Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni BMW F30 3 serisi


Ogün Özemre

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar Yeni 3 serisi Türkiyeye geldi. F30 kasa kodu ile satışa sunulan 3 serisi

Yeni nesil (2012) BMW 3 Serisi’nin Türkiye fiyatları belli oldu. Otomobil ilk etapta bir benzinli (328i), bir de dizel (320d) motor seçeneğiyle satışa sunuluyor.

2.0 litre silindir hacmine sahip, turbo beslemeli, direkt benzin enjeksiyonlu 245 HP güç ve 350 Nm tork üreten motora sahip yeni 328i’nin başlangıç fiyatı 57.607 Euro (yaklaşık 133.000 TL) olarak açıklanıyor. 2.0 litrelik, 184 HP güç ve 380 Nm tork üreten turbodizel 320d’nin başlangıç fiyatı ise 49.430 Euro (yaklaşık 114.000 TL).

BMW_3series_preview_01.jpg

Sürüş izlenimleri:

BMW, yeni nesil 3 Serisi ile eskisinden daha konforlu bir otomobil ortaya çıkartmış olmasına rağmen sportif sedan geleneğini de devam ettiriyor.

İlk nesli 1975 yılında yollara çıkan ve 5 nesilde toplamda 12.5 milyon adet satılarak dünyanın en çok satılan premium otomobili olan BMW 3 Serisi, BMW satışları içinde de aslan payını alıyor.

Tasarım ve iç mekan

6. nesil 3 Serisi, önde güçlü bir imaj veren büyük böbrek formlu radyatör ızgarasına sahip. Bu ızgaranın üst çizgisi farlara doğru devam ediyor ve farlardan sonra ikili omuz çizgisi olarak otomobilin yan tarafından devam ediyor. Küçük bir 5 Serisi gibi duran otomobilin stop lambaları da 5 Serisi’ni anımsatır şekilde L formlu ve enine çizgili. Bu sayede otomobile yere daha sağlam basan bir görüntü kazandırılmış.

Otomobilde ilk tercih olarak BMW 320d’ye bindim (bej renkli). 2 basın mensubu olarak bindiğimiz test aracında sürücü değişim noktasına kadar sağ koltukta oturarak otomobilin iç mekanını daha rahat inceleme fırsatı elde ettim. Luxury Line donanımlı bu aracın içi de dışı gibi açık renkliydi. Bu sayede ferah bir atmosfer elde edilmiş. ön konsolun kıvrımlı yapısı ve sağ ön kapının diz hizasına gelen tutma kolu, beni fazla rahatsız etmese de sağ ön koltukta uzun boylu kişilerin bacaklarına temas edebileceğinden rahatsızlık verebilir. Otomobilin iç mekanındaki kalite hissi iyi. Yüksekliği 9 mm uzunluğu 93 mm, dingil mesafesi 50 mm arttırılan otomobilin arka koltuklarındaki diz mesafesiyse sadece 15 mm artmış ve açık konuşmak gerekirse bu artış arkada oturanlar tarafından fazla hissedilecek bir fark değil. Yeni neslin bagaj hacmi de 20 lt’lik artışla 480 lt olmuş. D segmentinin en iyisi olmasa da, 4 kişinin valizlerini almaya yeterli.

BMW_3series_preview_03.jpg

Gelelim sürüş özelliklerine. Sürücü odaklı ön konsola sahip otomobilin ön görüş açıları başarılı ve bu sayede otomobile daha rahat hükmedecek hissini yaşıyorsunuz. Otomobilde bulunan 2.0 litrelik turbo dizel motorun 184 HP gücü ve 380 Nm’lik torku eskisiyle aynı. Hatta otomatik şanzımanlı versiyonlar için konuşacak olursak otomobilin fabrika verisi 7.6 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değeri de aynı. Ama tüketim konusunda hatırı sayılır bir iyileşme söz konusu. Eski nesil 320d’de 5.3 lt/100 km olan ortalama tüketim değeri altıncı nesil 320d otomatikte 4.4 lt/100 km olarak açıklanıyor. Virajlı dağ yollarında kullandığımız 320d, eskisinden daha konforlu sürüş özellikleri sunmasına rağmen, virajlarda yana yatmayarak güvenli karakterinden ödün vermedi. Direksiyon sistemi de eskisinden biraz daha yumuşak olmasına rağmen sportif bir sertlik sunuyor ve direkt tepkileriyle de otomobil kullanmayı zevk haline getiriyor. 8 ileri oranlı otomatik şanzıman normal sürüş konumunda sarsıntısız vites geçişlerine sahip. Spor konumdaysa bu manuel vites değişimi tercih edildiğinde vites geçişlerini biraz daha fazla hissettiriyor. Ama bu durum kesinlikle konforsuzluk yaratan bir durum değil.

