Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Haziran katılım yükleniyor

Mayıs anketi yükleniyor

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Recommended Posts

2010 model ford focus titanium x model arabamın 80000 de motor arıza ışığı yakması sonucu servise gittiğimde bilgisayardan dpf doluluk sınırına ulaşıldı uyarısı aldım. Sonra  bilgisayara bağladılar ve statık rejenerasyona geçtiler.  

Araba durdugu yerde 3000 4000 devire geldi 10 dk falan rejenerasyonunu yaptı yeterli olmadı bir de fordscanle aktif rejenerasyonla araba bilgisayara bağlıyken yola çıktık ve bilgisayarın talimatlarına uyarak arka cam rezistansını açarak yuksek devirlerde 20 dk kadar arabayı surduk başarılı dedı ve uyarı ışığı söndü. 

Yola devam ettİm 1 ay sonra tekrar aynı hatayı verdi bu sefer eolys sıvısı ekledik bitmişti tekrar rejenerasyon ve artık turboya fazla yüklendik diye yağını filtresini de değiştirdim bu arada da iptal ettirmeyi falan düşündüm. İzmirdeyim, yapan çok kişi var 800 tl civarı ama içime sinmedi, parça da 4500 tl civarı içini boşaltma riskini alamadım.

Arabada problem de çözülmüyor baya da para yedi 6. sanayide bi yere gittim söküceğiz temizliyeceğiz dediler ben de arabanın başından ayrılmam, sonra baktım sökemiyoruz kaynaklı bu dediler başka bi yere gittim bakarız ama 2000 liraya kadar yolu var sıvı tankı cekvafı bozulduysa pahalı dediler yada temizlerken sensörler zarar görürse değiştirmemiz lazım dediler. Göze alamadım rejenerasyon yapıp gönderdiler taksicilere filan sordum euro5 motor genel sıkıntısı çoğunun bi bilgisi yoktu ilk kez duymuştu yada sorduğum iptal ettirmişti ama  ust devirde duman atma başlamıştı çekişten düşme vb.

Sonra İzmır otolabta Tayfun abiye uğradım bosch car servıce ve dpf'i söküp temizleyebileceğiniz söyledi, iptal ettirmeden bi deneyelim dedi soktuk bi makinada 40 dk kadar kurum temizleyici kımyasalla basınçlı sıcak su verildi giriş ve çıkıştan değiştirerek 5 dk da 1 bende kaydettim şuan 8 ay oldu bi sıkıntı yaşamadım. Araba rahatladı bu sorundan dolayı arabasını satan arkadaşlarım oldu.

Videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz temizlik öncesi ve sonrası sıvılı tip dpf olduğu için bizim araçta kurum bırakıyor kül gibi ve fıltre doluyor zamanla uyarı veriyor tabi rejenerasyon sırasında araba uyarıda vermediği için anlayamadan bazen tam ortasında motoru stop ediyoruz yarım kalıyor, nasıl düşünememişler hayret, ama çözüldü sorun bu sıkıntıyı yasayan arkadaşlara duyrulur izmir otolab Tayfun abi focus forumdan Ender gönderdi derseniz yardımcı olur.

 

20170313_113255.jpg

20170313_113300.jpg

20170313_113308.jpg

20170313_113334.jpg

20170313_132455.jpg

20170313_132533.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro normları gereği dayatılan, sonrasında kullanıcıların başına bela olan dpf için yüksek meblalar ödenerek sonuca ulaşamayan birçok kullanıcı var. En son çare tamamen sökülerek, yazılımdan kapatılarak çare bulunuyor. 80.000km kadar çevreye duyarlı motorlar, bundan sonraki hayatını duyarsız olarak idame ettiriyor ve bununla alakalı teknik destek alamıyor. Sadece TUV bunu kontrol altında tutuyor, ondada içi boşaltılmışsa anlıyamıyorlar.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bidaha yaparsa insallah istanbuldayim goksel yaman tesekkurler desteklerin icin 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

