Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Haziran katılım burada
Mayıs anketi burada

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Koray Karadağ

C Max Trend Hız Sabitleme (cruise Control) Montajı

Recommended Posts

6 saat önce, Sinan Kaya said:

cihazı pc ye bir türlü tanıtamadım ne yaptıysam görmüyor

 

Şu linkteki bütün mevcut sürücüleri kurun, çalışması gerekir ..

http://www.totalcardiagnostics.com/support/Knowledgebase/Article/View/1/0/how-to-install-elm327-usb-cable-on-windows-and-obd2-software

Share this post


Link to post
Share on other sites

aygıt yönetici de 

Bu aygıt başlatılamıyor. (Kod 10)

Varolmayan bir aygıt belirtildi.  

hatası alıyorum 

yedek alıp windows 8,1 de deneyecegim zaten bi türlü ısınamadım şu 10 a

Spoiler

 

 

baglantıyı sagladım modifikasyonsuz şekilde aracı görüyor ama modifikasyondan sonra görmüyor aracı

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Akıl verdi' diyerek beğenmediğiniz kişilerin tahmin ettiği 'beyin yanma olayı' olsaydı; sizin masrafınız 2-3 bin eurolara kadar çıkacaktı o zaman ne diyecektiniz o kişilere; 'Keşke seni dinleseydim' mi? Yoksa farklı bir şey mi?

 

Sonuç olarak akü takviyesi yapılmadığı sürece uzun süreli müdehaleler YAPILMAMALI.

 

Sizin yaşadığınız tecrübe ve deneyimleri sıkıntı yaşamadan açıklarsanız daha verimli olur,malum ne siz burada sürekli kalacaksınız ne de şuan anlık birinin ihtiyacı olacak :) 

 

Bu arada lütfen TÜRKÇE harfleri yazmaktan imtina etmeyin okumakta ve anlamakta zorlanıyoruz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koray bey bende Balıkesirdeyim sizinle görüşmek isterim.

Forumda daha önce mesajlarım olmuştu ama nasıl oldu ise sıfırlanmış ve mesaj atamıyorum. Özelden numarasınzı yazarsanız görüşebiliriz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 saat önce, Çağatay Kara said:

Koray bey bende Balıkesirdeyim sizinle görüşmek isterim.

Forumda daha önce mesajlarım olmuştu ama nasıl oldu ise sıfırlanmış ve mesaj atamıyorum. Özelden numarasınzı yazarsanız görüşebiliriz.

 

Çünkü diğer üyeliğiniz Ka soyadı ile farklı maille alınmıştı. İki üyelik tarafımızdan birleştirildi. Lütfen bundan sonra yeni üyelik almadan önce maillerinizi kontrol ediniz. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koray bey mrb. 2005 C-Max trend bende de var.sizin listedekileri uyguladım. ama bi türlü aktif olmadı. Artı MOTOR SİSTEM ARIZASI da çıktı.

Kahve ve beyaz kablolar yokru gem modülüne kablo çektim. Sol tarafta 2. pine diğer sıranında 7. pinine bağladım.  yazılım da aktif ama çalışmadı. yardım edermisiniz. murat_ozkilic@hotmail.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 21.02.2016 at 22:06, Koray Karadağ said:

Trend modellere Hız Sabitleme Montajı ;

 

arkadaşlar 2005 trend c max aracıma uzun araştırmalar sonunda hız sabitlemeyi taktım ve bugün test ettim sonuç mükemmel;

1.İlk olarak çıkmacıdan hız sabitleme tuşu satın aldım (ostimden) direksiyon almanıza gerek yok.

2.Daha sonra hava yastığını söktüm ve direksiyonu çıkardım ( hız sabitleme tuşlarının montajı için direksiyon plastiğini kestin. direksiyonun içinde tuşları sabitlemek için yuvalar var vidaları ile monte ettim. yuvaların içi dişli değil diye tereddüt etmeyin siz sıkın diş açılıyor.)

3.Direksiyon içindeki 5 li sokete hız sabitlemeden gelen kabloları montajladım. ( ben yaptım ama size tavsiyem elektrik soketlerinden anlamıyorsanız elektrikçiye kabloları taktırın soketi bozabilirsiniz.)

4.Daha sonra direksiyonun altındaki ( kontak anahtarının solunda) soketten kahve ve beyaz renkte iki adet kablo çektim gem modülüne 

5.Gem modülünde bulunan ve Focus Hız sabitleme montajı konu başlığında belirtilen sokete kabloları bağladım.

