Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Hangi modeli almalıyım?


Ayhan Demircioğlu

Önerilen Mesajlar

Seçiminiz beni aslında pek de ilgilendirmiyor. Aldığı ile mutlu olmasını bilen insan beğenerek ne alırsa alsın işini görür.

Düşündüğünüz araçları fırsat kollayarak kullanın. Test aracı olur, kiralık olur, eş dost olur. İçinize sineni seçin. 

Kararsız kalırsanız yazı - tura atın. 

Birkaç söz 1.0 EB üzerine. 

Sanırım iki tür insan var, araştırmacı, bilgili, teknolojiyi takip eden ve geleceği görebilen yenilikçiler; yeterince bilgi sahibi olmayan, olmak için de çaba göstermeyen, kendine güveni sınırda, eskiye, kolaya, bilinene bağlı kalan muhafazakarlar. 

Anlaşılan sizin mahalle biraz muhafazakar. 

1.0 EB 1.6 atmosferiğe göre, daha performanslıdır, daha az yakar, daha az vergi ödetir, daha çok keyif verir. Dayanıklılık konusunda da gerek üretici, gerek bağımsız test kuruluşları ve gerekse kullanıcılar tarafından yeterince sınanmıştır. Soğutma suyu genleşme kabı hortumu dışında bilinen bir sorunu yoktur, bu sorunun da giderilmesi son derece basittir ve forumda ele alınmıştır.

1.6 atmosferik ve LPG olur mu? Olur, ama dikensiz gül bahçesi değildir. Bu konu da forumda yeterince tartışılmıştır.

Alım-satıma gelince: Her malın alıcısı vardır. Söz gelimi ben ikinci el baksam asla 1.6 atmosferik bakmam doğrudan 1.0 EB'a yönelirim. 

Kaldı ki otomobil bir ticaret aracı değildir, yeri geldiğinde ihtiyaç, yeri geldiğinde keyif aracıdır. Ülkemizdeki enflasyonist baskı ve döviz oynaklığı hemen her modelin zaman içerisinde TL bazında alış fiyatına yakın satılmasına neden olmaktadır ve Focus 1.0 da artık bilinen, talep gören, sevilen bir model olmuştur.

Bütün bunları Focus 1.0 alın diye yazmıyorum, o konudaki düşüncemi başta yazdım. Sizi yenilikçi grupta görmek istiyorum sadece...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 saat önce, Cem Boneval said:

Seçiminiz beni aslında pek de ilgilendirmiyor. Aldığı ile mutlu olmasını bilen insan beğenerek ne alırsa alsın işini görür.

Düşündüğünüz araçları fırsat kollayarak kullanın. Test aracı olur, kiralık olur, eş dost olur. İçinize sineni seçin. 

Kararsız kalırsanız yazı - tura atın. 

Birkaç söz 1.0 EB üzerine. 

Sanırım iki tür insan var, araştırmacı, bilgili, teknolojiyi takip eden ve geleceği görebilen yenilikçiler; yeterince bilgi sahibi olmayan, olmak için de çaba göstermeyen, kendine güveni sınırda, eskiye, kolaya, bilinene bağlı kalan muhafazakarlar. 

Anlaşılan sizin mahalle biraz muhafazakar. 

1.0 EB 1.6 atmosferiğe göre, daha performanslıdır, daha az yakar, daha az vergi ödetir, daha çok keyif verir. Dayanıklılık konusunda da gerek üretici, gerek bağımsız test kuruluşları ve gerekse kullanıcılar tarafından yeterince sınanmıştır. Soğutma suyu genleşme kabı hortumu dışında bilinen bir sorunu yoktur, bu sorunun da giderilmesi son derece basittir ve forumda ele alınmıştır.

1.6 atmosferik ve LPG olur mu? Olur, ama dikensiz gül bahçesi değildir. Bu konu da forumda yeterince tartışılmıştır.

Alım-satıma gelince: Her malın alıcısı vardır. Söz gelimi ben ikinci el baksam asla 1.6 atmosferik bakmam doğrudan 1.0 EB'a yönelirim. 

Kaldı ki otomobil bir ticaret aracı değildir, yeri geldiğinde ihtiyaç, yeri geldiğinde keyif aracıdır. Ülkemizdeki enflasyonist baskı ve döviz oynaklığı hemen her modelin zaman içerisinde TL bazında alış fiyatına yakın satılmasına neden olmaktadır ve Focus 1.0 da artık bilinen, talep gören, sevilen bir model olmuştur.

