Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Otomobilde ÖTV Oranları Tamamen Değişti


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Otomobillerde ÖTV oranlarında kapsamlı bir düzenlemeye gidildi. Matrah limitleri artırılırken, ÖTV oranları da güncellendi. Bu değişiklikle birlikte bazı araçlarda ÖTV indirimi sağlanırken, bazı modellerde ise artış yaşanacak. Elektrikli otomobiller için uygulanan yüzde 10’luk ÖTV oranı ise artık geçerliliğini yitirdi. Yeni düzenleme, bugünden itibaren yürürlüğe girdi.

 

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2025/07/20250724-5.pdf

 

İçten yanmalı motorlu araçlarda ÖTV sınıflandırması ve oranları tamamen değiştirildi. Önceden en düşük ÖTV oranı 1.6 litre ve altı motor hacmine sahip araçlara uygulanırken, bu sınır artık 1.4 litreye çekildi. Buna göre, 1.4 litreye kadar olan araçlar daha düşük oranlarla vergilendirilirken, 1.5 ve 1.6 litrelik motorlara sahip araçlar daha yüksek ÖTV dilimine girecek. Yeni düzenleme ile birlikte, zaten karmaşık olan ÖTV sistemi daha da karışık bir yapıya büründü.

 

Resmi Gazete’de yayımlanan kararla, içten yanmalı, hibrit ve elektrikli motorlu tüm araçların ÖTV oranlarında değişikliğe gidildi. Yeni düzenlemeye göre; elektrikli otomobillerde en düşük ÖTV oranı yüzde 25 olarak belirlenirken, şarj edilebilir hibrit araçlarda bu oran yüzde 45 olacak. Benzinli, dizel ve LPG’li araçlarla birlikte hibrit otomobillerde ise ÖTV oranı en az yüzde 70 olarak uygulanacak. ÖTV oranlarının üst sınırı ise yüzde 220’ye kadar çıkabilecek.

 

Elektrikli otomobillerde 160 kW ve altı motor gücüne sahip modeller için ÖTV matrahı 1.450.000 TL’den 1.650.000 TL’ye çıkarıldı. Yeni düzenlemeyle, vergisiz fiyatı 1.650.000 TL’nin altında olan araçlara yüzde 25, üzerindeki araçlara ise yüzde 55 ÖTV uygulanacak. Önceki oranlar sırasıyla yüzde 10 ve yüzde 40’tı.

 

Örnek

Tesla Model Y Standart Range: 1.860'dan 2.120 civarına çıkacak.

Tesla Model Y Long Range: 2.660'dan 2.380 civarına inecek.

 

Screenshot 2025-07-24 at 05.43.09.png

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

destan gibi maşallah 😄

devlet böyle şeylerle neden uğraşır anlamıyorum. amaç zenginden yada çok kazanandan çok fakirden yada az kazanandan az vergi almaksa, yok emisyon yok motor hacmi ona buna bakmaz sadece;

fabrika çıkış fiyatına göre sınıflandırırsın olur biter.

 

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Karmaşık bi vergilendirme yapılıyor ki, insanlar anlamasın. Zaten matrahlara bakılırsa, az bi zaman sonra hepsi tavan rakam ne ise o olacak. Çoğu araç %100 olmuş bile 🙂 

 

 

ÖTV diye bir şey hiç olmamalı ama ülkede maşallah 1,2 motorda bile %90 ötv var. Bunu da elektriklilere vergiyi artırırken, TOGG avantajını kaybetmesin diye yapıyorlar sanırım. Eskiden 2.0 hacimli motordan %40 ötv alınırken eleştirip duruyorduk. Şimdi bulsak da alsak.

 

Murat Kav. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

33 dakika önce, Murat Kav. yazdı:

Eskiden 2.0 hacimli motordan %40 ötv alınırken eleştirip duruyorduk. Şimdi bulsak da alsak.

 

atalarımızı yalancı mı çıkaralım. Gelenin gideni aratması lazım. onlarda bu kadar söylediklerine pişman oldu amma iş işten geçti.😀

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 hour ago, Mehmet Demir said:

amaç zenginden yada çok kazanandan çok fakirden yada az kazanandan az vergi almaksa,

 

 

Sen yanlış anlamışsın. Amaç tam tersi. Düşük fiyatlı ve kolay erişilebilir olanların fiyatı 200 artacak, önceden %40 a giren 2700 lira bedelli olanların fiyatı 300 bin düşecek. Ya da distribütöre kar olarak transfer edilecek.