          O  kadar pis bir parça ki şu. Bu tıkandı mı araç hem fazla yakar, hem çekişten düşer, hem de egzozdan leş gibi koku verir. Temizletince rahatlıyor araçlar ama bu işi bilen birine yaptıracaksınız. Siz de doğru yeri bulmuşsunuz. Fakat ben bu konuyla ilgili TUNAP teknik servisinden bir arkadaşla konuştuğumda suyla yapılmasını kesinlikle önermedi. Ne kadar doğrudur bilemem, siz 8 ay sorun yaşamamışsınız. İnşallah bundan sonra da olmaz. Ben de DPF olmadığı için, katalitik görüyor o işi. 2009 ya da 2010 ve sonrası dizel motorlarda var bu zımbırtı. Paylaşım için teşekkürler. En azından bu temizleme işini İzmir'de yapan birini bulduk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugün en sonunda canıma tak etti. Aldığımızın 2. senesinden beri p0242f hatası alıyorduk. Hata verdiği zaman forscanla statik rejenerasyon yapıyorduk. Bazen hata kodu silinmediği için statik rejenerasyonda olmuyordu. Daha önce 1 kerede limp moduna almıştı aracı o zaman uzun yolda yüksek devir kullanıp rejenerasyonu başlatabilmiştik. Hata kodunu silip statik rejenerasyon yapmıştık. Bu seferde yine koruma moduna aldı arıza ışığı silinmedi. Uzun yolda ne yaptıysak rejenerasyonu başlatamadık. En sonunda kendimiz söküp temizleme kararı aldık. 

Kaldırım taşlarını kullanarak aracı yükselttik. Üstten sökmeye başladık dpf yi ancak ilk gün altta egzosla bağlantı yerinde 15mm 2 tane somun var onlar küflenmiş wd40 felan iş görmedi eldeki lokma takımı yetmedi sökemedik. Geri taktık söktüğümüz vidalarıda. Bugun sanayiden 1/2inch lokma takımı aldık 300 liraya. Önce sökemediğimiz vidalardan başladık işe 10 15 dklık uğraştan sonra ancak lokmanın T koluna uzun anahtar takarak açabildik somunu. Ne biçim sıkmışlar nasıl küflenmiş bilmiyorum. Hiçbir vida karşısında bu kadar aciz duruma düşmemiştim ? 

Neyse söktük dpf yi çıkardık eve banyoda bir güzel yıkadık su berraklaşana kadar. Sonra kaynar suya baya bir limon tuzu döktük DPF nin çıkışlarını tıkadık bezle. İçini karışımımızla doldurduk 15 dk kadar beklettik ardından içindeki suyu birazcık boşaltarak karbonat ve sirkeyi DPF ye ilave ettik birazda öyle beklettikten sonra sevgili DPF miz içinde ne kadar kötülük varsa bıraktı. İçinden dünyanın külü çıktı kırmızımsı renkte. Bunlardan sonra biraz kurumaya bıraktık ve araca takıp test sürüşüne çıktık. 

Sonuç MUAZZAM.  

Öncesi ve Sonrası grafikler ekte mevcut.

Rolanti ortalama 0.6kpa(bazen 0kpa ya bile düştü). Temizlikten önce 2.9-3.2 arasındaydı.

Rampa yukarı 160kmh hız 3350devir/dk 180Nm tork 9.7kpa  ve canavar gibi asılıyordu 

110kmh ye kadar yavaş hızlanmalarda basınc 1-2kpa civarında oynuyor. 

Bana göre bu değerler çok çok iyi. Önümüzdeki günlerde DPF sıvısınında üstünü tamamladımmı inşallah bu sorun tarihin tozlu sayfalarına karışacak. 

Yeni hedef selenoid valfi ileri!!!  ?

