Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Hava Filtresinde Yaglanma Ve Maf Sensörü


Eren Gökmen

Soru

Merhaba

aracim 2007 1,6 tdci 109bg focus. bu aralar arac ölümüne yakit tüketmekte (10-11lt) arac 62000 kilometrede en son servis 55000de yapilmis. ilk aldigimda yakit tuketimi tas catlasin 7,5i gecmez genelde 6,4 ortalamada olurdu(sehir ici). bugun kontrol icin hava filtresini actim. filtrede yer yer yaglanmalar olmus orta kismin biraz yani simsiyah... simdi sorum su:

acaba bu yaglanma sonucu maf sensörü zarar görmüsmüdür? (aracta herhangi bir ariza isigi yanmiyor. aracin cekisinde düsme yok (yada en azindan hissedilir derecede yok)

Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Hava filtre yağlanması kullandığım turbo araçların hepsinde oldu bu zamana kadar.tabi ufak bir yağlanma var birde yağ içinde kalması var.Bendeki el ile bile hissedilmeyen bir yağ idi.Kararıyordu belirli bir noktası.Ford connect,focus,mondeo,qashqai,tdci motorlu volvo,320d,punto vs vs hepsinde vardı aynı olay.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

açıkcası balata spreyi kullanılmaması gerekiyor diye biliyorum. Benimde yapacağım işlerden bir tanesi maf sensör temizliği ve kn filtre uygulaması.

Linkteki ürünü tavsiye ederim. Sadece bu tarz parçaların temizliği için özel olarak yapılmış.

Ayrıca tinerin selülozik tiner olması lazım diye biliyorum. Sentetik tinerin daha yağlı bir yapısı var.

http://www.724odeal.com/product.php?id_product=565

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hava filtre yağlanması kullandığım turbo araçların hepsinde oldu bu zamana kadar.tabi ufak bir yağlanma var birde yağ içinde kalması var.Bendeki el ile bile hissedilmeyen bir yağ idi.Kararıyordu belirli bir noktası.Ford connect,focus,mondeo,qashqai,tdci motorlu volvo,320d,punto vs vs hepsinde vardı aynı olay.

ufak bir yaglanma degil maalesef

açıkcası balata spreyi kullanılmaması gerekiyor diye biliyorum. Benimde yapacağım işlerden bir tanesi maf sensör temizliği ve kn filtre uygulaması.

Linkteki ürünü tavsiye ederim. Sadece bu tarz parçaların temizliği için özel olarak yapılmış.

Ayrıca tinerin selülozik tiner olması lazım diye biliyorum. Sentetik tinerin daha yağlı bir yapısı var.

http://www.724odeal....?id_product=565

tesekkurler öneriniz icin.

bugun arabayi bir ustaya gosterdim. yagi degistirdi, hava filtresini borulariyla söktü. borular baya yaglanmis turbonun agzindada yaglanma var, maf sensorude yagli ancak o ince tellerde yag yok gibi.ustaya belki önceden fazla yag vardir yada o karterden gelen buhar icin olan süngerde bisey vardir dedim. yok dedi turbonun yatagi genislemistir o yuzden kaciriyordur yagi dedi (pek incelemedi dedigim seyerden yola cikarak bunlari söyledi). arabayi aldigin yere götür dedi. tamam dedim bende ciktim (hava filtresini henuz degistirmedim). ancak eve gelirken cok uzun bir mesafe degil ama arabanin rahatladigini ve yakitin normale dustugunu gozlemledim. yarin yeni hava filtresi takip bir kac gun gözlemlemeyi planliyorum. bu arada arabadan cikan eski yag su gibidi resmen (sanirim markasi agip)

Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yagi degistirmistim (mobil 3000 fe 5w30), hava filtresinide degistim. gözlemlerime göre su anda arabada hicbir sorun yok. yakiti normal, filterede su anda yaglanma yok. anladigim kadariyla icindeki yag (yukarida söylemistim su gibi yag cikti icinden) gercekten baya bir kötü olmustu ve buna bagli olarak oldukca fazla buharlasiyordu, sonra turbo hortumunun üzerindeki ince hortumda yogunlasip her tarafa doluyordu. (bu arada sanirim focus 2 lerde karterden gelen hortum, gelen buhari direkt olarak turbo borusuna veriyor ve turbo bu buhari cekiyor. f1 lerde ise karterden gelen buhar borusu hava filtre kutusunun altina bagli ve ucunda küp seklinde bir sünger var, bu sayede buhar tutuluyor yada geri gönderiliyor). bi süre daha incelemeye devam...

eger tespitler dogruysa motor yaginin kalitesinin ne kadar önemli oldugu bir kez daha ortaya cikiyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

abim bi tinerle yıka sen onu. Sonra havayla bi güzel kurut :)

Taş gibi olur bişeyciği kalmaz :)

MAF sensoru tinerle yikanmaz. Tinerde yag var. Maf ve diger sensorleri temizlerken yag ve tortu birakmayan solvent ya da benzeri temizleyicileri kullanmaniz gerekir. Kontak80 spreyler (elektronikcilerde satilir) yag ve tortu birakmazlar. Dolayisi ile onunla temizleyebilirsiniz.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

gecen gün hava filtresni kontrol icin kutunun kapagini hortumlarla söktüm, asagidaki fotograflarda yaglanmayi cektim (cep telefonuyla pek iyi olmadi kusura bakmayin) sizce bu yaglanma bir soruna isaret edermi. oradan karter havalandirmadan gelen yag buhari gectiginden bana normal gibi geldi ama... ustalar daha iyi bilir:) bu arada konu basligini Hava Filtresinde, Maf Sensöründe Ve Turboda Yaglanma diye degistirsek daha iyi olur sanirim

5Ljgu.jpg

1Nnf7.jpg

Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.