Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Haziran katılım burada
Mayıs anketi burada

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Koray Karadağ

C Max Trend Hız Sabitleme (cruise Control) Montajı

Recommended Posts

Trend modellere Hız Sabitleme Montajı ;

 

arkadaşlar 2005 trend c max aracıma uzun araştırmalar sonunda hız sabitlemeyi taktım ve bugün test ettim sonuç mükemmel;

1.İlk olarak çıkmacıdan hız sabitleme tuşu satın aldım (ostimden) direksiyon almanıza gerek yok.

2.Daha sonra hava yastığını söktüm ve direksiyonu çıkardım ( hız sabitleme tuşlarının montajı için direksiyon plastiğini kestin. direksiyonun içinde tuşları sabitlemek için yuvalar var vidaları ile monte ettim. yuvaların içi dişli değil diye tereddüt etmeyin siz sıkın diş açılıyor.)

3.Direksiyon içindeki 5 li sokete hız sabitlemeden gelen kabloları montajladım. ( ben yaptım ama size tavsiyem elektrik soketlerinden anlamıyorsanız elektrikçiye kabloları taktırın soketi bozabilirsiniz.)

4.Daha sonra direksiyonun altındaki ( kontak anahtarının solunda) soketten kahve ve beyaz renkte iki adet kablo çektim gem modülüne 

5.Gem modülünde bulunan ve Focus Hız sabitleme montajı konu başlığında belirtilen sokete kabloları bağladım.

6.İnternetten aldığım ELM 327 cihazını modifiye ettim 

7.ilgili elm programı ile hız sabitlemeyi açmaya çalıştım ama VID block no empty hatası verdi sürekli 

8.ELM ile ilgili bir siteden beyin yazılım koduna denk gelen kalibrasyon yazılımını buldum ve beyne yükledim.( gözümü kararttım yaptım ama size tavsiye etmem 14 dakika süren işlemde 3 tane sigara içtim. Çünkü load tuşuna basmamla araç ekranında MOTOR SİSTEM ARIZASI yazısının çıkması bir oldu)

9.Ve finalde hız sabitleme aktifleşti ve yol denemesinde sistem mükemmel çalıştı.

 

BALIKESİR'DE olan arkadaşlar şunu söylemek isterim ki; Burda bu işe az yatkınlığınız yok ise kesinlikle sanayide bu işi yaptıramazsınız bırak tuş takmayı direksiyondan gem modülüne giden kabloyu takacak usta bulamadım kendim çektim, soketlere girecek kablo fişini 1-2-3-4 ncü kapıdaki tüm elektrikçileri, çıkmacıları ve elektronikçilerde dahil gezdim bulamadım ( Tüm sistemi taktım bu sokete girecek fiş yüzünden bir hafta beklemek zorunda kaldım). Hurda bi bilgisayarın power suplyinden çıkardım sokete takacağım fişleri,

Eğer BALIKESİR'de olup ta böyle bir sistem yaptırmayı düşünen arkadaşlar var ise seve seve yardımcı olurum.... tabi bu işi ticari olarak yapmayı düşünmüyorum o yüzden  tuş ve en önemlisi FİŞ :) kısmı size ait kablo çekme işini ve  Program kısmını ben hallederim (her beyin yazılımı yazılım güncelleme istemiyor bunu da belirteyim eğer ki ister ise şunu belirteyim beyne yazılım atar iken her hangi bir sıkıntı olur ise mesuliyet kabul etmem :))

Edited by Koray Karadağ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arkadaşlar montaj maliyetini yazmayı unutmuşum ;

 

Hız sabitleme tuşları                                      : 100 lira 

elm cihazı                                                    :  30 lira 

elm modifiye için 6 bacaklı 3 konumlu anahtar :    2 lira

2 şer metreden 2 kablo                                 :    4 lira

Kare kablo fişlerini (soketlere giren) arızalı bilgisayar powerından çıkardım : 0 lira

TOPLAM MALİYET        :136 LİRA 

 

Edited by Koray Karadağ

Share this post


Link to post
Share on other sites

elinize saglık montaj yapmış oldugunuz dügme 5 li soket ve iki adet kablo dogrumudur.

ve dügmelerde marka model farkı var mı yani  görünümü aynı olup başka modeller var uyar mı sizce bulmuş oldugum site var ama isim vermek reklam olur mu bilmiyorum. 

http://tr.aliexpress.com/item/High-Quality-Cruise-constant-speed-switch-button-multi-function-button-For-FORD-FOCUS-05-11-Freeshipping/1618082563.html 

 

Yardımcı olursanız sevinirim..

