Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Fren Yapınca Arabada Kaçma Oluyor


cem aksoy

Soru

geçen gün uzun yolda arabayı biraz sert kullandım. 140 tan sonraki hızlarda fren yapınca arçta bariz sağa sola kaçma vardı.Yolda bu biraz beni huzursuz etti. Böyle birşey sizlerde de varmı ? İki tarafada kaçması acaba ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

geçen gün uzun yolda arabayı biraz sert kullandım. 140 tan sonraki hızlarda fren yapınca arçta bariz sağa sola kaçma vardı.Yolda bu biraz beni huzursuz etti. Böyle birşey sizlerde de varmı ? İki tarafada kaçması acaba ne olabilir?

 

bence spor yay takmanın zamanı gelmiş :kıhkıh: 

şaka bir yana lastik havaları dengesiz olabilir ,  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

geçen gün uzun yolda arabayı biraz sert kullandım. 140 tan sonraki hızlarda fren yapınca arçta bariz sağa sola kaçma vardı.Yolda bu biraz beni huzursuz etti. Böyle birşey sizlerde de varmı ? İki tarafada kaçması acaba ne olabilir?

Yol frenlemeyi etkiler, özellikle değişken zemin özelliği  ve değişken eğim.

Ayrıca sert frenlemede oldukça hızlı tepki veren direksiyon sisteminde istemeden ve fark etmeden yaptığınız küçük oynamalar çok daha belirgin hale gelir.

Ön takımla ilgili mekanik bir problem düşünmem. 

Not: Frenlerin düzenli - düzensiz ayarı olmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yol frenlemeyi etkiler, özellikle değişken zemin özelliği  ve değişken eğim.

Ayrıca sert frenlemede oldukça hızlı tepki veren direksiyon sisteminde istemeden ve fark etmeden yaptığınız küçük oynamalar çok daha belirgin hale gelir.

Ön takımla ilgili mekanik bir problem düşünmem. 

Not: Frenlerin düzenli - düzensiz ayarı olmaz.

yollar çok düzgün değildi. bazen rampalı, orta virajlı orta karar soğuk asfalt yoldu. belki yol ile ilgi söylediklerinizden kaynaklanmış olabilir. ancak frene basıldığında bu katogorideki bir aracın 1-2 cm aşağı çöküyormuş yola yapışıormuş hissiyatı uyandırması gerekirdi. ufak ufak savrulmaları hissedince bende daha sert fren yapamadım. Bu olay birkaç kez oluncada kalan yolda hızımı biraz düşürdüm.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

frene basıldığında bu katogorideki bir aracın 1-2 cm aşağı çöküyormuş yola yapışıormuş hissiyatı uyandırması gerekirdi.
Kategoriyi pek abartmayalım, sonuçta 5 Serisi BMW'den bahsetmiyoruz. Hatta daha önce de belirttim ben dalgalı yollarda Focus'u konfor için iyi ama sürüş performansı açısından kötü olacak şekilde yumuşak buluyorum.

Şöyle canlandırayım: Sert fren yapıyorsunuz, eğimden araç biraz sağa meylediyor, koltukta bir yana yığılır gibi oluyorsunuz ve bu istemsiz ters yönde direksiyon hareketine neden oluyor ve bu süreç böyle yalpalaya yalpalaya devam ediyor. 

Düz ve düzgün asfaltta, rüzgarsız bir zamanda 100-120km/h hızdan direksiyonu düz tutmaya gayret ederek sertçe frenleme yapın bir ara bakalım yalpalama olacak mı...!?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sonuçta 5 Serisi BMW'den

 

ne olursa olsun arabanın adam gibi yola tutunmasını istiyorsak konfordan ödün verilmeli , netekim ; 5 serisi bmw veya a6-5 gibi arabalarda 40 yanak lastik ve kazık gibi yürüyen aksam var veya elektronik olarak duruma göre sertleşiyor , kullandığım 4 kapı a5 benim şuan spor yaylı focusumdan bile daha rahatsız diyebilirim :) 

yeni focus ilk başta sertmiş gibi gelsede ; bana göre f2'den çok daha yumuşak . zaten bu yüzden spor yay karar verdim , kesmese coilover'a kada yolu vardı . ama şimdi tatlı sert bir yapıya sahip ... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu yalpalamanın tek nedeninin yoldaki eğim olduğunu düşünüyorum. Bende bir keresinde yüksek hızda mecburi bir fren yapmak zorunda kaldım ve acayip savrulmuştu sizin dediğiniz gibi. Daha sonraki geçişlerimde yolu izledim. Yolda tırların ya da kamyonların sebep olduğu ezilmeler olduğunun farkına vardım. Lastiğin bir kısmı o ezilmelerin yüksek kesiminde, bir kısmı da alçak kesiminde kaldığında ve bu sırada siz de frene kuvvetli bir şekilde bastığınızda araç bir tarafa çekiyor. Tabi bu sırada biz direksiyona müdahalede bulunuyoruz. Bundan sonrasını sayın @Cem Boneval, 'a bırakıyorum.

