Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Neden Peugot Alınmaz


volkan sonmez

Önerilen Mesajlar

5 dakika önce, Yakup Çağatay said:

Kişilerin yorumlarını değerlendirmek yerine kendi tecrübeleriniz ve araştırmalarınızı yazmanız daha hoş olacaktır ki lüzumsuz tartışılmasın.

Ford'un pejo'dan tüketim dersi almalı sözü ise talihsiz açıklama olmuş veya detaysız olmuş kibarcası. 

Neden alınmaz'a ek, satış sonrası hizmetler (servis ağı) ve 2.el'in etkisi.

öyle mi ?

10,9 yakıyorum hocam ford focus 3 benzinli 1.6 aracımla...

çok mu az? 

 

yoksa birisinden ders mi almam gerekiyor şuanda burada, kullanmayı bilmek gibi mesela!

 

Lüzumsuz tartışma nedir? Napmamızı istiyorsunuz bu forumda ben anlamadım, oturup hakemli dergide yayımlanacak makale mi yazmalıyız? 

detay vermek nedir? oturup pejo ve ford'un yıllara yaygın ve model bazında tüketim trend analizini mi çıkarmalıyız?

 

genel olarak objektifliğinize eyvallah, ama çok fazla kullanma kılavuzundaki değerlere takılıp kalıyorsun. 

çok yakıyor demek belki tam yansıtmaz, ama kimsede fordun düşük tüketimi ile ilgili övünmüyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mert sakin öncelikle :) Ek olarak bu forum lafından da hiç hoşlanmam dip not olarak kalsın.

Benim ne demek istediğimi anlamamışsın, 1-2 saat sonra tekrar okuyup farklı açıdan bakarsan sevinirim. Konu sürüş ayarı vs değil, öncesi içindi sizi kınardım burada püskürürdüm lafı için. 

 

Biraz ben detay vereyim o halde madem sen düz mantık ile gitmeye tercih ediyorsun.

Sen genel bir marka kullandın x y'den az yakıyor diye ve ders alması lazım dedin. 

Ben ise y x'den az yakıyor demedim dikkat edersen.

 

Önce dizel'e bakalım, son 10 yıldır neredeyse tamamen aynı motor kullanılıyor. Manuel şanzımanlarda zaten aman aman fark yok eğer ki araçlar arasında ciddi bir ağırlık farkı yoksa. Bunlar için analiz yapmaya gerek yok. Pejo robotize manuel (otomatik) şanzıman kullanmaya başladı daha sonradan ve artık bu konuda rakipsizdi (konu ford olduğu için) ve bu şanzıman ile tüketim değerleri yükseltmeden nispeten konforlu bir sürüş sunuyordu.

 

Benzin'e geçelim; (konumuz yine ders almak)

Klasik benzinli veya turbo beslemeli manuel olarak düşünelim bir fark var mı tüketimde? Eğer ciddi bir ağırlık farkı yoksa yine kesinlikle yok. Eğer biraz varsa bu performans'ın kesildiği ve firmanın bu yönde tercih yaptığını birebir gösterir.

 

Otomatik versiyona geçelim bu konu içinde şasi'si hafifletilmiş son 308'i çıkartıyorum buna ek yazıyı altta yazacağım. 

Yine pejo otomatiklerinde triptronik denilen robotize manuel kullanmaya devam etti, Ford ne yaptı? Bu şanzımana elini dahi atmadı yan tam otomatik şanzıman kullandı ya da çift kavrama kullandı ama bunların hiç biri robotize manuel kadar az yakamazdı fakat sürüşleri daha akıcı ve konforluydu ve yeri gelince daha seri. Şimdi burada araba üretmenin salt amacı  az tüketmek ise doğru ford bunu becerememiş. Ama bunu yapamayacak firma mı ? Değil. Bu sebeple ortada ders almalık bir durum yok. 

 

Gelelim yenilenmiş ve hafifletilmiş 308'e. (EK:2 kere kısa süreli deneme şansım oldu, arka bölümün sesli çalışması dışında kesinlikle her yönü ile memnun kaldım bu ayrı mevzu)

Rakip yeni 308 olduğunda hem tüketim hem performans artık direkt firmayı kıyaslama mertebesinden ayrılmış oldu çünkü arada üretim farklılığı var, bunun için yeni nesil Focus'u beklemek gerekir.

 

Markalar ise artık hafifletme yolunca hızla ilerliyor ve bunlarla birlikte hala EuroNcap vb testlerde eski başarılarını sürdürmeye devam ediyor ama sıfır hallerinde.

Gereksiz parçaların eksiltilmesi dışında, kullanılan malzemelerinin yenilenmiş hallerini kullanarak yapılmış hafiflik çalışmalarında yeni ürünlerin dayanıklılığını henüz kimse bilmiyor bu da işin ayrı noktası. Ama son 10 yılda premium dışında kalan markaların yaptığı üretim kalitesinden sıçrama muazzam.

