Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Test Günlüğüm - Focus Tdci, Jetta Tdi, 308 1.2, Sportage 1.6, Corolla 1.6


Önerilen Mesajlar

Kusursuzluk sıkmadı mı abi :D

Bende hala heyecan yaratmayan bir araba.

Ama şu da var, başka başlıkta da yazdım, liste fiyatlarına bakarsan:

68.210 Focus Titanium 1.0L EcoBoost 125PS 5K

62.200 Golf 1.4 TSI BMT 122 PS Comfortline 

69.475 Focus Titanium 1.6L 125PS PowerShift Otm. 5K

71,200 Golf 1.4 TSI BMT 122 PS DSG Comfortline

Bu şartlarda gidip Focus alanın (ben dahil) aklından şüphe ederim.

Şimdi birileri ama Ford indirim yapıyor diye yazar, ben de "Hı hıı" derim...

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Onu demeyiz fakat comfort'un Titanium yanında baya eksik kaldığını diyebiliriz :) Dizel listesinde vermiştim detayları 5 kağıt ekleyip indirimi düşünmek lazım yani.

Olay LPG'siz otomatik ise zaten Ford seçeneği olmamalı mantıklı olan birinde.

1.5 eb ile bunlara ayar çekerler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yüksek hızlarda belirleyici olan ağırlık değil aerodinamidir. 

 

Düz yolda giderken savrulmanın rüzgara dirençtir, ağırlık önemsiz kalır. 

 

o zaman bir soru daha abi;

 

aerodinamik; rüzgarı kaşıdan aldığında mı önemlidir, yandan aldığında mı?

afyon civarında malum rüzgar aşırı miktarda yandan eser, arabalar, tepe yanlarından ve büyük kasa araçların yanlarından geçerken bayağı sarsar..

 

1100 kg lık arabanın, 1300 kg lık focus ve jetta ya  göre çok rahat ivmelenmesi normal ama gerisi hikaye gibi geldi bana.. inşallah kullancıları pejo aldıklarına memnun olur.

 

birde malum reklamlarda dönen yeni mitsubishi var.. araba 950 kg.. bu arabalar piyasaya çıktıkça kafayı yiyesim geliyor.. bu arabalardan güzel ş.içi arabası olur.

hafif kasa, az yakıt..

 

ağır kasa az yakıtı başarmak bence daha önemli..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün 1.2 tsı golfümle 350 km lik şehirler arası yolculuk yaptım

Lodos çok kuvvetliydi seyehat sonunda 5.7 lt ortalama gösterdi bilgi ekranında hız ortalamasıda 93 km/h dı performans olarak fena sayılmaz

Toyotaya ömründe hiç binmemis insanlar dahi "sağlam araba" diyor.bence paçavra focus her haliyle daha iyi araba corolla dan ford daha iyi marka toyotaya göre insanlar abartıyor bence

corolla nin motoru saglam ve dünyanın ens sorunsuz araçlarından..yoksa kasasi falan focus kadar sağlam değil..toyota nin saglamligi motorundan kaynaklanıyor..bu kadar sağlam motoru olmasa dünya corollayi tercih etmezdi...
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

corolla nin motoru saglam ve dünyanın ens sorunsuz araçlarından..yoksa kasasi falan focus kadar sağlam değil..toyota nin saglamligi motorundan kaynaklanıyor..bu kadar sağlam motoru olmasa dünya corollayi tercih etmezdi...

Sağlam ama sıkıcı, uzun süredir turbo araçlara alıştığımdan belki de bazen arkadaşlarımın atmosferik benzinli araçlarını kullanıyorum, gerçekten katlanmak çok zor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizellerden sonra bile atmosferiklere katlanmak zor. Bağırta bağırta devir çevireceksin de araba gidecek. Onda da yolcun yükün olmayacak. Peh. Piyasada ne çöplük araçlar var. Millet gidip 70-80 bini gözünü kırpmadan atmosferiklere yamıyor. Yakıtı falan cazip olsa, o da yok. Sonra da çok yakıyor deyip tüp :) taktır. Konu biraz dağıldı yine sanırım :)

Kısacası aracın torku yüksek olmalı. Ayağınızın altında her koşulda sürdürülebilir bir güç... Ona alıştı mı atmosferik krize sokar.

