Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Devir Saati


İbrahim Armağan

Soru

arkadaşlar 12000km de focus III style plus benzinli araç aldım. Araç 6 aylık. BRC lpg takılmış. Sorum şu; aracım 100km ve üzeri hıza 3bin devirden sonra ulaşmaya başlıyor.Bu durum lpg'dede böyle benzinle kullanırken de.Bundan önceki aracım lpg'li 2005 focus I di. 3bin devire gelmeden 120kmyi rahat görüyordu. Focus III lerde devir saati böyle midir yoksa araçta mı bir sıkıntı var? yakıt olarak fark etmiyor. km'ye 2.30krş felan yakıyor(lpg litre fiyatı-2,55 tl)

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

ve de işin ilginci 2000 motorda 3000dd ile asla 120 km/h görmedim, 110 civarında olurdu. Uzun yolda 4000 dd ile seyir halindeyken neredeyse 150 olurdu.

abi 1.6 nın 3000 devirde 120 yapacağını bende düşünmüyordum. eklediğim fotoğraf bir arkadaşın köprüyü çekme amaçlı çektiği bir fotoğraf denk gelince buraya taşıdım. facebooktada altında devir-hız ile ilgili yorumlar oldu orada 2.0da 5500 devirde 210 olan bir fotoğraf vardı kabaca aynı diye düşünmüştüm ama değilmiş :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konu çok önceleri tartışılmış ama benimde bir sorum var. Powershift ile ilgili bilginiz var mı 6. Viteste 120 km hızda 3000 bin deviri bir tık geçiyor( ancak böyle ifade edebildim :-) ) bana bir anormallik var gibi geliyor. Düşüncemin sebebini sorarsanız 1.2 Corsa aracımda 5. Vites 3000 devirde 110 görüyordum...

Teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konu çok önceleri tartışılmış ama benimde bir sorum var. Powershift ile ilgili bilginiz var mı 6. Viteste 120 km hızda 3000 bin deviri bir tık geçiyor( ancak böyle ifade edebildim :-) ) bana bir anormallik var gibi geliyor. Düşüncemin sebebini sorarsanız 1.2 Corsa aracımda 5. Vites 3000 devirde 110 görüyordum...

Teşekkürler..

 

Anormallik yok araçta

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abiler.Benim aracım 09 focus benzinli. 5. vites 3000 devirde 107-110 civarı yapıyor burada sıkıntı yok tamam ama geçen hafta uzun yolda araç birden 3000 devirde 125-130 u göstermeye başladı çook ilginçtir 1 saat sonra eski haline döndü :) Yakıtla alakalı mı acaba diye düşündüm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abiler.Benim aracım 09 focus benzinli. 5. vites 3000 devirde 107-110 civarı yapıyor burada sıkıntı yok tamam ama geçen hafta uzun yolda araç birden 3000 devirde 125-130 u göstermeye başladı çook ilginçtir 1 saat sonra eski haline döndü :) Yakıtla alakalı mı acaba diye düşündüm.

Kedidir kedi[emoji78]

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abiler.Benim aracım 09 focus benzinli. 5. vites 3000 devirde 107-110 civarı yapıyor burada sıkıntı yok tamam ama geçen hafta uzun yolda araç birden 3000 devirde 125-130 u göstermeye başladı çook ilginçtir 1 saat sonra eski haline döndü :) Yakıtla alakalı mı acaba diye düşündüm.

Baskı balata bitiyor olmalı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Baskı balata bitiyor olmalı

Bende şüphelenmiştim bundan hatta araçta hafif titremeler, üstten kavrama var ama bir kaç ustaya gösterdim eski sahibi ise daha yeni olduğunu söyledi.Elim kolum bağlandı.Bir süre daha böyle sürcez sanırım :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Baskı balata bitiyor olmalı.

Baskı balata kaçırıyor olsa çok hafifi rampada gaz verince hız artmadan devrin artmasını bekleriz. Halbuki burada devrin değişmeden hızın artmasından bahsediliyor.

Ya da 3000 dd ve 120-130 normal, 107-110 kaçırma anındaki hızı...

@Gökhan Yağmur, kardeşim çevre yolunda hafif bir rampa bui 5.vites 3000 dd civarında gaza yüklen bakalım devir artışı ile hız artışı senkron mu değil mi... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Baskı balata kaçırıyor olsa çok hafifi rampada gaz verince hız artmadan devrin artmasını bekleriz. Halbuki burada devrin değişmeden hızın artmasından bahsediliyor.

Ya da 3000 dd ve 120-130 normal, 107-110 kaçırma anındaki hızı...

@Gökhan Yağmur, kardeşim çevre yolunda hafif bir rampa bui 5.vites 3000 dd civarında gaza yüklen bakalım devir artışı ile hız artışı senkron mu değil mi... 

Hocam dediğinizi yaptım lpg de ve benzinde denedim aracın her zamanki hız devir orantısı var gibi.Yani bir anormallik göremedim.

Hocam dediğim gibi, dediğinizi yaptım sıkıntı yoktu ama biraz önce baya dik bir rampada kırmızı ışıkta duruyordum(araçta 4 kişi var).Aracı kaldırırken araç bas bas bağırıyor ama sanki arkadan aracı biri çekiyor gibiydi ve çok kötü şekilde balata kokusu geldi :) sanırım balatada sıkıntı var.

Gökhan Yağmur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam dediğinizi yaptım lpg de ve benzinde denedim aracın her zamanki hız devir orantısı var gibi.Yani bir anormallik göremedim.

Hocam dediğim gibi, dediğinizi yaptım sıkıntı yoktu ama biraz önce baya dik bir rampada kırmızı ışıkta duruyordum(araçta 4 kişi var).Aracı kaldırırken araç bas bas bağırıyor ama sanki arkadan aracı biri çekiyor gibiydi ve çok kötü şekilde balata kokusu geldi :) sanırım balatada sıkıntı var.

Yanlış anlamak yok! diyerek lafa gireyim. Ne kadar süredir araba kullanıyorsun? Hakikaten yanlış anlama ama işin içinde bir acemilik var mı? (varsa söylemek ayıp değil, bende kendimi acemi olarak görüyorum) 

Bu da ihtimalleri ve tepkileri değiştirebilecek bir faktör bu yüzden soruyorum.

Ki ben neler neler gördüm, ayağını debriyajın üstünde unutanı mı ararsın, aslında kavramışken debriyajı bırakmayanı mı, yeterince gaz vermeyip bu araba kalkışlarda titriyor diyeni mi. 

Oluyor yani bir takım olaylar. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı viteste ve aynı devirde farklı hızlar görüyorsanız sorun büyük ihtimalle debriyajdır. Denemeyi yokuş yukarı yapmışsınız, kalkış anında değilde yine rampada ama 2. ya da 3 . viteste tam gaz hızlanırken denerseniz belki daha belirleyici olur. Bu denemenizde cem beyin dediği gibi hız ve devirin birlikte artıp artmadığına bakacaksınız. Anlamanın başka yöntemleri de var bilinen ama çok sağlıklı yöntemler değiller.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.