Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 Ecoboost Antifiriz Sorunu...


Serdar yaman

Soru

Dün akşam aküm bitti araba 19:30 - 23:30 arası 4 saat kadar park Halinde kaldı takviye vermek için kaputu açıp tesadüf eseri antifiriz haznesinde su kalmadığını gördüm hiç su yoktu ve araçta ne bi hararet nede bir uyarı hortumlar sağlam sızma falan yoktu birazdan serviste kontrol edecez aklıma takılan bizim bu araçlarda neden hararet göstergesi ve uyarısı çalışmıyor ...




5786e89c4499a6e69f1aae683addce00.jpg

10b14cb24b5c27a6eb07bdd282a1fcfa.jpg
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
 

O zaman sınırsız garanti olması gerekmez mi, bu yüzden süre mevcut [emoji4] 


Sınırsız garanti diye bişey olmaz tabi ama 4 yıl dayanan su haznesi de olmaz. Tamam maliyetler aşağı çekilsin, sınırlı ömür mühendisliği yapılsın (kapitalizmin emri) ama kayış gibi sürekli yük altında olmayan bir plastik kutu 4 yılda çatlamasın. Nşa'da 90 derece üzerinde sıcaklık görmeyecek, yine nşa'da önceden belirlenmiş basınçtan fazlasına maruz kalmayacak bir kutunun 4 yılda çatlaması (münferit örnek için değil, bu çatlayan kutuların miktarı artarsa ve konu kronikleşirse durumu için söylüyorum) ya kötü niyet ya da hatalı mühendislik vardır diye düşünüyorum.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 dakika önce, Kerem Bozdoğan yazdı:


Sınırsız garanti diye bişey olmaz tabi ama 4 yıl dayanan su haznesi de olmaz. Tamam maliyetler aşağı çekilsin, sınırlı ömür mühendisliği yapılsın (kapitalizmin emri) ama kayış gibi sürekli yük altında olmayan bir plastik kutu 4 yılda çatlamasın. Nşa'da 90 derece üzerinde sıcaklık görmeyecek, yine nşa'da önceden belirlenmiş basınçtan fazlasına maruz kalmayacak bir kutunun 4 yılda çatlaması (münferit örnek için değil, bu çatlayan kutuların miktarı artarsa ve konu kronikleşirse durumu için söylüyorum) ya kötü niyet ya da hatalı mühendislik vardır diye düşünüyorum.

 

Orası öyle emin olun bende ilk öğrendiğimde bu işle ilgili kişiye daha sert cümleler söyledim :D Ama faydası yok. Benim söylemim, sadece söylenen cümleye karşılık. 

 

Parça kime ürettiliyorsa orada hata vardır, mühendislik hatası olması zor sanmıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
34 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

O zaman sınırsız garanti olması gerekmez mi, bu yüzden süre mevcut :) 

evet gerekir... mesela bu ve bunun gibi insan etkisiyle tüketilemeyecek parçalara sınırsız garanti verilebilir. gayette güzel olur, di mi? :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Parça kime ürettiliyorsa orada hata vardır, mühendislik hatası olması zor sanmıyorum.

ben de parçanın üreticisine atfen mühendislik hatası dedim ama net olarak atıfta bulunmayınca ford olarak anlaşıldı sanırım.

 

günümüz dünyasını düşününce belki ford bu sorunu fırsata çevirip su taşırma kabını da sarf malzemeler grubuna ekler, çatlamasa da periyodik olarak değişim yaparız. nasıl olsa artık sorunlar her alanda böyle çözülüyor, ya mal/hizmet verene ya da vatandaşa maliyet oluşturacak bir durum varsa yükle vatandaşa gitsin :smiley2k:

 

@Kaan Yagizer taş mı yesin sonuçta :)

Kerem Bozdoğan tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8/5/2016 - 14:35 tarihinde, Mert Yürüyen yazdı:

evet gerekir... mesela bu ve bunun gibi insan etkisiyle tüketilemeyecek parçalara sınırsız garanti verilebilir. gayette güzel olur, di mi? :)

 

Olması mümkün hatta olan markalar da yok değil :D 

 

 

dollar-3d-green-icon-21.png

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Kerem Bozdoğan yazdı:


Sınırsız garanti diye bişey olmaz tabi ama 4 yıl dayanan su haznesi de olmaz. Tamam maliyetler aşağı çekilsin, sınırlı ömür mühendisliği yapılsın (kapitalizmin emri) ama kayış gibi sürekli yük altında olmayan bir plastik kutu 4 yılda çatlamasın. Nşa'da 90 derece üzerinde sıcaklık görmeyecek, yine nşa'da önceden belirlenmiş basınçtan fazlasına maruz kalmayacak bir kutunun 4 yılda çatlaması (münferit örnek için değil, bu çatlayan kutuların miktarı artarsa ve konu kronikleşirse durumu için söylüyorum) ya kötü niyet ya da hatalı mühendislik vardır diye düşünüyorum.

