Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Psa,gerçek Dünya Yakıt Testi Sonuçlarını Açıkladı


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

PSA, üç popüler ürününün tüketim değerlerini sunuyor. 

Citroen C4 Grand Picasso, Peugeot 308 ve DS 3. 

Test güzargahı, 25.5 km’lik şehir içi, 39.7 km’lik şehirler arası ve 31.1 km’lik otoyol’dan oluşuyor.

 

Değerler ve Fazlası: http://anasayfa.focusclubtr.com/psa-gercek-dunya-yakit-testi-sonuclarini-acikladi/

 

 

PSA Real-World 7.jpg

PSA Real-World 3.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bahsedilen test şirketleri ne kadar bağımsız tartışılır broeu veritas kendi işimden örnek vermek gerekirse tekstilde dönen organik diye satılan bir çok ürünü organik kimyasal ve kumaş kullanilmaması durumunda dahi anlamadan organik etiketi basabilen bir firma. Ayrıca 100lt/km cinsinden verilen ortalama tüketim için katedilen yollar çok az, yetersiz. Çok sağlıklı bir değerlendirme olmamış kanaatimce.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence yeterli ve doğru olmuş. Mevcut ölçümlerin aşağıdaki gibi basit olduğunu düşünürsek :) 

 

Şehir içi, Laboratuvar ortamında soğuktan çalıştırılmış motor ile 4km'lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 50km/s ve ortalama 19km/s 

Şehir dışı, Şehir içi ölçümünden hemen sonra gerçekleştirilen, 7km'lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 120km/s hıza ulaşacak şekilde, yarı zamanlı sabit hız ve yarı zamanlı değişken.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şunu unutmamak gerek: İster simüle ister gerçek kullanımda yapılsın test sonuçları herhangi birimizin normal trafik koşullarında elde edeceği sonuçları vermeyecektir.  Sonucu etkileyecek onlarca faktör vardır ve bireysel değerler hep sapma gösterecektir.

Bu nedenle,

1. Gerçek trafik sonucu bile olsa ben bunu tutturamıyorum diye kimse hayıflanmasın ve tabii ölçümü yapanı suçlamasın. 

2.   Aynı test koşullarında elde edilen veriler karşılaştırıldığında hangi aracın daha ekonomik olduğu konusunda fikir verecektir. Karşılaştırma yaparken mutlaka aynı koşullarda elde edilen verileri kullanırsak sağlıklı bir sonuca ulaşabiliriz. 

3.  Küçük hacimli turbo benzinli motorların yük altındaki tüketimleri dizellere göre her zaman daha fazla artış gösterecektir. 

4. Ondalık değerlerdeki farklar günlük kullanımda ihmal edilebilir olarak algılanmalı ve akademik bir tartışmaya girilmemelidir. 

5. Bağımsız test kuruluşlarının hile yaptığı düşüncesi paranoyak bir hezeyandır, her yer Türkiye değildir, kaldı ki ülkemizde bile durum sanıldığı kadar kötü değildir. Abartmayı seviyoruz. 

6. Az tüketmek ekonomik bir araba almak kadar ekonomik kullanmayı öğrenmeye ve gerçekleştirmeye bağlıdır. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Cem Boneval said:

Şunu unutmamak gerek: İster simüle ister gerçek kullanımda yapılsın test sonuçları herhangi birimizin normal trafik koşullarında elde edeceği sonuçları vermeyecektir.  Sonucu etkileyecek onlarca faktör vardır ve bireysel değerler hep sapma gösterecektir.

6. Az tüketmek ekonomik bir araba almak kadar ekonomik kullanmayı öğrenmeye ve gerçekleştirmeye bağlıdır. 

 

Üstadım anlattıklarınızın altına imzamı atıyorum

 

Yakıt tüketimi tamamen kişisel araç kullanma alışkanlıklarıyla bire bir örtüşen bir durum

 

Yol bilgisayarında 12.6 rakamı olan aracı aynı güzergahta ve aynı şartlarda 6.5 lt. ye kadar düşürebilmekte bunun göstergesi 

Bir de bende tuhaf bir durum var.

 

Benzin- dizel, atmosferik- turbo , araç sınıfı farketmeksizin kullandığım tüm araçlarda şehir içi değerlerim şehir dışı kullanımlarımlarından çok daha düşük. 

 

Bende katalog verileri ters işliyor?

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şehiriçi tüketim ile ilgili veriler zaten her şehirde aynı olmaz. Ayrıca Cem beyin dediği gibi tüm araçların fabrika tüketim değerleri aynı testin sonucuna göre verilse, tutturamasak bile kendi kullanımımıza göre aşağı yukarı ne yaktırabileceğimizi tahmin açısından çok faydalı olurdu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Herşeyden önce, bugün otomobil üreticilerinin yakıt tüketimi için kullandıkları standardın eksik/hatalı olduğunu düşünenlerdenim. Çok daha detaylı bir standarda ihtiyaç var. 

 

Zaten pejo'nun da çalışmasından görüleceği üzere bu standart ile ölçülmüş değer ve pejonun gerçek koşullar dediği ortam arasında %50'den fazla fark var. Bu durumda pejo'yu bu çalışmasından ve cesaretinden ötürü tebrik etmek lazım. Bu testin usta sürücüler ile ve özenle yapıldığını düşünürsek, sonuçlar da gayet mantıklı.

