Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Aracım Ayıplı Ürün Sınıfına Mı Giriyor?


Murat U.

Soru

Merhaba arkadaşlar. Biliyorsunuz Focusumu yaklaşık 1,5 hafta önce teslim aldım. Alırken boya kontrollerini yanımda yapmalarını istedim, şükür sorun çıkmadı. Sonra kaportayı, içini inceledim ve sorunsuz olarak tespit ettiğimi zannettim. Haliyle insanda sevinç ve heyecan oluyor. Her şeyi göremeyebiliyor. Bugün bagaj kapağımının stop lambalarıyla ve yine spoylerin aracın altı kısımla kapalıyla birleşim yerlerdinde sol ve sağ bölüm arasında açıklıkların farklı, sağ bölümdeki açıklıkların daha fazla olduğunu farkettim. Aracı Adanadan almıştım. Mersinde yaşıyorum. Mersindeki ford servisine götürdüm bagaj kapağının vidalarını söküp ayarlama yapabileceklerini ama bunun da aracın orjinalini bozacağını ve ilerde satışta sorun yaşayabileceğimi bunun için tavsiye etmediğini söyledi. Ki zaten bende işlem yaptırmayı düşünmüyorum. Yine sağ arka kapımın kapanması için diğerlerinden daha sert kapatmam gerekiyor. Kapı içinde bir şeyler yaptıklarını söyledi ama yine aynıydı. Aç kapa aç kapa yapa yapa zamanla düzeleceğini söyledi. Nasıl işse artık.

Açıkçası epey bir canım sıkıldı. Lütfen fotoğraflara bakar mısınız. Ayıplı mal sınıfına girer mi? Eğer girer diyorsanız bayiyle iletişime geçeceğim ne gerekiyorsa yapsınlar diye. Elbette serviste tamir dışında.

Sağ 1

gp0du.jpg

Sol 1

gp0lz.jpg

Sağ 2

gp0pk.jpg

Sol 2

gp0us.jpg

Sağ 3

gp16w.jpg

Sol 3

gp1b8.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bir de küçük ekleme, standarta uygun üretildiği sürece üretim yerinin pek bir önemi yok...

haklısınız, dünya değişti.. konya da mercedes, opel dahil birçok üreticiye parça üretilip ihrac ediliyor. bazılarını benim öğrencilerin velileri imal ediyor.

önemli olan kalite standartı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam bi müddet sonra kafaya takmamaya başlıyorsunuz.Ben de sağ ön kapıyı açtığımda torpido gözünün kapağıyla üst konsolun birleştiği yerde nerdeyse bir parmak girecek kadar boşluk var.Aynı şeye mercedeste bakıyorum adamlar milimetrik yapmışlara aradan su sızmaz o derece.Bence de ayarlanabiliyorsa bagaj kapagı ayarlansın eğer gerekiyorsa Adana'da aldıgınız yere götürün onlar yapsınlar.Belki Mersinde Cem abinin de dediği gibi gözleri kesmemiştir işi.

mersedese bakmaya gerek yok renoda da çok düzgün montaj. fortta bana da genel olarak kapı kenar noktalarındaki boşluk fazla gibi geldi. birde aracın rengi beyaz olunca o bölgelerin karanlık olması nedeniyle açıklık daha da belirgin olmuştur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Satış temsilcilerine asla ve asla güvenmeyin, Focus 3 te fabrikasyon alarm olduğunu bile söyleyen vardı ilk zamanlar.

az önce kılavuzu indirdim; kılavuz sayfa 47 de alarmdan bahsediyor, bu bilgi hatalı mı?

test etmek için sürdüğüm araçta kılavuzda dediği gibi iç lambanın şöför tarafında siyah gözler vardı..ama yolcu tarafına bakmadım ne olduğunu bilmediğimden..

sürdüğüm titanyum du.. bu arada..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

az önce kılavuzu indirdim; kılavuz sayfa 47 de alarmdan bahsediyor, bu bilgi hatalı mı?

test etmek için sürdüğüm araçta kılavuzda dediği gibi iç lambanın şöför tarafında siyah gözler vardı..ama yolcu tarafına bakmadım ne olduğunu bilmediğimden..

sürdüğüm titanyum du.. bu arada..

Klavuz global, oradaki bir çok şey arabanız da yok alarm gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

birde bakılmıştır ama..kapağın altındaki kauçuk takozlara baktınız mı..gövdeye basan..onların boyuyla oynanabiliniyor mu?

Dediğiniz kısma hiç bakmadılar. O kısımdan bir ayar yapılabilir mi bilmiyorum. Artık otosanın beni aramasını bekliyorum. Çözümü onlardan bekliyorum artık.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus 2 ler ispanya dan geliyormuş galiba ama Focus 3 ler (en azından benimki ve benim bildiğim forumdan bir kaç arkadaşımız/abimizinki made in Germany) Alman malı.

