Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

8 İleri Tam Otomatik Şanzıman Yağı


Önerilen Mesajlar

Bir saat önce, Mertol Kip yazdı:

Opellerdeki Aisin. Toyota ile PSA fransada ortak fabrika kurup beraber üretmeye başladılar. Çok başarılı o alet.  Seninki yazılımıyla ilgili bir saçmalık. emisyon düşürecez diye ne yapacaklarını şaşırdılar. Fındık kadar motorun emisyonundan ne olacaksa. 

 

 

 

Şanzıman zaten mükemmel. Açıkçası şanzıman motor uyumu bu aracı seçmemdeki en önemli sebepti ki şanzımanın yokuşlu yollardaki davranışı da normal. 1.2 motora 8 ileri şanzıman koyunca hızlandıktan sonra 5.vitese kadar her 10 kmh hızda bir vites yükseltiyor. Yani 50 ile gidiyorsanız 5'e atıyor. Hacim küçük, vites sayısı yüksek olunca dediğiniz gibi emisyon düşüreceğiz diye şanzımanı sürekli bir üst viteste tutma potansiyeline göre ayarlamışlar. Üzerinde çok kontrole gerek bırakmıyor, sürekli şanzımanı izlemek zorunda kalmıyorsunuz ama işte yokuş çıkarken bazen yokuşun ortasında ufak bir düzlük varsa hemen üst vitese geçiyor ve tekrarında hemen yine yokuş olduğunda araç direkt vites düşürmek zorunda kalıyor. Gaz pedalını buna göre öngörülü kullanırsanız şanzıman daha net cevaplar verebiliyor aslında. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

On 12/22/2023 at 6:04 PM, Cenk Demirel said:

ama işte yokuş çıkarken bazen yokuşun ortasında ufak bir düzlük varsa hemen üst vitese geçiyor ve tekrarında hemen yine yokuş olduğunda araç direkt vites düşürmek zorunda kalıyor. Gaz pedalını buna göre öngörülü kullanırsanız şanzıman daha net cevaplar verebiliyor aslında. 

 

Eskiden 4 ileri otomatik fordlarda falan eğim sensörü olurdu, aracın eğimli bir yolda mı yoksa düzlükte mi olduğunu anlar motorun yükünü hesaplarken bunu da dikkate alır ona göre vites değiştirirdi, sensörü kaldırdıklarını zannetmiyorum da muhtemelen şanzıman yazılımında etkisi büyük olmayabilir. Ya da zibilyon tane vites olduğu için oynasın düdük makarnası demiş de olabilirler. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

 

Eskiden 4 ileri otomatik fordlarda falan eğim sensörü olurdu, aracın eğimli bir yolda mı yoksa düzlükte mi olduğunu anlar motorun yükünü hesaplarken bunu da dikkate alır ona göre vites değiştirirdi, sensörü kaldırdıklarını zannetmiyorum da muhtemelen şanzıman yazılımında etkisi büyük olmayabilir. Ya da zibilyon tane vites olduğu için oynasın düdük makarnası demiş de olabilirler. 

Eğim sensörü hala vardır diye tahmin ediyorum. Dik yokuşlardan aşağı inerken falan gaz pedalı tepkisi dışında mutlaka bu sensörün de etkisi vardır vites yükseltmeme, düşük viteste kalma gibi kararlarının. Ama her halükarda bu aisinin 8 ilerisini çok seviyorum gerçekten. Günlük kullanım amacıyla üretilmiş normal otomobiller için biçilmiş kaftan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ESP deki ivme sensörü olması lazım. İlk nesil ESPlerde aracın gidiş yönünü onunla ölçüp doğrultuyu düz tutmak için kullanıyorlardı.

 

focus 1 de makyajsızlarda sadece otomatik olanlarda şanzıman için ayrı bir eğim sensörü vardı. Daha sonra makyajla birlikte motorun calculated engine load unu hesaplarken aracın eğimini de hesaplamaya katmak için tümüne koydular.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 saat önce, Mertol Kip yazdı:

ESP deki ivme sensörü olması lazım. İlk nesil ESPlerde aracın gidiş yönünü onunla ölçüp doğrultuyu düz tutmak için kullanıyorlardı.

 

focus 1 de makyajsızlarda sadece otomatik olanlarda şanzıman için ayrı bir eğim sensörü vardı. Daha sonra makyajla birlikte motorun calculated engine load unu hesaplarken aracın eğimini de hesaplamaya katmak için tümüne koydular.

Araçlardaki yokuş kalkış desteği ESP tarafından çalıştırılıyor. Eğim değeri yüzde bilmem kaçtan fazla ise (%2 ya da %3 olması lazım), devreye giriyor. Buradan yorumla, modern araçların hepsinde eğim sensörü olmalı diye bir yorum yaptım 🙂 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus da bulunan 8 ileri genel olarak çok iyi. Görebildiğim tek sorun; sıkışık trafik düşük hızlarda, hafifte eğim aşağı inerken bocalıyabiliyor. Yani gaz pedalına karşı çok hassas oluyor, vitesi büyütmeye çalışırken hafif bir vuruntu / arabanın ileri atılması gibi bir hareket yapıyor. Çok sorun edilecek bir durum değil, gaz pedalına alışına bunun önüne geçilebiliyor nispeten. Yokuş yukarı ise hiç bir kararsızlığını görmedim.. herşey olması gerektiği gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
On 1/18/2024 at 12:06 PM, Gürkan Çakıroğlu said:

Dün Ravenol Ulv yağ ile ST Line ın şanzımanı değiştirdi Savaş usta.

7 lt aldım ama 5 lt yi kabul etmiş bizim şanzıman 🙂

 

Değişimde tork konvertörünün içindeki yağ boşaltılamadığı için 5 litre alıyor. Revizyonda 7 lt. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 saat önce, Mertol Kip yazdı:

Değişimde tork konvertörünün içindeki yağ boşaltılamadığı için 5 litre alıyor. Revizyonda 7 lt. 

Peki o 2 litre daha sonra 5 litre ile karışıyor mu Mertol Bey?

Yani yağın karışımdan dolayı bozulma olasılığı var mı?

Ya da hep aynı marka yağ mı koyulmalı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Karışıyor illaki de aynı viskositede yağlar. O kadar kritik olduğunu zannetmiyorum. Yağ karıştı diye hele ki aynı speclerdeki şanzıman yağı karıştı diye bir şey olmaz. 

 

Subejktif bir yorum yaparsam evet aynı marka olması bence tercih sebebi ama yoksa aynı specte olması da yeterli. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.