İLK.png

SON.png

SON 70.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

konuyla alakasız olsa da inatçı vidaların çözümü ısıtmak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Dpf'i söktükten sonra dopru takabiliyorsanız bravo size. Ben hiç kurcalatmamıştım, direkt değiştirmiştim. 

Edited by Çağdaş Kolcuoğlu

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

  Dpf'i söktükten sonra dopru takabiliyorsanız bravo size. Ben hiç kurcalatmamıştım, direkt değiştirmiştim. 

Ne zaman ne kadara degistirtmistiniz 

Share this post


Link to post
Share on other sites
09.12.2018 - 16:04 tarihinde, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

  Dpf'i söktükten sonra dopru takabiliyorsanız bravo size. Ben hiç kurcalatmamıştım, direkt değiştirmiştim. 

Neden takılmasın ki. Asıl sıkıntı sökmek bence. Yıllardır sökülmeyen paslı vidalar zulüm etti bize. 
2 bağlantı noktası var zaten. Biri turbodan çıkan yer. Orayı demir kelepçe tutuyor zaten sökülmesi zor ama yanlış takılması daha zor. 
2. noktada egzoza bağlantı noktası orayıda 15 numara somun tutuyor 2 tane orasıda kolay. Takılırken tek sıkıntı alüminyum ısı muhafazası çabuk eğilip bükülüyor. Yani özetle sökebilirseniz takması çocuk oyuncağı gelir ?
 

--8 dakika sonra eklendi--
05.11.2018 - 23:39 tarihinde, Muhammet Ali Bulat yazdı:

Bugün en sonunda canıma tak etti. Aldığımızın 2. senesinden beri p0242f hatası alıyorduk. Hata verdiği zaman forscanla statik rejenerasyon yapıyorduk. Bazen hata kodu silinmediği için statik rejenerasyonda olmuyordu. Daha önce 1 kerede limp moduna almıştı aracı o zaman uzun yolda yüksek devir kullanıp rejenerasyonu başlatabilmiştik. Hata kodunu silip statik rejenerasyon yapmıştık. Bu seferde yine koruma moduna aldı arıza ışığı silinmedi. Uzun yolda ne yaptıysak rejenerasyonu başlatamadık. En sonunda kendimiz söküp temizleme kararı aldık. 

Kaldırım taşlarını kullanarak aracı yükselttik. Üstten sökmeye başladık dpf yi ancak ilk gün altta egzosla bağlantı yerinde 15mm 2 tane somun var onlar küflenmiş wd40 felan iş görmedi eldeki lokma takımı yetmedi sökemedik. Geri taktık söktüğümüz vidalarıda. Bugun sanayiden 1/2inch lokma takımı aldık 300 liraya. Önce sökemediğimiz vidalardan başladık işe 10 15 dklık uğraştan sonra ancak lokmanın T koluna uzun anahtar takarak açabildik somunu. Ne biçim sıkmışlar nasıl küflenmiş bilmiyorum. Hiçbir vida karşısında bu kadar aciz duruma düşmemiştim ? 

Neyse söktük dpf yi çıkardık eve banyoda bir güzel yıkadık su berraklaşana kadar. Sonra kaynar suya baya bir limon tuzu döktük DPF nin çıkışlarını tıkadık bezle. İçini karışımımızla doldurduk 15 dk kadar beklettik ardından içindeki suyu birazcık boşaltarak karbonat ve sirkeyi DPF ye ilave ettik birazda öyle beklettikten sonra sevgili DPF miz içinde ne kadar kötülük varsa bıraktı. İçinden dünyanın külü çıktı kırmızımsı renkte. Bunlardan sonra biraz kurumaya bıraktık ve araca takıp test sürüşüne çıktık. 

Sonuç MUAZZAM.  

Öncesi ve Sonrası grafikler ekte mevcut.

Rolanti ortalama 0.6kpa(bazen 0kpa ya bile düştü). Temizlikten önce 2.9-3.2 arasındaydı.

