Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Megane 3 1.5 Dci Gt Line Edc Testi


Guest Tolga KARACA

Önerilen Mesajlar

Dün sanayide iken megane 3 ün kat iptaline bile başlanmış,bir arkadaş benim eksozlar yapılırken geldi ve kat iptali istedi ustamın anlattığına göre bir tane yapmışlar,sağ teker sökülüp devamı geliyor böylesine zor bir araçmış ne kadar reno olsada .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dün sanayide iken megane 3 ün kat iptaline bile başlanmış,bir arkadaş benim eksozlar yapılırken geldi ve kat iptali istedi ustamın anlattığına göre bir tane yapmışlar,sağ teker sökülüp devamı geliyor böylesine zor bir araçmış ne kadar reno olsada .

Kat iptali nedir ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar bu arada aklınızda olsun Megane larda kartı yuvaya sokmanıza gerek yok, bahsedilen test sanırım 2.0 150Hp lik Megane ın olduğu test ve sonuncu olmasında sert yürüyen aksamı etkili omuştu, aynı özellik testteki en canlı sürüş özelliklerini sergilemesine de neden oluyordu.

Benim tercihim imzamda belli, önceden de Focus ve Mondeo m vardı bunu yazma sebebim irdelediğimiz araçları iyi tanımamız..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Katalizör.

Bir de hakkını yemeyelim Megane 3 ile birlikte üst modellerde gelen anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi adam gibi sistemdir. Bizdekiler gibi yarım değildir.

Bizimki yarım değil, sadece köfte eksik :D:zha:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O kadarda abartmayalim tamam bende focus`u daha iyi buluyorum ama megane`da cok kotu bir arac degil sonuc olarak ayni sinifta birbirinin asagi yukari dengi araclar.Focus bentley iken megane albea izlenimi biraz kotu olmus.

Bu arada megane rs yabana atilacak bir arac degil.Megane rs trophy Nurburgring pistin de suanda dunya`nin en hizli onden cekisli arac unvanini elinde bulunduruyor.Bu pisti focus rs 8:26 ile donerken megane 8:08 ile donuyor ki neredeyse 20 saniye fark boyle zor bir pistte yabana atilacak fark degil.Cok duygusal bakmamak lazim kaldi ki bende duygusal bakinca focus rs diyorum ama yigidi oldur hakkini yeme.

Cihan Buğdaycı tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kısacası bu araç kullanıcılarını fazlasıyla tatmin edebilecek bir araç ancak objektif görüşlerin dışında satış elemanları aracı kullananların aracı sert bulduklarını söylüyorlar ve araç kalite, konfor, ferahlık konularında Focus III ün gerisinde..

Evet, yürüyen aksamın RS dekilerle aynı olduğu söyleniyor ve araç ithal, direksiyonu düşük hızlarda F II gibi ancak yüksek süratlerde ağır ancak çok doğrusal ve hızlı çalışıyor.

Amortisörler standart Megane a göre hayli sert ama gene de aşırı bir sertlik hissedilmiyor, kalite ise testlerde F III le bir tutulduğundan özellikle üzerinde durduğum bir husus oldu ancak F III de malzemeler net biçimde daha dayanıklı ve kaliteli hissettiriyor.

Tolga paylaşım için teşekkürler, tesadüfen geçen hafta Istanbul'dan bir arkadaşım uğradı, 1.6 130 BG dizel GTLine yeni almış ve tatile çıkmış, Kemer'e kadar dağdan gidip düzden dönme şansım oldu.

Ben de izlenimlerimi paylaşayım:

1. İç mekan, koltuklar gerçekten rahat ve kokpitte dijital hız göstergesinden vazgeçmeleri de iyi olmuş, genelde sportif bir hava var. Megane'a temel karşı çıkışım kokpit tasarımında olmuştu hep geçmişte, bununla yaşamaya razı olurum.

2. Motor mükemmel. 1500 dd altı biraz cansız gibi olsa da 1700-4000 arası sürüşü benim EB'dan daha etkileyici, tek şanssızlığı 4000 dd üzerinin olmayışı, yoksa yüksek tork fena götürüyor. Daha da güzeli bunu gerçekten düzgün bir tüketimle yapması, Istanbul - Antalya arası 120 km/h ortalama hız ile 4,3 litre tüketimle gelmiş. Şehir içinde 5,5 litreyi aşmadığını söyledi, daha 1800 km'de idi araç.

3. Yol tutuşu bir hayli zorladım, Focus ile eşdeğer, ve hatta kullanma keyfi daha fazla diyebilirim, çünkü yatma ve salınma daha az. Ancak Focus'taki direksiyon sisteminin kısa turunu aramadım değil, yine de eski Megane'lara göre çok düzelmiş, o hamur gibi hissi kaybolmuş. Hala direksiyon açısı benim zevkime göre fazla yatık.

4. 12 mm düşürülmüş süspansiyonun yol tutuştaki başarısının bir bedeli var: Sportif ayar seven bana göre bile sert ve oldukça konforsuz, her türlü engebeyi, çukuru hissettiriyor ve "kötü yola düşünce ister" istemez frenliyorsun. Kaymak asfallta sorun olmuyor yine de. Yol sesini değerlendirme konusunda duyarsızım, ne yazsam yanlış olur.