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 saat önce, Yakup Çağatay said:

Kablo kısmını bilmiyorum fakat ürünün görünen kısmı doğru.

 

  ürünün görünen kısmından şüpem hatta orjinal direksiyonlarla kıyaslama da yaptım anyı şekilde aliexpreste satılan ürün yan sanayi oldugu icin vilama şekli de farklı ebay daki ürünü aldım artık.Geriye montaj ve baglantı gem tanıtımı kalıyor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim araç 2005 model direksiyon ghia ile aynı sedece düğmelerin denk geldiği yer ghialarda plastiği geniş trendlerde kesme işlemi yapılıyor. düğmeler ikişer adet vida ile bağlanıyor bağlantı yerinde benimkinde diş yoktu ama vidayı sıkarak monte ettim.  Korna fişleri benim arabada hava yastığına bağlıydı ve 5 li sokete direk giriyodu beyaz olan ikili soketten maket bıçağı ile beyaz plastiği söktüm fişleri çıkardı ve beşli sokete taktım bilginiz olsun eğer sizin hava yastığına resimdeki yeşil ile siyah ince kablolar bağlanıyor ise aynı işlemi uygulamanız gerekecek20160218_112119.thumb.jpg.0f99772398bbf1

Edited by Koray Karadağ

Share this post


Link to post
Share on other sites

ayrıntılı resim ve cevabınız için teşekkür ederim.aceba gem üzerine eklemiş oldugunuz kablo yeri hakında da bilgi verebilirmisiz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 saat önce, Koray Karadağ said:

Daha önce sitede paylaşılmış bir dosya burda yazanları incelerseniz dize yardımcı olacaktır sinan bey

HIZ SABİTLEYİCİ MONTAJI (sade).docx

  cok teşekkür ederim aradım buydu... yarın dügmeler elimde olur bi sorun cıkmazsa ertesi günde elm327 baglantı kablom inşallah bi sorun cıkmadan halledecegim sayenizde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direksiyonun altındaki kablolar var ise iş dahada kolay sadece düğme montajı ve elm ile aktif etme 

elm cihazınada modifiye yapman lazım biliyosunuz değil mi sinan bey

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, Koray Karadağ said:

Direksiyonun altındaki kablolar var ise iş dahada kolay sadece düğme montajı ve elm ile aktif etme 

elm cihazınada modifiye yapman lazım biliyosunuz değil mi sinan bey

 

Koray bey onu da okumuştum konunuzda ama halla gelmedigi için dikkat edmedim.

ve geldiginde zaten öncelikle windows 10 dan 8 gecmem gerek 

elm cihazı hakkında da yardımcı olursanız sevinirim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Koray Karadağ said:

Çok teşekkür ederim Koray bey bu gün düğmeler elime ulaştı direksiyonu sökme biraz ugrastiriyo ama yöntemini öğrenince gayet basit tesisat hazır düğmeleri montaj yaptım yarın gelirse Elm cihazım gem den aktif etmek kalıyor inşallah bi sorun cikmazsa

On 29.02.2016 at 22:56, Koray Karadağ said:

 

 

koray bey bi şey daha elm cihazına modifikasyon yapmadan bu işlemi yapamamazmıyım.acıkcası ne için gerekli bu modifikasyon

Edited by Sinan Kaya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Gültekin Bilginoğlu
      Slm arkadaşlar 2006 c max dabil ekran teyp taktıranlar varımı içinizde hangi model ve marka tavsiye edersiniz birde direksiyondan Kuman’da ediyorum ses aç kapa kanal değişimi 
      Teşekkürler 
       
    • By Sarp D. Uygur
      Herkese selamlar, yaklaşık bir aylık bir uğraş sonrasında trend aracıma Cruise Control özelliği ekledim ve bunu nasıl yaptığımı sizlerle paylaşmak istedim.
       
