Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Anti Patinaj Hakkında


Gökhan ADIGÜZEL

Soru

merhaba, uzun zamandır sormak istediğim bir konu var. Bugün problemi tekrar yaşayınca acaba yanlış mı kullanıyorum diye sormak istedim:

Araç düşük devirdeyken patinaja düşüp, antipatinaj (asr deniyor sanırım) devreye girdiğinde devir düşüp motor duruyor. Yüksek devirde sistem devreye girdiğinde problem yok. Şube aracımız fluence'da böyle bir durum yok. Teker kesik hareketlerle düşük devirde de olsa dönüyor. Herkeste bu böyle mi yoksa ben mi bir yerde hata yapıyorum?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

Gökhan ADIGÜZEL tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

@Furkan Çiçek Bey çok doğru bir uyarı yapmışsınız.

Benim senaryom kapatma seçeneği doğru kullanımı ile ilgili idi, sizinkisi de yanlış kullanıma örnek olmuş. 

Yeterince açık ve net yazdığımı düşünüyorum. Çok sınırlı bir duruma işaret ediyorum. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

karda çekiş kontrolü kapat diyenler sanırım  karda hiç araba kullanmadı .Karda ,çamurda ,kaygan zeminde  araba ilk kalkışta kalkmıyor ve stop ediyorsa ancak o zaman çekiş kontrol kapatılmalı sonra araba harekete gecerse tekrar açılmalı..Ozellikle kaygan zeminde tcs açık olmalıki araç patinaja düşmesin...Adı üstünde patinaj önleme sistemi(tcs).Patinaji onleyip tekerlerin boşa donmemesini sağlıyor.Adamlar süs diye yapmamışlar ...

Furkan Beyde durumu çok güzel özetlemiş zaten aynen katılıyorum 

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arabanın patinaja düşmesi niye ölümcül olsun ki? Patinaj ettiği için tahlike atlatmışlığım olmadı. Çocukluğumdan beri araba kullanırım ve karda kullanmaya da bayılırım. Hele ki araba yanladığı zaman ön tekere kesintisiz güç gitmesi toparlamak için daha iyidir. Yoğun karda ne ile karşılaşacağımı bilmediğim için biner binmez kapatırım tcs yi. Mesela geçenlerde yoğun karda rampa çıkıyordum. 1.viteste ara ara küçük patinajlar yaparak ve çok hafif gaz vererek çıktım. Eğer çekiş kontrol devrede olup müdahale etseydi daha da yavaşlatıp durmama neden olabilirdi. Dursaydım hiç kalkamazdım vs. Sözün özü eskiden tcs yoktu, yokluğu da ölümcül olmuyordu. Herkes nasıl güvenli olduğunu düşünüyorsa öyle kullansın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 dakika önce, Fatih Mehmet USLU said:

Sözün özü eskiden tcs yoktu, yokluğu da ölümcül olmuyordu.

Bu yaklaşım teknolojiyi inkar söylemine doğru ufaktan yol alır.

Eskiden şu bu yoktu hala yaşıyoruz ifadesi biz şanslılar için geçerli ama şu anda eminim kaygan zeminde yeterince traksiyon sağlanamadığı için kazaya kurban giden rahmetli(ler) vardır.

Yani eskiden kitle kırımı vardı şimdi yok gibi bir fark olmayacak hiç bir zaman.

Kaza oranı katedilen her 100.000 km için belki 5'ten 2 veya 3'e düşmüştür, ama bu yarı yarıya azalmaya karşılık gelir.

Gelişme bazen böyle küçük adımlarla olur. 

Sizin beceri ve zevkiniz doğrultusunda önerdiğiniz uygulama acemi biri için ölümcül olmasa bile sevimsiz bir kazaya neden olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ABS sistemi çıktığında bizim millet hemen ABS sistemini karalamaya başlamıştı fren mesafesini uzatıyor diye aslı astarı olmayan şeyler bile söyleyenler vardı. Hem usta şöförün ABS ye ihtiyacı olmaz diyorlardı. Şimdi ise ABS siz araba düşünemiyoruz bile. TCS sistemide bence günümüz şöförlerinin büyük kısmı için vazgeçilmez bir sistem. Karlı buzlu zeminlerde kaçıncı vitesle kalkış yapacağını bilemeyenler bile var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 dakika önce, Cem Boneval said:

Bu yaklaşım teknolojiyi inkar söylemine doğru ufaktan yol alır.

Eskiden şu bu yoktu hala yaşıyoruz ifadesi biz şanslılar için geçerli ama şu anda eminim kaygan zeminde yeterince traksiyon sağlanamadığı için kazaya kurban giden rahmetli(ler) vardır.

Yani eskiden kitle kırımı vardı şimdi yok gibi bir fark olmayacak hiç bir zaman.

Kaza oranı katedilen her 100.000 km için belki 5'ten 2 veya 3'e düşmüştür, ama bu yarı yarıya azalmaya karşılık gelir.

Gelişme bazen böyle küçük adımlarla olur. 

Sizin beceri ve zevkiniz doğrultusunda önerdiğiniz uygulama acemi biri için ölümcül olmasa bile sevimsiz bir kazaya neden olabilir. 

