Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motorda Uğultu Sesi


Mustafa Aytaç Ünlü

Soru

Ben dün 1.6i benzinli focus 3 aldım sedan titanium smart paketli  akşam eve gelirken motorunda bir uğultu sesi fark ettim.

Ayağımı gaza basıp çektikten sonra bir uğultu sesi duyuyorum devir düşünce uğultuda kesiliyor. yarın servise götürceğim sorun nedir diye

sizinde bu tip aracınız varsa böle bir ses geliyormu ? 

post-4593-0-16196400-1374282324_thumb.jp

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Güle güle kullanın.

Yaşınıza bakarak otomobillerle ilgili yeterli deneyiminiz olduğunu ve bu uğultunun normal motor sesi haricinde olduğunu düşündüğünüzü varsayıyorum. Bu durumda bir şeylerin bir yerlere değerek rezonansa girmesi söz konusu olabilir. Servis teknisyeninin dinleyerek karar vermesi bence de en iyi çözüm. Sonucu bildirirsiniz umarım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

anladığım kadarı ile durduğu yerde yapıyorsunuz bunu. daha sıfır araba normalde olabilir ama olmayabilirde, servise sormak lazım.

gaza basıp devri 5000 lere çıkarıyorsanız normaldir diye düşünüyorum. yükte iken yani sürerken yapıyor mu ona bakmak lazım ki 3500 devrin üstünde bir miktar4500 ün üstünde bayağı yapar, motor 10.000 km leri görene kadar, sonra yine yapar ama azalır sesi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu gün servise gittim diğer 0 ford focus araçlarındada denedim bu ses geliyor.

 

teknisyenlerden biri bilyeler den geliyor olabilir dedi 

diğeri kayışlar sert daha dedi kulandıkça bu ses giderde yumaşaması lazım dedi kayışın. 

 

yapacak bişey yok şimdi 0 araba aldım motorununda işlem yapılmasını pek istemdiğimden 1000-2000 km yapıpıcam. düzelmesse ozaman bakıcaz çaresine .


anladığım kadarı ile durduğu yerde yapıyorsunuz bunu. daha sıfır araba normalde olabilir ama olmayabilirde, servise sormak lazım.

gaza basıp devri 5000 lere çıkarıyorsanız normaldir diye düşünüyorum. yükte iken yani sürerken yapıyor mu ona bakmak lazım ki 3500 devrin üstünde bir miktar4500 ün üstünde bayağı yapar, motor 10.000 km leri görene kadar, sonra yine yapar ama azalır sesi.

yok mehmet bey sadece araca 2.000 devire kadar gaz veriyorum geri çekiyorum 1.500 devirden sonra uğultu sesi başlıyor ronaltiye gelince araba ses kesiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

anladığım kadarı ile durduğu yerde yapıyorsunuz bunu. daha sıfır araba normalde olabilir ama olmayabilirde, servise sormak lazım.

gaza basıp devri 5000 lere çıkarıyorsanız normaldir diye düşünüyorum. yükte iken yani sürerken yapıyor mu ona bakmak lazım ki 3500 devrin üstünde bir miktar4500 ün üstünde bayağı yapar, motor 10.000 km leri görene kadar, sonra yine yapar ama azalır sesi.

 

1. Durduğu yerde ses yapan motor yük bindiğinde yani giderken niye ses yapmaz, ya da daha az ses yapar

2. Motor eskidikçe niye sessizleşir?

bu gün servise gittim diğer 0 ford focus araçlarındada denedim bu ses geliyor.

teknisyenlerden biri bilyeler den geliyor olabilir dedi 

diğeri kayışlar sert daha dedi kulandıkça bu ses giderde yumaşaması lazım dedi kayışın. 

yapacak bişey yok şimdi 0 araba aldım motorununda işlem yapılmasını pek istemdiğimden 1000-2000 km yapıpıcam. düzelmesse ozaman bakıcaz çaresine .

yok mehmet bey sadece araca 2.000 devire kadar gaz veriyorum geri çekiyorum 1.500 devirden sonra uğultu sesi başlıyor ronaltiye gelince araba ses kesiliyor.

1. Benim kullandığım atmosferik benzinlilerde anormal bir ses duymadım, ses özürlü olsam da otomobillerle en az kırk yıllık bir haşrı neşirliğim olduğundan atlama ihtimalim zayıf.

2. Diğer araçlarda da varsa teknisyen niye sesi anormal buluyor? Hepsi mi sorunlu? Eğer öyleyse niye sorunlu araba satıyorlar?

