Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

8 İleri Tam Otomatik Şanzıman Yağı


Recommended Posts

On 6/27/2023 at 6:29 PM, Mertol Kip said:

Aklımdayken bunu yazayım,

yetkisi servislerde ULV yerine LV yağ konuyor. Bunu mutlaka doğrulatmanızı tavsiye ederim. LV ile ULV arasında 40 C da %50 visikosite farkı var. Bu da size soğukta vuruntulu vites değiştirme olarak geri dönebilir. LV PowerShiftlerde kullanılan yağ. 

 

Önce LV nin speclerini vereyim,

image.png.4cde2ee15e0e1d9a7f93dced646acbac.png

 

 

 

ULV olanınki ise 40 derecede 20 birim

 

 

image.png.a649a87b238f47a1437bee4ec135bf8c.png

 

 

 

"Bence" yağın visikositesi ile boş beleş bir sebeple oynamamışlardır. Bu arada aynı şanzımanın 9 ileri versiyonu Astra larda kullanılıyor (Malum bu şanzıman GM ile ortak geliştirilmiş) onlar da ULV yağ kullanıyor.  

Bu konuyu güncele taşıyayım çünkü şanzıman yağı önemli. Otosan bir şey olmaz, specleri karşılıyor deyip LV yağ öneriyor. LV ile ULV arasında vites geçişlerinde çok ciddi fark var. LV yağ konduğunda daha sert geçiyor vitesler. Hissetmemeniz için eskisini bilmiyor olmanız lazım. ULV yağ konulduğunda neredeyse CVT kadar yumuşak vites değiştiriyor alet. Nerden biliyorum, bugün arkadaşımın servisin LV yağ koyduğu focus 4 ünün şanzıman yağını boşalttırıp ULV koyduk, bizzat kendisi de teyid etti bu durumu ki zaten ben o arabayı kullandığımda bu ne olm ata biner gibi demiştim (zaten mevzu oradan çıktı.) ULV satan bir tek PSA servisleri var şu an. ULV olduğunu teyid etmeden koydurtmayın. VW lerde de bu var, BMW lerde de ATF7 diye geçiyormuş.

 

Bugün bulabildiğimiz buydu. Febi diye bir marka. VW nin OEM yağ tedarikçisiymiş. PSA servisinden geldi. Vites geçişlerinin eski hali ile arasında gece ile gündüz kadar fark var. 

 

 

 

image.png.44ab519274a19de3892a4cd1e935e5d6.png

  • Like 5
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
5 saat önce, Adem Kazıl yazdı:

Sanki bu şanzıman sıkıntılı geçenlerde ilanda şirket araçlarını satıyorlardı 3 araçtan ikisinin şanzımanı revizyon olmuş 1 sinde sorun yok diye yazmışlar, bide bu egzantirik zincir muhabbeti var 7 mm den 8 mm olarak parça revizyon edilmiş, ilk serilerde çok kopan olmuş, benim gibi Ford focus hayranı  birini üzdü açıkçası, egzantirik zinciri sorunu çözülmüş, yeni gelen serilerde şanzıman ile ilgili bi güncelleme yapılmışmı bunu bulamadım.

60 binde şanzıman yağını değiştirmek lazım, bazı yetkili servisler bu konuda tavsiyede bulunuyormuş.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

60 binde şanzıman yağını değiştirmek lazım, bazı yetkili servisler bu konuda tavsiyede bulunuyormuş.

Mehmet le görüştüm geçen gün arabayı servise sokmuş şanzıman yağınıda değiştirtmiş yağın durumu çok kötüymüş, bunu servislerin tavsiye olarak söylemelerinde ziyade bakım cetveline eklemeleri gerekli, powershifler gibi her 45 bin veya 60 bin neyse işte.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bir saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

60 binde şanzıman yağını değiştirmek lazım, bazı yetkili servisler bu konuda tavsiyede bulunuyormuş.

Ankarada iki yetkili servise sormuştum. Yağ değişimi gerekmiyor cevabı aldım. Tanıdığım servis danışmanı da sorunsuz şanzıman demişti!

4 saat önce, H. Cenk yazdı:

yağ haznesinin büyümesi de bunla alakalı idi diye hatırlıyorum ama emin değilim. Bizim 2018ler 4 litre yağ alıyorken sonrakiler 6,2 litre yağ alıyor ya hani..