Merak uyandıran 328i

Yeni 3 Serisi’nin en dikkat çekici motoru organizasyonun ikinci günü kullandığımız kırmızı renkli 328i’de. Bu otomobilde 2.8 litrelik, 6 silindirli bir motor olduğunu düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. çünkü araçta 2.0 litrelik, çift girişli (twin scroll) turboya sahip, direkt benzin enjeksiyonlu, 4 silindirli bir motor bulunuyor. 5000 d/d’de 245 HP güç üreten bu motorun 350 Nm’lik torku 1250 d/d gibi çok düşük bir devirde ortaya çıkıyor ve 5000 d/d’ye kadar süreklilik arz ediyor. 8 ileri şanzımanla birlikle görev yapan bu motor esnek karakteri ile ara hızlanmaları keyif haline getiriyor. 6.1 saniyelik 0-100 km/s değeri ile performans olarak eski dönemlerin 6 silindirli 328i’lerinin önünde olan bu otomobilin bizce tek eksiği eski 6 silindirli 328i’lerin sportif motor ve egzoz sesi. Pistte ve otoyolda kullandığımız otomobilin içeri hafif rüzgar sesi aldığını da belirtelim.

Sonuç

BMW için sportif ve sürüş zevki veren otomobiller adeta bir gelenek. Yeni 3 Serisi’de bu geleneğe uygun. Kullandığım araçlardan320d, makul bir performans ile düşük tüketimi başarılı şekilde harmanlıyor. 328i ise düşük silindir hacminden büyük güç ve performans elde ederek yüzleri güldürüyor. Her iki versiyonda da yol tutuş çok iyi. Eksikleri ise ortak, arka taraftaki diz mesafeleri ve motor sesleri. Otomobillerin 7 Şubat 2012 tarihindeki başlangıç fiyatları ise 328i için 57.607 Euro (yaklaşık 133.000 TL), 320d içinse 49.430 Euro (yaklaşık 114.000 TL) olarak açıklanıyor.

Detay: Eco Pro

Gerek 320d’de, gerekse 328i’de Start-Stop özelliği standart.Vites konsolunda yer alan düğmeden Eco Pro seçimi yapıldığında klimanın güç yönetimi (motora bindireceği yük) değişiyor, eğer koltuk ısıtma açıksa standart 42 derece olan bu değer 37.5 dereceye indirgeniyor ve eğer açıksa ayna rezistansları kapatılıyor. Ve tabi ki gaz pedalı tepkileri değişiyor. Bu şekilde gaz pedalı tepkileri biraz daha nazlı olsa da, yakıt tüketimini azaltmak mümkün. Normal sürüşe göre kazanılan ekstra menzilin gösterge tablosunda belirtilmesi yakıt fiyatlarının arttığı düşünüldüğünde birçok sürücünün hoşuna gidecek güzel bir özellik. Vites konsolundaki düğmeden konfor ve spor kullanıma yönelik seçimler de yapmak mümkün. Adaptif süspansiyonlu versiyonlardaysa Sport + adlı bir seçenek daha mevcut. Adaptif süspansiyon hem pist kullanımında, hem de yol kullanımında konfor-sportiflik beklentilerini başarılı şekilde karşılıyor.

Aracın teknik özellikler tablosuna bakalım.

Teknik özellikler :

320d efficient dynamics edition dizel

motor : 1995cc

güç : 163 hp

0-100 : 8.0 sn

maksimum hız : 230 km

yakıt tüketimleri : 5,2-3,5-karma 4,1

320d dizel

motor : 1995cc

güç : 184 hp

0-100: 7.5 sn

maksimum hız : 235 km

yakıt rüketimleri : 5,8-3,8-karma 4,5

328i benzinli

motor : 1997cc

güç : 245 hp

0-100 : 5.9 sn

maksimum hız : 250 km

yakıt tüketimleri : 8,5-5,2-karma 6,4

335i benzinli

motor : 2979cc

güç : 306 hp

0-100 : 5.2 sn

maksimum hız : 250 km

yakıt tüketimleri : 11,1-6,1-karma 7,9

6 ileri manuel şanzıman standart,8 ileri otomatik opsiyonel.otomatik şanzımanın tüketimi biraz daha düşük.

Motor seçeneklerine daha sonra 316d , 318d , 320i ve 6 silindirli dizel eklenecek.ayrıca xdrive çekiş sunulacak modeller(335i,328i,320i ve 320d) ve hybrid modelde tanıtılacak.xDrive modeller yaz aylarında,hiybrid model ise 2012 sonbaharında satışa sunulacak.