      Öncelikle aracınıza cruise control aparatı veya kendinden cruise controlü olan direksiyon alıyorsunuz, trend araçlarda direksiyon takımı (direksiyon simidi + airbag ve tuş takımı) aracın diğer versiyonlarına göre farklı olduğu için orjinal direksiyonunuz ve airbag grubunu kullanacaksanız benim gibi kabloları orjinal sokete entegre etmeniz gerekiyor. Yok ben direk airbag grubuyla beraber direksiyon aldım derseniz kablo modifiyesine ihtiyacınız yok. Direk takıp geçersiniz.
       
      Eğer airbag takımını ve kendi aracınızdaki direksiyonu kullanacaksanız, öncelikle direksiyonunuzun sol tarafını cc aparatına uygun olarak kesmeniz gerekecek. Merak etmeyin direksiyonda vida delikleri mevcut, aldığınız kiti direk yuvalarına vidalayabileceksiniz. CC kitinin kablolarını ise bağlı olduğu orjinal kablo grubundan ayırmanız ve kendi direksiyonunuzdaki gruba dahil etmeniz gerekecek. CC aparatlarının tümü 5 kablolu bağlantıya sahip, bunlardan 3 tanesi doğrudan ana sokete giderken 2 tanesi direksiyonun sol tarafında bulunan düğmelerden paralel hat alıyor. 
       
      Tüm işlemleri yaparken referans olarak şu siteyi kullandım.
      Tüm şemalar, direksiyonun-airbag grubunun sökmesi-takması ve diğer işlemler resimli olarak anlatılmış.
      Ben burada biraz da tercümanlık yapıyorum diyebilirim.

      Direksiyon işlemlerimizi hallettikten sonra sıra geldi yazılım üzerinden taktığımız cc kitinin aktif edilmesine.
       
      Burada lütfen dikkat, 
      Bu işlemleri yaparken araç farklı farklı arıza kodları ve çeşitli tepkiler veriyor, bunun normal olduğunu öğrendikten sonra bir cesaretle bu işe girdim. 
      Eğer siz risk almak istemiyorsanız lütfen yetkili servis aracılığıyla işlemlerinizi yaptırın.
      Burada anlatılan işlemlerden dolayı kendinizden başka kimseyi sorumlu tutmayın.
      Tüm risk kendinize aittir.
       
       
      Rusların araçlara müdahale konularında ne kadar geliştikleri malum
      Öncelikle aracımıza uygun olan ve fabrika ayarlarını görüntüleyip istediğimizi değiştirmemizi sağlayan Rus yapımı Focccus programını ediniyoruz.
       
      Bu programın tam anlamıyla çalışabilmesi için kablolu ve modifiye edilmiş (HS-MS can değişimi yapabilen) ELM327 obd kablosu ediniyoruz veya kendimiz alıp modifiye ediyoruz. (Modifiye işlemi bu linkte var)
       
      Akabinde ne olur ne olmaz diyerek bu siteden aracımızın şase numarasını girerek fabrikasyon ayarlarını içeren "asbuilt" dosyasını xml olarak bilgisayarımıza kaydediyoruz ki ileride hangi ayarları değiştirdiğinizi hatırlayamadığınızda standart ayarlarınızı geri yükleyebilirsiniz. (programı edindikten sonra farklı şeyleri de değiştirmek isteyen çıkar diye eklemeden geçemedim)
       
      ELM kablonuzun driverlarını eksiksiz olarak bu siteden yüklüyoruz ki işlem yaparken driver-bağlanma vb problemleri yaşamayalım.
       
      Aracımızın kontağını çeviriyoruz ama çalıştırmıyoruz, gösterge ışıklarımız yanık iken bağlantımızı yapıyoruz ve Focccus programımızı açıyoruz
       

       
      Program otomatik olarak elm kablonuzun bağlı olduğu portu seçiyor ve aracınıza bağlanmaya çalışıyor. (Eğer araca bağlantıda sıkıntı yaşarsanız maximize speed seçeneğini kaldırarak deneyebilirsiniz.)
       
      (Şu an anlatımı evdeki bilgisayardan yaptığım için programı offline modda çalıştırdım ve o şekilde anlatım gerçekleştireceğim.)
      Program araca bağlantı sağladığında karşınıza şu ekran gelecek 
       

      Read from BCM diyoruz ve araçtan konfigürasyon ayarlarını almasını bekliyoruz. (bu sırada çeşitli hatalar ve tepkiler veriyor araç)
       
      Araçtaki konfigürasyonu aldıktan sonra 23. sıradaki Cruise Control seçeneğini "without cruise control" yerine "cruise control" olarak değiştiriyoruz.
       