3. Niye durduk yerde gaza basıp basıp ses dinliyorsunuz?

Daha çok sorum varda bunaltmıyayım dedim. ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

1. Durduğu yerde ses yapan motor yük bindiğinde yani giderken niye ses yapmaz, ya da daha az ses yapar

2. Motor eskidikçe niye sessizleşir?

1. Benim kullandığım atmosferik benzinlilerde anormal bir ses duymadım, ses özürlü olsam da otomobillerle en az kırk yıllık bir haşrı neşirliğim olduğundan atlama ihtimalim zayıf.

2. Diğer araçlarda da varsa teknisyen niye sesi anormal buluyor? Hepsi mi sorunlu? Eğer öyleyse niye sorunlu araba satıyorlar?

3. Niye durduk yerde gaza basıp basıp ses dinliyorsunuz?

Daha çok sorum varda bunaltmıyayım dedim. ;)

aracı dün aldım daha 0 arabaya 50.000 tl vermişim karşılığında iyi bir şey beklemeyeyim mi?

yanlış bilmiyorsam wolsvogenin bir partisinde bütün arabalarında şanzımanında sorun çıkmıştı. Yani bu focusun bu partisindede sorun olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

1. Durduğu yerde ses yapan motor yük bindiğinde yani giderken niye ses yapmaz, ya da daha az ses yapar

2. Motor eskidikçe niye sessizleşir?

 

 

abi yanlış mı yazmışım, doğru ise neden bana sordun ki cevabını bildiğin şeyleri. yoksa cevap yazmaya mı üşendin :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

abi yanlış mı yazmışım, doğru ise neden bana sordun ki cevabını bildiğin şeyleri. yoksa cevap yazmaya mı üşendin :)

Arkasındaki mantığı çözmeye çalışıyorum ve beceremiyorum, onun için de yardımcı olmanı rica ediyorum.

Bence sürüş esnasında motor sesi azalmaz, sadece yol gürültüsü tarafından maskelenir.

Eskimeyle ilişkiyi de hiç kuramadım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Plakası yeter Mustafa Bey :) Biraz kullanın zamanla düzelebilir. Aracım 19 bin km de ve 10.000 km de ki haline göre daha sessiz ve düzgün ritimli olarak çalışıyor. Siz korkmadan kullanın, ufak ufak zorlayarak aracı alıştırın. Araç kendisini adapte eder belirli bir süre. Kullanım tarzını( gaz pedalına basma oranı, hangi devirlerde aracı kullanıldığını, vites değiştirmek için hangi devir bandının seçildiğini vs.. ) izler ve buna göre enjeksiyon, ateşlemeyi ayarlar. Bu süreçte adapte olana kadar biraz değişik sesler uğultular hissedilebilir. Başka bir sorunda olabilir örneğin motor kulağı sorunludur veya şanzıman kulağının civatasını sıkmamışlardır şanzıman kulağı ileri geri gidiyordur yüke göre traversin üzerinde. Demek istediğim çok alakasız şeyler olabilir. Sesi duysak bile çözümlemem zordur. Aracı kaldırıp altına bakmak, torpidoyu sökmek bile gerekebilir sesi çözmek için. Belki torpidonuz düzgün konumda montajlanmadı ve o devirlerdeki motor titreşimlerinde ses yapıyor :)

Dediğim gibi plakası yeter, keyfine bakın. Akacak kan damarda durmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkasındaki mantığı çözmeye çalışıyorum ve beceremiyorum, onun için de yardımcı olmanı rica ediyorum.

Bence sürüş esnasında motor sesi azalmaz, sadece yol gürültüsü tarafından maskelenir.

Eskimeyle ilişkiyi de hiç kuramadım

 

13 nolu mesajda çağlar bey de aracının 19 binde olduğunu ve 10.000 e göre daha sessiz olduğunu yazmış.(gerçi onunki dizel ama km ler geçtikçe benzer etki hissedilir)