Rampa yukarı 160kmh hız 3350devir/dk 180Nm tork 9.7kpa  ve canavar gibi asılıyordu 

110kmh ye kadar yavaş hızlanmalarda basınc 1-2kpa civarında oynuyor. 

Bana göre bu değerler çok çok iyi. Önümüzdeki günlerde DPF sıvısınında üstünü tamamladımmı inşallah bu sorun tarihin tozlu sayfalarına karışacak. 

Yeni hedef selenoid valfi ileri!!!  ?

İLK.png

SON.png

SON 70.png

Temizyeli 40 gün olmuş izlenimlerimi aktarayım;
Öncelikle eğer aracınızın Km si +200000 ise(çoğunlukla şehir içi kullanıldıysa daha erken) ve yakıttan şikayetçiyseniz, arıza kaydında da "p2458 arıza kodu: partikül fitre rejenerasyon sıklığı minimum değerin üstünde" yazıyorsa kesinlikle temizletmeniz gereken parça budur arkadaşlar. Yakıt uzun yolda 1 litre şehir içinde 0.7lt civarında düştü. Araç artık boğulmuyor şişmiyor. Çekişi kesinlikle arttı. Yokuşlarda +120 hızlardayken gaza basınca hızlanamıyordu artık biraz olsun hızlanıyor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rejenerasyon sırasında uyarı vermeyen arabalar yüzünden Türk milletinin ciğeri soldu yahu. VW de aynı şekilde sadece devir yükseliyor ses biraz artıyor. Bunu yarım bırakmanın zararı hiç düşünülmüyor egzoz zamanında yakıt sıkıyor enjektörler. Yarım bırakınca bu yakıt kartere süzülüyor. Uzun süreçte yağlama sorunları ve motor problemleri ortaya çıkıyor.

 

Üreticilerin bilinçli yaptığı bir şey diye düşünüyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helal olsun valla takdir ettim 

ben icindeki seramikler vb cizilir daha cabuk kir tutar tikanır filan dediler o yuzden bu dpf solisyonuyla dpf cleaning makinasina gitmistim serviscilerjn filanda belasi çunku bu dpf  ama piyasa da azi olan konusuyo kime inanicaginida bilmiyor insan  uzun zamandada deneyimlerinizj bekleriz benim hala 1 uyari bile almadim1.5 sene olmus insallah almam bidaha alirsamda sokturup chip attirip oyle gezicem 

--39 dakika sonra eklendi--
05.11.2018 - 23:39 tarihinde, Muhammet Ali Bulat yazdı:

Bugün en sonunda canıma tak etti. Aldığımızın 2. senesinden beri p0242f hatası alıyorduk. Hata verdiği zaman forscanla statik rejenerasyon yapıyorduk. Bazen hata kodu silinmediği için statik rejenerasyonda olmuyordu. Daha önce 1 kerede limp moduna almıştı aracı o zaman uzun yolda yüksek devir kullanıp rejenerasyonu başlatabilmiştik. Hata kodunu silip statik rejenerasyon yapmıştık. Bu seferde yine koruma moduna aldı arıza ışığı silinmedi. Uzun yolda ne yaptıysak rejenerasyonu başlatamadık. En sonunda kendimiz söküp temizleme kararı aldık. 

Kaldırım taşlarını kullanarak aracı yükselttik. Üstten sökmeye başladık dpf yi ancak ilk gün altta egzosla bağlantı yerinde 15mm 2 tane somun var onlar küflenmiş wd40 felan iş görmedi eldeki lokma takımı yetmedi sökemedik. Geri taktık söktüğümüz vidalarıda. Bugun sanayiden 1/2inch lokma takımı aldık 300 liraya. Önce sökemediğimiz vidalardan başladık işe 10 15 dklık uğraştan sonra ancak lokmanın T koluna uzun anahtar takarak açabildik somunu. Ne biçim sıkmışlar nasıl küflenmiş bilmiyorum. Hiçbir vida karşısında bu kadar aciz duruma düşmemiştim ? 

