Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus3 1.0 Ecoboost Hakkında Bilgi


Ünay V.

Önerilen Mesajlar

size basitçe şu örneği vereyim..reno yeni dizel çıkardı..şimdi opel in çıkaracağı söyleniyor.. değerler ise..1.6 dizel 130-135 bg..300-340 tork aralığında her iki motorda..0-100 km hızlanmalarına bakarsak..reno motoru fluence, 1350 kg lık arabada 9.8 sn ye..ford un 1.6 eb u 180 bg 240 tork..o da 1330 kg..benzinlinin torku dizele ulaşamaz ama dizel in bg de benzinliye ulaşamaz..0-100 hızlanmasına bakarsanızda 1330 kb lık focus ta 8 sn ye..1560 kg lık kuga da 9.5 sn ye..

yani tork canavarı araba focus 1.6 eb un yanından geçemiyor..kuga ile rekabet edebilir, ki focus dizeli buların dışında tutuyorum çünkü 115 bg 270 tork..o da 1700-2000 devir arası..2000 devirden sonra tork azalmaya başlar..bazı dizellerde bu 2250-2500-2750 devirdir..bu yüzden dizel araba devir yükseldikçe performans kaybeder..meseleyi her zaman tork mu bg mi konusuna taşımak istemem ama nedense herkes bindiği arabayı çok iyi görüyor..realist bakmıyor..

eğer uzun km den dolayı yakıt masrafı gibi endişesi yoksa bir kişinin veya dizel i çok seviyorum demiyorsa(kişisel tercihlerden bahsediyorum), amaç performanssa dizel araba almamalı..nedense bu dizelin iyiliğini amerikalılar, araplar, japonlar kavrayamamış :) adamlar sırf avrupa kıtasına satacağız diye dizel araba üretmek zorunda kaldırlar; japonlardan behsediyorum..mazda ve sonunda honda dan bekleniyor..

usa da ford 3.5 litre çift turbolu eb motor takıyor pikaplarına..yaklaşık 350 bg 450 tork..neden dizel üretmiyor..tır da olabilir çünkü dizel yük motorudur..performans değil, daha doğrusu performansı ağırlık çekmede daha iyi olabilir..

 

gelelim bizim 1000 motora..1.5 ve 1.6 dizelle kıyaslarsak (1.2, 1.4 ü hiç umursamıyorum bile) yüksek 125 bg i sayesinde 90-115 bg aralığındaki dizellerle kafa kafaya yarışır ister düz yolda ister rampada..çünkü dizelle 3000 devir üstüne çıkmanız gerekirse bu çekişmede benzinliye karşı kaybedersiniz, ki bu da sizin az önce bahsettiğiniz yoldaki densizlerle mücadele devridir   :)

(focus 1.6 dizel 95 bg hızlanma 12.5 sn ye...115 bg 10.9 saniye..1000 eb motor 11.4..1.6 eb 8..1.6 normal benzinli 11 sn dir)

 

herkes kendi arabasında mutlu-mesut olsun  :)

 

abartı mı olacak bilmiyorum ama sormadan da edemeyeceğim, dünyada onlarca yarış yapılıyor..en meşhurları formula 1 ve nascar vb  hiç dizel araç var mı acaba ?  :)  (belki kamyon yarışları)

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mehmet Hocam bence yaklaşımdaki eksiğiniz performans sürecini 0-100 hızlanma olarak algılamanız. Trafik lambalarından boş yolda kalkış dışında pratik kullanımı olmayan bir değerdir. 

Eğer kağıt üstünde kapsamlı bir kıyaslama yapacaksanız üst viteslerde 60-100, 80-120 hızlanmaları da kıyaslamanıza ekleyeceksiniz, ayrıca 1000 m'yi katettiği süreyi de. 

Ben benzinli seven biriyim, ama dizelin de hakkını vermek lazım, şöyle hafiften virajlı bir dağ yoluna çıkalım ben 1.6 dizelle 1.0 EB'un kabusu olurum hiç endişeniz olmasın, hele ki bir de araba yüklü olursa.  Üstelik bu şartlarda benzinliden daha da az tüketirim.

 

Herkesin kendi arabasını çok iyi algılaması durumu doğru :)

 

Sorularınıza gelince saydığınız ülkelerde su benzinden pahalı olunca tasarruf derdi olmuyor. 

 

Sporda LeMans 24h yarışlarında 2006 yılından beri Audi'ler bir kez Peugeot'a kaptırmakla beraber dizel araçlarla kazanıyorlar.

Yani sporda dizel yok değil...

 

Caddeler de salt performans mekanı değil zaten, değişen yol şartları, yük şartları, ekonomi odaklı yaklaşım vb. kriterleri hep birlikte değerlendirmek lazım. Böyle bakınca torkun ve dolayısı ile dizelin önemini yadsıyamayız.

 

İsteyen istediğini seçsin kullansın ayrı...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla performansı bilmemde İstanbul şehiriçi akşam/sabah iş trafiğinde dizele alternatif henüz yok. Yoksa elbette turbo benzinli araba kullanmak (150bg üstü ve 200NM tork üstü olmak şartıyla) çok çok keyifli. Hatta şöyle V6 falan birşeyler olsa kullansak.  Konu burada gene siyasete gelecek, bildiğimiz burada defalarca yazdığımız konular.

 

Sonuçta herkesin beklenti ve kullanım koşulları farklı, iyi alternatifler olması her zaman iyidir. 1.0lt dizele iyi bir alternatif olur umarım. Tabii bunun sonucu dizelin fiyatının düşmesi değil 1.0'ın fiyatının yükselmesi şeklinde bir gelişme yaşanacaktır. :)   

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

öncelikle 300 den kasıt 270+30 nm idi.