Fakat hala Mercedes 50 yıl paslanmazlık garantisi verirken diğerlerinin 10-12 yılda kalması ciddi düşünülmesi gereken şeylerden.

Konuya dönecek olursak, Ford'un Pejo'dan ders alması gereken şey, tüketimi onların yaptığı şekilde azaltmak değil, yeni sunumları diyebilirim.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında herkesin başına sorunlu araba denk gelebilir. Benim fabrikasyon arıza çıkması ardından daha 1 yıllıkken aküyü yemesi ardından termostatının 1 yılda arızalanması ve 1 yılını doldurmuş 1.0 ların titrek pandaya dönmesi talihsizliktir. Bu sorunları kalkıp focus 3 1.0 lara yontarsam bence haksızlık etmiş olurum. Ya da servisle olan sorunumu tüm servislere bindirirsem bencillik yapmış olurum değil mi? Aslında bu başlık tüm pejoların neden alınmazlığına hitap ediyor anlıyorum ben. Ayrıca yakıt tüketimi araca göre değil sürücüye göre şekillenir. Aynı şehirde 2 eb 1.0 farklı yakıt yakabilir. Ben motor sesini seviyorum 7.5 lt yakıyorum. Mürşid amca kitabına göre kullanıyor 6.5 lt yakıyor. Bunlar olabilecek ve tartışması bile mantıksız kıyaslamalar bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Beğenmediğiniz Peugeot Dakar rallisini hazırladığı araçlarla (bknz. video) şu anda Loeb ve Peterhansel ile 1., 2. götürüyor. Kendini baştan galip ilan eden Al-Attiyah Mini'si ile onlara yetişmeye çalışıyor. 

Ayrı bir boyut...

 

 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Yakup Çağatay ben zaten sakinim. Yazığımda da birşey yok, aynı şekilde sizde bir tekrardan okuyun. Neden bu kadar savunmaya geçiliyor ford eleştirilince bunu anlamıyorum? "kullanmayı bilmek" ne demek? bunları anlamıyorum yani ben... sanki daha 16-17 yaşındayız, elimiz direksiyona yeni değiyor... hiçbirimiz çocuk değiliz, genel olarak bazı şeylere dikkat etmekte fayda var.

 

Bende özet olarak diyorum ki "neden böyle bir algı var pejoya karşı, gereksiz, burada madem objektif olarak değerlendiriyoruz herşey, pejoya sallamaktan vazgeçelim artık"... kısacası bu yani, fazla değil.

 

Ayrıca haklısın, dümdüz bir adamım bak gördüğün gibi, tamamıyla düz mantık ile ilerliyorum ve bundan çok memnunum, genelde yavaşta olsa insanı doğru noktaya çıkarıyor. bir araba yada bir marka hakkında yorum yapabilmek için illa ki o araca sahip olmak yada kısa sürede olsa kullanmak gerekmez. insan herşeyi kitaptan mı öğreniyor? başkalarının tecrübeleri, anlattıkları da bizim için birer öğrenme aracıdır sonucunda... 

 

Ders alma konusunda ise, her firmanın birbirinden alacak dersi vardır. Ben genel anlamda fordun tüketiminden memnun değilim ama bunda taş devrinden kalma bir motorunu kullanıyor olmamın etkisi büyük. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Türkiye'de adı çıkmış, belki belirtildiği kadar kötü değil de vw de sanıldığı kadar iyi değil bence. Benim detaylı bilgim yok, emin olduğum konular pejo ve citroen'in 4 ileri otomatik şanzımanının, sanırsam 2001-2005 ve daha eski yıllarda kullanıldı, kronik sorunlu olduğu, somut bir çözüm de yok, aynı şanzıman saçma fazla yakıyor. 

Bu önyargıya sebep olabilecek, doğruluğu hakkında bir şey ifade etmese de mantıklı geldiği için kabul edilen diğer çıkarımlar olarak: şirket aracı olarak neredeyse hiç kullanılması, aynı şekilde kiralık araç olarak kullanılmaması, taksi olarak kullanılmaması ilk kademede aklıma gelenler.

Bunun dışında marka değeri olarak eskiden GTI'lar vardı ancak yenilerde pek görmedim malesef, Ford'da ST görmesek de Mustang görmemiz marka değerini gözümüde yükseltmekte. Citroen dizeli DS paket olarak satarak C3 ve C4'te bu sorunu aştı mesela.

 

Benim çok teknik detay bilgim yok, beni hayattan soğutmuş, şanzımanı, mazot pompası, el freni ve hatırlamadığım bir sürü zımbırtısı bozulmuş, 2.0 olmasına rağmen hiç hiç gitmeyen nalet bir C5 ile olan tecrübelerim haricinde tecrübem de yok neyseki ama Tr'deki fransız karşıtlığını az çok somut halde anlatmaya çalıştım.