Neyse söktük dpf yi çıkardık eve banyoda bir güzel yıkadık su berraklaşana kadar. Sonra kaynar suya baya bir limon tuzu döktük DPF nin çıkışlarını tıkadık bezle. İçini karışımımızla doldurduk 15 dk kadar beklettik ardından içindeki suyu birazcık boşaltarak karbonat ve sirkeyi DPF ye ilave ettik birazda öyle beklettikten sonra sevgili DPF miz içinde ne kadar kötülük varsa bıraktı. İçinden dünyanın külü çıktı kırmızımsı renkte. Bunlardan sonra biraz kurumaya bıraktık ve araca takıp test sürüşüne çıktık. 

Sonuç MUAZZAM.  

Öncesi ve Sonrası grafikler ekte mevcut.

Rolanti ortalama 0.6kpa(bazen 0kpa ya bile düştü). Temizlikten önce 2.9-3.2 arasındaydı.

Rampa yukarı 160kmh hız 3350devir/dk 180Nm tork 9.7kpa  ve canavar gibi asılıyordu 

110kmh ye kadar yavaş hızlanmalarda basınc 1-2kpa civarında oynuyor. 

Bana göre bu değerler çok çok iyi. Önümüzdeki günlerde DPF sıvısınında üstünü tamamladımmı inşallah bu sorun tarihin tozlu sayfalarına karışacak. 

Yeni hedef selenoid valfi ileri!!!  ?

İLK.png

SON.png

SON 70.png

Birde bu hangi degerler onemli arac icin basinc neyin basinci forscan den motor torkumu hangi degerler soylerseniz super olur

15456396273674076713633149130260.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
24.12.2018 - 09:41 tarihinde, Ender Şen yazdı:

Helal olsun valla takdir ettim 

ben icindeki seramikler vb cizilir daha cabuk kir tutar tikanır filan dediler o yuzden bu dpf solisyonuyla dpf cleaning makinasina gitmistim serviscilerjn filanda belasi çunku bu dpf  ama piyasa da azi olan konusuyo kime inanicaginida bilmiyor insan  uzun zamandada deneyimlerinizj bekleriz benim hala 1 uyari bile almadim1.5 sene olmus insallah almam bidaha alirsamda sokturup chip attirip oyle gezicem 

--39 dakika sonra eklendi--

Birde bu hangi degerler onemli arac icin basinc neyin basinci forscan den motor torkumu hangi degerler soylerseniz super olur

15456396273674076713633149130260.jpg

Ben bu değerlerden sadece ön parçacık filtre sıcaklığına ve partikül filtresindeki diferansiyel basıncı takip ettim. Filtredeki basınç hangi değere ulaşınca korumaya alıyor bilmiyorum. 

Ancak size vereceğim tavsiye her bakımda statik rejenerasyon yapmanız veya yaptırmanız. Çoğunlukla şehir içinde biniyorsanız kesinlikle yaptırmalısınız.

Vereceğim 2.tavsiyede her ustayım diyenin sözüne güvenmemeniz. Sonuçta kötü bir niyet beslemese bile sanayinin eğitim seviyesi belli illa ki kulaktan duyma bilgiyle hareket edecektir. 
İşini ilmiyle bilip hakkıyla yapanları tenzih ederim..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arkadaşlar 1 seneden fazla süre olmuş. Forumda pek aktif değildim ama aklıma geldi. Malum ülkece evdeyiz. 🙂 

Focusumuza hala severek biniyoruz. Şuan 270.000 km de. 