5. Megane'da frenlerin en beğendiğim yanı hızlı ve güçlü gelen pedal tepkisi, alıştıktan sonra çok başarılı ve kontrollu frenaj sağlanabiliyor. 10 puan.

60,000 TL'ye alınmış (manüel şanzıman), açıkcası ucuz değil, ama başarılı ve ekonomik motor artı olağanüstü sürüş keyfi birleşince, medeni yolların bulunduğu merkezlerde kuşkusuz sportif HB sınıfı için iyi bir alternatif.

Bugün 56'ya EB Focus'mu yoksa 60'a bunu mu alırsın deseler düşünmeden hemencecik cevap veremezdim...

focusun ss'lisi 5.1 ;) ss'sizi 5.8 yani o 4.8'i tutturman imkansız izmir'de özellikle :D al da dene bi :D

Yavrucum onu tutturmak imkansız ise bunu tutturmak da öyle...

meganın focus 3 ten güzel olması için renault un 40 fırın ekmek yemesi lazım ..megane ile focus u karşılaştırmak bile yanlış megane nere focus nere,renault fordun yanına bile yaklaşamaz. renaultun kaportası bile plastikten.

Çağlar yukarıda bahsettiğim aracı bir kullan, emin ol bu klişe laflardan uzaklaşırsın.

Ayrıca

- plastik kaporta darbelere deforme olmadan dayanıklı, paslanmıyor ve daha hafif, muhtemelen daha da ucuzdur.

- radyo direksiyondan kumanda edilebiliyor, düğmelerinin aşağıda olmasına itirazım olmazdı, hoş genel anlamda küçük düğmeli tuhaf tasarımlara muhalif - Megane da bu grupta, tıpkı yeni Ford Sony'ler gibi.

- Ford dizel motorda bence Renault'nun gerisinde, hem ekonomi hem performans olarak ve hala küçük dizellerde otomatik sunamıyor

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem bey son noktayı koymuş işte.

Megane a hala 'el arabası' muamelesi yapanları anlamakta güçlük çekiyorum, sport tourer megane gt line olanından isterdim, tabi sw alacak olsam,, bu sınıfta şu an için en güzel sw o.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yavrucum onu tutturmak imkanız ise bunu tutturmak da öyle...

Doğru bunun farkındayız fakat,

Yorumum süre gelen muhabbet üzerine idi. Tutması değil :yeah:

Ayrıca yatma,eğilme gibi durumları 17'' ile kıyaslamak daha sağlıklı olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem bey açıkcası sizin görüşlerinizi de merak ediyordum ki aracı tecrübe etmiş olmanız bu açıdan şansıma oldu, yorumlar için çok teşekkürler.

Şimdi belli bir aralıkta 1.6 EB yi bile zorlayabilen ama son derece de az yakabilen bu araç hakkında düşüncelerim iyice değişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İnsanlar genelde kendi araçlarını üstün tutma eğiliminde iken Cem Hoca bunu bi kenara bırakıp oldukça objektif bir değerlendirme yapmaya çalışmış ve aracın artılarını ve eksilerini belirtmiş. Bencede kullanıcılardan elde edilen test verileri otomobil dergilerininkinden daha değerli, marka destekleme gibi bir zorunluluğu yok çünkü. Focus benim içinde bir tutku olsada aracın teknik verileri ortada. 320 tork nerdeyse 2.0 dizellerin torkuna yakın, performansını özellikle ara hızlanmalardaki canlılığını tahmin etmek zor değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yusuf kardeşimiz burda engüzeli onu dinlemek azda olsa bindi en full megane 3 e ve focus sahibi olarak dinledik kendisini...

Ben 23 ay tce full+full Megane kullandım. Babamda edc dizel flu var. Kardeşimde dizel Megane var. Biraz fikrim var yani :) kötü araba diyemem. Konfor için dizayn edilmiştir, genel kalitede Marka olarak Ford'un bir tık gerisinde olduğunu düşünürüm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Her zaman dediğim gibi kötü araç yoktur, ihtiyaca, bütçe ve beklentilere göre araç vardır. Reno'yu hala 12, toros ve brodway türü araç üretiyor sanıyorlar sanırım. Keza dönemine göre o araçlarda gayet yeterli ve makul araçlardı.

Megane3'ün Focus3'e üstün olduğu yönler olduğu gibi, Focus3'ünde Megane3' üstün yanları var. Totalde Focus3 üstün gibi gözüksede, bu üstünlüklerdeki farkları alıcının kriterleri belirler.

GT line serisi için birşey diyemem ama normal Megane3'ler, konfor, sessizlik ve rahatlıkta daha iyiler. Sundukları donanım ise gayet tatminkar, dergilerde sadece sıralamalara bakanlar zahmet edipde yorumları okumuşlarsa, birçok yorumda Megane3'teki malzeme ve işçilik kalitesinin Golf düzeyinde olduğunu söylediklerini görmüş olmaları lazım.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.