6.İnternetten aldığım ELM 327 cihazını modifiye ettim 

7.ilgili elm programı ile hız sabitlemeyi açmaya çalıştım ama VID block no empty hatası verdi sürekli 

8.ELM ile ilgili bir siteden beyin yazılım koduna denk gelen kalibrasyon yazılımını buldum ve beyne yükledim.( gözümü kararttım yaptım ama size tavsiye etmem 14 dakika süren işlemde 3 tane sigara içtim. Çünkü load tuşuna basmamla araç ekranında MOTOR SİSTEM ARIZASI yazısının çıkması bir oldu)

9.Ve finalde hız sabitleme aktifleşti ve yol denemesinde sistem mükemmel çalıştı.

 

BALIKESİR'DE olan arkadaşlar şunu söylemek isterim ki; Burda bu işe az yatkınlığınız yok ise kesinlikle sanayide bu işi yaptıramazsınız bırak tuş takmayı direksiyondan gem modülüne giden kabloyu takacak usta bulamadım kendim çektim, soketlere girecek kablo fişini 1-2-3-4 ncü kapıdaki tüm elektrikçileri, çıkmacıları ve elektronikçilerde dahil gezdim bulamadım ( Tüm sistemi taktım bu sokete girecek fiş yüzünden bir hafta beklemek zorunda kaldım). Hurda bi bilgisayarın power suplyinden çıkardım sokete takacağım fişleri,

Eğer BALIKESİR'de olup ta böyle bir sistem yaptırmayı düşünen arkadaşlar var ise seve seve yardımcı olurum.... tabi bu işi ticari olarak yapmayı düşünmüyorum o yüzden  tuş ve en önemlisi FİŞ :) kısmı size ait kablo çekme işini ve  Program kısmını ben hallederim (her beyin yazılımı yazılım güncelleme istemiyor bunu da belirteyim eğer ki ister ise şunu belirteyim beyne yazılım atar iken her hangi bir sıkıntı olur ise mesuliyet kabul etmem :))

Kardeşim bende de trend araç var resimleri göndersem kablolama hakkında bilgi verirmisin?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontak anahtari altindaki soket benim 4 lu ben bulamadim bumudur bi el atin 

20170107_131018.jpg

--4 dakika sonra eklendi--

20170107_131152.jpg

--6 dakika sonra eklendi--

20170107_143038.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koray bey merhaba, GEM modülüne kabloyu çekmek için neleri sökmem gerekiyor ? (teyp ve vitesin sağ tarafındaki plastik parçayı sökmelimiyim ?) Yardımlarınız için tşkler selamlarımla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu gün itibari ile 2004 1.6 tdci trend ve 2006 1.6 tdci focus a hız sabitleyici montajı ve tanıtımı yaptık. Harika oldu. Öncelikle ilk yapılması gereken düğme ve modifiye elm cihazı, sonra direksiyonun alt parçasının sökülüp konağın sol tarafındaki soketi kontrolü, kahverengi ve beyaz kablo varsa tesisatiniz hazır işiniz 10 dakika. Hava yastığı sokulup parcadaki kabloları kırmızı 3 siyah 4 e gelecek şekilde sokete takıyorsunuz. Gem kontrolü için direksiyonu toplamiyorsunuz. Arka cam buğu cozucuye basılı iken kontağı 2 konumuna getirip 3 sn bekliyoruz. Sonrasında cc düğmelerine basıyoruz 4 lü flasorler yanıp söner ise gem Modülü tanıyor. Montajı yapıp elm cihazından 3 farklı yerden işaretleyip kaydediyoruz. Sonrasında hayırlı olsun. Bizim araçlarda tesisat vardı. Kısa sürdü. Toplam. Maliyeti 100tl düğmeler 40tl modifiye elm. Başka da masrafı yok. 

IMG_20191218_114200.jpg

IMG_20191223_184724.jpg

IMG_20191223_185718.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Gültekin Bilginoğlu
      Slm arkadaşlar 2006 c max dabil ekran teyp taktıranlar varımı içinizde hangi model ve marka tavsiye edersiniz birde direksiyondan Kuman’da ediyorum ses aç kapa kanal değişimi 
      Teşekkürler 
       
    • By Sarp D. Uygur
      Herkese selamlar, yaklaşık bir aylık bir uğraş sonrasında trend aracıma Cruise Control özelliği ekledim ve bunu nasıl yaptığımı sizlerle paylaşmak istedim.
       
