Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus Yere Nasıl Sağlam Basıyor ? ( Control Blade )


Ahmet Özçelik

Önerilen Mesajlar

Merhaba abilerim , kardeşlerim

üye olduğumdan beri hiç paylaşım yapamıyorum malum final büt dönemi öğrenci kardeşlerimin Allah yardımcısı olsun.

Gelelim focus nasıl oluyor da yere bu kadar iyi basıyor, yani bu güzel yol tutuşu nerden geliyor biraz bundan bahis edeceğim.  Yol tutuşunu denilince   aklımıza gelen iki önemli , kriter var birincisi araç şasi rijitliği ikincisi ise süspansiyon geometrisi … Ford un  Control Blade adını verdiği bağımsız süspansiyon sistemi bulunmakta. Şimdi lerde Multilink diye geçiyor tabi ilk herkes bu sistemi Ford tan gördü.

İlk başta bağımsız süspansiyon ne demek o konuya gelelim bağımsız süspansiyon aynı akstaki tekerlerin birbirinden bağımsız hareket edebildiği sistemlere deniyor. Haliyle bu tip sistemlerde bir taraftaki tekere uygulanan kuvvet diğer tekeri etkilemediği için aracın konforu yükseliyor, ayrıca viraj içinde bir tekerin çukura-kasise girmesi durumunda diğer teker etkilenmediği için daha güvenli sürüş sunuyor.  Bağımsız süspansiyonların tehdit eden problemler tekerler arası bağlantı olmadığından araç tekerine binen yüke göre tekerin kamber ve toe ayarlarını koruması güçleşiyor.

 

Control Blade sistemi yanal kuvvetleri bulundurmuş olduğu bağlantı çubuğu sayesinde çok iyi sönümlemektedir buda iyi bir yol tutuşu sağlamaktadır. Ayrıcı fazla komplike bir yapı olmadığından diğer sistemlere göre daha uygun fiyata üretimi olur.  Bu süspansiyon geri kalanı herhangi arka kuvvetleri absorbe ve izin vererek yanal bağlantılar ayak ve kamber tanımlayalım özgürlüğü sağlarken, sürüş teşvik ve yol gürültüsü iletimini azaltan önemli bir işlevi vardır

Sistem ayrıntıları çok fazla genel olarak değinmek istedim yanlış eksiklerim varsa düzeltelim.

Toe : Araca hareket veren ön tekerleklere üstten bakıldığında görülen, tekerleklerin ön kısmının arkaya göre farklı mesafede olması durumudur.

control blade.jpg

control blade 2.jpg

control blade 3.jpeg

  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

33 dakika önce, Ahmet Özçelik said:

Şimdi lerde Multilink diye geçiyor tabi ilk herkes bu sistemi Ford tan gördü.

 

Bu kısmı, sınıfında ilk kez burada gördü dersek daha doğru olur :) 

 

Teşekkürler, elinize sağlık :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Hamza Atmaca said:

 

Bilgi için Teşekkürler.Benim mondeonun altıda böyleydi sanki

Evet aynı sistem var Mondeo MK4'lerde, bildiğim kadarı ile yeni Mondeo ise biraz daha geliştirilmiş bir sistem kullanıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Hakan Saraylı said:

Evet aynı sistem var Mondeo MK4'lerde, bildiğim kadarı ile yeni Mondeo ise biraz daha geliştirilmiş bir sistem kullanıyor.

 

Aynen Hakan Bey, Ford Mondeo'da kullanılan süspansiyon sistemleri şu şekilde görünüyor (Amerika'da çıkış tarihine göre):

 

1993 - 2007 : Quadra Link
2007 - 2012 : Control Blade
2012 - Günümüze : Integral Link

 

Resimlerle de destekleyelim :)

 

Quadra Link:

 

link01.jpg.f5a02b1a46e1f790ebedbac23ffd6

 

Control Blade:

 

link02.jpg.b419c072e0a94c837c592e80d318a

 

Integral Link:

 

link03.jpg.d1c7edf48a107c4cf9c9d94ea20c5

 

Bu da eski Control Blade ile yeni Integral Link sistemlerinin karşılaştırması:

 

link04.thumb.jpg.d76f39f64a07d50e9283e79

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kullanılan teknolojinin türü kadar iyi ayarlanıp ayarlanmadığı da önemli.

Havalı isimli süspansiyon sistemleri olup da iyi yol tutmayan modeller olduğu gibi, basit süspasniyon yüksek burulma direnci ile birleştirerek başarılı yol tutuşu sağlayan modeller de var. 

Arka düzende yol tutuş ve konfora etkisi kadar maliyet ve bagaj hacminden daha iyi yararlanma kaygıları da var. 

Ford'un süspansiyon karnesi her zaman iyi oldu.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.