Sert fren yapıyorsunuz, eğimden araç biraz sağa meylediyor, koltukta bir yana yığılır gibi oluyorsunuz ve bu istemsiz ters yönde direksiyon hareketine neden oluyor ve bu süreç böyle yalpalaya yalpalaya devam ediyor
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem Boneval, on 22 May 2013 - 11:29, said:

Sert fren yapıyorsunuz, eğimden araç biraz sağa meylediyor, koltukta bir yana yığılır gibi oluyorsunuz ve bu istemsiz ters yönde direksiyon hareketine neden oluyor ve bu süreç böyle yalpalaya yalpalaya devam ediyor.

bu tip fren durumlarında ters direksiyon yapmaktansa araçta yığılmayı hissettiğim anda frende dozajı durdururum. böyle daha güvenli geliyor sanki. Lastik basınçlarını ayarlayınca birde dediğiniz gibi düz yol sıcak asfaltta bir deneme yapayım. umarım radara yakalanmam.

Tolga Başaran, on 22 May 2013 - 11:47, said:

ne olursa olsun arabanın adam gibi yola tutunmasını istiyorsak konfordan ödün verilmeli , netekim ; 5 serisi bmw veya a6-5 gibi arabalarda 40 yanak lastik ve kazık gibi yürüyen aksam var veya elektronik olarak duruma göre sertleşiyor , kullandığım 4 kapı a5 benim şuan spor yaylı focusumdan bile daha rahatsız diyebilirim :)

yeni focus ilk başta sertmiş gibi gelsede ; bana göre f2'den çok daha yumuşak . zaten bu yüzden spor yay karar verdim , kesmese coilover'a kada yolu vardı . ama şimdi tatlı sert bir yapıya sahip ...

yeni astralara arka düzene yeni bir sistem eklemişler. özellikle dalgalı ve virajlı yollarda aracın sağa sola zıplamasını engelliyor. cem aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
bu tip fren durumlarında ters direksiyon yapmaktansa araçta yığılmayı hissettiğim anda frende dozajı durdururum.

Her zaman frenlemeyi durdurma lüksün olmayabilir...

Ayrıca frenleme sürecinde dirksiyonu kırmak yerine olabildiğince sabit tutmaya gayret etmek daha doğru olacaktır. 

Ümit aslında benim değinmeyi unuttuğum çok doğru bir noktaya temas etmiş, özellikle kamyon trafiği ülkemizde yoğun ve sürekli kullandıkları şerittte zamanla oluk açıyorlar, bunlar bazen çok belirgin bazen de anacak araçtaki yük değişimleriyle algılanabilir oluyor. Sizin durumunuzda bu da söz konusu olabilir elbette.

Bir de bu oluklar yağmur suyu ile dolup şiddetli yoldan çıkmaya bile neden olabilecek şiddetli kızaklamalar tetikleyebiliyorlar, yani "aquaplaning"in önemli nedenlerinden birisi, aklıma düşmüşken uyarayım istedim.  

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yeni astralara arka düzene yeni bir sistem eklemişler. özellikle dalgalı ve virajlı yollarda aracın sağa sola zıplamasını engelliyor.

Engelliyor mu? Engelliyormuş mu?

Opel'den sürüş dinamiğine bu denli bir katkı sağlayacak bir hamle beklemiyorum da, o nedenle şaşırdım birazdık.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Engelliyor mu? Engelliyormuş mu?

Opel'den sürüş dinamiğine bu denli bir katkı sağlayacak bir hamle beklemiyorum da, o nedenle şaşırdım birazdık.

yeni astrada focustan farklı olarak iki sistem daha eklenmiş. birisi watts bağlantı sistemi diğeri elektronik ayarlı amortisör. watts sisteminin bağlantılarından aracın ondüllalı virajlarda aracın tekerlerinin yerden kesilmesine engel olacağını düşünüyorum. zaten elektronik amortisöründe spor, normal ve konfor için olduğu pek çabuk tahmin edilmiştir.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.