Bütün bunları Focus 1.0 alın diye yazmıyorum, o konudaki düşüncemi başta yazdım. Sizi yenilikçi grupta görmek istiyorum sadece...

 

Üstadım Şuna emin ol aynı fikirdeyiz, Yaşım 33 bu yaşıma kadar  çok çeşitli araba kullanmadım ve  şahsi arabam olmadı, Şuna eminim ben ne alırsam alayım diğerlerini çok bilmediğim ve kıyas yapamayacağım için mutlaka memnun kalacağımı düşünüyorum. (Araç arıza durumu olmadıkça) 

 

İstanbul içinde araç eksikliğini çok fazla hissetmedim, toplu ulaşım bir çok yere arabayla gitmekten çok daha cazip. Heleki yoğun olan bölgelere arabayla gidenleri hiç anlamıyorum. Araba ihtiyacım evlenmemden ve çocuklarımdan sonra ortaya çıktı. Çoluk çocuk biryerlere gitmek hakkaten çok zor gelmeye başladı. Bu nedenle araba almaya karar verdim.

 

ilk başlarda 4 tekeri olsun yeter modundaydım, Sonraları almışken kötü bişey olmasın moduna geçtim, sonrasında da şu özellik olsun bu özellik olsun moduna geçtim, Daha sonra modeli düşük olmasın moduna geçtim, bir adım sonrasından korkuyorum, benim istediğim araç hala üretilmemiş vazgeçtim modu.

 

Şaka bir yana insanoğlunun doyumsuzluğu her açıdan kendini gösteriyor. Ben 25-30 arası bir araç bakarken kendimi 50 bandında gördüm., hatta bazen korkuyorum 60-70 lik araçlara bakıyorum :) Bazen dönüp bakıyorum kendime buna gerek var mı diyorum, çünkü araç otoparkta yatacak. Şunu gönül rahatlığı ile söyleyebiliyorum, arabamı satarken zorlanmayacağım çünkü km olarak kesinlikle çok düşük  olacaktır.

Araba aldığımda mutlaka burdan bilgi vericem. Bakalım bu serüven nerde sonuçlanacak.

6 saat önce, Yakup Çağatay said:

Şimdi 1.0 otomatik satılmaya başlayacak ben olsam şuan 1.0 manuel araç satacak olsam vazgeçer biraz daha beklerdim zamanla değerlenir/canlanır.

 

Abi 47 bine 1,0 ecobost sedan style bulmuştum, 2013 model sıfır gibi. alsaydım bunu alacaktım. Burdan ihtiyacı olan varsa bilgi verebilirim. 

21 saat önce, Engin Uzunoğlu said:

İkinci el için alacaksanız VW alın. Kullanmak ve keyif almak için alacaksanız Focus 1.0 HB veya Golf 1.2Tsi alın. Golf daha rahat ve daha iyi bir iç hacim sunuyor. Focus daha iyi sürüş dinamikleri sunuyor. Haftada iki gün kullanım veya yılda on günlük tatil için sedan araba almak gerekli midir? Bu saatten sonra atmosferik 1.6 benzinli araç almak doğru değil bana göre. Ne az yakar, ne çok gider. Bir avantajı yok, kullanımı keyifsiz.

 

Zaman zaman golfde bakıyorum ama golf bir aile arabası imajı oluşturmuyor bende, Her jetta araçlara baktığımda golf içinde 5-10 dk ayırıyorum. Golfü kalite dizayn işçilik tasarım  kısaca her bakımdan vw nin vitrin aracı olduğunu düşünüyorum. Bu modele çok önem veriyorlar. Üretimin bütün aşamalarında ayrıntılara bile çok önem veriyorlar, sonuç olarak mükemmel bir makina ortaya çıkıyor. (Fabrika görüntüleri ve üretim aşamalarını izliyorum bazen) Golfün her tasarım değişikliğinde kendi kendime  , tamam bundan sonra daha iyisini kendileri bile yapamaz diyorum, bir bakıyorum yeni tasarım çok daha güzel oluyor, klasik "Biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu" cümlesini boşuna kurmadıklarını o zaman daha iyi anlıyorum.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eskilerde (80-90'lı yıllar) araba yatırım aracı olarak görülürdü bu yüzden 40'lı ve üzeri yaşlarda ki bazı insanlar halen daha bu psikolojiyi yaşıyor ama o dönem çoktan bitti, günümüzde ise genel kesim arabayı daha almadan satmayı düşünerek hareket ediyor, tabi böyle olmasının ekonomik sebepleri elbette ağır basıyor ancak çok açık olan bir şey varsa o da her arabanın bir alıcısı mutlaka var.

