Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Start Stop Sorunu


Ali H.

Soru

2011 model 1.6Tdci syle plus focus aracımda start stopta sorun yaşıyorum.uzun süredir boşta beklerken stop etmiyordu.Servise gösterdim,ilk başta yapamadılar,sonra hallettik diye aradılar.Aracı teslim aldım çalışıyordu ogün için ancak ertesi gün yine arıza verdi ve çalışmamaya başladı.Aynı şekilde sorun yaşayan ya da bilgisi olan varsa yardımını bekliyorum.Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bugün  birkaç kez denedim ve kesin olarak anladım ki start stop sistemi kemer takılı değilken devreye girmiyor.

Ben de yineliyorum, benim araçta kesinlikle kemer ile alakası yok

 

Bugün ışıklarda start stop çalışmadı ... Gaza hafifçe bastım çektim çalıştı ... Diğer ışıkta gene çalışmadı gene aynısının yaptım çalıştı ... Bir kaç kez denedim tesadüf değil ... Bütün araçlar için geçerli mi bilmiyorum, SS si çalışmayan arkadaşlar deneyebilir !

yeterince bekledin mi, belki biraz bekleyince kendiliğinden duracaktı, bazen 5-10 saniye sonra kapatabiliyor nadir de olsa...

Tabii bir diğer izahat da gaza basma ile akü voltajının yükselmesi olabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben de yineliyorum, benim araçta kesinlikle kemer ile alakası yok

yeterince bekledin mi, belki biraz bekleyince kendiliğinden duracaktı, bazen 5-10 saniye sonra kapatabiliyor nadir de olsa...

Tabii bir diğer izahat da gaza basma ile akü voltajının yükselmesi olabilir.

5-10 sn den fazla beklemişimdir, hatta bi kaç ışığıda SS siz geçtim... Diğer ışıkta neden çalışmadığı hakkında forumda yazanları düşünürken tesadüfen gaza bastım, devreye girdi ... Bir müddet sonra eski haline döndü, ilk günkü gibi :) ...
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

kesinlikle emniyet kemeriyle alakası var. 2013 ford focus ecoboost 1.0 4k sedanımı 2013 kasım ayı sonunda aldım. kitapçıkta yazıyor. emniyet kemeri takılmazsa start & stop devreye girmez diye. eminim.

 

en son İngilizce yazı " the driver's seatbelt has not been fastened" çeviri: emniyet kemeri takılmamışsa :)

post-5315-0-36333100-1390156384_thumb.jp

Gökhan Alp tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar SS bugün devre dışı oldu neden bilmiyorum ama A off konumuna geçti ... Tuşuna bassamda devreye girmiyor ! ... Yarin da çok işim var servise gidemen böyle binsem bi sıkıntı olmaz sanırım ?

 

6e6adu8u.jpg

serdar bey merhaba. bahsettiğiniz sorunu bende yaklaşık 3 aydır arabamda yaşıyorum. genelde uzun süre (12-15 saat) kullanılmadığı zaman araba ilk çalıştırmada sanırım akü voltajı düşük geldiği için start-stop düğmesinin ışığını yakarak kendini devre dışı bırakıyor. 10 dakikalık kullanımdan sonra kontağı tekrar kapatıp açtığımda sorun çözülüyor. servise götürdüm bi sıkıntısının olmadığını söylediler. aslında zaten belirtilen şartlar sağlanmadığı zaman zaten ışık yanmasa bile durudurmuyor motoru. ama niye ışığını yakıyor bende anlamadım. siz bir çözüm bulursanız ve bizimle paylaşırsanız seviniriz.

Yakup Çağatay tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı sorunu bende yaşadım, ta ki arabam evin önünde çalışmayıncaya kadar.aküyü değiştirince sorun ortadan kalktı,start stop vazgeçilmezim oldu artık..değişimden önce Start stop calismiyor du..ford akü ler malesef çok adi.aceleye geldiği için cebimden para vererek değiştirdim,garanti yalan oldu.focus lar için mutlu Akü silver i tercih edin.

kisacasi her an aracınız çalışmayabilir.akü değerlerinizi ölçütürüp gerekiyorsa değişimi hemen yapın.

Hasan Meral tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün bir otomobil sitesinde turboyla ilgili şu yazıya rastladım ve paylaşmak istiyorum:

Start Stop Sistemi Turbonun Yağsız Kalmasına Neden Olur Mu?

Peugeot 208 1.4 e-HDi Auto 5R'de görev yapan start-stop sistemi sürekli devreye girdiğinde turbonun yağsız kalma riski olur mu? Bu konu hakkında bilgi verir misiniz?

 

 

Turbo, motorun maksimum torkunu ürettiği devirlerde tam kapasite çalışarak basınç üretir. Aracınızın da maksimum torku fabrika verilerine göre 1750 d/d'den itibaren oluşur. Buna paralel olarak turbonun yağsız kalıp zarar görme sınırı 1400 d/d civarıdır. Araç trafikte durduğu zaman motor devri 750 d/d'de iken turbonun dönüş turu buna yakındır. Motor durduğundaysa turbo da onunla birlikte durur. Bu nedenle turbonun yağsız kalması gibi bir sorun söz konusu değildir. Otomotiv mühendisleri, yeni bir sistem geliştirirken bunun aracın herhangi bir bölümüne hasar vereceğini tespit ederlerse ona uygun bir çözüm bulurlar. Bu turbo için de geçerlidir. Start stop sisteminin çalışmasıyla turbo zarar görseydi bu sistemi geliştiren mühendisler bu konuda da tedbir alırlardı. (kaynak: otohaber.com)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.