Cevap yazmaya üşendim. Altına imza atıyorum. ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Kerem Bozdoğan yazdı:


Sınırsız garanti diye bişey olmaz tabi ama 4 yıl dayanan su haznesi de olmaz. Tamam maliyetler aşağı çekilsin, sınırlı ömür mühendisliği yapılsın (kapitalizmin emri) ama kayış gibi sürekli yük altında olmayan bir plastik kutu 4 yılda çatlamasın. Nşa'da 90 derece üzerinde sıcaklık görmeyecek, yine nşa'da önceden belirlenmiş basınçtan fazlasına maruz kalmayacak bir kutunun 4 yılda çatlaması (münferit örnek için değil, bu çatlayan kutuların miktarı artarsa ve konu kronikleşirse durumu için söylüyorum) ya kötü niyet ya da hatalı mühendislik vardır diye düşünüyorum.

 

Kayis gibi yuk?

Soyle soyleyeyim, o kabin adi genlesme kabi, araba sicakken soguyana kadar hep yuk altinda, genelde su 99-101 derece arasi geziyor. Orada su ve hava devamli genlesiyor ve daraliyor. Velhasili hep stress altinda bir parca. Ha daha dayanikli yapilabilir miydi? Kesinlikle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

 

Kayis gibi yuk?

Soyle soyleyeyim, o kabin adi genlesme kabi, araba sicakken soguyana kadar hep yuk altinda, genelde su 99-101 derece arasi geziyor. Orada su ve hava devamli genlesiyor ve daraliyor. Velhasili hep stress altinda bir parca. Ha daha dayanikli yapilabilir miydi? Kesinlikle.

bir an o parçaya üzülür hale soktun beni iyi mi :) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
22 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Kayis gibi yuk

"gibi" yerine "kadar" demeliydim belki ama ikisinin hırpalanma şekli birbirinden farklı :)

 

tabiki su taşırma kabı da yük altında ama iletide yazdığım gibi nşada her zaman öngörülebilir, denetlenebilir ısı ve basınç şartlarında; bir kayıştaki sürtünme olmadığı için sürtünme kaynaklı yıpranma durumu yok. yaşlandırma kalite testlerinde farkedilebilirdi gibi geliyor bu çatlakların 4 yılda oluşacağı. (ama önce de dediğim gibi münferit kalmayıp kronikleşen bir konu haline gelirse)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
58 dakika önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

"gibi" yerine "kadar" demeliydim belki ama ikisinin hırpalanma şekli birbirinden farklı :)

 

tabiki su taşırma kabı da yük altında ama iletide yazdığım gibi nşada her zaman öngörülebilir, denetlenebilir ısı ve basınç şartlarında; bir kayıştaki sürtünme olmadığı için sürtünme kaynaklı yıpranma durumu yok. yaşlandırma kalite testlerinde farkedilebilirdi gibi geliyor bu çatlakların 4 yılda oluşacağı. (ama önce de dediğim gibi münferit kalmayıp kronikleşen bir konu haline gelirse)

 

Benim bildiğim 5. yada 6. eb genleşme kabı çatlaması. Düşününce hepsi çatlamış, etrafımdakilerin. Gayette kronik bir durum bu.

--9 dakika sonra eklendi--
58 dakika önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

"gibi" yerine "kadar" demeliydim belki ama ikisinin hırpalanma şekli birbirinden farklı :)

 

tabiki su taşırma kabı da yük altında ama iletide yazdığım gibi nşada her zaman öngörülebilir, denetlenebilir ısı ve basınç şartlarında; bir kayıştaki sürtünme olmadığı için sürtünme kaynaklı yıpranma durumu yok. yaşlandırma kalite testlerinde farkedilebilirdi gibi geliyor bu çatlakların 4 yılda oluşacağı. (ama önce de dediğim gibi münferit kalmayıp kronikleşen bir konu haline gelirse)

 

Yağ seviye sensörü var mı? Soğutma suyu seviye sensörü var mı? Neden? Cevabı şu sorunun da cevabı: neden bu parça 4 senede yıpranıyor ve çatlıyor, daha iyisi yapılamıyor mu?

 

İlk soruların cevabını verirsen mevzu bahis soru otomatikman cevaplanmış olacak.

--14 dakika sonra eklendi--

 

Hatta şöyle izah edeyim, fren yağ seviyesi var mı? Var. Neden var? 

Çünkü fren yağı azalır ve şöför bunun uyarısını almaz kaza yaparsa, marka değeri zedelenir, bundan dolayı da para kaybeder. 

 

Arabada su veya yağ kalmazsa kalmazsa, hararet yapar, masraf açar sana bana, parça satar işçilik yazar firma kazanır. 

 

Bak dikkat et, fren yağı eksilirse para kaybediyor sensör var, yağ ve su seviyeleri eksilirse para kazanıyor sensör yok.

 

Bana bunu kimse iyi niyet dahilinde cevaplamaya çalışmasın, birisi emniyet diğerleri olmazsa olmaz demesin, kılıf uydurmasın, marka yandaşlığı yapmasın.

 

 

Etik mi? Değil. Yasal mı? Evet.

Servet Ö. tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.