Alırken satmayı düşünüyorsanız tek dikkat etmeniz gereken alırken kazanmak, temiz, yaşına bağlı az km. servis bakımlı, kazasız ve görece hesaplı bir araba alırsanız marka ne olursa olsun çabuk satarsınız.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

her malın alıcısı var bunu hiç unutmayalım.gecen yıl 7 parçası boyalı olan 136 bin km de dizel focusumu 10 günde  manisa soma dan istanbula sattım. alan abide karlı bir günde geldi aldı internet piyasasından bin lira aşağıya verin hemen satılır.adamlar ithalati duran chevrolet arabaları alıp satıyorlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu volkswagenin 2.el piyasasının çok iyi olduğu nerden çıkıyor onu anlamıyorum ,vw 0km de iyi satıyor sadece...Çevremde ne kadar vw satan varsa pekte kolay araçlarını sattıkları söylenemez ortalık vw doldu hangi birini satacaklar az olan araba daha çabuk satılıyor eger iyi bir marka ise...millet passat yok deger kaybetmiyor diye konuşuyor asıl yeni mondeo deger kaybetmiyor ilanlara baksaniz 1000tane passat 20 tane mondeo var..hangisi kolay satılır soruyorum?..sahibinden .com ilanlarınıda takip ediyorum,ayrıca sahibinden verilerine göre en çabuk satılan arac focusmus...focusun ölüsü bile para ediyor vw ise sadece 2.elde iyi olduğu düşünülüyor hiç alakası yok ama .cevremde 3-5 tane vw satan galeri ve kişiler var 1senede zor sattılar araçlarını ...hemde aldıkları fiyata kimiside daha satamadi bekliyor bi müşteri bulsamda satsam diye...1.0eb dururken 1.6 atmosferik lpg 'linin ise hiç bir mantigi yok 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 dakika önce, çağlar çetinkaya said:

Bu volkswagenin 2.el piyasasının çok iyi olduğu nerden çıkıyor onu anlamıyorum ,vw 0km de iyi satıyor sadece...Çevremde ne kadar vw satan varsa pekte kolay araçlarını sattıkları söylenemez ortalık vw doldu hangi birini satacaklar az olan araba daha çabuk satılıyor eger iyi bir marka ise...millet passat yok deger kaybetmiyor diye konuşuyor asıl yeni mondeo deger kaybetmiyor ilanlara baksaniz 1000tane passat 20 tane mondeo var..hangisi kolay satılır soruyorum?..sahibinden .com ilanlarınıda takip ediyorum,ayrıca sahibinden verilerine göre en çabuk satılan arac focusmus...focusun ölüsü bile para ediyor vw ise sadece 2.elde iyi olduğu düşünülüyor hiç alakası yok ama .cevremde 3-5 tane vw satan galeri ve kişiler var 1senede zor sattılar araçlarını ...hemde aldıkları fiyata kimiside daha satamadi bekliyor bi müşteri bulsamda satsam diye...1.0eb dururken 1.6 atmosferik lpg 'linin ise hiç bir mantigi yok 

Yorumlarınız oldukça ilginç ve örneklerinizde cevrenizden. 1.6 lpg li aracın sizce mantığı olmayabilir ama lpg kiti büyük bir sektör ve arabalara uygulanıyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, Hakan Saraylı said:

Eskilerde (80-90'lı yıllar) araba yatırım aracı olarak görülürdü bu yüzden 40'lı ve üzeri yaşlarda ki bazı insanlar halen daha bu psikolojiyi yaşıyor ama o dönem çoktan bitti, günümüzde ise genel kesim arabayı daha almadan satmayı düşünerek hareket ediyor, tabi böyle olmasının ekonomik sebepleri elbette ağır basıyor ancak çok açık olan bir şey varsa o da her arabanın bir alıcısı mutlaka var.

Alırken satmayı düşünüyorsanız tek dikkat etmeniz gereken alırken kazanmak, temiz, yaşına bağlı az km. servis bakımlı, kazasız ve görece hesaplı bir araba alırsanız marka ne olursa olsun çabuk satarsınız.

 

Üstadım Araba yatırım aracı olmaktan çıkalı çok oldu. ÖZellikle büyük markalar üretim hızını ve adetlerini artırdığı yıllarda bu durum belli olmuştu. Yatırım aracı olarak görüldüğü yıllar, Ülkemize ithal araçların çok az olduğu , yerlisininde üretilirken siparişlere yetişilemediği dönemlerde parayı ödeyip 6 ay sıra beklediklerini anlatanlardan dinliyorum bazen. İşte o zaman paranız olsada ulaşamadığınızdan zaman zaman satmak için arabaya yazılan verdiği paradan daha pahalısına satan kişiler oluyormuş. 

