Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Cihan Buğdaycı

Seat Leon Fr İzlenimleri

Recommended Posts

      Yeniden merhaba.:) Az cok bilindiği üzere focus aracımı satıp yerine seat leon marka araç almıştım.Aracı az çok tanıdım sayılır ve bu arabayı merak edenler için kendi çapımda bir izlenim yazmak istedim.

     Öncelikle araç seat leon fr 1.4 tsi 125 bg manuel vites.Araçta ekstra olarak 18 inch jant birde 6.5" inch geniş ekran opsiyonları bulunmakta. Gönlümdeki araç 1.4 tsi 150 bg act idi ancak 3-4 aylık bekleme süresi birde ekstra zam geleceğinden kaynaklı bu aracı aldım.Bir süre sonra yazılımla aradaki farkı kapatmayı düşünüyorum. :)

   

 Aracın iç mekanından başlayalım.İç mekan genişliği olarak sınıfının iyilerinden diyebilirim.Arka diz mesafesi yeterli.4 kişi çok rahat yolculuk yapabilir.Şaft tüneli diye tabir ettiğimiz çıkıntı yüzünden 5. kişi yaklaşık 90 cm boyunda olursa gayet rahat yolculuk yapar.Sunroof un neredeyse aracın yarısına kadar olması ise aracın içinde ferah yolculuk etmenizi sağlıyor.Aracın kokpiti ise sade.Büyük ekran ve krom detaylarla şık bir görüntüsü var(bence) ama sadeliği ve tasarımından kaynaklı eleştiriye açık.

   

 KONFOR:Aracın konforu fena değil.Beni yormuyor.Ancak araç seçiminde ilk kriteriniz konfor ise bu arabayı direk liste dışı yapmanızı öneririm.Aracın üstünde fr pakette bulunan spor süspansiyon ve 225/40/r18 lastik bulunmakta birde arka torsiyon olunca araç açıkcası tümseklerde ve çukurlarda sert.Ancak düz asfaltta gayet keyifli bir otomobil.Koltukları ise acayip rahat.Özellikle ön koltukların yanal destekleri çok başarılı.

   

 İŞÇİLİK VE MALZEME KALİTESİ:Aracın üst kokpiti yumuşak malzeme alt tarafı ise sert malzeme.Kapılarında aynı üstü yumuşak altı sert.Kapılarda deri döşeme bulunmakta görüntü olarak ise gayet şık.Tabiki kapılardaki deri hakiki deri değil.Koltuklarda yarı deri kaplı.Ön koltuklar hakikaten yarı deri olsada arka koltukların arasına 2 tane ayıp olmasın diye deri parçası atmışlar.:kıhkıh: İşçilik genel anlamda başarılı herhangi bir eksik yönünü görmedim.

     

DONANIM:Açıkcası araçta donanım olarak gözüme çarpan bir eksiklik olmadı.Full led farından sunroof una kadar araç her türlü şeyi var.Belki eksiklik olarak anahtarsız çalıştırma sistemi olabilir.Opsiyon listesinde dahi yok.Benim için bir eksiklik değildir ama bu sınıftaki çoğu araçta olması belki müşteri açısından eksiklik görülebilir.Müzik sistemi başarılı bass ı tiz i birbirine karıştırmıyor müziği keyifli bir şekilde dinlenebiliyor ama bir sony değil.Ses ayarlarını direk bass ve tiz olarak ayarlayamamak saçma.İlla ki ekolayzerdan ayarlamak lazım.Ekolayzer ayarlarını bilmiyorsak s..tık.:blink:

     

 YALITIM:Arabadaki en sevdiğim noktalarından birisi oldu.Motor sesi yok denecek kadar az.Rüzgar 110-120ye kadar duyulmuyor.150 km den sonra rüzgar sesini duymaya başlıyorsunuz ama rahatsız edecek ölçüde değil.Lastik sesini motor ve rüzgar sesine göre daha fazla duyuluyor ama oda rahatsız etmiyor.Süspansiyonları sert ama sessiz.

 

PERFORMANS:1.4 tsi 125 bg turbo benzinli bir üniteye sahip.6 ileri manuel şanzıman bulunmakta.Araba alt devirlerde de üst devirlerdede hızlanmaya çok istekli. 6. vites 1200 dd giderken bile vites küçültmeden çok istekli bir şekilde gaz yiyor araç.Birde aracın net ağırlığı 1158 kg olunca üstünde ki motor çok rahat bir şekilde aracı kaldırıyor.

 

SÜRÜŞ:Araçta 4 farklı sürüş modu var.Eco normal sport ve kişisel.Eco da tam bir şehir içi pazar arabası oluyor.Ruhsuz direksiyon yavaş gaz tepkimesi hatta ambiyans aydınlatması bile beyaza dönüyor.:) Normalde bildiğin ailece pikniğe gidilen otomobil.Sportta ise net direksiyon tepkisi kesintisiz gaz tepkimesi ve kırmızı ambiyans aydınlatma:kıhkıh:.Ben kişiselde kullanıyorum.Sport direksiyon.Normal gaz tepkisi ve eco klima(hala ne halta yaradığını çözemedim).Kullanım olarak son derece keyifli hatta oldum olası tam elektrikli direksiyon sistemlerini sevmezdim.Ama bu araçtaki çok başarılı.

