Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Devir Saati


İbrahim Armağan

Soru

arkadaşlar 12000km de focus III style plus benzinli araç aldım. Araç 6 aylık. BRC lpg takılmış. Sorum şu; aracım 100km ve üzeri hıza 3bin devirden sonra ulaşmaya başlıyor.Bu durum lpg'dede böyle benzinle kullanırken de.Bundan önceki aracım lpg'li 2005 focus I di. 3bin devire gelmeden 120kmyi rahat görüyordu. Focus III lerde devir saati böyle midir yoksa araçta mı bir sıkıntı var? yakıt olarak fark etmiyor. km'ye 2.30krş felan yakıyor(lpg litre fiyatı-2,55 tl)

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Alınmam mrk etmeyin:) kedidir kedi dediğinize daha çok alınmıştım:) uzun sayılacak kadardır araba sürüyorum.O bahsettiğim yokuştan çok kez geçtim ama bu sefer bi anormallik hissettim.Bunu anlatmaya çalışmıştım.Acemi olabilirim ayıp değil sonuçta:) konuyu daha fazla hortlatmayalım.Bakalım zaman neyi göstercek.Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çok kıymetli ve saygıdeğer arkadaşlar.Bir soru sordum herkes fikrini beyan etti.Ben huzursuzluğumu giderdim. Herkese teşekkürler.

Gelelim sorumda geçen duruma. Focus I'im 2005 comfort 1.6 bezin/lpg, lastikler 195/60/15. Şimdi Cem Bey bir hesaplama yapmış ki doğru olabilir itirazım yok.Yukarıda bir cevap verdim. Cevabımda; focus I de 3000 devirde 120km'yi görmesem focus III'deki bu durum benim dikkatimi çekip bu soruyu sormama neden olabilirmiydi.(bu arada focus III'de benzin/lpg'li, 13000km'de).Kusura bakmayın yine bildiğim, gördüğüm(kendi aracım olduğu için) şeyi yine iddia ediyorum.Kullandığım(ki 4 yıl) focus I 3000 devirdeyken araç km'si 120km'ye geliyordu.

Şimdi olmamalı, olamaz, mümkün değildir gibi cevaplara(ki fikir beyan ediyorsunuz teşekkürler) ben ne diyebilirim.Yine söylüyorum soru sormama neden olan durum buydu. herkese selamlar 

 

Aynı durumu bende şuan yaşıyorum hocam, bende 2000 focus 1.6 benzin/lpg ghia vardı 3000 devirde 120 yapıyordum. şu an 2012 focus 1.6 benzin trendx var araç 2000 devire geldi mi benzin yükselt uyarısı çıkıyor ekranda şaşırdım kaldım bende :)

 

ben 2000 focusta 2000-3000 aralığında gidince yakıt değeri çok uygun oluyordu, şimdi 2012 focusu hangi devir aralığında kullanmam lazım?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

dün aracı almadan önce experde 101 noktadan teste soktular.motor ve şanzuman kontolünde 4.viteste 201 km yaptı ve motor sanzuman çok iyi dedi motor  gücü 98.37 çıktı..ancak 121 ps olarak ölçüldü.ben anlamam  12000 km deki araç % 100 diye kafama takıldı sordum.sıfır araçları bile bağladığımızda %100 çıkmıyor % 95 ölçülere kadar iyi.senin ki hele çok iyi dedi hiçbir motorda % 100 olarak göremezsin dedi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Y. bilgisayarı size vites at dediğin de atmanız yeterli.

 

Kısmende olsa katılmıyorum. Yol eğimine göre yeterli hesaplamayı yapamıyor YB. Örneğin düz yolda gidiyorum, 3LT/100km yakarken vites at diyor peki diyorum, vites yükseltiyorum, sonra bakmışımki 6-7LT/100km yakıyor.

Bu durumu kendimce test ettim. Acaba gaz pedal seviyesi aynı kalmıyor ondan oluyor diye düşündüm, CC ile denedim yine aynı. Hani vites değişiminde kaybettiği ivmeyi kazanmak için daha fazla gaz veriyordur CC dedim aynı hıza geliyor ama aynı yakıtı yakmıyor, aynı yolda bir süre bekliyorum aynı yakıt seviyesine yakın bir değere gelmesini ama gelmiyor. Görebildiğim kadarıyla eğim aynı. Hatta aynı durumu aynı yolu tersinden giderekte denedim fakat durum değişmedi. Ve hatta çok hızlı vites atmama rağmen arada 1000 devirlere kadar düşürdüğü oldu, şayet kafasına göre bazen 1500 devirde vites at bile diyor. Kısacası torq ihtiyacını anladığım kadarıyla dikkate almıyor, bu yüzden uyarıyı dikkate alırsanız araba daha fazla yakıt harcıyor.

 

Yani en azından yakıt ekonomisi açısından ve sürüş stabilitesi açısından verdiği önerileri dikkate almak çoğunlukla yanıltıcı olabiliyor. Ben genellikle düz yolda ise 2000 devire gelmeden, yokuşta ise 3000 devire gelmeden vites atmıyorum.

Örnek senaryo, yokuşu (dikmen yokuşu :) ) 2000 devirle çıkıyorum, gaz sabit, vites at diyor, atarsam yığılıp titriyor veya toparlanma aşamasında çok daha fazla yakıt harcıyor.