      Öncelikle aracınıza cruise control aparatı veya kendinden cruise controlü olan direksiyon alıyorsunuz, trend araçlarda direksiyon takımı (direksiyon simidi + airbag ve tuş takımı) aracın diğer versiyonlarına göre farklı olduğu için orjinal direksiyonunuz ve airbag grubunu kullanacaksanız benim gibi kabloları orjinal sokete entegre etmeniz gerekiyor. Yok ben direk airbag grubuyla beraber direksiyon aldım derseniz kablo modifiyesine ihtiyacınız yok. Direk takıp geçersiniz.
       
      Eğer airbag takımını ve kendi aracınızdaki direksiyonu kullanacaksanız, öncelikle direksiyonunuzun sol tarafını cc aparatına uygun olarak kesmeniz gerekecek. Merak etmeyin direksiyonda vida delikleri mevcut, aldığınız kiti direk yuvalarına vidalayabileceksiniz. CC kitinin kablolarını ise bağlı olduğu orjinal kablo grubundan ayırmanız ve kendi direksiyonunuzdaki gruba dahil etmeniz gerekecek. CC aparatlarının tümü 5 kablolu bağlantıya sahip, bunlardan 3 tanesi doğrudan ana sokete giderken 2 tanesi direksiyonun sol tarafında bulunan düğmelerden paralel hat alıyor. 
       
      Tüm işlemleri yaparken referans olarak şu siteyi kullandım.
      Tüm şemalar, direksiyonun-airbag grubunun sökmesi-takması ve diğer işlemler resimli olarak anlatılmış.
      Ben burada biraz da tercümanlık yapıyorum diyebilirim.

      Direksiyon işlemlerimizi hallettikten sonra sıra geldi yazılım üzerinden taktığımız cc kitinin aktif edilmesine.
       
      Burada lütfen dikkat, 
      Bu işlemleri yaparken araç farklı farklı arıza kodları ve çeşitli tepkiler veriyor, bunun normal olduğunu öğrendikten sonra bir cesaretle bu işe girdim. 
      Eğer siz risk almak istemiyorsanız lütfen yetkili servis aracılığıyla işlemlerinizi yaptırın.
      Burada anlatılan işlemlerden dolayı kendinizden başka kimseyi sorumlu tutmayın.
      Tüm risk kendinize aittir.
       
       
      Rusların araçlara müdahale konularında ne kadar geliştikleri malum
      Öncelikle aracımıza uygun olan ve fabrika ayarlarını görüntüleyip istediğimizi değiştirmemizi sağlayan Rus yapımı Focccus programını ediniyoruz.
       
      Bu programın tam anlamıyla çalışabilmesi için kablolu ve modifiye edilmiş (HS-MS can değişimi yapabilen) ELM327 obd kablosu ediniyoruz veya kendimiz alıp modifiye ediyoruz. (Modifiye işlemi bu linkte var)
       
      Akabinde ne olur ne olmaz diyerek bu siteden aracımızın şase numarasını girerek fabrikasyon ayarlarını içeren "asbuilt" dosyasını xml olarak bilgisayarımıza kaydediyoruz ki ileride hangi ayarları değiştirdiğinizi hatırlayamadığınızda standart ayarlarınızı geri yükleyebilirsiniz. (programı edindikten sonra farklı şeyleri de değiştirmek isteyen çıkar diye eklemeden geçemedim)
       
      ELM kablonuzun driverlarını eksiksiz olarak bu siteden yüklüyoruz ki işlem yaparken driver-bağlanma vb problemleri yaşamayalım.
       
      Aracımızın kontağını çeviriyoruz ama çalıştırmıyoruz, gösterge ışıklarımız yanık iken bağlantımızı yapıyoruz ve Focccus programımızı açıyoruz
       

       
      Program otomatik olarak elm kablonuzun bağlı olduğu portu seçiyor ve aracınıza bağlanmaya çalışıyor. (Eğer araca bağlantıda sıkıntı yaşarsanız maximize speed seçeneğini kaldırarak deneyebilirsiniz.)
       
      (Şu an anlatımı evdeki bilgisayardan yaptığım için programı offline modda çalıştırdım ve o şekilde anlatım gerçekleştireceğim.)
      Program araca bağlantı sağladığında karşınıza şu ekran gelecek 
       

      Read from BCM diyoruz ve araçtan konfigürasyon ayarlarını almasını bekliyoruz. (bu sırada çeşitli hatalar ve tepkiler veriyor araç)
       
      Araçtaki konfigürasyonu aldıktan sonra 23. sıradaki Cruise Control seçeneğini "without cruise control" yerine "cruise control" olarak değiştiriyoruz.
       