Yukarıdaki bir mesajda belirttiğim gibi selenoid valfi haricinde bir sıkıntısı yoktu.(sabit hızda bazen silkeleme yapıyordu.) Onuda DPF yi temizledikten bir süre sonra değiştirmiştim. Şuan araçta hiçbir kusur yoktur. DPF en ufak bir doluluk belirtisi göstermedi. Zaman zaman bilgisayardan da kontrol ediyorum. 

Bu süreçte dikkat ettiklerimi söyleyeyim;

Yakıt hep çok kullanılan istasyonlardan alıyorum. %99 ihtimalle Shell. 

Uzun süre şehir içinde kullandığımı farkedersem (5-10bin km) şehirler arası yola çıkıyorum. Sabit 120km/h hıza çıkarak ortalama 40km yol yapıyorum. Hem kafa dağıtıyorum hem arabayı temizliyorum. 

Ayrıca bakımları aksatmıyorum. 10-15bin km arasında yapıyorum. 

 

Konyada fazlasıyla soğuk bir kışı bitirdik. 100km/5.6lt ortalama şehir içi gösteriyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Koray Eraslan
      Merhabalar benim focus 2011 aracım var. Bu araçlarda elm 327 kablosu ile eko mod vs açılıyormuş. Bende açmak istiyorum. Bunu açmayı bilen veya yardım edecek birileri varmı? Varsa çok sevinirim...
    • By Yakup Çağatay
      Tüm serinin silecek ölçülerini bulabildiğim kadar aktarıyorum. Piyasada bunlara yakın veya aynı ölçüleri almanız yeterlidir, ortadan bağlantı olduğu için 5-10 mm ile dünyalar değişmeyecektir. 
       
      Ön Silecek Lastikleri
      Focus Mk1 için 550 mm ve 475 mm (asimetrik)
       
      Focus Mk2 için 650 mm ve 425 mm (asimetrik)
      Focus Mk2 MCA için 650 mm ve 430 mm (asimetrik)
       
      Focus Mk3 için 2 adet 725 mm (simetrik)
      Focus Mk3 MCA için 2 adet 725 mm (simetrik)
       
      Focus Mk4 için 625 mm ve 500mm (asimetrik)
       
      Arka Silecek Lastikleri
      Focus Mk1 SW için 280 mm - HB için 380 mm
       
      Focus Mk2 SW için 280 mm - HB için 350 mm
      Focus Mk2 MCA SW için 305 mm (01.2009'a kdr 280) - HB için 350 mm
       
      Focus Mk3 SW ve HB için 305 mm
      Focus Mk3 MCA SW için 305 mm - HB için 330 mm
       
      Focus Mk4 SW için 265 mm - HB için 295 mm
        NOT: Ayrıca yanlış yazdığım varsa belirtirseniz sevinirim ?    Focus Mk1 (1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005) Silecek Ölçüleri
      Focus Mk2 (2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011)  Silecek Ölçüleri
      Focus Mk3 (2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018)  Silecek Ölçüleri
      Focus Mk4 (2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025)  Silecek Ölçüleri
    • By Koray Eraslan
      Merhabalar öncelikle forumda yeniyim bir sorum olucaktı
      Ford focus ll trend x lerde elm ile gizli özellikler açılıyormuş yoututebede gördüm adam hem kendisi cruise koymuş hemde özellikleri açmış özellikleri açma diye birşey varmı ? varsada nasıl yapılıyor ? kendimiz yapabilirmiyiz ? sanayide yapma fiyati nedir ? Bilgilendirirmisiniz...
    • By Cesur Şitil
      Merhabalar,
      aracım yaklaşık 1 aydır sürekli arıza ışığı yakıyor. İşe dpf temizliği ile başladık sonra egzoz ısı sensörleri değişimi ile devam ettik fakat halen arıza ışığı bir kaç gün yanıyor sonra sönüyor tekrar yanıyor. Sisteme bağladıklarında hep bu dpf ve egzoz ile ilgili arıza çıktığını anlıyoruz. Kodlar aklımda kalmadı pek. Ayrıca etkilimidir bilmiyorum ama bunun yanı sıra enjektörleri dibinden duman geliyordu keçeler pullar ve genel bakımları yapıldı. Arabanın performansında baya bir iyileşme oldu ( vites uyarı okunun yanma süresi kısaldı ve serileşti araba) fakat motor arıza ışığı yine yandı. Tamircim çevresi ile bu yapılanları paylaştığında herkes beyinde veya ekektronik tesisatta bir sıkıntı olduğunu söylüyormuş. Birde beyinciye gidecek yakın zamanda ama maliyetten çok korkuyorum. Bu sorunları yaşamış birileri var mı? Veya fikir verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
    • By Samet Y
      Merhaba, 
       