 

Bunun haricinde vermiş olduğu iki tane öneri var, birincisi düşük devirde giderken ayağınız gaz pedalında sabit kalıyorsa vites yükselt diyor, devir kaç olursa olsun umursamıyor. Ki bence devre bakması gerekirken umursamıyor. Yukarıda bahsettiğim mevzu.

İkincisi çok yüksek devirlere çıkarsanız (şu an pek hatırlamıyorum ama benzinli araçta 5000-6000 devir arası) arabanın zarar görmemesi için vites yükselt uyarısı çıkıyor. Tabiki bu uyarıya ivedilikle uymak gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Orası öyle tabi ama bilmeyen veya bu tür çıkarımda bulunamayanlar zaten bu soruyu soranlar; haliyle sonuca ulaşmış ve kabul edilmiş bir yöntem. Elde olan en kolay yöntembu en azından :D

Otomatik viteslerin bile kararsız ve verimsiz olabildiği yerde bu tür töleransları doğal kabul edebiliriz sanırım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kısmende olsa katılmıyorum. Yol eğimine göre yeterli hesaplamayı yapamıyor YB. Örneğin düz yolda gidiyorum, 3LT/100km yakarken vites at diyor peki diyorum, vites yükseltiyorum, sonra bakmışımki 6-7LT/100km yakıyor.

Bu durumu kendimce test ettim. Acaba gaz pedal seviyesi aynı kalmıyor ondan oluyor diye düşündüm, CC ile denedim yine aynı. Hani vites değişiminde kaybettiği ivmeyi kazanmak için daha fazla gaz veriyordur CC dedim aynı hıza geliyor ama aynı yakıtı yakmıyor, aynı yolda bir süre bekliyorum aynı yakıt seviyesine yakın bir değere gelmesini ama gelmiyor. Görebildiğim kadarıyla eğim aynı. Hatta aynı durumu aynı yolu tersinden giderekte denedim fakat durum değişmedi. Ve hatta çok hızlı vites atmama rağmen arada 1000 devirlere kadar düşürdüğü oldu, şayet kafasına göre bazen 1500 devirde vites at bile diyor. Kısacası torq ihtiyacını anladığım kadarıyla dikkate almıyor, bu yüzden uyarıyı dikkate alırsanız araba daha fazla yakıt harcıyor.

 

Yani en azından yakıt ekonomisi açısından ve sürüş stabilitesi açısından verdiği önerileri dikkate almak çoğunlukla yanıltıcı olabiliyor. Ben genellikle düz yolda ise 2000 devire gelmeden, yokuşta ise 3000 devire gelmeden vites atmıyorum.

Örnek senaryo, yokuşu (dikmen yokuşu :) ) 2000 devirle çıkıyorum, gaz sabit, vites at diyor, atarsam yığılıp titriyor veya toparlanma aşamasında çok daha fazla yakıt harcıyor.

 

Bunun haricinde vermiş olduğu iki tane öneri var, birincisi düşük devirde giderken ayağınız gaz pedalında sabit kalıyorsa vites yükselt diyor, devir kaç olursa olsun umursamıyor. Ki bence devre bakması gerekirken umursamıyor. Yukarıda bahsettiğim mevzu.

İkincisi çok yüksek devirlere çıkarsanız (şu an pek hatırlamıyorum ama benzinli araçta 5000-6000 devir arası) arabanın zarar görmemesi için vites yükselt uyarısı çıkıyor. Tabiki bu uyarıya ivedilikle uymak gerekiyor.

 

Ben eski arabamda (2000 model focus 1,6 benzin/lpg) 2000 devirde kullanırdım ve 3000 devirden aşağı vites atmazdım. 2000 devirde kullanınca da yakıtı gayet uygun oluyordu.

 

Lakin şimdiki kullandığım araba, 2012 focus 1.6benzinli. Vites değiştirme ikazında benim dikkat ettiğim sanki 1500 devirde kullandırtmak istiyor aracı. 1500 deviri biraz geçtik mi 2000 devire yaklaşınca hemen vites değiştirmeni istiyor.

 

Akla ister istemez şu soru geliyor, aracın az yakması için 2000 devir mi 1500 devir mi idealdir? Bir de acaba 1500 devirde yakıtı çiğ atma durumu olur mu ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben eski arabamda (2000 model focus 1,6 benzin/lpg) 2000 devirde kullanırdım ve 3000 devirden aşağı vites atmazdım. 2000 devirde kullanınca da yakıtı gayet uygun oluyordu.

 

Lakin şimdiki kullandığım araba, 2012 focus 1.6benzinli. Vites değiştirme ikazında benim dikkat ettiğim sanki 1500 devirde kullandırtmak istiyor aracı. 1500 deviri biraz geçtik mi 2000 devire yaklaşınca hemen vites değiştirmeni istiyor.

 

Akla ister istemez şu soru geliyor, aracın az yakması için 2000 devir mi 1500 devir mi idealdir? Bir de acaba 1500 devirde yakıtı çiğ atma durumu olur mu ?

Bu soruların hiçbirisine cevap veremem, fakat aracı mümkün olduğunca düşük devirlerde ama ivmelenmesini veya hızını düşürmeden kullanabileceğiniz (yığılmadan, yığılmaya yakın hale getirmeden) en alt devirlerde kullanmayı deneyin diye "önerebilirim" ancak.

 

Yani kısacası arabanızı atıyorum 2bin devirde kullanmak istiyorsanız 3bin devirde vites atın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.