Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Tork Grafikleri


Kadir Hakan

Önerilen Mesajlar

Merhaba,

Arabayı almadan önce bir yerden 115 beygirlik TDCI ve 180 beygirlik Ecoboost motorların tork grafiklerini bulmuştum. Sizinle de paylaşayım dedim.

Grafiklerden notlar:

TDCI motor en fazla gücü 3600 d/d civarında veriyor. Yani neymiş; ani hızlanmalarda deviri 3600 civarında tutacakmışız.

B motor 1750 - 2500 devir arası maksimum tork veriyor. Ama muhtemelen tork yazılımla sınırlandırılmış. Grafiğe bakarsanız tork grafiğinin tepesi bıçakla kesilmiş gibi.

Aynı şey, ecoboost içinde geçerli. Torku 240 Nm de sınırlamışlar. Yalnız bu motor maksimum torkunu 1750-5000 devir arasında veriyor ki, yYani bıraksalar motor çok çok daha yüksek torklara çıkabilirmiş. (benim tahminim 400 nm'yi rahat görürmüş.)

Not: Grafikleri 6-7 ay kadar önce bulmuştum. Kaynak gösteremeyeceğim.

İyi Günler

post-1112-0-51507400-1333875237_thumb.jp

post-1112-0-14940500-1333875246.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba,

Arabayı almadan önce bir yerden 115 beygirlik TDCI ve 180 beygirlik Ecoboost motorların tork grafiklerini bulmuştum. Sizinle de paylaşayım dedim.

Grafiklerden notlar:

TDCI motor en fazla gücü 3600 d/d civarında veriyor. Yani neymiş; ani hızlanmalarda deviri 3600 civarında tutacakmışız.

B motor 1750 - 2500 devir arası maksimum tork veriyor. Ama muhtemelen tork yazılımla sınırlandırılmış. Grafiğe bakarsanız tork grafiğinin tepesi bıçakla kesilmiş gibi.

Aynı şey, ecoboost içinde geçerli. Torku 240 Nm de sınırlamışlar. Yalnız bu motor maksimum torkunu 1750-5000 devir arasında veriyor ki, yYani bıraksalar motor çok çok daha yüksek torklara çıkabilirmiş. (benim tahminim 400 nm'yi rahat görürmüş.)

Not: Grafikleri 6-7 ay kadar önce bulmuştum. Kaynak gösteremeyeceğim.

İyi Günler

Paylaşım için teşekkürler. Ayrıntı bi grafik.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

TDCI motor en fazla gücü 3600 d/d civarında veriyor. Yani neymiş; ani hızlanmalarda deviri 3600 civarında tutacakmışız.

1750 - 2500 devir arası maksimum tork veriyor. Ama muhtemelen tork yazılımla sınırlandırılmış. Grafiğe bakarsanız tork grafiğinin tepesi bıçakla kesilmiş gibi.

Aynı şey, ecoboost içinde geçerli. Torku 240 Nm de sınırlamışlar. Yalnız bu motor maksimum torkunu 1750-5000 devir arasında veriyor ki, yYani bıraksalar motor çok çok daha yüksek torklara çıkabilirmiş. (benim tahminim 400 nm'yi rahat görürmüş.)

Ani hızlanmalarda maksimum güçten çok maksimum tork işinize yarayacaktır. Bu nedenle en verimli hızlanma için bir üst vitese attığınızda maksimum tork devrine düşmeniz ideal olur, maksimum güç devrine kadar hızlanır ve bir üst vitese geçersiniz. En akıcı hızlanma böyle olur.

Yazılımla ayarlandığı doğrudur, ani gelen ve kısa süreli çok yüksek tork yerine uzun süre kullanılabilir yüksek tork her zaman tercih edilmelidir. Bu bakımdan EB motorlar mükemmel bir çizgideler ve bunu kullanımda da hissedebiliyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

115bg Tdci için ideali 1750-2500 devir gözüküyor. Ama 1500-3750 devir aralığı 220nm'nin altına düşmeyen bir tork ile aracı hızlandırmak mümkün. 3750 sonrası ani bir tork kaybı ile boşa devir çevirme durumu gözüküyor.

Cem Bey'in dediği vites değişiminde 1500-1750 devir civarına düşmeyi sağlayacak devir nedir acaba? Aklıma gelip denemedim. Eğim ve yük durumuna göre değişir mi?

Cem Bey bu arada sizin memlekete geldim. :pray: Ama yağmurla beraber geldim sanırım, hava fena kapadı.

