Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Elektrikli Araçlar


Mertol Kip

Önerilen Mesajlar

Fordta araba satisi kaldi mi? Focus bitti, firesta bitti, kuga uctu, geriye bir tek puma kaldi. Elektrikli gelecek deyip lansman yaptilar ne bayiide var ne yollarda. 

39 minutes ago, Günal Y. said:

 

Öyle bir şey olmaz inşallah. 

 Bence olmali. Rekabeti bozucu davranisla hareket etmelerine izin verilmemeli de toplumun histerisini nasil cozeriz onu bilemiyorum. 

 

PHEV lerdeki OTV avantaji da kaldirilmali bence, benzinli araba sonucta onlar. MHEV de yoksa PHEV de neden olsun ki?

Herifleri sevmesem de devlet yerli sanayiyi desteklemeli. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Mertol Kip yazdı:

Fordta araba satisi kaldi mi? Focus bitti, firesta bitti, kuga uctu, geriye bir tek puma kaldi. Elektrikli gelecek deyip lansman yaptilar ne bayiide var ne yollarda. 

 Bence olmali. Rekabeti bozucu davranisla hareket etmelerine izin verilmemeli de toplumun histerisini nasil cozeriz onu bilemiyorum. 

 

PHEV lerdeki OTV avantaji da kaldirilmali bence, benzinli araba sonucta onlar. MHEV de yoksa PHEV de neden olsun ki?

Herifleri sevmesem de devlet yerli sanayiyi desteklemeli. 

forda ticari yetiyor. peynir ekmek gibi ticari satıyorlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

02.07.2025 - 11:16 tarihinde, H. Cenk yazdı:

en çok satan ilk 40 modelde hiç Ford yok. Yazık oldu güzelim markaya..

514741054_1909703982904498_7307224480942

 

Matrah ÖTV vs gelirse işte bundan gelir. Temmuzda da TOGG 3 binde kalır Tesla 6-7 bin olursa, müdahale ederler 

 

TOGG un satış adetinin T10F çıkmadan artma ihtimali yok çünkü üretim kapasitesi aylardır o kadar, zaten aylık T10X üretim kotasını 6-7 günde bitirip ay sonuna kadar yok satıyorlar TOGG T10X i.. T10F ile T10X deki 3000-3500 adet kadar daha kapasite artacağı konuşuluyor. Ayrıca Tesla bence Temmuzda 10.000 leri zorlayacak gibi görünüyor çünkü ciddi doymamış talep hala var ve teslimat konusunda kapasite artırdıklarının sinyallerini veriyorlar... 

 

Matrah yada ÖTV her neyse insanların aylardır gelmesini beklediği düzenleme her ne şekilde gelirse gelsin talep konusunda biraz piyasanın ateşi düşer... Şu an beklenti talebi körüklüyor, herkes yangından mal kaçırır gibi araç sipariş ediyor.

 

Biraz dedikodulara kulak verdiğim kadarıyla;

55kW altı batarya %10 ÖTV de devam ve matrah 1750 ye çıkacak

Yine 1750 matrah altında kalan 55kW üstü bataryalarda ise ÖTV %20 olacak

 

diye tahmin ediyorum...

 

Böyle olursa standart menzil TOGG lar yine rekabetçi bir fiyat ile öne çıkacak gibi ama Uzun menziller 88.5 kW lı olanlar 2400-2500 leri görebilir...

 

Tabi ki kehanetten öteye gitmiyor söylediklerim. Bi gece bişe olacak ve göreceğiz 🙂 

2 dakika önce, Abdussamed Acar yazdı:

 

TOGG un satış adetinin T10F çıkmadan artma ihtimali yok çünkü üretim kapasitesi aylardır o kadar, zaten aylık T10X üretim kotasını 6-7 günde bitirip ay sonuna kadar yok satıyorlar TOGG T10X i.. T10F ile T10X deki 3000-3500 adet kadar daha kapasite artacağı konuşuluyor. Ayrıca Tesla bence Temmuzda 10.000 leri zorlayacak gibi görünüyor çünkü ciddi doymamış talep hala var ve teslimat konusunda kapasite artırdıklarının sinyallerini veriyorlar... 

 

Matrah yada ÖTV her neyse insanların aylardır gelmesini beklediği düzenleme her ne şekilde gelirse gelsin talep konusunda biraz piyasanın ateşi düşer... Şu an beklenti talebi körüklüyor, herkes yangından mal kaçırır gibi araç sipariş ediyor.