         Bir yıla yakın kullanmakta olduğum, 2016 model, 16bin kmdeki garantisi devam eden, Focus 1.5tdci aracımda, sonradan farkettiğim bir husus hakkında sorum olacaktı;
       
         Eklediğim fotoğrafta da görüldüğü gibi, Garrett Vnt1244vz turbonun, eksoz salyangozu kısmında yer alan vnt/vgt mekanizmasını kontrol eden kolun, mil yatağında kurum sızıntısı var. Bu sorunu farkettiğimde, Trabzon'daydım(hâliyle yeni uzun yol yaptığımdan, DPF tıkalı da olamazdı), oradaki yetkili servis normal bir durum olduğunu söyleyince, araca da ihtiyacım olunca üzerinde durmadım pek. Herhangi bir arıza lambası yakma ve çekiş düşüklüğü yok. Motoru görecek bir kamerayla kayıt yapıp izlediğimde, mekanizmanın çalışmasına mani bir durum olmadığını söyleyebilirim.
       
      Istanbul'a döndükten bir süre sonra, temizlediğim o bölgenin yine kurum sızdırdığını gördüm. Servisten randevu alarak, ustanın nezaretinde, servis alanında bulunan bir diğer 1.5tdci Focusa da baktığımda, benimkinden de fena halde olduğunu gördüm.
       
         Sizlerde durum nasıl, bu bir sorun mudur; eğer öyleyse nasıl çözüme kavuşturdunuz ? 
       
         Ikinci aracım olan euro5 motorlu c3 1.4hdi'ın aksine, euro6 1.5tdci focusun eksoz borusu görebildiğim kadarıyla yine kurumla kaplı. Serviste sıra beklerken, başka Focuslarda da aynı olduğunu gördüm. Bu nasıl euro6'dır anlamadım doğrusu  ?
       
         Oysa ki yakıtı da bilindik yerlerden alırım hep.
       
         Dpf rejenerasyonunda, rölanti 1000rpm e kadar çıkıp, fan açıyor; gözlemlediğim kadarıyla. Anlık tüketim ise 0.5lt de kalıyor. Rölanti normal seyrine dönmeden kontak kapatmıyorum. Doğru mu yapıyorum?

       
         Vnt kolu ve milin ucunda, salyangozun iç kısmındaki kanatçıklar var. Kol, vnt kontrolöründen tahrik alarak hareket edip, içerideki kanatların(paller) açılarını değiştiriyor. Kullanımda herhangi bir aksaklık(turbonun geç veya erken dolması gibi) hissettirmiyor bu problem ama kaputun altında kirli bir görünüm oluşturuyor. 
       
         Bu arada, servisten edindiğim bilgiye göre, Otosan tarafından onay alınsa bile(arıza lambası yakmadığı için zor bir olasılıkmış onay çıkması), turbo değişiminden ziyade; revizyona gidilebiliyormuş. Hiç dokunmamalarını yeğlerim..
       
         Aynı marka/model turboyu bazı VW 1.6tdi'lar da kullanıyor;o tarafta böyle bir sorun duymadım. İşin ilginci Ford cephesinde de duymadım ama serviste gözlerimle gördüm ?
       
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.