Engin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

115bg Tdci için ideali 1750-2500 devir gözüküyor. Ama 1500-3750 devir aralığı 220nm'nin altına düşmeyen bir tork ile aracı hızlandırmak mümkün. 3750 sonrası ani bir tork kaybı ile boşa devir çevirme durumu gözüküyor.

Cem Bey'in dediği vites değişiminde 1500-1750 devir civarına düşmeyi sağlayacak devir nedir acaba? Aklıma gelip denemedim. Eğim ve yük durumuna göre değişir mi?

Teorik olarak şanzıman oranlarından hesaplanır olması lazım, mesela deizellerde

1. vites: 3,727

2. vites: 2,048

3. vites: 1,258

4. vites: 0,919

5. vites: 0,738

6. vites: 0,622

Buna göre kabaca katsayı

5-6 arası 1.2

4-5 arası 1.25

3-4 arası 1.4

2-3 arası 1.6

1-2 arası 1.8

Bir üst vitesteki devri bulmak için katsayıya böleceksin, bir alt vitesteki devir için çarpacaksın.

Yani mesela 3.viteste 4000dd ile dörde attığında 2900dd ile devam etmesi gerekir.

Gerçeğe uyuyor mu test etmek lazım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ani hızlanmalarda maksimum güçten çok maksimum tork işinize yarayacaktır. Bu nedenle en verimli hızlanma için bir üst vitese attığınızda maksimum tork devrine düşmeniz ideal olur, maksimum güç devrine kadar hızlanır ve bir üst vitese geçersiniz. En akıcı hızlanma böyle olur.

Yazılımla ayarlandığı doğrudur, ani gelen ve kısa süreli çok yüksek tork yerine uzun süre kullanılabilir yüksek tork her zaman tercih edilmelidir. Bu bakımdan EB motorlar mükemmel bir çizgideler ve bunu kullanımda da hissedebiliyorsunuz.

Söylediklerinize karşı çıkmamakla beraber şöyle bir düşüncem var. Bilmiyorum ne kadar doğru: Araç hızlandığında aracın kinetik enerjisi artar (düz bir yolda olduğunuzu varsayıyorum. Yani potansiyel enerji değişmiyor). Aracın enerjisi hava, lastik vs gibi sürtünmelerle azalır. Yani sürtünmeler aracınızı yavaşlatır. Diğer bir yandan motorun ürettiği enerji ile aracın enerjisi artar. Eğer motorunuz birim zamanda daha fazla enerji üretirse (bu da gücün tanımı zaten) aracınızın enerjisi daha çok artacak, yani başka bir deyişle aracınız hızlanacaktır. Gücün motor dilindeki denklemin de tork X devir olduğunu düşünürsek, çarpımın sonucunun maksimum olduğu bölgede kalmak maksimum hızlanmayı verecektir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5-6 arası 1.2 1750 2100
  • 4-5 arası 1.25 1750 2187,5
  • 3-4 arası 1.4 1750 2450
  • 2-3 arası 1.6 1750 2800
  • 1-2 arası 1.8 1750 3150

Vites yükseltirken 1750 devre düşmek için kullanılacak devir oranları yukarda ki gibi oluyor. 2.vitesde 2800 devirde 3.vitese geçerseniz 1750 devre düşmesi lazım.

Engin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Söylediklerinize karşı çıkmamakla beraber şöyle bir düşüncem var. Bilmiyorum ne kadar doğru: Araç hızlandığında aracın kinetik enerjisi artar (düz bir yolda olduğunuzu varsayıyorum. Yani potansiyel enerji değişmiyor). Aracın enerjisi hava, lastik vs gibi sürtünmelerle azalır. Yani sürtünmeler aracınızı yavaşlatır. Diğer bir yandan motorun ürettiği enerji ile aracın enerjisi artar. Eğer motorunuz birim zamanda daha fazla enerji üretirse (bu da gücün tanımı zaten) aracınızın enerjisi daha çok artacak, yani başka bir deyişle aracınız hızlanacaktır. Gücün motor dilindeki denklemin de tork X devir olduğunu düşünürsek, çarpımın sonucunun maksimum olduğu bölgede kalmak maksimum hızlanmayı verecektir diye düşünüyorum.

Farklı bir şey söylemedim, sadece başta 3600 dd'da kalınması gerektiğini yazmışsın, o gücün düşmeye başladığı ve ivmelenme açısından negatife düşeceğin nokta, maksimum torkun devreye girdiği devirden maksimum gücün oluştuğu devire kadarki devir bandı kullanılırsa en verimli hızlanma sağlanır diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.