Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Peugeot 301 Türkiye'yi En Kuzeyden En Güneye 3,5/100 Km Ortalama Ile Geçmiş.


Ümit Vaysaloğlu

Önerilen Mesajlar

http://www.ensonhaber.com/galeri/peugeot-301in-yakit-tuketimi-test-edildi/1

 

Haberi okuyunca direk dediğim şu oldu. Aynı güzergahı o kadar para vereceklerse bende geçerim 3,5 litre ile. Daha altına bile düşerim. ( Demir Bükey akademinin iyi para almış olacağını düşünüyorum.)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Peugeot'u bilmem ama arabayı kullanan epeği sıkılmıştır sanıyorum.

 

Aslında 407 için yaptıkları daha çok ses getirmişti galiba.  Fakat 301 ile yakalanan değeri Focus 3 ile çok çok rahat yakalayabilirmişim gibi geliyor bana. (Aynı şartlarda tabi)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Peugeot'u bilmem ama arabayı kullanan epeği sıkılmıştır sanıyorum.

 

Aslında 407 için yaptıkları daha çok ses getirmişti galiba.  Fakat 301 ile yakalanan değeri Focus 3 ile çok çok rahat yakalayabilirmişim gibi geliyor bana. (Aynı şartlarda tabi)

Seninki varsayım, onların ki belgeli...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bu araba kaç kg hiç baktınız mı?? gider mi gider 3.5 lt ile :)

 

şimdi baktımda 1.6 dizel araç 1090 kg..ş.dşı tüketimi 3.9..3.5 u yakalamak için bayağı uğraşmıştır sanırım..mesela sinoptan yukarı tırmanırken minumum performans kullanmıştır.. toroslardan aşağı inerkende gaza dokunmamıştır..

 

hacim olarak iyi bir aile arabası aslında..uzunluk-genişlik-bagaj ideal.. gel gelelim arabaya tartışılır..focus a yönelmeden önce düşünmüştüm..ya boşver fransız arabasını dedim.. avm ye getirmişlerdi, bindim sacına baktım en sağlam olması gereken depo kapağına gelen yerlerin üst kısmı bile oynuyor elleyince..

 

1.2 benzinli (980 kg)verileride bizim 1300 kg - 1.0L araçtan bile az yüksek

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bakın bu yazı tosfed den alınmış bir yazı. 

 

Bu 301 in testi değil ama 407 nin testinden şahsen ben etkilenmiştim.

 

"Peugeot 407 1.6 HDi modelinin ne kadar ekonomik olabileceğini kanıtlamak için İstanbuldan Antalyaya gidip dönülerek yapılan testte aracın 100 kmde ortalama 3.68 lt. motorin tükettiği belirlendi. Toplam 1,417 kmlik güzergah boyunca Türkiye Otomobil Sporları Federasyonunun iki yetkilisi de test aracını arkadan başka bir araçla takip etti. Böylece Peugeot 407 1.6 HDi, "resmen" bir depodan az yakıtla İstanbuldan Antalyaya gidip gelmeyi başardı. Testin sonrasında Tosfed tarafından Peugeot'ya test verilerinin onaylığı bir tescil belgesi de verildi. 1,417 kmlik yolculuğun sonunda yapılan kontrolde 407nin 66 litrelik deposunda yaklaşık 13.86 litre daha yakıt kaldığı belirlendi. Buna göre, 1.6 lt. HDi motora sahip 407, İstanbuldan Antalyaya gidişte ve gelişte ortalama olarak 100 kmde sadece 3.68 lt. yakıt tüketti (Tüketilen toplam yakıt 52.16 litre). 407 1.6 HDinin AB startlarına göre resmi testlerdeki ortalama yakıt tüketimi 5.3 lt. ve şehir dışındaki yakıt tüketimi ise 4.4 lt. Buna göre, 407 1.6 HDi, uzun yolda ekonomik bir şekilde kullanıldığında resmi yakıt tüketimi rakamlarının da altına inebileceğini kanıtladı. Bilindiği üzere, araçlardaki yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı kullanımlarda olduğu kadar rakım, yol ve hava koşulları gibi etkenlere göre de değişiklik gösteriyor. Bu anlamda, 407 1.6 HDi uzun mesafe test sürüşü verilerinin Türkiye koşullarını yansıtması ayrı bir önem taşıyor Peugeotnun 407de ve diğer modellerinde kullığı HDi motorları yüksek basınçlı ortak yakıt yollu "common rail" sistemi sayesinde yüksek bir performansla birlikte son derece düşük bir yakıt tüketimi sunuyor. İstanbuldan Antalyaya 1,417 kmlik yolu toplam 52.16 lt. yakıt tüketerek tamamlayan 407, böylece bu yolculuğu yaklaşık 124 YTL maliyetle yapmış oldu. (100 kmde 8.76 YTL). Yolculuk başından sonuna kadar Tosfed yetkililerinin denetiminde yapıldı ve yolculuğun sonunda da Tosfed yetkilileri testin normal koşullarda yapıldığını onayladı. İstanbulda Kozyatağında Tosfed gözetiminde yakıt deposu dolduruldu ve mühürlendi. Ardından Tosfed yetkilileri, ikinci bir araç ile yol boyunca 407yi takip ettiler. Yolculuk İstanbula dönüşte tamamlığındaysa, yakıt deposu yeniden Tosfed yetkilileriyle birlikte aynı şekilde dolduruldu ve aracın yakıt tüketimi tespit edildi. Tosfed yetkililerini taşıyan ikinci araçta yapılan mesafeyi tam olarak ölçen ve ralli parkurlarını ölçmekte de kullanılan tripmaster cihazı bulunuyordu ve yapılan mesafe de bu şekilde ölçülerek onaylı. İstanbul-Antalya-İstanbul Test Verileri Geçilen kilometre 1417 Tüketilen yakıt miktarı (litre) 52.16 Ortalama tüketim (litre100 km) 3.681 Aracın testteki ağırlığı (yakıt+sürücü) 1565 kg Ortalama hız (kms) yaklaşık 68 kms."

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İstanbul-Antalya-İstanbul Test Verileri Geçilen kilometre 1417 Tüketilen yakıt miktarı (litre) 52.16 Ortalama tüketim (litre100 km) 3.681 Aracın testteki ağırlığı (yakıt+sürücü) 1565 kg Ortalama hız (kms) yaklaşık 68 kms."
İyi de 1700 km İstanbul-Van arası hiç mola vermeksizin 68 km hız ile 25 saat ediyor, düşük sarfiyatın böylesine tutturulması ne kadar övünülecek bir şey acaba? Bu şartlar altında bu değerleri tutturamayacak ne kadar emsal araç var ona bakmak lazım. 
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok takmayın bu konuya, reklam sonuçta...

Ben hala araçları kıyaslarken fabrika verilerinin emsal alınması gerektiğine inanıyorum. Ama dikkat edin kıyaslamak için diyorum, o değerleri gündelik kullanımda elde edeceğinizi düşünerek değil.

Misal...

1.6 Turbodizeller

4.9 / 3.9 / 4.3 Peugeot 301 

5,7 / 3,7 / 4,5 Focus

4,6 / 3,3 / 3,8 Golf

4,8 / 3,6 / 4,0 Megane yeni motor ve böyle sürer gider

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.