 

Günümüzde de şu mantık var, Arabayı alırken TL hesabı yapıp satarkende TL hesabı yapıp kar ettiğini düşünenler var, bu son derece yanlış. TL bazında kar etmiş gibi görülürsünüz ama alıp sattığınız dönemdeki enflasyon farkını hesaplarsanız mutlaka zararda olduğunuzu göreceksiniz. Bu araba işinde galerici değilseniz yada bu işten para kazanmıyorsanız kar zarar hesaplarına girmenin çok mantığı yok, İhtiyaç varsa alınır yoksa alınmaz (paranız varsa), bu cümle yeterli bence. 

 

Son olarak şunu belirteyim, her alışverişte alırken kazanmak diye bir söylem var ve bu sonuna kadar doğru söylenmiş bir söz. Sadece araba değil aklınıza ne geliyorsa, bakkal, manav, market, magaza, ev arsa , araba her ne alıyorsanız yaptırdığınız son indirim sizin net ve en somut karınızdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

On 06.01.2016 at 22:21, Bahadır Atay said:

Yorumlarınız oldukça ilginç ve örneklerinizde cevrenizden. 1.6 lpg li aracın sizce mantığı olmayabilir ama lpg kiti büyük bir sektör ve arabalara uygulanıyor?

Lpg sektörü degil benim bahs ettigim... focus için lpg donusumunden bahs ediyorum 1.0 ecoboost motor varken 1.6 alıp lpg takmaktan bahs ediyoruz yorumu captirmayalim...

On 07.01.2016 at 07:07, Cem Boneval said:

VW sahipleri ikinci eli iyi diye zaman zaman sıfırdan pahalıya satımaya çalışıyorlar, çokca yaşanmıştır, zor satılmasının temel nedeni budur. Satış hızını belirleyen en önemli faktör fiyattır. 

Bizim kuzen 1 yılda golfu zor sattı aldığı fiyata hemde.

Focus en cok satan model olduğuna göre O zaman focus sahipleri ucuza mi satıyor araçlarını?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Düşük hacimli turbo benzinli araçlar geçte olsa teknolojinin bir nimeti olarak bizlere sunuldu, bence bundan faydalanmak lazım. Ülkemizde maalesef bazı basmakalıp düşünceler var ama bunlarda zaman içinde mecburen de olsa değişecek çünkü 1.6 atmosferik motor bir çok markada seçenek olmaktan çıkmış durumda.

Başka anlayamadığım bir konu ise ülkemizde sw araçlara yapılan tukaka muamelesi, nedense araç alımında en güvenli taraf hep dizel sedan olmuştur.

Eğer satın alınabilirliği sizce mümkünse, aracın koltuğuna oturduğunuzda işte budur dediğiniz aracı seçin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, çağlar çetinkaya said:

Lpg sektörü degil benim bahs ettigim... focus için lpg donusumunden bahs ediyorum 1.0 ecoboost motor varken 1.6 alıp lpg takmaktan bahs ediyoruz yorumu captirmayalim...

Bizim kuzen 1 yılda golfu zor sattı aldığı fiyata hemde.

Focus en cok satan model olduğuna göre O zaman focus sahipleri ucuza mi satıyor araçlarını?

Evet amaç ekonomik seyehaat etmek ve bazı tüketiclerde 1.6 atmosferik motoru tercih edip lpg kiti uyguluyorlar ve 1.0 ecobbost göre biraz daha ekonomik yolculuk yapıyorlar.bunlar oluyor inanması güç ama☺

Sizin kuzen golfü 1 yılda satamadıysa kesin bir yerde bir şey eksik,ya da fazla mesela fiyat olabilir ☺

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Bahadır Atay said:

Evet amaç ekonomik seyehaat etmek ve bazı tüketiclerde 1.6 atmosferik motoru tercih edip lpg kiti uyguluyorlar ve 1.0 ecobbost göre biraz daha ekonomik yolculuk yapıyorlar.bunlar oluyor inanması güç ama☺

Sizin kuzen golfü 1 yılda satamadıysa kesin bir yerde bir şey eksik,ya da fazla mesela fiyat olabilir ☺

Fiyat aldığı fiyata ayrıca sitedeki en düşük fiyatlardan biriydi.hatasiz 45 bindeydi 2012 model 2013 çıkışlı.golf 7 comfortline 60 bine 1 senede ancak verebildi 5-6ay once 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.