Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

95 oktan mı, 97 oktan mı?


Mustafa Anil

Önerilen Mesajlar

Konu focus ama ben sormadan edemiyeceğim. Cem abim bizde bu araçtan önce de gene Octavia vardı. FSI motorlu idi ve tüp takılmadığından mecburen benzin alayorduk. 95 oktan aldığımızda aldığımız yer değişmese bile araç sanki ölüyor gibi geliyordu. Vuruntu işine o zaman pek kasam basmadığı halde ben bile anlıyordum bir kıllık olduğunu. 97 aldığımızda bu durum ortadan kayboluyor bastık mı daha rahat uzuyordu sanki? Sebebi nedir, psikolojik midir yoksa farklı bir sebebi var mıdır? Kitapçık 95 demesine rağmen 97 alıyorduk biz. :kıhkıh:

Ayrıca 97 oktan benzin 95'e göre rahatlıkla bir 50-100 km uzun menzil sağlıyabiliyordu.

FSI motorların ilk gelenlerinde 95 oktan güç kaybına neden oluyordu, sonra yazılım değiştirdiler ve daha verimli çalışmaya başladı.

Bu en azından VW için geçerliydi, Skoda'yı tam bilmiyorum.

Ama Ford oldum olası 95'e ayarlıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

FSI motorların ilk gelenlerinde 95 oktan güç kaybına neden oluyordu, sonra yazılım değiştirdiler ve daha verimli çalışmaya başladı.

Bu en azından VW için geçerliydi, Skoda'yı tam bilmiyorum.

Ama Ford oldum olası 95'e ayarlıdır.

Tamamdır. Bu cümlenin aynısı bizim içinde geçerli; çünkü motor da aynı şanzımanda. :kıhkıh: İlk gelen serilerdendi bizim araç. 2005 Nisan çıkışlı idi. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Shell GTL den bahsediyorsan abicim. Deneme maksatlı 2 depo test ettim :) Aman aman bir farkı yok. :kıhkıh:

Hayır bundan bahsetmiyorum, şimdi pompaya yanaştığımızda 2 adet Euro dizel mazot var, (Shell de 3 hatta) mesela Total euro dizel - totoal excellium euro dizel.

birincisi normal euro, ikincisi total firmasının içine katkılar koyduğu euro dizel.

Bunlardan hangisini kullanıyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hayır bundan bahsetmiyorum, şimdi pompaya yanaştığımızda 2 adet Euro dizel mazot var, (Shell de 3 hatta) mesela Total euro dizel - totoal excellium euro dizel.

birincisi normal euro, ikincisi total firmasının içine katkılar koyduğu euro dizel.

Bunlardan hangisini kullanıyorsunuz?

Rafineriden çıkan yakıta firmalar değişik katkılar koyarak motorda atık birikimini engellemeyi ve nitrik oksit, karbon monoksit ve dioksit gibi toksik ürünlerin salınımını azaltmayı hedefliyor.

Bazı firmalar bunu ciddi bir reklam kampanyası ile sunarken bazı firmalar d daha mütevazi yaklaşıyor.

Faydası kuşkusuz vardır ama ölçülebilir ve tekrarlanabilir bir artı değer sağlayacağı konusunda ciddi kuşkularım var, gerek tüketim gerekse motor ömrü açısından.

Zararı olur mu? Kesinlikle hayır, faydası olur mu, inanıyorsanız: Evet. Yani daha çok psikolojik faktör ağır basıyor.

Beri taraftan litrede 7-8 kuruş, 100 km'de 50 kuruş gibi bir ekstra bedel ödemenin de kimseyi çok üzmeyeceğini varsayıyorum ve buradan yola çıkarak arabama en azından bu konuda iyi davranmak için en iyisini alırdım diye düşünüyorum.

Benzinde farklı ürün yok, yüksek oktanlı yakıt dışında, ama dizelde çeşit daha çok gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Total de iyidir. Çoğu bölgede ana yakıt depoları Total'e aittir. Diğer firmalar onun deposundan çıkan yakıtı alıp üzerine katkı ve marker ekleyip dağıtırlar. Total bayiden çok depolama ağında büyüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.