       
      Aldığınız CC kitinde eğer ki hız limitleyici varsa (lim-on/off diye bir butonu daha oluyor sağ tarafında) aşağıdaki resimde bulunan 224. sıradaki Adjustable Speed Limiter ayarını "without ASL" yerine "with ASL" olarak değiştiriyoruz. (Benim kullandığım cc kitinde hız limitleyici düğme olmadığı için bu ayarı yapmadım)
       

       
      Akabinde Write to BCM butonuna basıyoruz. yine çeşitli tepkiler alarak araca yeni konfigürasyonu yazdırıyoruz.
      Ardından obd kablomuzun switch ayarını değiştirerek (değiştirmezseniz zaten size uyarı verir) Write to IPC butonuna basıyoruz (bu işlemin yapılması gerektiğini referans sitede okuduğum için sizlere de tavsiye ediyorum.)
       
      Her iki yazdırma işlemi bittikten sonra obd kablomuzun switchini standart haline getirerek yukarıdan ABS sekmesine geçiş yapıyoruz. Initialize ECU butonuna basıp abs beyninin yeni ayarları tanımasını sağlıyoruz. (bu işlem yapılmadığı taktirde beyinler arası uyuşmazlıktan dolayı araç hata vermeye devam ediyormuş)
       

       
      Referans aldığım sitede başka bir işlem yapılmasına gerek duymaksızın takılan cc kitinin çalıştığı yazılıydı ancak ben bu işlemleri yaptıktan sonra çalıştıramadığım için menülerde gezindim ve resimde bulunan RCM sekmesine gelerek burada da initialize işlemi yaptım. Bu işlemden sonra taktığım cruise control tuşu çalışır hale geldi.
       

       
      Yazılım işlerimiz burada son buluyor.
      Şimdi programımız araçta tonla hata kodu bıraktı ve sıra onları temizlemeye geldi
      Forscan adlı ücretsiz programı indirim bilgisayarımıza kurduk.
      Sonrasında aracımıza bağlanıp DTC menüsünden araçtaki tüm arıza kodlarını sildik. ELM kablomuzun HS-can/MS-can switch butonu olduğunu ayarlardan seçtiğimizde, servisin silebildiği-normalde bizdeki standart kablo veya bluetooth ile bağlanan obdlerle silemeyeceğimiz arıza kodlarını da siliyoruz.
      Araçla olan bağlantımızı kestik ve kontağı kapatıp açtık, hayırlısıyla yeni cc kitimizi kullanmaya başlayabiliriz.
      Biraz merak biraz da şansla ben bu işin içinden çıktım çok şükür.
       
      Sanıyorum Türkiye'de bu işlemi yapan ilk Focus 3 sahibi de ben oldum  Uzun uzun sordum kimselerden yanıt alamadım, gittiğim tüm servisler "daha önce hiç yapmadık ama deneriz" dediler. Yapan kimseyle karşılaşmadığım için çok yalnızlık ve bilgi eksikliği çektim. Neticede azimli Türk insanından hiç bir şeyin kurtulamayacağını kanıtladım.
      İnşallah paylaştığım bilgiler benim gibi arayışta olanlar için faydalı olur.
    • By Bülent Boz
      merhaba aracım 2009 model 1.6 tdci focus.Aracımda hız sınırlama kipi arızası veriyor çalıştırınca ibrelerin dibe vurması ve rölanti  yarım dakika kadar yüksek çalışıyor araç fazla gaz yemiyor daha sonra motor arıza lambası yanıyor ve motor arızası yazıyor daha sonra hız sınırlama kipi diye yazı yazıyor sizlerde bu durumla karşılaştınız mı ?bana yardımcı olurmusunuz?
    • By Cengiz Kasap
      Malum hız sabitleyici takmayı öğrendik.Arkadaşımın 2009 Focus Trend benzinli aracına montajı yapmıştık.Sadece direksiyona düğme montajı yaptık.Hız sabitleyici çalışıyordu.Belli bir zaman sonra çalışmamaya başladı.Araçta hata kodu vardı.Cruise control yüksek gerilim diye.Sildik yine çalışmıyor.Birde kontakla test yaptık,Off düğmesi çalışıyor diğerleri çalışmıyor.Ne yapmamızı önerirsiniz?

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.