 

Biraz dedikodulara kulak verdiğim kadarıyla;

55kW altı batarya %10 ÖTV de devam ve matrah 1750 ye çıkacak

Yine 1750 matrah altında kalan 55kW üstü bataryalarda ise ÖTV %20 olacak

 

diye tahmin ediyorum...

 

Böyle olursa standart menzil TOGG lar yine rekabetçi bir fiyat ile öne çıkacak gibi ama Uzun menziller 88.5 kW lı olanlar 2400-2500 leri görebilir... Tesla SR da nasiplenir bundan ve muhtemelen 250-300 gibi de o zamlanabilir.

 

Tabi ki kehanetten öteye gitmiyor söylediklerim. Bi gece bişe olacak ve göreceğiz 🙂 

 

Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

 

TOGG un satış adetinin T10F çıkmadan artma ihtimali yok çünkü üretim kapasitesi aylardır o kadar, zaten aylık T10X üretim kotasını 6-7 günde bitirip ay sonuna kadar yok satıyorlar TOGG T10X i.. T10F ile T10X deki 3000-3500 adet kadar daha kapasite artacağı konuşuluyor. Ayrıca Tesla bence Temmuzda 10.000 leri zorlayacak gibi görünüyor çünkü ciddi doymamış talep hala var ve teslimat konusunda kapasite artırdıklarının sinyallerini veriyorlar... 

 

Matrah yada ÖTV her neyse insanların aylardır gelmesini beklediği düzenleme her ne şekilde gelirse gelsin talep konusunda biraz piyasanın ateşi düşer... Şu an beklenti talebi körüklüyor, herkes yangından mal kaçırır gibi araç sipariş ediyor.

 

Biraz dedikodulara kulak verdiğim kadarıyla;

55kW altı batarya %10 ÖTV de devam ve matrah 1750 ye çıkacak

Yine 1750 matrah altında kalan 55kW üstü bataryalarda ise ÖTV %20 olacak

 

diye tahmin ediyorum...

 

Böyle olursa standart menzil TOGG lar yine rekabetçi bir fiyat ile öne çıkacak gibi ama Uzun menziller 88.5 kW lı olanlar 2400-2500 leri görebilir...

 

Tabi ki kehanetten öteye gitmiyor söylediklerim. Bi gece bişe olacak ve göreceğiz 🙂 

 

Yani söylenti o kadar çok ki. Mesela TOGG forumunda bir video paylaşıldı. Bir servis merkezi silme servis bekleyen araç dolu. Sırf servis sıkıntısı yüzünden üretimi ayda 3000 ile sınırladılar diyen var. T10F çıkar biraz gazıyla oy artar bir seçim daha kazanılır. Sonra konkordato ilan edilir çünkü tamamen zararda diye TOGG sahipleri söylüyor. Ya da Çinlilere satılır yerlilik kalmaz diyorlar. T10F çıkmadan vergi düzenlemesi pek mümkün görünmüyor. Çünkü T10X fiyatı 2400-2500 olursa satışları tamamen biter. 

 

Ben senin söylediğinden başka senaryolar da okudum. 500 km menzile göre veya 99 kw motor gücüne göre falan  gibi yeni vergi tarifeleri dolanıyor nette. Şu anda ne olacağını sadece bir kişi biliyor ülkede 😄 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Madrm servet vergisi toplayacan, yapistir hepsine %50 vergiyi gec git. Elektrikliye baska, benzinliye baska phev e baska. Yok şu hacme kadar boyle, bu paraya kadar boyle, bu motor gucune kadar şöyle. Sana ne kardeşim arabanin motor gucunden. Bu ne ya enigma gibi...

 

"Bence" arac satisinda devleti ilgilendiren tek nokta arabanin agirligi. Yolda etkisi olan tek şey o. Ona da bi carpan yap.MTV yi ona gore al gec.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Mertol Kip yazdı:

Madrm servet vergisi toplayacan, yapistir hepsine %50 vergiyi gec git. Elektrikliye baska, benzinliye baska phev e baska. Yok şu hacme kadar boyle, bu paraya kadar boyle, bu motor gucune kadar şöyle. Sana ne kardeşim arabanin motor gucunden. Bu ne ya enigma gibi...

