Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 1.6 Ecoboost Mu, Megane 1.6 Dci 130 Hp Mi?p


İsa

Önerilen Mesajlar

Dizel bir aracın torku ne olursa olsun Benzinlinin üst devirlerde verdiği hazzı vermiyor.

Benzinli bir araç da dizelin ekonomisini veremiyor.

 

Kısaca sonuç bana göre şöyle; benzine pek takılmıyorum otomobil kullanmaktan zevk almak istiyorum diyen kişi için Turbo benzinli biçilmiş kaftan; ben benzine para yetiştiremem aracı çok kullanıyorum uzun mesafeler kat ediyorum diyen içinde günümüz turbo dizelleri çok uygun.

 

Güçleri ne olursa olsun Dizel-Benzinli karşılaştırmak bana göre büyük hata bu yüzden.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Nihat bey neyin hesabini yapiyorsunuz anlamadim. 5.55 lt yakit ortalamaniz var. Bu ekstrem bir deger degilki, ben vakti zamaninda focus1 ile bir depo benzin ile 1012 km yol yapmistim. Yanlis hatirlamiyorsam onun da deposu 52 lt miydi neydi. Guzergah Istanbul >Tekirdag>Canakkale>Akcay> Izmir> Bodrum.. Ki bahsi gecen arac atmosferik klasik duz benzinli motor. Ayni sartlarda dizelle gitsem daha az tuketecegi kesin. P fark elbet sehirdisinda olusmasi icin cok sabirli olmalisiniz.. Ama gunluk kullanimda dizel ile benzinli arasinda ozellikle yogun trafigin yasandigi sehirlerde oturanlar o farki yasayabilirler. Sehirdisinda 90 kmh i gecmeyerek 3 kusurlu litreye sahip tuketimleri tdci motorla yakalayabilirsiniz. Ki bunu da focus3 te test etmisligim vardir. focustaki en faydali ozellik hiz limitoru bence. Geri kalani trafik ongorunuze ve sag ayak kontrolunuze kalmis bir durum.

Dizel motorun az yaktigi bir gercek. Ayni keyfi verip vermedigi tartisilir. Ama 320 nm boru degil. Ara hizlanmalarda falan 240 nm nin tepesinden atlamaya yeterde artar bile.. Esnek

surusun gerceklesecegi bir guzergahta, heleki tirmanma falan soz konusu ise ecoboost un 180 hp si falan kurtarmaz onu. He pabuc birakmaz elbet ama o zamanda oyle 5.5-6 litre tuketimler falan yalan olur.. Oysa dizelde 6 litre ile ayni tirmanmayi rahat rahat gerceklestirirsiniz. Aradaki fark bu.

Ben hangisini alirdim? Sanirim bu ikisi arasinda kalmazdim. Cok farkli araclar. Bircok acidan..

o zaman focus dizel ile ecoboost un tork değerleri aynı ikiside aynı çıkar yokusu aynidir ara hizlanmalari .madem beygir bir işe yaramiyormuş ..ama nedense dizelle ciktigim yokusu ecoboost ile 30km daha hızlı cikiyorum heleki ara hizlanmalar bayağı bir fark var.madem beygirin bi anlamı yok bu nasıl oluyor .ayrıca antalya seydişehir hep yokuş sonra düzlük nevsehire kadar 7.2mazot yakmistim .hep tırmanma olduğu için yani sizin dediginiz gibi 6 yakmaz .hep yokuş çıkarsanız iyide basarsaniz 8 bile yakar .sonradan yol duzlestigi için 7.2 ye düştüm ben yoksa yokuş olsa 8i bulurdu çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çağlar, senede 4-5 kere Van-İstanbul, İstanbul-Van arasında gidiş gelişim olur.Yapılan onca km.yi sadece Ecoboost ile yapmadım ki zaten, sadece 2-3 kere Ecoboost ile gidip geldim.Bu yolu dizel ve atmosferik benzinli ile de yaptım.Düşünebiliyor musun onca yolu sırf ekonomi olsun diye karınca misali aheste aheste gidebilen olsun, mübarek yol git ki bitsin sabır yetmez zaten.Bunun içinde istirahati, yemesi, içmesi, molası var yol mu biter ekonomi yapasın :kıhkıh: En son geçen ağustos ayında dizelle aynı mesafeyi 370 TL'ye gelirken bir ay sonrası Ecoboost'la 460 TL'ye geldim.Benzinli atmosferik Titanium ile de 560- 570 TL'ye Van depremi sonrası aynı güzergahtan 4-5 kere geçmişliğim var.Yani bu yazdığım değerler bir kereye mahsus yapılan hesaplamalar değil hele ki onca uzun mesafede yüksek rakıma doğru bir sürü rampa, düz yol, yokuş aşağı yollar varken...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tartışmanın sonu gelmiş gibi ama bende 1,5 aylık eb kullanıcısı olarak edindiğim tecrübeleri yazayım istedim (mevzu eb değil ama konu buraya gelmiş :P )

 

gebze - istanbul arası yaklaşık 40km yolu (gece trafik yok iken) 4lt/100km ortalama ile geldim!!! Tabi olabilecek en ekonomik şekilde kullanmaya dikkat ettim. şimdi bunu ben yapmamış olsam, biri bana söylese kesinlikle inanmazdım. bende şaşırdım ama oldu. resmi videosu var isteyene göndereyim.  

