Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2016 Türkiye’de Yılın Otomobili “Skoda Superb”


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Otomotiv Gazetecileri Derneği’nin bu yıl ilk kez gerçekleştirdiği “Türkiye’de Yılın Otomobil” belli oldu…

Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl ilki düzenlenen “Türkiye’de Yılın Otomobili” (TYO) yarışmasının birincisi Skoda Superb oldu. OGD üyesi 64 otomotiv gazetecisinden toplamda 3080 puan alan Skoda Superb birinciliğe ulaştı.

Detaylar: http://anasayfa.focusclubtr.com/ogd-turkiyede-yilin-otomobili-skoda-superb/

 

 

resim_1461326948_1.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı 2016 Türkiye’de Yılın Otomobili “Skoda Superb” olarak değiştirdi

Hangi otomobil kaç puan aldı?
1-Skoda Superb        3080
2-Opel Astra             2850
3-Fiat Egea              2650
4-Volvo XC90           1960
5-Hyundai Tucson     1940
6-Renault Talisman   1830
7-Audi A4                 1690

 

Aslında oldukça mantıklı ve gerçekçi bir sıralama olmuş. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Servet Özkan said:

Seçim kriterleri neler ki? Yani değerlendirme neye göre yapılıyor?

Bir de o resimde gördüğümüz adamlar kimler?

 

OGD başkanı ve Türkiye Skoda şeysi. 

 

Hepsi haberde yazıyor zaten.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, kemal kaya said:

egea yı kendi paramla satın alabiliyorsam; volvo audi ve talismanı geçmiş demektir.. :) karşılaştırma kriterlerinden biri bu olabilir... ulaşılabilirlik... 

Öyle olsa EGEA'nın 3. değil birinci olması lazımdı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Mehmet Gün said:

Egea'nın Volvo, audi ve talismanı geçtiği listenin neyine güveneyim. Saçma sapan bir liste olmuş. Rezalet, körler sağırlar birbirini ağırlar.

Volvo XC90'nın veya a4'ün egeadan daha iyi bir araba olduğunu bu listeyi yapanlarda en az sizin yada benim kadar iyi biliyorlardır.Bu yarışma hangi araba hangisininden daha lüks yada hangisi daha pahalı değil.Yol tutuşundan,emisyon oranına ergonomisinden tutun da verdiğiniz paranın karşılığında size neler sunabildiğine kadar daha birçok kriter mevcut.Bunun gibi birçok kritere görede puan veriyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Cihan Buğdaycı said:

Volvo XC90'nın veya a4'ün egeadan daha iyi bir araba olduğunu bu listeyi yapanlarda en az sizin yada benim kadar iyi biliyorlardır.Bu yarışma hangi araba hangisininden daha lüks yada hangisi daha pahalı değil.Yol tutuşundan,emisyon oranına ergonomisinden tutun da verdiğiniz paranın karşılığında size neler sunabildiğine kadar daha birçok kriter mevcut.Bunun gibi birçok kritere görede puan veriyorlar.

Egea' nın yol tutuşu hangisinden daha iyi. Hele emisyon işini hiç karıştırmayalım şaibeli markanın arabasının birinci olduğu değerlendirmede emisyondan söz edilmez. Parasına göre değerlendirme yapıldıysa o daha vahim, 50.000 liralık arabayla 400.000 liralık araba aynı kategoride değerlendirmeye alınmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Mehmet Gün said:

Öyle olsa EGEA'nın 3. değil birinci olması lazımdı.

 

  kriterlerden biri dedim zaten tamamı değil; bildiğimden de değil cumlede olasılık da kullanmışım. dediğiniz de doğru sonuçta ege 1. de olabilir ne yani; bu kadar da ciddiye almayın, insanlar belli ki biraraya gelip belli kriterler açısından değerlendirip bi karara varmışlar. elbette katılmayabilirsiniz... 

   derdimi yine anlatayım aldığım alabildiğim araba benim için birinci ^_^

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Mehmet Gün Bey muhtemelen gene görüşünüzü değiştiremeyeceğim ama genel bilgi vermek adına üşenmeyip yazayım.

Otomotiv Gazetecileri Derneği'nin üyesi 64 otomotiv gazetecisinin oluşturduğu bir jürinin değerlendirmesi ile sonuca varılıyor.

Aslında "Car of the Year" organziasyonunun Türkiye modeli gibi düşünülmeli.

O yarışmada kriterler neydi, daha önce yazmıştım:

Yılın otomobili son 12 ayda en az beş Avrupa ülkesinde satışa sunulan, üretim yeri, sınıf ve teknik alt yapıdan bağımsız yeni otomobillerden seçiliyor, makyaj sayılmıyor, yeni olması şart

Kullanılan kriterler: Tasarım, konfor, güvenlik, ekonomik olma hali, sürüş dinamikleri, performans, işlevsellik, çevreye etkisi, sürücü memnuniyeti ve fiyat. Özellikle teknolojik yenilikler (inovasyon) ve fiyat/kalite oranı öncelenen özellikler.

Son oylamaya 7 araç kalıyor, her jüri üyesinin en az 5 araca dağıtabileceği 25 puanı var ve tek bir araca en fazla 10 puan verebiliyor.

Puanlama sonucunda en yüksek puanı alan da yılın otomobili oluyor. Sıralama yok, tek kazanan var. 