 

YOL TUTUŞ:Gelelim torsiyonlu aracıma.Ben eski focusumu baz alarak yorum yapıcam.Focus ta girdiğim virajların hepsine bu araçlada çok rahat keyifli bir şekilde girebiliyorum üstelik bu aracın en büyük artısıda araç sağa sola esnemiyor(büyük jant ve süspansiyon kaynaklı).Ancak focusla viraja girdiğimde yerde çukur bile olsa araba rayından çıkmazken bu esp müdahalesiyle rayında kalıyor(torsiyon:kıhkıh:).Bunun dışında gerçekten virajlarda zevkli bir otomobil kolay kolay kopmuyor kopsa dahi yukardaki örnektede dediğim gibi esp güvenli bir şekilde topluyor.(limitleri dahilinde)

 

Gelelim forumlarda okuduğum far ve iç trim sesi şikayetlerine:Full led denen farların aydınlatması gerçekten çok başarılı.Evet belki bir mercedes in multibeam led farları kadar iyi değil ama ne kadar ekmek o kadar köfte demişler.:)Bi-xenon farlar ne kadar aydınlatıyorsa leonunda aydınlatması o kadar desem sanırım anlaşılırım.İç trim sesine gelince benim aracımda henüz yok ama araç daha çok yeni olmayacak diye iddada edemem.Zaten öyle bir problem yaşarsam bu konu altında yazarım tabiki çözümü ile beraber.

 

SONUÇ:Bu araba ne bir hot hatch dediğimiz arabanın özelliklerini taşıyor nede tam bir aile otomobili özelliklerini taşıyor.Az birazcık konforlu olsun e hadi birazcıkta bastımı gitsin birazcıkta büyük jantlı rengi güzel tipide güzel olsun dediğinizde tam bir fiyat performans canavarına dönüşüyor.

IMG_0085.thumb.JPG.4dbde0a8055700fe19986IMG_0082.thumb.JPG.5ba6c7e2767eb7b8d4afa

 

Edited by Cihan Buğdaycı

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teşekkürler Cihan, beklentilerim doğrultusunda olmuş. Ben kısa sayılabilecek bir test sürüşünde 150 PS versiyonunda benzer izlnimler edinmiştim.

Arka aks eleştirilebise de sürüş zevkinden pek ödün verdirmiyor, Focus gibi zorlanmadan olmasa da etkili viraj hızlarına ulaşabiliyor. Şu anda fiyat/zevk ve fiyat/performans oranları yüksek araçlardan. 

Güle güle kullan, iyi seçim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hayırlı olsun, bilgilendirme için teşekkürler. Beklediğimiz bir konuydu değil mi @Mert Yürüyen Umarım sorunsuz binersiniz. Servislerden çok şikayet var, ileri de onlarında izlenimlerini bekliyoruz sizden :) Güle güle kullanın. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Öncelikle aracınız hayırlı olsun.Focusu almadan evvel düşündüğüm bir aractı.Biraz inceledikten sonra iç tasarım beni pek etkilemedi ve tercihimi focustan yana kullandım.1.4 tsı motor gerçekten başarılıdır.bir önceki aracim passattan biliyorum.Güle güle kazasız belasız kullanın.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 saat önce, Cem Boneval said:

 

  Teşekkür ederim Cem abi.Bende düzgün bir seçim yaptığımı düşünüyorum yazılım sonrası daha eğlenceli bir araç olacağını tahmin ediyorum.

 

10 saat önce, Serdar Eryürekli said:

 

   Teşekkür ederim.Servis ile şikayetleri bende duydum. Forum kuralları gereği sevgi sözcüklerimi dile getiremiyorum ama bir sorun yaşarsam tatlı bir dille buradan anlatmaya çalışırım. ^_^

 

10 saat önce, Yakup Çağatay said:

 

    Yakup bu buluşmaya gerçekten gelmek istiyorum.Son ikisindede denk getirememiştik ama bu sefer gelicem.Ayrıca memnuniyetle tabiki bineriz birazcıkta gazlarız. :blink::kıhkıh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Çok hafifmiş be ya, 1200 kg. Tabi bu da performans avantajı olarak geri dönüyor belirttiğin gibi :)

Güle güle kazasız belasız kullan :sofeer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hayırlı olsun. Merak ettiğim iki husus var. 1) 150 bg lik modelinde bağımsız süspansiyon var mı? 2) Tüketim değerleriniz nasıl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 focus dan sonra torsiyonlu  golf e geçince anladım ki standart bir kullanıcının anlayamayacağı yada önem vermeyeceği bir ayrıntı.bağımsız süspansiyonu bilen çok insanda yok onun için farkı anlamasıda zor.ama konfor ve yol tutus açısından ciddi bir ayrıntı

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Fatih Mehmet USLU said:

1) 150 bg lik modelinde bağımsız süspansiyon var mı?

 

Yok. 1.8 tsi ve üstünde var.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 22.01.2016 at 20:26, Fatih Mehmet USLU said:

Hayırlı olsun. Merak ettiğim iki husus var. 1) 150 bg lik modelinde bağımsız süspansiyon var mı? 2) Tüketim değerleriniz nasıl?

İlk 1000 km ortalaması  7.9 litre olarak gözüküyor.Bir süre daha kullandıktan sonra 7 ile 7.5 litre arası birşey yakar diye tahmin ediyorum.Yakıt tüketimi genel olarak başarılı.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.