       
      Aldığınız CC kitinde eğer ki hız limitleyici varsa (lim-on/off diye bir butonu daha oluyor sağ tarafında) aşağıdaki resimde bulunan 224. sıradaki Adjustable Speed Limiter ayarını "without ASL" yerine "with ASL" olarak değiştiriyoruz. (Benim kullandığım cc kitinde hız limitleyici düğme olmadığı için bu ayarı yapmadım)
       

       
      Akabinde Write to BCM butonuna basıyoruz. yine çeşitli tepkiler alarak araca yeni konfigürasyonu yazdırıyoruz.
      Ardından obd kablomuzun switch ayarını değiştirerek (değiştirmezseniz zaten size uyarı verir) Write to IPC butonuna basıyoruz (bu işlemin yapılması gerektiğini referans sitede okuduğum için sizlere de tavsiye ediyorum.)
       
      Her iki yazdırma işlemi bittikten sonra obd kablomuzun switchini standart haline getirerek yukarıdan ABS sekmesine geçiş yapıyoruz. Initialize ECU butonuna basıp abs beyninin yeni ayarları tanımasını sağlıyoruz. (bu işlem yapılmadığı taktirde beyinler arası uyuşmazlıktan dolayı araç hata vermeye devam ediyormuş)
       

       
      Referans aldığım sitede başka bir işlem yapılmasına gerek duymaksızın takılan cc kitinin çalıştığı yazılıydı ancak ben bu işlemleri yaptıktan sonra çalıştıramadığım için menülerde gezindim ve resimde bulunan RCM sekmesine gelerek burada da initialize işlemi yaptım. Bu işlemden sonra taktığım cruise control tuşu çalışır hale geldi.
       

       
      Yazılım işlerimiz burada son buluyor.
      Şimdi programımız araçta tonla hata kodu bıraktı ve sıra onları temizlemeye geldi
      Forscan adlı ücretsiz programı indirim bilgisayarımıza kurduk.
      Sonrasında aracımıza bağlanıp DTC menüsünden araçtaki tüm arıza kodlarını sildik. ELM kablomuzun HS-can/MS-can switch butonu olduğunu ayarlardan seçtiğimizde, servisin silebildiği-normalde bizdeki standart kablo veya bluetooth ile bağlanan obdlerle silemeyeceğimiz arıza kodlarını da siliyoruz.
      Araçla olan bağlantımızı kestik ve kontağı kapatıp açtık, hayırlısıyla yeni cc kitimizi kullanmaya başlayabiliriz.
      Biraz merak biraz da şansla ben bu işin içinden çıktım çok şükür.
       
      Sanıyorum Türkiye'de bu işlemi yapan ilk Focus 3 sahibi de ben oldum  Uzun uzun sordum kimselerden yanıt alamadım, gittiğim tüm servisler "daha önce hiç yapmadık ama deneriz" dediler. Yapan kimseyle karşılaşmadığım için çok yalnızlık ve bilgi eksikliği çektim. Neticede azimli Türk insanından hiç bir şeyin kurtulamayacağını kanıtladım.
      İnşallah paylaştığım bilgiler benim gibi arayışta olanlar için faydalı olur.
    • By Bülent Boz
      merhaba aracım 2009 model 1.6 tdci focus.Aracımda hız sınırlama kipi arızası veriyor çalıştırınca ibrelerin dibe vurması ve rölanti  yarım dakika kadar yüksek çalışıyor araç fazla gaz yemiyor daha sonra motor arıza lambası yanıyor ve motor arızası yazıyor daha sonra hız sınırlama kipi diye yazı yazıyor sizlerde bu durumla karşılaştınız mı ?bana yardımcı olurmusunuz?
    • By Cengiz Kasap
      Malum hız sabitleyici takmayı öğrendik.Arkadaşımın 2009 Focus Trend benzinli aracına montajı yapmıştık.Sadece direksiyona düğme montajı yaptık.Hız sabitleyici çalışıyordu.Belli bir zaman sonra çalışmamaya başladı.Araçta hata kodu vardı.Cruise control yüksek gerilim diye.Sildik yine çalışmıyor.Birde kontakla test yaptık,Off düğmesi çalışıyor diğerleri çalışmıyor.Ne yapmamızı önerirsiniz?

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.