Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Sis Farı Ve Bi-Xenon Far Performansı


Ümit Vaysaloğlu

Soru

Dün akşam iş çıkışı acayip bir sis vardı, yaklaşık 10 metre ilerisi görünmüyordu, şehir içerisinden çıkıp Taşköprü-Kastamonu istikametindeki seyrima başladığımda sis farı açıkken ve kapalıyken görüşümü değerlendirdim ve kanaatim açık ve kapalı arasında neredeyse fark yok.

 

Sis farlarını açtığımda karanlık bir odada çok az aydınlatan bir mum ışığı kadar fark ediyor, o da aracın tam burnunun dibine etki ediyor. Görüş mesafesini arttırdığı kesinlikle söylenemez. Görüş mesafesine hiçbir şekilde olumlu bir katkı sağlamadı. Focus 3 te sadece süs amaçlı konmuş olduğu hissine kapıldırm resmen.

 

Bi-xenon farların sis performansından bahsedecek olursak, farlar normalde de ismindeki karizmayı aydınlatmaya yansıtamıyor bu bir gerçek, sis olduğunda da performansı çok çok etkili olamadı.

 

Ancak sis farlarının bu denli yetersiz kalması gerçekten kötü, siste aydınlatmaya %10 (en iyi ihtimalle) kadar katkı sağlar sanıyorum. Sisli havada focus 3 ü ile sis farlarını değerlendirme şansı olan oldu mu? Varsa böyle bir arkadaşımız onun da yorumlarını almak isterim,

 

Farların performansına ilişkin fotoğraf vs çekemedim, dün telefonumu evde unuttuğumdan buna dair bir kanıt yok elimde ama gerçekten çok kötüydü :D :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Toparlayalım:

  1. Yoğun sis, şiddetli yağmur ve tipi şeklinde kar varlığı yoğun yansıtıcı yüzey ile karşılaştığımız için karşıyı aydınlatan farların yansıma nedeniyle görüş alanını bozduğu durumlardır. 
  2. Bu şartlarda yere doğru aydınlatan, gözün bakış açısının olabildiğince aşağıda yer alan (yansımanın görüş alanımıza girmemesi için) özel farlar gereklidir.
  3. Sis farı dediğimiz bu farlar uzun menzilli değil geniş açılı aydınlatma ve yere doğru bakma özelliğindedir, ışık performansı uzağa erişim açısından asla normal farlar ile kıyaslanmamalıdır.
  4. Yukarıda değindiğim durumlarda gece şartlarında görüş mesafesi 50 m civarına düşüyor ise normal farların yarattığı yansıma görüşü bozacağından bunlar KAPATILMALI, sadece sis farları kullanılmalıdır. 
  5. Arka sis farı fark edilmeye katkıda bulunurken ön sis farları yolu, yol çizgilerini, yol kenarlarını daha yoğun ve yakın aydınlatarak yönünüzü bulmanız içindir. Ve endişe etmeyin karşıdan gelenler tarafından da yeterince görülürler.
  6. Sis farlarını kullanacağınız kadar kötü hava koşullarında 50 km/saat üzerinde hızlarda seyir halinde olmamak gerekir.
  7. Sis farının yukarıda yazdığım şekilde yararını göstereceği yaşanılan yer ile ilintili olsa da her aracın ömründe birkaç kereyi geçmez.
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yoğun sis olan yollarda sarı renkli yanan sis lambalarının daha çok faydalı olduğunu duymuştum.Ayrıca sisin çok yoğun olduğu ve görüş mesafesinin çok düşük olduğu  bölgelerde asla aracınızı yol kenarına çekmeyin en yakın benzin istasyonu yada park alanı olan yerleri tercih edin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ne kadar sis olduğuna göre değişir de ben asıl amacın yolu aydınlatmaktan çok normal farların sisten yansıyıp gözünüzü almasını azaltmak olarak düşünüyorum. Siste uzunları yakınca hiç bir şey göremezsiniz ya, bunu en aza indirmek sis farı. Bizim eski 2 arabamızda da sis farı yoktu, onun yerine normal farın iç tarafında biraz daha aşağı bakan farlar vardı. Yeni C ve E serisinin dolu modellerinde de yok sanırsam. Çok da önemli değil bence.

