Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni C-Max(2011-2012) Hakkında Sorular


Önerilen Mesajlar

Merhaba,

Yeni C-MAX ile ilgili kafama takılan sorularımı / ileride soracaklarımı bu konu altında paylaşmak istiyorum.

daha önce hem dizel hemde turbo bir araç kullanmadığım için, motorun çalıştırılması ve durdurulması ile ilgili olarak

kullanım klavuzunu okudum. motorun çalıştırılması ile ilgili sadece soğuk havalarda kızdırma bujisini ile ilgili gösterge sönene kadar bekleyin denmiş.

buradan normal hava şartlarında aracı çalıştırdıktan sonra beklemeden harekete geçebilirim diye anlıyorum.

motorun durdurulması ile ilgili de, motoru yüksek devirde çalışırken kapatmayınız motor rölanti devrine ulaşıncaya kadar bekleyiniz ardından kapatınız denmiş.

bu kısmı çok anladığım söylenemez. aracı durdurduğum zaman motor devri zaten rölenti devrinde olmuyor mu ? neyi ne kadar beklemem gerektiğini bu ifadeden çok anlayamadım. sizlerin bu konuda bilgilerinize ihtiyacım var. (bu konuda kimileri 30 sn , kimileri 1-2 dk rölantide çalıştırılması gerektiğini söylüyor, kimisi de fazla rölantide bırakılmaması gerektiğini belirtiiyor kafam karışık biraz bu konuda).

diğer sormak istediğim şey, kullanma klavuzunda çift kilitleme sisteminden bahsedilmiş. çift kilitleme yeni c-max'lar da var mı ? var ise ben beceremiyorum demektir. kumandadan 2 kez arka arkaya kapama tuşuna basıyorum. internetten okuduğum bilgilere göre aracın içindeyken bunu yaptığım zaman (eğer çift kilitme var ise) aracın kapılarını içeriden açamamam gerekiyormuş ancak denedim kapılar içeriden açılıyor. çift kilitlemenin olmaması demek iç gözlem alarm sistemininde olmadığı anlamına geliyor öğrendiğim kadarıyla.Ancak iç gözlem sensörleri araçta mevcut diye düşünüyorum, çünkü ön yolcununun emniyet kemerini takmadığını sanırım iç gözlem sensörü sayesinde anlayabiliyordur diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba,

Dizel motor hakkında detay için mevcut focus konularına da bakabilirsiniz bire-bir herşey aynı kullanım olarak vs..

Çok uzun süre seyehat edilmediyse 30 sn yeterlidir..

İlk aracı çalıştırdınız diyelim o zamanki devir ile yol sonrası durmanızdaki devir farklı olabilir bu olursa eğer beklediğinizde sizde ilk çalıştığı an'a geldiğini fark edeceksiniz.. Herneyse bununla kafayı dağıtmayalım... 30 ile 60 sn (uzun ise) yeterli.

Dediklerinize göre Çift Kilit yok, iç sensör'de yok alarm'da yok..zaten katalog'da olsa yazar, f3 gibi c-max'de de yok..

Emniyet kemer sensörü mekanizmanın içinde yani algı sensör'ü ile ilgisi yok, olan modeller aracın içindedeki tüm hareketi algılar şayet araç kilitli ise alam çalar :D

Keyifli Sürüşler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup'un da dediği gibi forumda bir çok konu mevcut çalıştırma ve stop etme ile ilgili yinede kısaca yazayım;

Çalıştırırken; yaz - kış farketmez kızdırma bujisinin sarı yay şeklindeki ışığı mutlaka sönmeli ondan sonra marşa basılmalı.(Yazın daha çabuk söner)

Stop ederken; aracı durdurdun ayağını gazdan çektin araç rölenti devrine düştü, bu pozisyonda beklerken; turbonun çok zorlanmadığını düşünüyorsan 5-10 sn. bekleyip kapat; aracın çok yüksek devirler gördüğü yada 500-600km. lik yollardan geldiğinde bu süreyi biraz uzat en uzun 1dk. yeterli. Yani aracın rölentide ne kadar kalacağına sen kullanımını gözden geçirip karar vereceksin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

motorun durdurulması ile ilgili de, motoru yüksek devirde çalışırken kapatmayınız motor rölanti devrine ulaşıncaya kadar bekleyiniz ardından kapatınız denmiş.

bu kısmı çok anladığım söylenemez. aracı durdurduğum zaman motor devri zaten rölenti devrinde olmuyor mu ?