Sizin araç kaç km de herhangi bir sorun yaşadınız mı?

Link to comment
Share on other sites

Benimki 2018 eylül üretimi, 2019 trafiğe çıkışlı HB ST line idi. 49 binde falandı , ekim sonu sattım (yazlık alma amacı ile). 

Şanzıman tork konvertörü motor ile ilgili sorun yaşamadım. Zaman zaman enayi enayi uyarılar veriyor, kapatıp açınca da düzeliyordu. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Erdem Ay said:

Ankarada iki yetkili servise sormuştum. Yağ değişimi gerekmiyor cevabı aldım. Tanıdığım servis danışmanı da sorunsuz şanzıman demişti!

Yağ değişimi gerekiyor. Yetkili servisin koyduğu yağı da kabul etmeyin ULV yağ kullanmıyorlar ve LV ile ULV arasında ciddi konfor farkı var. İçinde balata olan ve gerek metal gerekse balata tozu çıkartmaması imkansız olan bir mekanik yapının yağını değiştirtmemek iyi niyetle açıklanabilecek bir şey değil. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 saat önce, Mertol Kip yazdı:

Yağ değişimi gerekiyor. Yetkili servisin koyduğu yağı da kabul etmeyin ULV yağ kullanmıyorlar ve LV ile ULV arasında ciddi konfor farkı var. İçinde balata olan ve gerek metal gerekse balata tozu çıkartmaması imkansız olan bir mekanik yapının yağını değiştirtmemek iyi niyetle açıklanabilecek bir şey değil. 

Çok teşekkür ediyorum Mertol hocam..

2 dakika önce, Erdem Ay yazdı:

Çok teşekkür ediyorum Mertol hocam..

https://www.motorcraft.com/us/en_us/home/our-products/chemicals-and-lubricants/transmission-fluid/mercon-ulv-automatic-transmission-fluids.html
 

bu yağ olabilir mi?

7 dakika önce, Erdem Ay yazdı:

Focus görünmüyor uyumlu modeller listesinde:) hangi servisten bulacağız bu yağı?

Link to comment
Share on other sites

  • Ozan Kar changed the title to 8 İleri Tam Otomatik Şanzıman Yağı
27.10.2023 - 20:15 tarihinde, Mertol Kip yazdı:

Bu konuyu güncele taşıyayım çünkü şanzıman yağı önemli. Otosan bir şey olmaz, specleri karşılıyor deyip LV yağ öneriyor. LV ile ULV arasında vites geçişlerinde çok ciddi fark var. LV yağ konduğunda daha sert geçiyor vitesler. Hissetmemeniz için eskisini bilmiyor olmanız lazım. ULV yağ konulduğunda neredeyse CVT kadar yumuşak vites değiştiriyor alet. Nerden biliyorum, bugün arkadaşımın servisin LV yağ koyduğu focus 4 ünün şanzıman yağını boşalttırıp ULV koyduk, bizzat kendisi de teyid etti bu durumu ki zaten ben o arabayı kullandığımda bu ne olm ata biner gibi demiştim (zaten mevzu oradan çıktı.) ULV satan bir tek PSA servisleri var şu an. ULV olduğunu teyid etmeden koydurtmayın. VW lerde de bu var, BMW lerde de ATF7 diye geçiyormuş.

 

Bugün bulabildiğimiz buydu. Febi diye bir marka. VW nin OEM yağ tedarikçisiymiş. PSA servisinden geldi. Vites geçişlerinin eski hali ile arasında gece ile gündüz kadar fark var. 

 

 

 

image.png.44ab519274a19de3892a4cd1e935e5d6.png


Çok saçma bir durum aslında, ford bu yağı açık açık tanımlamalı. Örneğin şanzıman arızası oldu, müdahale gerekti ve bu durumlarda hiç mi yağ koymuyorlar.. araç garantiliyse ben neden psa grubunun yağını alıp koyayım.. ayrıca koyduğumuz ULV yağ belirli zaman sonra yatak sarmaya vs sebep olursa ne yapacağız.. sakın yanlış anlamayın olası olumsuzluklar bunlar bence, size muhalefet yapmak için değil😊Hata Ford Otosan’ dan kaynaklı..

Link to comment
Share on other sites

Var ki. Adamlar 8f35 e ULV koyun diye açık açık hem kendi sitelerinde hem de motorcraft ın sitesinde yazmış.

