadece enjektör kanallarınız ve enjektör ucu temizlenmiş olur enjektör etrafında kalan kalıntılar kısa bir süre içerisinde dalga dalga büyüyüp temizlenen yeri 1 ayda kapatır(kronikleşir). katkılar tabiiki faydalıdır ama 5 6 kullanımdan sonra yakıt filtresinin işlevini yitirmesine neden olur. yılda 2 defa/20000km  yapılmasında sakınca görmüyorum ben geçen ay attım aracımda %10 kadar serileşme ve yakıt tasarrufu sağladı. ama ilk günkü performansını vermediğini hissedebiliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2 ay önce 2008 (2007 buçuk) ford focus 1.6 TDCI Trend marka aracımı aldım. Aldığımdan beri arabayı nazik kullanıyorum, cuma günü fren pedalında titreme olduğundan sanayiye gittim. 

Usta test sürüş yaptı, arabayı sert kullandı araç 3000 devirden sonra devir saati yükseliyor ama hızlanmıyor debraj plakası arızalı dedi biraz ilerledikten sonra araç 100-120 km de giderken teklemeye (titreme değil) başladı. Gaza yüklenince tekliyor, gaz pedalını okşarcasına gidince sıkıntı yapmıyor ve bu tekleme düşük viteslerde de gaz pedalına yüklenince yapmaya başladı. Arızayı anlamak için tekler vaziyette uzun süre gidince araç stop ediyor ve çalışmıyor 3-5 dakika sonra çalışıyor.

Aracın debriyajını denemek amacıyla dik yokuşa vurduk motorcu debriyaj sağlam dedi. Onla beraber ustaya gösterdik o da test etti gaz yemiyor ilk debriyajın yapılması lazım sonra tekleme bulunur dedi. Debriyaj masrafı 750 TL. Aynı gün başka ustaya gösterdim, %90 hava akış metresi arızalıdır değiştiririz düzelir dedi.

1- 3000 devirden sonra devir yükseliyor ama motorun bağırıp gitmemesi ve tekleme yapması hava akış metresi ile ilgili midir?

2- Dik yokuşa sıkıntısız çıkan bir aracın debriyaj balatasında sıkıntı var mıdır?

3- Hava akış metresini söküp balata spreyi ile temizlesem düzelme ihtimali nedir?

 

Araç tekleme yaptığı zaman bilgisayarda motor sistem arızası yazısı çıkıyor.

Aracın arızalarını sildirdim, olduğu yerde çalıştırıp deviri yükselttim aşağıdaki arızaları verdi.

1- Crank Pos Sensor A Circ Range/ Performance

2-  Krank pozisyon sensörü A devre aralıkları

3- Kütle/Hacim Hava Akış Devresi hatalı

---------------------------------------------------------------------

CAN - Communication Bus fault

 

Saygılar...

http://www.obd-codes.com/p0336

 

Alet kabaca sıkıntısını söylemiş zaten. Krank milinin oradaki sensör yaknlış okuma yapıyor olabilir, krank milinin dişlilerinden birisi kırılmış olabilir.

 

Kısacası ateşleme ile ilgili problem olabilirmiş, ayrıca tüm ateşleme  ve sensör kablolarını kontrol etmek gerekebilirmiş.

 

Tabi bu tip işleri sen ben yapamayacağımız için servise merhaba diyip düzgün teşhis koydurmak gerekebilir.

Alet belli bir devirden sonra yaptığını düşünürsek bence sarsıntıdan gevşek kablo-sensör ihtimali çok yüksek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

-bence işlem görmüş vites kutusu ki 150 000 km bu şekilde kullanılmaz araba zaten o balata 150 bin dayanmaz bu vaziyette muhtemelen işlem görmüş açılmış bir defa 

150K km tahmin aracın kmsini bilmiyoruz.

cmax 150K kmde balatada sıkıntı yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

cmax 150K kmde balatada sıkıntı yok. 

6 yaşına kadar en azından yarısını yapmıştır o araba yani 75000 km ben sana kalıbımı basarım kaçırma yapan aracın balatası 30 000 km den fazla dayanmaz işlem gördüğünü idaa ettim sadece yani açılmıştır muhakkak şanzıman  bakarsan koparta koparta kullanan ben 110000 km aracım hala trafik açıldığında yokuşta filan balata yapışmıyor baskıya

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

6 yaşına kadar en azından yarısını yapmıştır o araba yani 75000 km ben sana kalıbımı basarım kaçırma yapan aracın balatası 30 000 km den fazla dayanmaz işlem gördüğünü idaa ettim sadece yani açılmıştır muhakkak şanzıman  bakarsan koparta koparta kullanan ben 110000 km aracım hala trafik açıldığında yokuşta filan balata yapışmıyor baskıya

anlamadım :)

 

konudaki focusun kmsini bilmiyoruz onun için yazılan 150K tahmin belki 200Kda 3 kere değişti balata.

 

150K dediğim cmax babamın arabası 8 yaşında ve hiç bir belirti yok baskı balatada.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.