Yiğit bey;

Kontağı kapamadan önce beklememizin sebebi turbo pervanelerinin devir sayısının düşmesini beklemektir.Bu pervaneler dakikada 150.000 kere dönmektedirler.Bilgisayarınızdaki harddiskin bile dosyalarınızı okumak için dakikada 7200 kere dönebildiğini düşünürsek bu dönüş hızı inanılmazdır.Motoru kapatınca turbonun yağlanması durur.Burda turbonun yağsız kalması demek,anında yanması anlamına gelmektedir.Bu pervanelerin dönmesi için sıvı yataklar kullanılmaktadır.Bu sayede hem milin soğuması sağlanıyor hemde sürtünme katsayısı düşürülüyor.

Dolayısıyla motoru susturmadan önce yeterli zaman tanımakta turbo açısından ciddi fayda var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

motorun durdurulması ile ilgili de, motoru yüksek devirde çalışırken kapatmayınız motor rölanti devrine ulaşıncaya kadar bekleyiniz ardından kapatınız denmiş.

bu kısmı çok anladığım söylenemez. aracı durdurduğum zaman motor devri zaten rölenti devrinde olmuyor mu ? neyi ne kadar beklemem gerektiğini bu ifadeden çok anlayamadım.

burada seyir sırasında doldurduğunuz turbo salyangozunun kendine gelmesi :) basıncı düşürmesi için gerekli beklemekten bahsediliyor. beklemezseniz ne olur? zaman içinde kılcal çatlaklar oluşur ve bir süre sonra (çok da uzun sürelerden bahsetmiyoruz) turbo kanatçıklarında minik kırıklar meydana gelir. peki bu kırılan parçalar nereye gider? tabi ki silindirlere, sonra ne olur? silindir yuvaları çizilir, belki segman kırılır yani motor da performans kaybı ve hasar oluşur (turbo'nun arızası dışında) üstelik yeni motorlarda "gömlek" yok ... yani bu senaryoyu yaşamak istemezsiniz (kim ister ki?)

yapılması gereken şey basit, arkadaşların söylediği gibi seyir sonrasında 30sn kadar bekledikten sonra kontağı kapatmak yeterli.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sanırım Yiğit bey neden böyle bir ifade yazıldığına takılmış.

Eskiden (benim çocukluğumda) otobüs kamyon şoförleri kontağı kapatmadan önce gaza basıp öyle kapatırlardı. Sanırım yeni araçlarda bunun yapılmaması için bu ifadeyi yazmışlardır diye düşünüyorum. Yoksa zaten araba durduğunuzda rölanti devrinde oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mertol Bey'in dediği gibi rölanti devrine inmesini bekleyiniz ifadesi ile anlatılmak istenileni anlamadığım için sormuştum, problem yok ozaman aracı aldığımdan beri 30 sn kadar bekliyorum (gerçi büfeye falan uğradığım zaman zor oluyor ama napalım artık :dede: )

2 gündür aracın içinde bir gıcırtı meydana geldi, tam şofor kapı tarafından önce kapıdan mı geliyor diye merak ettim ama kapı değil, yan direklerden geliyor oranın malzemesini pek gözüm tutmadı direk üzerindeki emniyet kemeri yükseklik mandalıda olabilir ses kaynağı biraz yüksekliği değiştirince azaldı gibi ama kesemedim henuz o gıcırtıyı ( normal yolda ses gelmiyor, kasislerde de gelmiyor ancak sağ sol çukur engebeli yerlerde geliyor ses). bu tip bir ses problemi normal mi yoksa baktırmam mı gerekir kararsız kaldım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim de İst. dönüşte radya birden durdu ve buna benzer bir yazı yazdı..seyir halinde olduğum için çok dikkat edemedim..sonra kanal değiştirdim ve koyboldu...birdaha çıkmadı...bende bazı radyo larda radar ikazı oluyorya odur diyerek önemsemedim....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar bugun turbo dizel cahilliğimden midir araçta mı bir problem vardır bilmiyorum ama dik bir yokuşta resmen 3 kere stop ettirdim aracı millet arkamda kuyruk oldu. araçta 3 kişiydik, C-MAX ile ilk kez bu kadar dik bir yokuşta başka bir aracın arkasında durduktan sonra kalkma deneyimim oldu onda da resmen aracı hareketlendirene kadar canım çıktı. çok fazla test edecek vaktim de olmadığı için burdan sormak istedim, TDCI 1.6 motorlu bir araçta dik bir yokuşta durduktan sonra (benzinli bir araçtaki kalkışı düşünün) deviri yükseltmek için ne yapmak gerekiyor , gazı körükleyeyim mi ? yada bu motoru kullanan araçlar az biraz gaz vererek aracı hareket ettirebiliyorlar mı sorun arabamda mı yani ? turbo devreye girmediği için mi bu kadar bayılıyor araç anlamadım gerçekten.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.