316d dizel: 116 hp güç ,260 Nm tork

318d dizel : 143 hp güç, 320 Nm tork

320i benzinli : 184 hp güç,270 Nm tork

ActiveHybrid3 : 306 hp benzinli(335i) ve 54 hp elektrikli motor.karma tüketim 6,4 litre olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

F3 için fiyat alan bir arkadaşın aldığı donanımlar ve fiyatları :)

7AC Sport Line 3.186,00 EUR

Boya, Döşeme ve Jant

475 Metalik Siyah / Safir 1.846,00 EUR

LCL5 'Dakota' Siyah Şeritli Kırmızı Deri Döşeme 3.800,00 EUR

2A6 HMJ / çift Kollu, Stil 392, 17" 0,00 EUR

(Şuna dahildir BMW Sport Line)

İç Tasarım

4DN Mat Kırmızı İç Kaplama Şeridi 0,00 EUR

(Şuna dahildir BMW Sport Line)

4AD Aluminyum İç Kaplama 418,00 EUR

(Şuna dahildir BMW Sport Line)

Opsiyonel Donanım

205 Otomatik Şanzıman / 8 ileri Standart

249 çok Fonksiyonlu Direksiyon Standart

255 Spor Deri Direksiyon Standart

(Şuna dahildir BMW Sport Line)

322 Konfor Erişim Sistemi 1.253,00 EUR

403 Elektrikli Açılır Cam Tavan 2.415,00 EUR

415 Elektrikli Arka Cam Perdesi 748,00 EUR

423 Velur Halı Paspaslar Standart

431 Elektrokrom iç Ayna Standart

441 Sigara Donanımı 68,00 EUR

481 Spor ön Koltuklar 0,00 EUR

(Şuna dahildir BMW Sport Line)

493 Eşya Saklama Alanları 331,00 EUR

494 Isıtmalı ön Koltuklar 924,00 EUR

497 Arka Kol Dayama 0,00 EUR

4AE ön Kol Dayama 331,00 EUR

507 Park Mesafe Kontrolü / Arka 1.077,00 EUR

520 ön Sis Farları Standart

521 Yağmur Sezicisi Standart

534 Otomatik Klima 1.427,00 EUR

563 İç Aydınlatma Paketi Standart

5DC Katlanır Arka Koltuk Başları Standart

845 Akustik Kemer Uyarısı Standart

Toplam an. teslim fiyat 67.245,00 EUR

Seçilen ops. donanımlar 17.825,00 EUR

Başka opsiyon fiyatları

Hafızalı ayarlı koltuk 2833 eur

Isıtmalı ön koltuk 924 eur

Isıtmalı arka koltuk 813 eur

Spor ön koltuk 1385 eur

Elektrikli bel destek 682 eur

Elektrikli arka perde 748 eur

Katlanan arka koltuk 1077 eur

Harman kardon 2636 eur

Prof navi 4554 eur

TV 2175 eur

Kumandalı alarm 1056 eur

Adaptif far 945 eur

Adaptif M susp. 2415 eur

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiyat bence gayet uygun, dizel 3 serisi için 114 bin tl gayet uygun bir rakam. İleride 320i nin de geleceğini düşünürsek ve bunun dizelden daha ucuz olacağını tahmin ediyorum, 105 bin tl gibi bir rakamdan satışa çıkabilir. Bence gayet uygun rakamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Test sürüşü yapanların ağzı kulaklarında:

Bana

- kumaş koltuk

- opak beyaz

- digital klima

- 16 alaşım jant

- cruise contol

olsun yeter kaça çıkar acaba bu.. 320d

öyle de BMW'ye binilmez ki.. :) pazarlıkla 50.000 euro'ya verirler heralde.. :) Bazın üstüne pek birşey yok burada.. :+1:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hayırlı olsun...

Güzel mi güzel, başarılı mı? Kuşkusuz...

Yine de premium seri araçlarda hele ki marka BMW olunca pek çok eksiğin görmezden gelinmesine kızıyorum.

Söz gelimi bu yeni 3 serisinde de arka diz mesafesi az, sürücü yanındaki yolcu için sağlanan mekan dar, orta konsol tasarımı gösterge paneli dışında zevksiz ve benim için pek kullanışlı değil, hele ki i-Drive ile hiç barışamadım, gözü yoldan bu kadar ayırmayı gerektirecek bir sistem külliyen karşıyım, tasarım olarak da orta konsol alüminyum eviyeye benziyor.

Benzer sorunlar Focus'ta olunca kaşlar kalkıyor ve parmak olmamış diye sallanıyor, burada belki nazik bir eleştiri ile geçiştiriliyor.

Ayrıca premiumsa premium benim gözümde asla 3 tane Focus etmez (en bir dolusundan 1.6 EB tabii).