Bu konuda OGD Yönetim Kurulu Başkanı Ufuk Sandık (Car of the Year jürisi Türkiye üyesidir aynı zamanda), Türkiye’de Yılın Otomobili finalinin oldukça heyecanlı geçtiğini, finalistler arasında kıran kırana bir rekabetin yaşandığını belirtmiş; “Yılın Otomobili 64 otomotiv uzmanı gazetecinin oylarıyla seçildi. Otomobilleri değerlendirirken, fiyat-donanım, tasarım, inovasyon, motor, yol tutuş gibi konuları göz önünde tutuyoruz. Yani dünyadaki otomotiv gazetecileri bir otomobili nasıl değerlendiriyorsa, biz de profesyonel gözle değerlendirmemizi yaptık. Bu bizim kırmızı çizgimiz" diye konuşmuş.

Sonuçta her otomobilin o yıl için sınıfındaki başarısı ve yenilikçiliği değerlendiriliyor. 

En iyi otomobili seçme derdinde değiller yani, öyle olsa belki Bentley Bentayga seçilirdi. 

Ve daha önce de belirttiğim gibi benim pek itirazım olmayacağı bir liste oluşmuş. 

Siz devenin altında buzağı arama alışkanlığında iseniz ve de gazetecilerin taraflı davrandığını düşünüyorsanız Egea'nın niye birinci olmadığını sorgulamanız gerekmez miydi?

Bu durumda kim kör, kim sağır ve niye rezalet olsun gibi sorular da kafamdan geçmiyor değil...

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Cem Boneval said:

@Mehmet Gün Bey muhtemelen gene görüşünüzü değiştiremeyeceğim ama genel bilgi vermek adına üşenmeyip yazayım.

Otomotiv Gazetecileri Derneği'nin üyesi 64 otomotiv gazetecisinin oluşturduğu bir jürinin değerlendirmesi ile sonuca varılıyor.

Aslında "Car of the Year" organziasyonunun Türkiye modeli gibi düşünülmeli.

O yarışmada kriterler neydi, daha önce yazmıştım:

Yılın otomobili son 12 ayda en az beş Avrupa ülkesinde satışa sunulan, üretim yeri, sınıf ve teknik alt yapıdan bağımsız yeni otomobillerden seçiliyor, makyaj sayılmıyor, yeni olması şart

Kullanılan kriterler: Tasarım, konfor, güvenlik, ekonomik olma hali, sürüş dinamikleri, performans, işlevsellik, çevreye etkisi, sürücü memnuniyeti ve fiyat. Özellikle teknolojik yenilikler (inovasyon) ve fiyat/kalite oranı öncelenen özellikler.

Son oylamaya 7 araç kalıyor, her jüri üyesinin en az 5 araca dağıtabileceği 25 puanı var ve tek bir araca en fazla 10 puan verebiliyor.

Puanlama sonucunda en yüksek puanı alan da yılın otomobili oluyor. Sıralama yok, tek kazanan var.

Bu konuda OGD Yönetim Kurulu Başkanı Ufuk Sandık (Car of the Year jürisi Türkiye üyesidir aynı zamanda), Türkiye’de Yılın Otomobili finalinin oldukça heyecanlı geçtiğini, finalistler arasında kıran kırana bir rekabetin yaşandığını belirtmiş; “Yılın Otomobili 64 otomotiv uzmanı gazetecinin oylarıyla seçildi. Otomobilleri değerlendirirken, fiyat-donanım, tasarım, inovasyon, motor, yol tutuş gibi konuları göz önünde tutuyoruz. Yani dünyadaki otomotiv gazetecileri bir otomobili nasıl değerlendiriyorsa, biz de profesyonel gözle değerlendirmemizi yaptık. Bu bizim kırmızı çizgimiz" diye konuşmuş.

Sonuçta her otomobilin o yıl için sınıfındaki başarısı ve yenilikçiliği değerlendiriliyor.

En iyi otomobili seçme derdinde değiller yani, öyle olsa belki Bentley Bentayga seçilirdi.

Ve daha önce de belirttiğim gibi benim pek itirazım olmayacağı bir liste oluşmuş.

Siz devenin altında buzağı arama alışkanlığında iseniz ve de gazetecilerin taraflı davrandığını düşünüyorsanız Egea'nın niye birinci olmadığını sorgulamanız gerekmez miydi?

Bu durumda kim kör, kim sağır ve niye rezalet olsun gibi sorular da kafamdan geçmiyor değil...

Cem hocam Benim esas karşı olduğum konu elmalarla armutlar bir torbaya konmuş. Yazdığınız kriterlere göre arabaların mukayese edilebilmesi için aynı sınıf araçlar olması lazım. Hatırlarsanız Egea konusunda ben "190 ps 1600 kg lık Audi'nin 120 ps 1200 kg lık Egea'dan az yaktığını" söylediğimde siz, "elmalarla armutları kıyaslıyorsun" demiştiniz. Şimdi bu listeye baktığımızda elmalarla armutlar kıyaslanmış olmuyormu. Kaldıkı Dünya kupasının yapılacağı ülkenin belirlenmesinde bile rüşvet olayları dönüyorken otomobil gibi şaibeli bir konuda ister istemez insanın aklına başka şeyler geliyor.

Otomotiv sektöründe gün geçmiyor ki bir skandal patlak vermesin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

    cem hocamın soylediği kriterler çok net, tahmin ediyorum forumdaki kişilerle bu şekilde bir değerlendirme yapsak benzer bir netice elde ederiz sanırım...

    hem elma ile armut da yerine göre karşılaştırılıp şu daha iyi denebilir...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.