 

"Bence" arac satisinda devleti ilgilendiren tek nokta arabanin agirligi. Yolda etkisi olan tek şey o. Ona da bi carpan yap.MTV yi ona gore al gec.

bir ara cimer e yazmıştım. ilk arabamı 5 sene binip focus3 aldım.. 7 sene oldu değiştirecek para yok..8 oldu 9 oldu..  yazdım.. madem ötv %80, bir sıfır araba alıp 8 sene 150k km yapan biri yeniden sıfır araba alacaksa o kişiye ötv %40 olsun gibi.. sonuçta araba eskimeye başladığı için satıyor, ticareti için değil..

ötv ler aracın fatura değerine göre olmalı bence.. 1.6 motor diye aynı vergiye tabi olmalılar.. yada 1.3 diye..  mesela 1.33 reno motoru kullanan mercedes..  mtv de 2-3-4 kat şeklinde, veya o gruba uygulanan ötv nin %1-2 si kadar mtv vb..  çok kompleks hesaplamalara gerek yok aslında. 1 milyonluk ötv si olan aracın mtv side 20bin tl gibi

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Mertol Kip yazdı:

"Bence" arac satisinda devleti ilgilendiren tek nokta arabanin agirligi. Yolda etkisi olan tek şey o. Ona da bi carpan yap.MTV yi ona gore al gec.

 

Ağırlığa girmeyelim ya. Bizimkiler ağır araba. 🙂 Kimin arabası daha çok duman çıkartıyorsa o daha fazla ödesin. (bizimkilerden duman çıkmıyor, vergisiz olsun. 🙂

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

 

TOGG un satış adetinin T10F çıkmadan artma ihtimali yok çünkü üretim kapasitesi aylardır o kadar, zaten aylık T10X üretim kotasını 6-7 günde bitirip ay sonuna kadar yok satıyorlar TOGG T10X i.. T10F ile T10X deki 3000-3500 adet kadar daha kapasite artacağı konuşuluyor. Ayrıca Tesla bence Temmuzda 10.000 leri zorlayacak gibi görünüyor çünkü ciddi doymamış talep hala var ve teslimat konusunda kapasite artırdıklarının sinyallerini veriyorlar... 

 

Matrah yada ÖTV her neyse insanların aylardır gelmesini beklediği düzenleme her ne şekilde gelirse gelsin talep konusunda biraz piyasanın ateşi düşer... Şu an beklenti talebi körüklüyor, herkes yangından mal kaçırır gibi araç sipariş ediyor.

 

Biraz dedikodulara kulak verdiğim kadarıyla;

55kW altı batarya %10 ÖTV de devam ve matrah 1750 ye çıkacak

Yine 1750 matrah altında kalan 55kW üstü bataryalarda ise ÖTV %20 olacak

 

diye tahmin ediyorum...

 

Böyle olursa standart menzil TOGG lar yine rekabetçi bir fiyat ile öne çıkacak gibi ama Uzun menziller 88.5 kW lı olanlar 2400-2500 leri görebilir...

 

Tabi ki kehanetten öteye gitmiyor söylediklerim. Bi gece bişe olacak ve göreceğiz 🙂 

 

 

TOGG'un yıllık kapasitesi 2023 yılı sonunda 80 bin adede çıkarılmıştı. Şu an aylık 6000-6500 adet üretim adede çıkabilmesi gerek. Geçmişte de bu şekilde üretip sattılar. Talep var ama üretmiyor olmaları çok mantıklı gelmedi.

28.06.2025 - 15:57 tarihinde, Mertol Kip yazdı:

 

Kabul ediyorsan alabilirsin zaten. Anlaşma ile yasal haklarından feragat etmen herzaman mümkün. Satış sözleşmesi değil, teslimat anlaşması yapacaksın. Oradaki sorun fiyatın sabitlenememesinde. Yoksa sen bana şu gün teslim edilmek kaydı ile şu özelliklere sahip arabayı almayı taahhüt ediyorum diye anlaşma yapmanın önünde engel yok. Ithalatcı o güne kadar malı ayarlar ve o günkü fiyattan araç millileştirildikten sonra satışını gerçekleştirir. Buna razıysan kimse neden demez. Avukata bakar o iş. 

 

Avukat vs çok zorluyorsun.

Tesla, Avrupada satamadığı için Türkiyeye daha çok kota verme kararı almış. Olan bu. Belçikadaki Volvo fabrikası da üretimlerinin büyük bölümünü (EX30) Türkiyeye ayrımaya karar vermiş. Yüzde 10'da kalınınca pazar ciddi büyük herkes için.

 

Yerli üretimin desteklenmesini istiyorsak, karmaşık vergi düzenlemelerinin devam etmesi gerek. Gümrük birliğinden çıkmadan, daha iyi bir yol görünmüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.