 

bunu sadece bir kere yaptım tabi. EB'yi ekonomi yapalım diye almadık. keyfini çıkararak kullandığımda (110-170 arası hızlanıp yavaşlama ile) ise 7,5-8lt civarı oluyor yakıt. şehiriçinde ise çok yavaş kullanmadan ama gereksiz de gaza basmadan kaçınarak 8-8,5lt civarı yaktım.

 

performans konusuna gelince şimdiye kadar hiç üzmedi beni. bu megane bmw 3,20 dizelden iyi midir bilmiyorum. kapıştığım 3,20 dizelin şöförü belki çok agresif değildi onu da bilemem. ama her türlü üstün geldi 3,20 dizele. inanılmaz keyif almıştım :) 

 

bir de şunu belirteyim daha önce kullandığım hyundai accent 1.6 110bg benzinli araçla kıyaslayınca, EB biraz sağır gibi geliyordu. Hyundai'in gaz pedalına tepkisi çok daha sertti. direk koltuğa yapıştırırdı. ama bu etki çok kısa tabi. EB ise ilk anda çok sert tepki vermezken gitgide artan bir güç hissi veriyorki bu 1800 devirden 6-7000 dervire kadar devam ediyor ve deyim yerindeyse sapıttırıyor beni. belki ilk defa bu tarz bir araba kullanıyorum, belki abartıyorum ama itiraf edeyim ben Ecoboost fetişi oldum. Kimse laf etmesin bu arabaya :))

 

ekonomi arayan dizel alsın tabi ki..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Guest Egemen Toksoy

tartışmanın sonu gelmiş gibi ama bende 1,5 aylık eb kullanıcısı olarak edindiğim tecrübeleri yazayım istedim (mevzu eb değil ama konu buraya gelmiş :P )

 

gebze - istanbul arası yaklaşık 40km yolu (gece trafik yok iken) 4lt/100km ortalama ile geldim!!! Tabi olabilecek en ekonomik şekilde kullanmaya dikkat ettim. şimdi bunu ben yapmamış olsam, biri bana söylese kesinlikle inanmazdım. bende şaşırdım ama oldu. resmi videosu var isteyene göndereyim.  

 

bunu sadece bir kere yaptım tabi. EB'yi ekonomi yapalım diye almadık. keyfini çıkararak kullandığımda (110-170 arası hızlanıp yavaşlama ile) ise 7,5-8lt civarı oluyor yakıt. şehiriçinde ise çok yavaş kullanmadan ama gereksiz de gaza basmadan kaçınarak 8-8,5lt civarı yaktım.

 

performans konusuna gelince şimdiye kadar hiç üzmedi beni. bu megane bmw 3,20 dizelden iyi midir bilmiyorum. kapıştığım 3,20 dizelin şöförü belki çok agresif değildi onu da bilemem. ama her türlü üstün geldi 3,20 dizele. inanılmaz keyif almıştım :)

 

bir de şunu belirteyim daha önce kullandığım hyundai accent 1.6 110bg benzinli araçla kıyaslayınca, EB biraz sağır gibi geliyordu. Hyundai'in gaz pedalına tepkisi çok daha sertti. direk koltuğa yapıştırırdı. ama bu etki çok kısa tabi. EB ise ilk anda çok sert tepki vermezken gitgide artan bir güç hissi veriyorki bu 1800 devirden 6-7000 dervire kadar devam ediyor ve deyim yerindeyse sapıttırıyor beni. belki ilk defa bu tarz bir araba kullanıyorum, belki abartıyorum ama itiraf edeyim ben Ecoboost fetişi oldum. Kimse laf etmesin bu arabaya  :))

 

ekonomi arayan dizel alsın tabi ki..

4.0 yakalayan tek kişi olmamak güzel :) 320 d konusunda pek bulaşmak istemedim. Ben 2.0 tdi ları tercih ediyorum her zaman... :D sonuç zaten belli... yol isteyipte vermedikleri zaman sen de mi brütüs diyorum :)

Egemen Toksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 yıl daha gider o. Kalkmadı tabi ki.