Benim araçta Alman üretimi. Almanlara güvenirdim ama bre Hans kardeşim, şu montaja niye dikkat etmiyorsun bre! :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün otosan, aracı götürdüğüm servisi aramış sorunla ilgili. Servis bana dönüş yapıp, araçtaki sorunu eğer istersem yapabileceklerini ancak, deformansyon olmayacağı konusunda %100 garanti veremeyeceklerini söylediler. Ben de kabul etmedim haliyle. Ardından Tüketici Hakem Heyetine gidip durumu izah ettim fotoğrafları gösterdim. Ayıplı ürün sınıfına girdiğini ve değişim talep etmemi söyledi. Öncelikle aracı aldığım yerden sorunla ilgili belge almamı. Ardından aracın fotoğrafları ile beraber noter kanalıyla otosana değişi talebiyle ilgili ihtarname göndermemi, değişim talebi reddedilirse de mahkemeye başvurmamı söylediler. Bu görüşmenin ardından otosanı tekrar arayıp aynen durumu kendilerine aktardım. Ne talep ettiğimi sordular, değişim talep ettiğimi, işlem görmüş bir araç isteseydim 2. el alırdım param da cebimde kalırdı dedim. Şimdilik böyle, yarın gidip otokoçla da görüşeceğim. Bakalım neler olacak. Canım sıkıldı ama isterseniz yaparız ama deforme olamyacağı konusunda garanti veremeyiz sözlerine.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hayırlısı ile değiştirmeyi başaracağınızı umuyorum. az öncede tv de sıfır opel alan birisini gösterdiler 53.000 tl vermiş.. ön tampon düşmüş tırnakları kırılmış, boyanmış ve yapıştırılarak tutturulmuş..

burası türkiye malesef. normalde kusur söylenir 2-3 bin tl aşağı verilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Diyelim ki değişti, yeni aracın bir yerinin yamuk olmayacağı ne malum.

Bence boşuna zaman kaybı ve gereksiz stres, ama tabii siz bilirsiniz...

Cem bey, belki haklısınız. Belki bir yerden sonra pes edip süreci devam ettirmeyeceğim. Ama her ne olursa olsun bu kabullenmişlik hali yüzünden değil midir kolaylıkla bizlere defolu, ayıplı ürünleri satmaları? Evet stres ve sinir bozucu bir durum. Yorucu fazlasıyla. Bugün mesela fazlasıyla sinirlendim. Bugün aracı aldığım otokoç bayiine gittim. Sözde servisin yoğunluğu yüzünden ilgilenemeyip bir başka otokoç servisine yönlendirdiler. Peki ne oldu anlatayım.

Servis yetkilisi: Siz aracı sabahtan bize bırakacaksınız, biz çözüm yoluna bakıp uygulayacağız.

Ben:İyi de, iki yetkili serviste deforme etmeden yapmalarının imkansız olduğunu söyledi. Ben de çözüm istiyorum, sorun yaratmak, mahkemelerle uğraşıp kendimi yormak değil. Tabiki bırakırım ama yanında dururum çözüm üretirsiniz, seçtiğiniz yöntemi uygun görürsem onaylarım ve yaparsınız diyorum,

Servis yetkilisi:Hayır siz bırakırsınız aracı, biz uygun gördüğümüz yöntemi uygularız.

Ben: Deforme edeceğiniz yöntemi neden yaptırayım?

Servis yetkilisi: Şayet boya ya da deformasyona sebep olacak bir işlem olursa sizden onay alırız. Bunun dışındaki durumlarda sizden onay almam. Ben uygun görürsem yaparım.

Ben: O zaman araç yapılırken yanında durur izlerim.

Servis yetkilisi: Hayır izleyemezsiniz. Sizin izlemeniz, servise girmeniz doğru değil. Siz izlerken işlemi yapacak usta strese girebilir.

Böyle bir mantık olabilir mi? 51 bin lira maliyeti olan aracımı bırakıp çıkacakmışım. İzlemeye hakkım yokmuş. Kanunlar ne diyor, ayıplı bir ürün satılmışsa, müşteriye ayıp oranında indirim ya da paranın iadesi ya da yeni ürünle değişimi yapılır.

Ve dün akşam kapattığım bagaj kapısını bu sabahtan itibaren açamıyorum. Hiç bir şekilde açılmıyor. Elbette servise yaptırmadım. Artık 4 kapılı bir Hb arabam var. Türkiyede böyle bir Hb başka araç bulamazsınız :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

değiştirmek zor olacaktır ama inşallah zoru başarırsınız,

Adana Otokoçta görüştüğüm yetkili de otosanın değişim yapmayacağını sadece kusur oranında para teklif edebileceğini ifade etti. Değişim için mahkemenin yolunu tutmam gerektiğini belirtti. Neymiş, değişim yaparsa araçtan 10 bin liranın üzerinde zarar edermiş. İyi de benim günahım ne?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.