 

Automatic Transmission Fluids Chart | Motorcraft

https://www.motorcraft.com/content/dam/ford-motorcraft/en_us/motorcraft_global/products/lubricants/quick_reference_charts/automatic transmission fluids chart_english.pdf

 

Model model de var ama amerikan spec olduğu için bizim motorlarla uyumlu değil. Şanzıman tipinden giderseniz görüleceği üzere 8F35 lerin hepsinde ULV demiş. 

 

https://www.motorcraft.com/content/dam/ford-motorcraft/en_us/motorcraft_global/products/lubricants/quick_reference_charts/automatic transmission fluids chart by vehicle and transmission_english.pdf

 

 

focusun kullanma kılavuzu bende yok ama aynı motor aynı şanzıman Kuga nın kullanma kılavuzunda açıkca yazmış.

 

image.png.eb50c5e93ebc2164d99d96dd145b82ed.png

On 12/8/2023 at 11:01 PM, Tuğra Yanık said:

Mertol hocam bu şanzıman ile uyumlu ULV yağ hangisi acaba bizim km 55.000 e gidiyor. Ocakta şirket sebepli yeni araç alımı için satmak zorunda kalmaz isem değiştirmek isterim yağını. 

ULV standarda verilen ismin kısaltması. Ultra Low Viskozite demek aslında. Dolayısı ile ULV standardını taşıyan tüm şanzıman yağları karşılar ancak yağ kutularının arkasında zaten hangi markanın şanzımanlarına uyumlu olduğu yazar.

Bir çok üretici 30 bin ile 60 bin mil arasında ianzımanın yağını değiştirin demiş. Ford yenilerde (8F serisi) 150bin mil demiş, bu bana biraz fantastik geliyor.

 

image.thumb.png.0c5e9a6458b24def27865c803a0ebb41.png

 

55K km bence şanzıman yağı değişimi için erken. Klasik şanzıman bunlar. CVT muamelesi yapmaya "bence" gerek yok, 90 bin km bakımında değiştirtirsiniz ama size kalmış tabi. 

 

 

 image.png

 

Link to comment
Share on other sites

Muhtemelen 60k km gibi değiştiririm nasip olur kullanırsam aracı. Ama araç ile birlikte gelen, ne garanti belgesinde ne de kullanıcı kılavuzunda Kuga da olduğu gibi bir bilgi var ya da ben bulmayı beceremedim. Bulduğum bu sadece, buda 7 ileri çift kavrama şanzıman ve Mustang de bulunan şanzımanlar sanırım. Çok teşekkürler tekrardan sağladığınız bilgiler için😊IMG_3173.thumb.jpeg.7c715b7134a4b813cb9701e14a5fbc92.jpeg

Link to comment
Share on other sites

7 ileri Puma da var galiba ama emin değilim.

Şanzımanların kodları vites sayısı+üretici+tork dayanımı şeklinde bilginiz olsun. 

7DCT300 > 7 ileri  Dual Clutch Transmission + 300 nm tork

8f35 > 8 ileri + ford üretimi + 350 nm max tork dayanımı

10R800 > bunu ayı gibi bir motorda takılı demek. 10 ileri ve 800 nm tork adamı üzer. F150 Raptor falandır belki. 

Link to comment
Share on other sites

28 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

10R800 > bunu ayı gibi bir motorda takılı demek. 10 ileri ve 800 nm tork adamı üzer. F150 Raptor falandır belki. 

benim 2.3 eb 10 ileri ancak baska 10 ileri sanziman var mi bilmiyorum.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bir saat önce, Mertol Kip yazdı:

7 ileri Puma da var galiba ama emin değilim.

Şanzımanların kodları vites sayısı+üretici+tork dayanımı şeklinde bilginiz olsun. 

7DCT300 > 7 ileri  Dual Clutch Transmission + 300 nm tork

8f35 > 8 ileri + ford üretimi + 350 nm max tork dayanımı

10R800 > bunu ayı gibi bir motorda takılı demek. 10 ileri ve 800 nm tork adamı üzer. F150 Raptor falandır belki. 

10R800 mustang diye düşündüm ben, binek araçlar kitapçığında bakmıştım ve sıkça mustang’e atıfta bulunduğu için öyle varsayımda bulundum..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.