 

Önceden fatura bedeli (matrah) 1450 nin altında olanlar %10 vergi dilimindeydi. Ben de aldığımda bu dilimdeydi araba mesela. Ben alırken toplam 1837 lira vermiştim. 1370 lira mı neydi faturadaki rakam. Sonra zam gelip 1450 yi geçince %40 lık vergi dilimine girdi araba. Aynı arabanın fiyatı 2460 lira olmuştu. Dün gece 2650 mi neydi. Arada 200 lira itelemişler. Tersten gidersek 2650/1,2/1,4=1580 liraymış matrahı. Yeni oran ve matraha göre hesaplarsak matrah 1650 liranın altında kaldığı için ÖTV oranı %25 olacak. 1580x 1.25 x 1.2 =2370 lira olması gerekir. Bu durumda arabanın 300 bin lira fiyat düşecek.

 

Tesla baz alınıyorda onlar vergi diliminin altında kalmak için sübvanse ediyorlardı. Şimdi matraf yükseldiği için onlar da baz fiyatı yavaş yavaş matrah limitine yaklaştırırlar. Onlarda 2150 de falan kalmaz bir kaç aya. Öte yandan LongRange in fiyatı da aynı şekilde düşecek. 

Eğer 1800 üstünde PHEV alırsak nolacak?

 

image.png.1bb9487e3c6a2d0609fa93bf179c536f.png

Bence şu Toyota Hybrid ler için yapılan 1600-1800 dilimi de kaldırılmalı artık. 

1 hour ago, Murat Kav. said:

Karmaşık bi vergilendirme yapılıyor ki, insanlar anlamasın. Zaten matrahlara bakılırsa, az bi zaman sonra hepsi tavan rakam ne ise o olacak. Çoğu araç %100 olmuş bile 🙂 

 

 

Bence bu hacim işi ile köstürmesinler. Bi çarpan ayarlansın, arabanın motoru kaç cc ise onunla çarpılsın gitsin. Ne bu ya enigma gibi, onu geçip bunu geçmez bunu geçip ötekini geçmez ama şunu geçerse falan filan.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Mertol Kip yazdı:

Ya da distribütöre kar olarak transfer edilecek.

elektrikli araçlarda önce ki durum bu idi bakalım şimdi ne olacak. bugün burada 1.3 milyon fabrika çıkış faturası gösterilen aracın aslında faturası 1 milyon bile değil.. ötv %10 olunca yanmalı motor arabalarına yaklaştırıp çok karla satıyorlardı.

şimdi ötv %25 olunca araba zamlanacak. elektrikli arabanın fiyatı benzinli arabayı çok geçecek. müşteride gider benzinli alır. şimdi firmalar ne yapabilir.. işte önceden 1.3 milyon faturası olan arabayı 1 milyon fatura edecek ki elektrikli aracın fiyatı sabit kalsın, benzinli arabayı geçmesin.. bu bariz sahtekarlığa giriyor. devlet sormaz mı geçen ay 1.3 milyonluk araba şimdi neden 1 milyona düştü..

anlaşılan devlet yetkilileri youtube da fazla byd çin-tr fiyatlama videosu seyretmiş; kafaları dank etmiş.. (yada birilerinin cukkası kesilmiş.. ortada byd fabrikası yok hala)

çinde 100 bin karla sattıkları arabayı burada 300 bin karla satıyorlardı belkide.. şimdi sıkıntı: yukarıda izah ettim hala 300 bin kazanmak isterlerse fiyat artacak, vatandaş alsam mı acaba diyecek.. kardan taviz verse fatura fiyatı düşecek.. ee ne oldu 1 günde maliyetler mi düştü denecek.

 

ötv hesabı direk şöyle olmalı hiçbir özelliğe bakılmaksızın:

1 milyona kadar %60

1-1.5  %80

1.5-2   %100

2-2.5  %150

2.5+  %200

 

** bu hesap bile aynı arabanın donanım farkından bir üst dilime girerek çok pahalanmasına sebep oluyor.. sınıflandırma farkı bence daha adil olacaktır.. gümrüklenirken sisteme sınıflandırılmalı araba yetkili tarafından;

A_B ise %60

C_D  %80

E  %100

süper lüks ve süper spor %150  vb..

zaten donanım farkından araba pahalandıkça ötv fazla ödenmiş oluyor

 

 

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.