 

1,5dci  110bg oldu. Yazılım ve emisyon ayarlaması sonrası . 1,5-2 yıl öncekiler 105bg idi. 

Benim bildigim EDC otomatik sanzimanli modeller 110 oldu manueller 105. Hem 1,6 130 hem 1,5 105 satiyorlar he helal. Yok bu bizede bi TDCi+ gibi bisey soyle 140lik :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim bildigim EDC otomatik sanzimanli modeller 110 oldu manueller 105. Hem 1,6 130 hem 1,5 105 satiyorlar he helal. Yok bu bizede bi TDCi+ gibi bisey soyle 140lik

 

İlk başta öyleydi, edc ilk geldiği zaman. Artık hepsi 110 olmuş siteden baktım. Fiyatlarıda güzel duruyor valla. Bakmayalı donanımda değişmiş. Orta donanımı gayet yeterli duruyor. 130luk bile 2012model  57-58 bine alınır duruyor.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sanırım siz yanımdaydınız o yüzden bu kanıya kapıldınız hem 1.6 Ecoboost'un deposu 45 lt'mi? İyi bakın derim.

Bilakis 0 rakımlı yerden 1725 rakımlı bir yere geldim.

Herhalde burada yorum yaparken bilmediğiniz bir araç için sırf muhalefet olsun diye sıralamışsınız.Öncelikle yakıt deposu 45 değil 55 lt, Ecoboost'u tanımadığınız buradan belli zaten şahsen bilmediğim bir şey için yorum yapmamaya özen gösteririm. Eğer içiniz rahat edecekse kendimi kandırmaya da çalışırım 1725 km boyunca sizin tabirinizle rampa aşağı yol gittim diyelim ( Türkiye'nin neresinde böyle bir yol varsa bilemiyorum) veyahut aracın kütlesini 700 kg. değil de iki katı olan kendi gerçek ağırlığında ve o zaman size göre olması gereken hesapla yapalım. Hani ben atıyorum ya benim hesabımla tüketim değeri 5.8 yapıyor, Haliyle dediğiniz üzere kütleyi yarı yarıya düşürmek yerine tüketimi iki katına çıkaralım. 5.8 lt x2=11.6 lt İnsignia bile daha eski teknoloji çok daha fazla yakan motor ile 150 kg daha ağır olmasına rağmen şehir içinde yaptığımız bu hesaplamaya yakın tüketime sahipken Focus Ecoboost'la şehir dışında 11-12 lt, Megane ile de 4lt ..Meğerse ben yine hesap hatası yapmışım Ecoboost ile iki katı değil de 3 katı daha fazla yakıt tüketiyor muşum, araya bir de motorin ile benzin arasındaki fiyat farkını da ekleyince vay beee demek geliyor içimden.Vay beeeeeee :hmm: Arkadaşım Megane'nin 1.6 dizel motor olarak çok iyi değerler sunduğunu sanırım forumda bilmeyen yoktur.Fakat bir çok kişi eminim o şekilsiz kupaya o güzelim motoru nasıl reva görmüşlerdir diye hayıflanıyordur fakat Ecoboost'un benzinli motor olarak bence başarılı olduğunu kabullenmemek, sırf dizel muhabbeti dönsün diye görmezden gelmek şahsınızı ne kadar mutlu eder bilemem.Ne demişler ''Sezar'ın hakkı Sezar'a'' Elbette ki dizel daha tasarufludur ama abartılı şekilde iki katı kadar da değil. Performans ise basarsın basmazsın o ayrı bir konu turbo benzinlidedir, Ecoboost ise performansla ekonomiyi bir arada sunan bir aile otomobili...

Mobilden giriyorum 4-5 karışmış.

Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İyi okursanız iki depodan 10 lt eksik diye yazdım, kalan 10 lt ile de kaba hesapla şu kadar km yapılırsa diye depo başı yapılan km.yi hesaplamaya çalıştım o kadar. Ama siz sanırım işi abarttığımı düşündünüz, bana inanmayabilirsiniz hazır şu an EB kullanan arkadaşlar forumdayken onlara sorun isterseniz belkide onlarda hep rampa aşağı veya kütleyi yarı yarıya düşürerek düşük tüketim sağlamışlardır.Neyse bu konu hakikaten çok uzadı isteyen istediğine binsin ve nitekim de isteyen istediğine biniyor, kimse kimseye kendi zevkini dikte ettiremez... Kısaca zevkler ve renkler tartışma götürmez.



45 litrelik depo ve ecoboost aracınız ile 900-950 km yol yaptıysanız ya rampa aşağı indiniz yada 1350 kg lık kütleyi 700 kg a indirgeniz...

Nihat Abukan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.