Teknolojiyi inkar ettiğim yok. Örneğin abs ve esp çok çok önemli güvenlik sistemleridir. Focus 2 aracımda da en çok aradığım ama bulamadığım güvenlik donanımı esp idi. Yukarıda yazdığımdan ben şöyle iyi sürücüyüm bu sistemlerin çok da önemi yok anlamı çıkarılmamalı. Ancak tcs nin devrede olmamasının ölümcül kazaya neden olabileceği durumları düşünüyorum ve aklıma pek bi senaryo gelmiyor. Olmaz diye bişey yok, saçma sapan sebeplerden kazalar oluyor. Ama tcs devrede olmayınca en fazla gaza fazla abandığınız bir virajda kafadan kayıp dışarı çıkarsınız. Böyle bir durumda tcs devrede de olsa durum çok değişmeyebilir. Yani, tcs nin kapatılmasının bazı faydalarını ifade etmek en azından esp yi devre dışı bırakmak kadar tehlikeli ve sakıncalı olmayabilir. Fazla abartmamak lazım diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende karda buzda kaygan zeminde kesinlikle tcs nin kapatilmamasi gerektiğini düşünüyorum.diyelim ki yolda gidiyoruz ara ara kar var yolda çekiş yapan lastigin biri birden boşa döndü  tcs burda hayat kurtarır,lastiğin biri boşa döndügünde hemen devreye girer denge sağlar. Hatta bahs ettigim olayı yaşadım ,birgün karda giderken  önümde tcs siz astra g  refuje çıktı.  Yolda kar vardı ara ara ,buda basmış gidiyordu ondan sonra düm duz yolda araba dengeyi kaybetti refuje çıktı, onuyle arkası yer degistirdi aracta tcs olsaydi eğer bosa dönen tekerdeki gücü kesip araçta dengeyi sağlayacaktı ve o araç refuje çıkmayacaktı,daha once tcs siz kullandığım araçlarla tcs li aracın karda ne kadar fark ettiğini çok iyi bilirim.Siz karda biraz daha  tcs li tcs siz sürüşler deneyin

Karda giderken çekiş yapan tekerin birinin boşa döndüğü olayı yaşarsanız görürsünüz o zaman tcs nin nasıl hayat kurtardigini

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
26 dakika önce, Fatih Mehmet USLU said:

Siz kendi tecrübenizi paylaşmamışsınız ki, bahsettiğiniz önde giden arabanın patinaja düşerek arkasının kayması için patinajdan fazlası gerek. Neden kaydığını bilemeyebilirsiniz. Karda tecrübem epeyce var ve bu ilk tcs li aracım. Eskilerinde yoktu ve bol bol test etme fırsatım oldu. Abs olmayan araçta frenleme de tekerin birinin buzda birinin kuru asfaltta olması aracın dengesini bozabilir. Ama patinaj esnasında tcs kapalıyken güç buza gelen tekere aktarılır ve araç bütün olarak hızlanmayı keser. Bu durumda da araç arkasını bir tarafa savurmaz. Yanlışım varsa bilen birisi düzeltsin.

Tekerin biri boşa dönünce araba sağ veya sol tarafa doğru yönelir ...düz gitmez .karda kalkarken pati çekerken sağ veya sola doğru kayan hiç araç görmediniz mi ?iş makinesi olan paletler nasıl sağa sola dönüyorlar biri çekiş yapıyor biri duruyor. Arabada  da tekerin biri çekiş yapmayınca sağ veya sola yöneliyor çekiş yapmayan tarafa doğru yöneliyor araç. Tcs bunu önlüyor iste.sanırım hiç saga sola kaymadiniz aracla..karda boş arazide aracimla tcs li ve tcs siz test yapıyorum tcs devrede iken araç daha iyi performans veriyor 

Birde bahs ettigim arac arkadan kaymadi araç sola doğru yoneldi direksiyonu kırmış gibi ondan sonra refuje çıktı sonra da arkası önü yer degistirdi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bazı şeylerin çözümü esasında bu kadar zor olmayabilir. Kapatmak faydalı ya da değil mi ufacık bir deneme yanılma yöntemi ister. Kastamonu kar bakımından epey şanslı bir bölge ve senelerdir araçlarımızla kar üstünde yol alırız. Çok usta bir araç kullanıcısı olduğumu düşünmüyorum ancak bilmek isteyenlere yaşadığım bir kaç senaryoyu aktarmak isterim.

İlk senaryoda size yaklaşık yüzde 10-12 lik dik bir rampada TCS kapatılırsa ne olacağını anlatayım. Dik bir rampada TCS'yi kapattığınızda kalkış esnasında aracınız patinaja düşecek ve kalkmayacaktır. Bu zaten malumun ilanı. Peki yokuş destek de kapatılırsa? Lastik dişleri patinaj esnasında doldugu ve aracı tutan bir yokuş kalkış sistemi de olmadığı icin sanki geri vitese takılmışcasına kayarak geriye fırlıyor. Denemek isteyen kontrollü bir alanda deneyebilir.

Bir başka senaryo ise farklı karakterdeki zeminler. Bu alanlarda TCS kapatılacak olursa gaza hafif bastığınız anda aracın fırıl fırıl döndüğüne iki saniye içinde şahit olursunuz ki dua edin ESP toplasın. Bir kere kontrolünü kaybettiğiniz aracı tekrar toparlamak ise şans dışında bir etmenle açıklanamaz.

Anlattığım senaryolar uydurma değil bizatihi deneyimlediğim ya da kontrollü olarak denediğim durumlardır. Amacım ukalalık yapmak degil olası durumların önüne geçmek için bireysel bir çabadır. Bu deneyimler Focus 3 ve henüz gıcır gıcır Nokian WR D4 lastikler ile yapılmıştır.

Özetle tavsiyem hiçbir yol durumunda TCS ve yokuş kalkış sisteminizi Ford dışındaki modellerde ise ESP'nizi kapatmamanızdır. Ben kapattım bir şey olmadı tarzı söylemler şansı zorlamaktan öteye geçmez. Unutmayın ki olacak olan zaten bir kere oluyor. Bu bilgisayar oyunu değil maalesef çoğu zaman ikinci şansımız olmayabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.