Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastikler Küçük Geliyor


Önerilen Mesajlar

Öncelikle herkese merhaba ve yardım edecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. 2012 FOCUS 3 TİTANİUM kullanıyorum arabada orijinal 215 55 r16 lastikler ve bunların jantları var fakat araba su birikintisinde çok fazla savruluyor yani küçük buluyorum bu arabaya ve yol tutuşunu benim 2005 c4 te beğendiğim kadar beğenmedim. Acaba R17 lastik ve buna uygun orijinal jant alsam yol tutuşunda bir iyileşme olurmu? Statik olarak geniş tabanlı lastik alsam araba yola daha rahat tutunur. Sizlere sorularım şunlar:

1) Sizdede aynı sorun yaşanıyor mu?

2) 17 inç alsam arabanın yol tutuşu iyileşirmi?

3) Ne gibi olumsuzluklarla karşılaşırım?

4) Alsam hangi ebatları ve jantı önerirsiniz?

Arkadaşlar şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

araba ıslak zeminde kayıyor ve dediğim gibi su birikintisinden geçerken araba savrulacak gibi oluyor tabi bunun sebebi birazda direksiyondan maşallah focusun hidrolik direksiyonu çok iyi olduğu için araba su birikintisinden geçerken hemen dönme eğilimi yapıyor. 18 olmayabilir sonuçta annemin arabası :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yani en son otobanda yağmur yağmur yağarken hataydan adanaya gidiyordum hızımda 140 falandı su birikintisinde direksiyonu iyice tutmak gerekli focusta çünkü hidrolik direksiyonu gerçekten çok başarılı. 2 gün öncede benim c4 ile aynı yoldan hataya giderken su birikintisinden yine 140 ile geçiyorum direksiyonu iyice tutmak zorunda değilim çünkü sert bir yapısı var. Sizlere şöyle anlatayım 2008 x5 18 inç ile direksiyon hafif iken 20 inçte direksiyon acayip ağırlaşıyor benden bundan yola çıkarak arabaya 17 inç alsammı diyorum ki focus 3 e 17 yakışır fabrika çıkışı 17 olsa iyi olurdu



peki 17 alsam sadece jant ve lastikle iş bitermi öneriniz varmı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Islak zeminde yol tutuşuna etki eden şartları Cem abi yazmıştı.

 

Lastik markanız nedir?

Ben hiç bir su birikitisinin üstünden kasıtlı olarka 70'in üstünde geçmediğimden direkt yorum yapamayacağım ancak UG8'ler ile yağmurdaki denemelerimde bir problem yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Niyetiniz 18 janta geçmekse yapın bence güzel durur. Su geçişi için yapmanız gereken yavaş geçmek aquaplaning her türlü belli bir süratin üzerinde oluşacaktır. Bence 16-17 çok fark etmiyor. Doğrudan 18 janta geçin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bencede 205-60-16 lastik deneyin..eğer yağış fazla ise aracı kullandığınız bölgede..yok yılda 3-5 kez böyle durumla karşılaşacaksanız yavaş geçin olsun bitsin..masrafa ne gerek var..geniş lastik ıslak zeminde daha kötü yapar..hele ki su tahliyesinde iyi olmayan yaz lastiği kullanıyorsanız..adac.de sitesinden alacağınız lastiğin yağmurlu havalardaki performansını gösteren test sonuçlarını inceleyin..

ama asıl sorun sizin su birikintisinden yüksek hızla geçmeniz..aracın kılavuzunu okurken-tam hatırlamıyorum ama- mecbur kalmadıkça 50 den hızlı geçmeyin gibi bir uyarı vardı sanırım..kılavuzdan lastik bölümünü okuyun..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ooo herşey birbirine karışmış...

  1. Su birikintisinden hızlı geçerken lastikler ile asfalt arasında bir su yastığı oluştuğu için kızaklama ya da anglosakson tabiri ile "aquaplaning" (tam tercümesi suda kayma olabilir) dediğimiz durum oluşur. Araç direksiyon hareketlerini cevap vermez ve özellikle lastikler düz gidişten sapmışsa sapma yönünde savrulma meydana gelir ki bu son derece tehlikeli bir durumdur. Aquaplaning 90 km/h'den sonra başlar ve 120 civarında da ciddi tehlikeli hal almaya başlar.
  2. Bu suda kızaklama olayı araçtan bağımsızdır ve doğrudan lastik marka, tipi ve ebadı ile ilgilidir. Kaba dişli ve su tahliyesi yüksek olan kış lastiklerinde göreceli az olur, lastik tabana kalınlaştıkça artar. Diğer bir deyişle suda kızaklamadan kaçınmak istiyorsanız düşündüğünüz gibi daha geniş değil daha dar tabanlı lastik kullanmanız gerekir.
  3. Geniş tabanlı lastikler kuruda yol tutuşu arttırır, ıslakta farksız veya daha kötüdür (kızaklamada her halikarda daha kötü). Bununla beraber geniş tabanlı lastikler daha dar yanaklı oldukları için daha konforsuz, daha geniş taban nedeniyle de hem daha fazla yakıt tüketimine neden olur, hem de yoldaki ince oyukları takip eder olmaya başlar, yani düz gidiş göreceli bozulur ve daha sık düzeltme gereği doğabilir.
  4. Kızaklamadan korunmanın tek yöntemi sudan yavaş geçmektir.
  5. Kızaklamanın jant ebadı ile hiç alakası yoktur. 
  6. Yine de başta görsel etkisi ve kurudaki artı yol tutuş amacı ile değişiklik düşünülürse Focus'un fabrika çıkışı sunulan değişik ebadları 205/55-16, 215/55-16, 215/50-17 ve 235/40-18 şeklindedir.
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

arkadaşlar hepinize teşekkür ederim yardımlarınız için. Sorunu çözdüm hidrolik direksiyon çok iyi olduğundan dolayı savrulma oluyor. Cem beye ayrıca teşekkür etmek istiyorum 215 50 17 ye geçecem hem arabayada yakışacağını düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 9 ay sonra...

140 lık lagunaya 5 tane bridgestone  almıştım. serisini  hatırlamıyorum
osmaniye  adana yolunda  sağ şerit kamyonların  teker iziyle biraz  dere misali çukurdur.  yağmurlu havalarda  o yollarda  100 ile giderken gaza  tam yüklendiğimde  ibre  160-170  km/h  hıza  dayanıyordu.
önce bi arıza olduğunu sandım. sonra  farkına vardım  araç  su yüzeyinde   kaykay yapıyor resmen  pati yapıyordu ( bu olayı  lagunayı abime kullandırıp  bende   sol şeritte  baska arabayla  pati yapan tekerleri izleyerek farkettim )  lastikçi 4 mevsimlik lastik abi diyordu :)  su tahliye çok zayıftı sanırım

Hüseyin Saraç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.