 

Olması gereken de bu şekilde ölçümler. Ancak tabi bu şekilde ölçüm yaparlarsa Euro 5 bile hikaye olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fabrika verilerinin günlük tüketim olarak algılanması tamamen bilgisizlikten kaynaklanıyor. Dönüp dolaşıp aynı noktaya geliriz. Bu "norm değerler" kıyaslama için vardır. Reel tüketimi göstermez. Gerçek tüketim için koşullara göre değişen çarpan kullanılmalıdır. Bu da 1.1 ile 1.3  arasında olabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Serdar Eryürekli said:

308 1.2 130 hp benzinli için menzile 1700 km yazmışlar Peugeot'nun sayfasında. Diyecek bir şey bulamıyorum. 

1.6 hdi 6R şanzıman ile İst-Antalya-İst parkurunda 1348 km gitmişlerdi ?

Buraya dikkat: saatte 38 km hız ile ?

 

1700 km lik parkuru düşünemiyorum. 

Gürkan Çakıroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Gürkan Çakıroğlu said:

1.6 hdi 6R şanzıman ile İst-Antalya-İst parkurunda 1348 km gitmişlerdi ?

Buraya dikkat: saatte 38 km hızla ile ?

 

1700 km lik parkuru düşünemiyorum. 

Yani 1700 aşırı geldi bana. Ama bu menzili yapmadan da siteye yazabileceklerini sanmıyorum. Normal kullanım şartlarında diyelim ki (iyi günümdeyim onun için yüksek tutacağım) 800 km yapılıyor. Bunların söylediği senin o yaptığından bir tane daha yapılır. Bu kadar fark eder mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Hasan Seyyitoğlu said:

Benzin- dizel, atmosferik- turbo , araç sınıfı farketmeksizin kullandığım tüm araçlarda şehir içi değerlerim şehir dışı kullanımlarımlarından çok daha düşük. 

 

Bende katalog verileri ters işliyor?

 

+1

 

Sehir ici 7-8LT, sehir disi 10-12LT :)

Anlasilan sizde "yan cehennem yan, bes kamyon komurle geliyom yan" modeli kullaniyorsunuz hocam :D

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

19 dakika önce, Cem Boneval said:

Fabrika verilerinin günlük tüketim olarak algılanması tamamen bilgisizlikten kaynaklanıyor. Dönüp dolaşıp aynı noktaya geliriz. Bu "norm değerler" kıyaslama için vardır. Reel tüketimi göstermez. Gerçek tüketim için koşullara göre değişen çarpan kullanılmalıdır. Bu da 1.1 ile 1.3  arasında olabilir. 

 

Tamam da Cem hocam, adam fabrika içi değeri demiyorki, şehir içi, şehir dışı, karma diyor. Şimdi ben bundan ne anlayayım :) Benim gördüğüm, fabrikanın şehiriçi olarak verdiği değerin %10-15 fazlası gerçek kullanımda karma tüketim değeri olarak karşımıza çıkıyor. Özellikleri Avrupalıların hepsi bu şekilde. Şimdi bir de s&s diye bir şey icat ettiler. Şehiriçi katalog değerleri 1'er litre düştü. O nedenle araç s&s'li ise, "gerçek karma = 1.1 * (şehir içi + 1)" şeklinde hesaplıyorum :)  Araç tam otomatik ya da benzinli ise bu 1.1 katsayısı da yukarı doğru gider.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Murat Kavuk said:

 

Tamam da Cem hocam, adam fabrika içi değeri demiyorki, şehir içi, şehir dışı, karma diyor. Şimdi ben bundan ne anlayayım :) Benim gördüğüm, fabrikanın şehiriçi olarak verdiği değerin %10-15 fazlası gerçek kullanımda karma tüketim değeri olarak karşımıza çıkıyor. Özellikleri Avrupalıların hepsi bu şekilde. Şimdi bir de s&s diye bir şey icat ettiler. Şehiriçi katalog değerleri 1'er litre düştü. O nedenle araç s&s'li ise, "gerçek karma = 1.1 * (şehir içi + 1)" şeklinde hesaplıyorum :)  Araç tam otomatik ya da benzinli ise bu 1.1 katsayısı da yukarı doğru gider.

 

Abi siz hesaplayan adamlar moduna girdiniz fakat "Gercek Kullanim" diye birsey yoktur, cunku kullanim gorecelidir. Ayni arabayi sen kullanirsin 8 yakar ben kullanirim 10 yakar.

 

Velhasili takmayin kafayi bunlara.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

test verileri  ayni standart koşulları sağladığı için bize araçları karşılaştırmak adına olabildiğince nesnel sonuçlar veriyor bunlar yanlış değil tam tersine gerekllilik. 

 

ancak bizim kendi koşullarımız bu standartlardan tamamen farklı; hergünümüz her ruh halimiz bile farklı ayni yolu polo 1.4 tdi ile 3.5 ortalama ile de 5.5 ortalama ile de gitmişliğim de mevcut..

 

elbette 140 km ortalama ile gidersen şehir dışı şehir içinden fazla yakarsın :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.