Başlığın sebebi de böyle bir söylenti olması zaten, yoksa bize ne pejodan ondan bundan, yeterince araştırılırsa hepsinin az çok sorunu olduğu görülür tabiki.

 

Arabayı kullanmayı bilmek olayının en somut örneği Bekir abinin aracının en fazla 5.8 yakıp benim şehiriçinde hız sabitleyici kullandığım ekstrem durumlar haricinde 6'nın aşağısına inememem olabilir.

 

Yeni 115'lik motoru taş devrinden kalmış olarak nitelendirmek bence yanlış ki aynı PSA motorunu zaten pejo da kullanmıyor mu?

 

@Cem Boneval Cem ben böyle örneklere çok şüpheyle yaklaşıyorum. Senna'ya pejo da versek bmw de versek birinci olabileceğini iddaa edesim var mesela da o abartmak olur tabiki, başka örnek gelmedi aklıma :( 

Ralli tabi ayrı bir olay, mekaniker ve takım olayı daha önemli de bunların eşit olduğu düşünülürse rallilerde sürücü etkisi araç etkisi oranı 80% 20% gibi değil mi? Küçük/vahim takım/markaları saymazsak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

34 dakika önce, Mertcan Çelik said:

 

 

Arabayı kullanmayı bilmek olayının en somut örneği Bekir abinin aracının en fazla 5.8 yakıp benim şehiriçinde hız sabitleyici kullandığım ekstrem durumlar haricinde 6'nın aşağısına inememem olabilir.

 

Yeni 115'lik motoru taş devrinden kalmış olarak nitelendirmek bence yanlış ki aynı PSA motorunu zaten pejo da kullanmıyor mu?

 

 

Bekir abi örneği sayısal olarak doğru ancak bu bilmemek değil kullanım tarzını tercihi demek bence :)

bu arada benim bahsettiğim motor benim benzinli atmosferik motor malesef.

 

Ekleme: ha ama dersen ki o motorda çağ dışı değil... diyecek birşeyim yok, turbosu olmayan bir motor için malesef böyle düşünüyorum artık. bir sonraki tercihim atmosferik olmayacak, kendime söz verdim ^_^

Mert Yürüyen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben 5008 kullandım gerçekten gemi gibi yapmışlar tasarım falan çok güzel ama otomatik vites araba sanki manuel de ki vites değiştirişi hissediyorsunuz hatta manuel de bile o kadar sarsmazsınız arabayı.Çekişi iyi değil bence fransızların biraz daha çalışması lazım. Ya da ben Ford'un yokuşta şahlanmasına çok alıştım bana yetersiz geldi. Şahsen Audi,Mercedes,Volvo,Volkwagen,Ford harici araba almamaktan yanayım. 

 

Ne demişler ; Alırsın Ford,Olursun Lord :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Alternatif motor seçenekleri hiç olmasa haklısınız diyeceğim de 1.0/1.6 ecoboost satışta değil miydi siz alırken?

VW de bildiğim kadarıyla aynı şekilde eski 102'lik 1.6 motoru satarken 1.4/1.8 tsi da satıştaydı ama çoğunluk eski motoru tercih etti.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Mertcan Çelik said:

Alternatif motor seçenekleri hiç olmasa haklısınız diyeceğim de 1.0/1.6 ecoboost satışta değil miydi siz alırken?

VW de bildiğim kadarıyla aynı şekilde eski 102'lik 1.6 motoru satarken 1.4/1.8 tsi da satıştaydı ama çoğunluk eski motoru tercih etti.

otomatik sıkıntımız var mertcan... hanıma göre almak zorunda kalınca mecbur otomatik neyse ona yöneldik. ama kabul etmiyor değilim, turboymuş atmosferikmiş vs. bunların detaylarını bu foruma geldikten sonra öğrendim bende adam akıllı. 

o yüzden yana yakıla "1.5 ecoboost gelsin ama tam otomatik şanzımanı da olsun" diyorum...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Kaan Yagizer said:

1,0EB+Otomatik getiriyoruz ... az yakar / çok kaçar tanımının beden bulmuş hali olcek :) 

2016 model bu kuZu Mart'ta Showroom'da ....

sabahtan beri adam akıllı ağzı tadı veren bir haber geldi sonunda...:) 

long live kaansan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Kaan Yagizer said:

... geçen gün (yalan ... dün) Pazarlama toplantısında konuştuk, talep ettik - onay aldık. 

Yani haber daha "taze" 

konunun içine ettik ama şunu da sorup defolup gidicem artık.

tam otomatik mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Mert Yürüyen said:

tam otomatik mi?

6 ileri - çift kavrama ... diye biliyorum, gene de bir ara sorar ve bilgiyi doğrulatırım. (kafa durmuş ... beş dakika "konfirme" sözünün türkçe karşılığını düşündüm. Rezillik resmen ... pıFFF) 

Düzenleme nedeni : Berbat Türkçe... 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.