Benim için biraz şaşırtıcı olan ağır kasaya rağmen motor gücüne oranla çok iyi performans değerleri elde etmeleri!

Ayrıca 1.0 EB'u kuşkuyla karşılayanlara 328'in motoru örnek gösterilebilir: 2000 cc ve 245 BG. Demek ki litre başına 120-125 BG pek ala kolaylıkla elde edilebiliyor.

Arabaya bu kadar para ayırabilecek durumda olsam alır mıydım?

Emin değilim...

Muhtemelen bireyselliği biraz daha vurgulayan Lancer Evo alır, 4 teker çekişin keyfini bolca benzin tüketimi ile sürerdim.

Bu arada Evo'da kullanılan makine de litre/güç açısından kayda değer: 2000 cc 295 BG.

Meraklılarına güle güle kullanmak nasip olsun... :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şuan için heyecan verici, üstelik yeni otomobillere olan hevesimin diplerde gezdiği bir dönemde!

Ama bol donanımlı 520d ye binip "ben buna 3 tane >200Hp Mondeo veya Insignia parası vermem" demem gibi bir etki bırakır mı bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İşini içine aşırı besleme girince kağıt üzerindeki veriler beni pek etkilemiyor açıkcası.

Mondeo da da 2.0 240Hp var, buna göre Bmw nin çift beslemeli motoru göze batmamalı ancak dikkat çekmek istediğim Bmw nin kağıt üzerinde benzer veriler sunduğu rakiplerine göre gene kağıt üzerinde bariz üstün tüketim/performans verileri sunabilmesi.

Bkz: 328 ve Mondeo akselerasyon

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Test sürüşü yapanların ağzı kulaklarında:

Bana

- kumaş koltuk

- opak beyaz

- digital klima

- 16 alaşım jant

- cruise contol

olsun yeter kaça çıkar acaba bu.. 320d

Abicim sitedne hesaplatabilirsin fiyatları sitede hesaplanan fiyattan %3-5 arasıda iskonto alırsın borusan.

Test sürüşünü yapmadım ancak 1 saat önce yapan arkadaşımınyanından geldim :) Araç hakkında kurduğu ilk cümle "bu arabayı BMW diye piyasaya çıkartacaklar ya.. Yazıklar olsun." oldu. BMW fanatiklerinin toplandığı forum sitesindede. Fiyat kalite endeksine göre pek güzel yorumlar yapılmıyor abicim. Fanatik BMW tutkunu olarak bende pek beğenmedim aracı :)

Fiyat bence gayet uygun, dizel 3 serisi için 114 bin tl gayet uygun bir rakam. İleride 320i nin de geleceğini düşünürsek ve bunun dizelden daha ucuz olacağını tahmin ediyorum, 105 bin tl gibi bir rakamdan satışa çıkabilir. Bence gayet uygun rakamlar.

O fiyatlar en boş fiyatları ümitcim :) birazcık opsiyon koyduğunda fiyat anormal yükseliyor :)

öyle de BMW'ye binilmez ki.. :) pazarlıkla 50.000 euro'ya verirler heralde.. :+1: Bazın üstüne pek birşey yok burada.. :D

+1 diyorum kardeşim

Birde bu aracın kasa kodu ilgimi çekti

F 30. E 30 kadar efsane olur mu?

Efsanenin kasa koduE ile başlar :) BMW de efsane serisi bitmiştir :)

Hayırlı olsun...

Güzel mi güzel, başarılı mı? Kuşkusuz...

Yine de premium seri araçlarda hele ki marka BMW olunca pek çok eksiğin görmezden gelinmesine kızıyorum.

Abicim kısalttım yazını Ford kadar dayak yemiyor gibi gözüksede medyaya yansımayan muhabbetlerde oldukça eleştiriliyor BMW nin son jenerasyonları ;) Diğer dediklerine noktasına virgülüne kadar katılıyorum.

Mondeo 2.0 cc 240 ps 340 Nm :) (kaç yıldır hemde :) )

Hee canım heee :) Atmosferik 100 hp alan ford motoru aradım ama bulamadım. BMW 1987 yılında E30 3,20is ve E30 ///M30 te litre başı 100 hp yakaladı :)

Turbo gücü kolay güçtür basit güçtür ucuz güçtür :) RPM e gel bakalım kaçbinde tıkanıyorsun :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

100 bin tl 'ye sahip isem ya spor araç marka fark etmez Yada BMW alırım : )))))))))

100 bine boşunu alamıyosun :) full + full araca fiyat x2 ekle :)

orta dolulukta opsiyon seçersen 160 lirayı falan buluyosun :)

Ben 160 liraya bitane E30 Bitane E36 Bitanede E46 3,20 coupe alırım :+1: ÜstÜne kalan paraylada ticarete dalarım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.