 

Önden gelen arabalara kendini gösterip tepene çıkmasını önleme amacı mantıklı gelse de uygulanabilir gelmedi bana. Sisleri kapatınca daha iyi nasıl görücez onu da çözebilmiş değilim malesef. Ama çok tecrübem olmadığından çok fazla yorum yapamıyorum. Pratikte işe yarıyorsa ilk siste denerim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sis farları kotu hava koşullarinda dikkat cekmek içindir ozaman arka sisin mantığı nedir arkayı daha iyi aydınlatarak arkayi daha iyi gormek icinmi?Bunun yanı sıra ön sisler açıkken daha fazla alan aydınlanırki daha kötü görme olasılığınız yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arka sis farı tamamen farkedilmek için , ön sis farıda tampon altında yani , normal far'ın bulunduğu pozisyondan daha aşağıda olduğu için göreceli , yolu , asfaltı daha iyi görebilmek ve benim kullanma şeklim olarak en fazla farkedilmek için , zaten yoğun sis ışığı kırdığı için toz bulutu içinde gidiyormuşsunuz gibi olur ...  o yüzden farlar olabildiğince aşağıda sadece asfaltı görerek ilerlemeniz , ve diğer araçlara olabildiğince kendinizi farkettirebilmeniz mantığı ... 

 

arka sis ve ön sis farı yoğun yağış ve sis dışında yakıldığı zaman insanaların gözlerini almasının sonucunda genelde küfür yenildiğinden ve  , yoğun sis ve yağış ön arka sis farı açık olduğu zamanda dikkat ederseniz çok daha uzaktan farkedilebilmektedir araçlar ...  bu mantıkta , daha çok farkedilmek ...

 

Motorcularda artık başladılarya , heryerine bir ışık birşey koyuyorki dikkat çeksin , farkedilsin  mantık bu ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tamam arka sis farı farkedilmek için, arka sis farı ile ön sis farını karşılaştırmak yanlış bir kere,

 

Şimdi aklıma geldi, kısa hüzmeli farları da kapatıp sadece parklar ve ön sisler açık daha iyi görüş alanı elde edebilir miyiz acaba?

 

Şöyle bir dışarı bakıyorum, akşama yine sis olacakmış gibi,

 

Forumda da zaten kar tek tük atmaya başlamış :D :D

 

Ö sis farının amacının görünmek dikkat çekmekten daha farklı bir görevi olmalı, zaten ön farlar yeteri kadar dikkat çekmeye, görünmeye yarıyor.

 

Mesela ben Europa ya sonradan sis farı taktırmıştım, onlar acayip aydınlatıyordu yolu, yoğun siste kullanmadım hiç ama normal zamanda gece falan açtığımda kısa hüsmeli farların olduğu yere kadar (neredeyse yani, yakın derecede) aydınlatıyordu, focus ta ise yanları birazcık aydınlatıyor, ama emin olun çok az, açılmış ve kapanmış hali arasında fark yok denecek kadar az.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
sis farları , etrafı aydınlatmaktan ziyade , arkadan önden gelen arabalara kendini gösterip tepene çıkmasını önlemektir ...  Amacı budur ,   siste farları kapattığın vakit daha iyi bile görürsün yolu ...

 

işte benim de vereceğim cevap.. bence de sis farının tek ve yegane amacı farkedilebilirliği arttırmak.. görüş mesafesine, hissedilebilir bir katkısı yok..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yukarıda değindiğim durumlarda gece şartlarında görüş mesafesi 50 m civarına düşüyor ise normal farların yarattığı yansıma görüşü bozacağından bunlar KAPATILMALI, sadece sis farları kullanılmalıdır. 

 

Eğer yanılmıyor benim arabamda farları açmadan sis farlarını açamıyorsun. Diğer bir deyişle farları kapattığımda sis farları da kapanıyor. Sadece sis farlarıyla seyir edemiyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eğer yanılmıyor benim arabamda farları açmadan sis farlarını açamıyorsun. Diğer bir deyişle farları kapattığımda sis farları da kapanıyor. Sadece sis farlarıyla seyir edemiyorum.

Gündüz farı artı sis farı açılıyor ondan bahsediyolar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Eğer yanılmıyor benim arabamda farları açmadan sis farlarını açamıyorsun. Diğer bir deyişle farları kapattığımda sis farları da kapanıyor. Sadece sis farlarıyla seyir edemiyorum. 

arka sis kısalarla birlikte açılır. ön sis parklarla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.