 

bana gelince; aynısı benim eski aracımda bariz oldu. arabayı 1 ağustos 2007 de almıştım. 15 gün sonra uzun yola çıktım, Karabük e. Gerede civarı bayağı inişli çıkışlıdır, keza ankara gerede arasında da vardır otobanda. ben sürüş dinamiklerinden fazla taviz vermem, araba yakarsa yakar. 3. vites 4500 devirle, sanırım 90-100 km arası hız oluyordu, tırmanırdım. ilk iki yaz uğultudan içerde oturulmazdı, kulaklarımız aşırı rahatsız olurdu. 3.yaz ki bu 20.000 leri bulduğu an oluyor. uğultu ciddi oranda azalmıştı. buna eski motorlardaki uzun vadeli rodaj süresi denebilir(klasik 1500-3000 km lik rodajın haricinde, denirya 10 bini geçince yakıt bir miktar azalır diye).. sanırım pistonların yatağa tam alışması ilk rodaj süresi olan 1500 lerden sonra 10-15 bin i geçince gerçekleşiyor. (işte yataktaki bollaşma 250 binlerden sonra artınca rektefe istemiş oluyor)

 

ikinci mesele ise. arkadaş motordan uğultu geliyor dedi. bir motorda o kadar uğultu gelmesi için 4000 devirleri geçmek lazım diye düşündüm. herhalde araç boşta iken gaza dokunuyor ve birden 4-5 bin devirlere çıkan uğultudan şikayetçi ise bunun normal olduğunu izah etmeye çalıştım.  araç boşta iken 5000 devire çıkarsanız vın vın diye ses çıkarır, viteste yükte iken bu vın lama sesi çıkmaz daha makul olan kendi sesini çıkarır, çünkü boşta salınım olmayınca-normal çalışma düzeninde- yukarı hareket eden piston alttan da aşağıya çekilmiş gibidir, piston(motor) daha sessiz çalışır. (bunu şuna benzetebiliriz, diyebilirsiniz ki piston sabit kollu zincir serbest malzeme; arabada ses çıkaran sadece motor değil kayış sesleride etkendir herhalde ki bazı araçlarda triger zincirden.. bisikleti düşünün pedal grubunun dişlisini en küçüğe, arkayı en büyüğe alın, tırmanırken zincir gergin tırmanış için ideal durum, aynı şekilde düz yolda veya hafif aşağı iniş gerçekleştirin ve hızlı sürmek isteyin, pedalı çevirmeye bacak hızınız yetmez, zincirde boşluklar olur ve malum hafif sesi duyulur.)

 

illaki abi dediğiniz gibi yol gürültüsünün etkisi vardır ama içerden alınan ses arasında bariz ton farkı vardır. sesin karakteri değişir. aynı ses değildir.

 

bizim 1.0 motora ise hastayım, tırmanırken 4000 devirde vites attığım anlar oldu, olağan 2000 devire göre 4000 devirdeki ses makul artış eski aracıma göre süper sessiz. ama sürekli 4000 devirde sürersem bir ses farkı oluşur mu, sonuçta vites atarken 2. viteste 4000 devire çıkıp hemen 3. vites 3000 lere inmek anlık olay.

15 gün sonra bunuda test edebilirim, ama 4000 devirde yapacağı hıza çıkamam malum, önceki aracımda olduğu gibi ancak yine tırmanışlarda olabilir.

 

3. 4. vites 4000 devirde tırmanınca herhalde bayağı araç bu adam nasıl gidiyor bu yokuşta diyecektir. :) 100-110 u geçer sanırım. bu yokuşlar herhalde 40-50 dereceden aşağı değildir.

(eski aracım Hyundai Accent era 1.4 benzinli, yeni blue ların motoru aynı şekilde mi bilgim yok daha binmek nasip olmadı)

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Demek ki bu motor uğultusu benzinli dizel fak etmiyor; aracım 15 bini geçti uğultu sesi aynen devam ediyor. Yanlız sizden farklı olrak benimki hareket halindeyken geliyor, resmen bir metal sürtmesi ve buna bağlı uğultu sesi var. Sanki rulmanlardan biri gitmiş gibi.Bu hafta servise bırakıcam 15 bin bakımına bakalım ne yapacaklar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Demek ki bu motor uğultusu benzinli dizel fak etmiyor; aracım 15 bini geçti uğultu sesi aynen devam ediyor. Yanlız sizden farklı olrak benimki hareket halindeyken geliyor, resmen bir metal sürtmesi ve buna bağlı uğultu sesi var. Sanki rulmanlardan biri gitmiş gibi.Bu hafta servise bırakıcam 15 bin bakımına bakalım ne yapacaklar.

aydın bey aracınızdaki ses, motor soğukken yapmayıp sıcakken yapıyorsa, yolda viteste giderken ses gelip debriyaja bastığınızda ya da vitesi boşa attığınızda kesiliyorsa bunun sebebi devirdaim'dir bilginiz olsun. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.