Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Volkswagen Golf Mk8 - Hafif Hibrit İle Geliyor


Recommended Posts

Bu ay içinde tanıtılan Mk4 Focus için de sözü geçen hafif hibrit motor, Golf ile de piyasada olacak. 

 

Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/volkswagen-modellerinin-elektrikli-versiyonlarini-sunuyor-vw-golf-mk8/

 

48-V hafif hibrit,100 kilometrede 0,3 litre yakıt tasarrufu sağlıyor. Dahası, bu hafif hibrit çözümü, kalkış sırasında elektrik takviyesi sağlamanın bir sonucu olarak çok daha iyi dinamizm sağlayacak. 

 

https://www.continental-automotive.com/en-gl/Passenger-Cars/Powertrain/Electrification/48-Volt-Mild-Hybrid/48-Volt-belt-driven-starter-generator

 

Volkswagen Golf Hibrit.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Yakup Ç. A. changed the title to Volkswagen Golf Mk8 - Hafif Hibrit İle Geliyor
16 saat önce, Zafer Yusoğlu yazdı:

Vay be ne büyük yenilik. Ekonomikliğin zirvesi. 100 km de 0.3 lt az yakacak. Tamamen saçmalık. 

İstediğiniz gibi nitelendirebilirsiniz. 

Gelişmiş ülkelerdeki emisyon düşürme politikaları (kredilendirme ve vergilendirmede önemli avantajlar, düşük emisyon bölgeleri tanımlanması ve buralara yüksek emisyonlu araçların giremeyecek olması), eşik değerin 99 g/km olarak belirlenmesi geleceğin tamamen hibridlerin elinde olacağını ve dizellerin yavaş yavaş üretimden kalkacağını gösteriyor. 

Yani bu araçlar günlük yaşantımıza girecek ve hep beraber kullanacağız. 

Ayrıca hibrid araba deneyenler hemen elektrik motorunun yüksek torku ve sessiz çalışması ile değişik bir dinamizm kattığını fark edeceklerdir. 

Hibrid sevmeyenler de mecburen elektrik prizine takılan otomobillere dönecekler. 

Çok uzak bir gelecekten bahsetmiyorum.

2 saat önce, ANIL Ö. yazdı:

Çevreye olacak katkısından dolayı güzel iş ama onun dışında bilinçli sürücü istese zaten 0,3 lt az yaktırır.  

Elbette ama bunda aynı şekilde kullanırsa üzerine bir 0,3 daha tasarruf edecektir. ?

Link to comment
Share on other sites

16 saat önce, Cem Boneval yazdı:

İstediğiniz gibi nitelendirebilirsiniz. 

Gelişmiş ülkelerdeki emisyon düşürme politikaları (kredilendirme ve vergilendirmede önemli avantajlar, düşük emisyon bölgeleri tanımlanması ve buralara yüksek emisyonlu araçların giremeyecek olması), eşik değerin 99 g/km olarak belirlenmesi geleceğin tamamen hibridlerin elinde olacağını ve dizellerin yavaş yavaş üretimden kalkacağını gösteriyor. 

Yani bu araçlar günlük yaşantımıza girecek ve hep beraber kullanacağız. 

Ayrıca hibrid araba deneyenler hemen elektrik motorunun yüksek torku ve sessiz çalışması ile değişik bir dinamizm kattığını fark edeceklerdir. 

Hibrid sevmeyenler de mecburen elektrik prizine takılan otomobillere dönecekler. 

Çok uzak bir gelecekten bahsetmiyorum.

Elbette ama bunda aynı şekilde kullanırsa üzerine bir 0,3 daha tasarruf edecektir. ?

Cem abi sana katılıyorum bu en az yarım litre tasarruf demek ayrıca çevreye faydası da cabası.Geçtiğimiz hafta sonu elektrikli fuluence in yolcu koltuğunda kısa bir yolculuk yaptım,çok çok keyifliydi.Çok dengeli bir güç var ani patlamalar değil de sürekli bir güç.Kaldı ki bindiğim araç ilk çıkan elektriklilerden.

Link to comment
Share on other sites

Ben şu kadar az yakıyor yerine daha fazla teknik bilgi vermelerini isterim firmaların. Örneğin.

0.3 lt az yaktırarak, bu sistemde kullanılan ekipmanın çevreye zararı vb değerler 0.3 den daha azdır gibi.

Veya 100 km de 3 tl yakan elektrikli arabayı şarj etmek için kullanılan elektriğin üretiminde harcanan para kirletilen hava veya su,  pil imalatı ve sonrası geri dönüşümü tüm bunlara değer mi..?! 

Yoksa çevreyi koruyoruz ayağı mı çekiliyor?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

kullanılan elektriğin üretiminde harcanan para kirletilen hava veya su,  pil imalatı ve sonrası geri dönüşümü tüm bunlara değer mi..?! 

Daha önce başka bir başlıkta paylaşmıştım.

Elektrik üretimine göre uyarlanmış emisyon değerlerini gösteren şematik dünya haritası aşağıda. 

Yani elektrik de mükemmel bir çözüm değil hala.

Ama en azından kirlenmenin artmasını durduracak nitelikte.

image.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bu teknoloji üreten firmaların teknolojiyi gıdım gıdım vermelerine gıcık oluyorum. Çevreyi esas kirleten onlardır. İşin son ayağı olan tüketicinin üzerine yıkmak tam bir.... Noktalı olan yeri siz doldurun. Niye dünyayı kirletmemek sadece bizim üstümüze düşüyor. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
25.04.2018 - 23:20 tarihinde, Zafer Yusoğlu yazdı:

Vay be ne büyük yenilik. Ekonomikliğin zirvesi. 100 km de 0.3 lt az yakacak. Tamamen saçmalık. 

Ortalama 4.3 litre/100 Km tüketime sahip bir aracın 0,3 litre/100 Km az tüketmesi demek yakıt tüketiminin %7 düşürülmesi anlamına geliyor. Üstelik bunu aracın maliyetini çok artırmadan ve performanstan taviz verdirmeden yapabilmiş olmak, bana kalırsa kayda değer bir gelişme.

 

Edited by Abdussamed Acar
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Ortalama 4.3 litre/100 Km tüketime sahip bir aracın 0,3 litre/100 Km az tüketmesi demek yakıt tüketiminin %7 düşürülmesi anlamına geliyor. Üstelik bunu aracın maliyetini çok artırmadan ve performanstan taviz verdirmeden yapabilmiş olmak, bana kalırsa kayda değer bir gelişme.

 

Bravo! Rakamlar konuşunca, ne kadar sağlıklı bir bakış açısı çıkmış ortaya. 12-15 litrelerden 4-5 litrelere düştüysek, böyle yenilikler sayesinde oldu. Bir sonrakinde belki 0,6 lt ekonomi sağlayacaktır kim bilir...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.