Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

8 İleri Tam Otomatik Şanzıman Yağı


Recommended Posts

4 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

ULV yağ bulamadım hiç bir yerde, yağ bayileri ve toptancılara da sordurdum.

Haber saldım etrafa, bakalım nerden buluruz...

Gürkan bey, sizin araç kaç km oldu. Var mı şanzımanla alakalı ses, kötü vites geçişi vs bir emare?

Link to comment
Share on other sites

34 dakika önce, Erdem Ay yazdı:

Gürkan bey, sizin araç kaç km oldu. Var mı şanzımanla alakalı ses, kötü vites geçişi vs bir emare?

St Line 60 binde, Sedan 47 binde; her ikisinde de bir sıkıntı yok ama değiştireyim dedim yine de.

Mertol "değiştirme hocam, 90 binde değiştirirsin" dedi, zaten doğru yağı bulamadık...

Link to comment
Share on other sites

9 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

St Line 60 binde, Sedan 47 binde; her ikisinde de bir sıkıntı yok ama değiştireyim dedim yine de.

Mertol "değiştirme hocam, 90 binde değiştirirsin" dedi, zaten doğru yağı bulamadık...

Yabancı bazı kaynaklarda bende gördüm 40k mil (55k km) değişim tavsiye ediliyor. Benim daha var zamanım değişime ama bulursam temine yönelik bilgi paylaşırım.

Link to comment
Share on other sites

On 12/11/2023 at 2:34 PM, Ozan Kar said:

benim 2.3 eb 10 ileri ancak baska 10 ileri sanziman var mi bilmiyorum.

10 ileri araba mı olur ya köylü gibi (kıskandı)

 

Şakası bir yana bu kadar çok vites gerekli mi ben pek emin değilim. Zırt pırt vites değiştiriyor olması emisyon ve yakıtı düşürüyor olabilir de sürüş keyfini azaltıyor. 

Link to comment
Share on other sites

27 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

sürüş keyfini azaltıyor

zaten tin tin gittigimden muhtemelen rahatsiz olmadim. gecisleri de guzel genel anlamda. yani 6 veya 10 olmasinin bariz bir farki yok su an benim icin. benim hissizligim de olabilir tabii 😄 

 

ilk zamanlar ozellikle yogun trafikte vuruntulu gecisleri oluyordu, muhtemelen birbirimize alistigimiz icin bu ara iyi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

38 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

Zırt pırt vites değiştiriyor olması emisyon ve yakıtı düşürüyor olabilir de sürüş keyfini azaltıyor. 

 

7 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

zaten tin tin gittigimden muhtemelen rahatsiz olmadim. gecisleri de guzel genel anlamda. yani 6 veya 10 olmasinin bariz bir farki yok su an benim icin. benim hissizligim de olabilir tabii 😄 

Bendeki corsa'da da 8 ileri var. Kararlı, güzel bir şanzıman psa'nınki ama yokuşlu şehir içi kullanımlarda bazen kafası karışıyor. 2.vites gereken yokuşta azcık hızını alınca 3'e atıyor, üç saniye sonra yokuş az daha dikleşince yine 2'ye düşüyor. Şanzımanda sürekli bir üst vitese geçme isteği var haliyle. Ama yokuşlu yollarda onu takip etmek bazen yoruyor. 10 ileriyi bu tarz yollarda düşünemiyorum 😄

Link to comment
Share on other sites

Şimdi, Ozan Kar yazdı:

cok az yokusa giriyorum ama bu tip sorunlar olmuyor. bence motor guclu oldugundan.

E tabi hem hacimli hem bol torklu olunca alt viteste yürütmesi daha kolay oluyor. Benimki gibi 1.2 motora 8 ileri şanzıman koyulunca az yaktırmak için sürekli, en kısa sürede üst vitese geçme odaklı çalışıyor.

Link to comment
Share on other sites

37 dakika önce, Adem Kazıl yazdı:

Benim okulun mahallesinde bu firma, bizzat gidip bakarım.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Opellerdeki Aisin. Toyota ile PSA fransada ortak fabrika kurup beraber üretmeye başladılar. Çok başarılı o alet.  Seninki yazılımıyla ilgili bir saçmalık. emisyon düşürecez diye ne yapacaklarını şaşırdılar. Fındık kadar motorun emisyonundan ne olacaksa. 

 

 

On 12/14/2023 at 12:23 AM, Cenk Demirel said:

 

Bendeki corsa'da da 8 ileri var. Kararlı, güzel bir şanzıman psa'nınki ama yokuşlu şehir içi kullanımlarda bazen kafası karışıyor. 2.vites gereken yokuşta azcık hızını alınca 3'e atıyor, üç saniye sonra yokuş az daha dikleşince yine 2'ye düşüyor. Şanzımanda sürekli bir üst vitese geçme isteği var haliyle. Ama yokuşlu yollarda onu takip etmek bazen yoruyor. 10 ileriyi bu tarz yollarda düşünemiyorum 😄

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.