Fordun yayımladığı 1.0 ve 1,6 tdci motorların güç diyagramlarını yapıştıramadım ama bu diyagramlara bakınca bu iki motoru karşılaştırmanın mümkün olmadığı anlaşılmakta:

1500-2500 n-1   aralığında tdci motorun yaklaşık %35 daha fazla tork ürettiği, torkun düşerek bg gücü (70 kw) ile kesiştiği 2800 n-1   iki motorun beygir güçlerinin eşit olduğu ancak dizelin yinede %25 daha fazla tork ürettiği bu devirden sonra 3600 n-1 e kadarda dizelin 15 kw ve %30-%20 tork değerlerinde daha fazla güç ürettiği açıkça görülüyor. 6. vites 3500 devirde ise f3 tdci 195 km hıza çıkıyor. Yani sonuç olarak tdci ile rampaları 170-190 km hızla çıkabilirsiniz. 

1,6 tdci ile 1,6 ecobostu karşılaştırdığınızda 2800 devire kadar dizelin hafif tork üstünlüğü varken (ki beygir güçleri yaklaşık aynı ancak ecoo boost daha dik güç artışı sağlıyor kalkış avantajıda diyebiliriz), 2800-3600 devir aralığında beygir güçleri yaklaşık aynı ancak bu seferde ecoboost torkta biraz önde. bu devirden sonra ecoboost hem tork hemde  beygir gücü olarak avantajı ele alıyor.  bu karşılaştırmada 1,6 ecobost performans olarak bir adım önde olmasına rağmen, dizelde yakıt ekonomisi olarak önde. 

 

şeklinde diyagramları okuyorum.

 

ancak gerçek hayatta karşılaştırsak sonuç ne çıkar bilemem.

cem aksoy tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mehmet Hocam bence yaklaşımdaki eksiğiniz performans sürecini 0-100 hızlanma olarak algılamanız. Trafik lambalarından boş yolda kalkış dışında pratik kullanımı olmayan bir değerdir. 

Eğer kağıt üstünde kapsamlı bir kıyaslama yapacaksanız üst viteslerde 60-100, 80-120 hızlanmaları da kıyaslamanıza ekleyeceksiniz, ayrıca 1000 m'yi katettiği süreyi de. 

Ben benzinli seven biriyim, ama dizelin de hakkını vermek lazım, şöyle hafiften virajlı bir dağ yoluna çıkalım ben 1.6 dizelle 1.0 EB'un kabusu olurum hiç endişeniz olmasın, hele ki bir de araba yüklü olursa.  Üstelik bu şartlarda benzinliden daha da az tüketirim.

 

Herkesin kendi arabasını çok iyi algılaması durumu doğru :)

 

Sorularınıza gelince saydığınız ülkelerde su benzinden pahalı olunca tasarruf derdi olmuyor. 

 

Sporda LeMans 24h yarışlarında 2006 yılından beri Audi'ler bir kez Peugeot'a kaptırmakla beraber dizel araçlarla kazanıyorlar.

Yani sporda dizel yok değil...

 

Caddeler de salt performans mekanı değil zaten, değişen yol şartları, yük şartları, ekonomi odaklı yaklaşım vb. kriterleri hep birlikte değerlendirmek lazım. Böyle bakınca torkun ve dolayısı ile dizelin önemini yadsıyamayız.

 

İsteyen istediğini seçsin kullansın ayrı...

yorumun ve bilgiler için tşk ler abi.. zaten üstteki mesajımda ben daha çok 1.6 dizelle, 1.6 eb u karşılaştırdım..bizim 1.0 motordan ne istiyorlar anlamadım :D..performans değil ekonomi motoru olduğu açık, performans olarakta ford demiş zaten diyeceğini 1.6 125 bg lik normal benzinli motorun muadili..

 

dizelin hakkını veriyorumda benzinli araç ile kıyaslanamaz diye düşünüyorum. bu da bg farkından dolayı, özellikle aynı hacimdeki motorlarda..tam hakkını sadece tüketimde veririm.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Cem Bey süper cevap için teşekkürler :)

 

3000 devirden sonra araçların yakıt tüketimi çok ciddi artıyor. Fabrika verilerinde(katalogta) 1.0EB ile 1.6TDCI arasında fark az gibi gözükse de uzun yolda agresif kullanımda bu fark epey açılıyor.

1.6 tdci 109hp ile yüksek hızda ve agresif kullanımla şehirlerarası yolda 900km rahat gidiyor. Aynı yakıt tüketimini 1.0 motorun vereceğini tahmin etmiyorum.

focusII tdci 3000 devirde 5. viteste 150km/h ile sessiz rahat yağ gibi gidiyor.

Son hız olarak focus tdci 4500 devire kadar çıkar orda kesilir max.190-195,  turbo benzinliler 6500 devire kadar yolu var 200ü rahat geçerler sanırım.

 

Otobanda fazla işi olmayıp uzun yolda 130u geçmeyeceğine inananlar için tüketim açısından 1.0EB gerçekten mantıklı bir seçim gözüküyor. Ben TDCI'dan şaşmam o ayrı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizel ile benzinli tüketim kıyaslaması baştan hata zaten kimse dizelden az yakan benzinli motor ürettiğini idda etmiyor zaten firmaya iki kullanıcı da lazım yani tercih önemli . Olay bu. Fazla yormamak lazım zihinleri :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus 1.0 ecoboost motor 6. viteste 3000 devirde giderken aracın hızı kaç gösteriyor acaba?¿

 

bölünmüş yolda sınır 110 malum..1.0 ecoboost 2500 devirde 114..sabitle, devam et :)

bana yeterde artar bile..

 

http://1l-ecoboost.fordmedia.eu/documents/factsheets/FS_Ford1.0-litreEcoBoostEngine_EU.pdf

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.