Ramazan Çakır tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aerodinamik; rüzgarı kaşıdan aldığında mı önemlidir, yandan aldığında mı? afyon civarında malum rüzgar aşırı miktarda yandan eser, arabalar, tepe yanlarından ve büyük kasa araçların yanlarından geçerken bayağı sarsar..

Her yönden...

Şöyle bir deneme de yapabilirsin, aracı kendi başına kullanırken ve dört kişi seyir halindeyken rüzgardan etkilenmede fark oluyor mu?

Kısacası aracın torku yüksek olmalı. Ayağınızın altında her koşulda sürdürülebilir bir güç...

Beklentiler farklı olabilir...

corolla nin motoru saglam ve dünyanın ens sorunsuz araçlarından..

O belki eskidendi, yağ yakma sorununu hatırlatmama gerek var mı?

Titanium yanında baya eksik kaldığını diyebiliriz

Artılarını düşününce eksikleri ile yaşamak pek zor gelmez bana... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

Bugün x-tronik şanzımanlı nissan qashqai 1.6 dci'yi test ettim. Profesyonel olarak test etmemi beklemeyeceğinizi bilerek sadece aklımda kalanları yazacağım.

 

İç mekan eski qashqai ile kıyaslanırsa oldukça güzeldi. İçine oturduğumda vites ile bacağım arasında kalan bölümde yumuşak deri veya deri benzeri bir malzeme kaplıydı. Ancak koltuğu kendime göre ayarladığımda benim dizim o yumuşak bölüme değil daha ilerideki sert bölüme yapıştı. Biraz rahatsız oldum. Ön koltuklar sonradan aklıma gelen bel desteğini şişirmemle oldukça rahat hissettirdi. Arka koltuklar çok düz olduğundan ve koltuğun uç bölümü diz altına destek vermediğinden pek rahat gelmedi. (focusta koltuğun arka kısmı çukur ön kısmı yukarıda kalıyor). Alınırsa kesinlikle cam tavanlı alınmalı, içerisi çok ferah oluyor cam tavanla. Benden önce kullanan koltuğu yükseltmiş olacak ki binince başımı ön güneşliğe çarptım ancak alçaltınca çok sorun olmadı.

 

En çok 130 ps lik 1.6 dci motoru merak ediyordum. Focus veya jettanın 1.6 dizelinden daha güçlü gibi gelmedi. X-tronik şanzıman vites geçişlerini neredeyse hiç hissettirmedi ama dip gaz yapınca devir 4800 civarına sabitlendi ve bence motorun çok verimli olmayacağı bir devirde bağırdı durdu. Bu devirde de hızlanıyordu ama dizel bir araçta 4500-5000 arasında ilerlemek tuhaf geldi. Benim araca göre tabiki motor uğultusu benim de eşimin de az da olsa dikkatini çekti ama dizel motorun soğuk olmasından kaynaklandığını düşündük. Kullandığım aracın fiyatı 110 bin civarındaydı, açıkcası fiyatıyla da pek ilgilenmedim :)

 

Sonuç olarak; kısa süren test esnasında aracı her yönüyle incelemek zaten mümkün değil, ancak araç beni ne motoru ne de başka özellikleriyle etkilemedi. Diğer testlerimde de olduğu gibi, test sonunda kendi aracımıza binince ben de eşim de birbirimize bakıp bizim arabamız daha güzel dedik ve ayrıldık :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

----geçen sene ayni aracın test sürüşünü yapmıştım,

 

-benim de kanaatim, iç mekan kalitesinin arttığı yönünde idi;

-iç mekan genişliği için çok beklentiniz olmasın ancak c segmenti ile d arasıdır diyebiliriz suv beklentisi değil; 

-130 bg lik motor aslında çok iyi ancak o da cvt şanzımanın kurbanı olmuş diyebiliriz; performansı oldukça törpülemiş, bu motor ile       alınacaksa manueli bence tercih edilmeli, performans kaygısı olmayanlar içinse 1.5 dci yine iyi bir seçenek

-fiyatlarda 80 - 100.000 arası değişiyor, c segmenti dizellerden ortalama 15.000 tl fazla, birçok kimse bu farkı vermeye razı olduğu için satışlar iyi;

-en önemli sorun bana göre nissan qq de işçilik problemleri ve servis bakım maaliyetlerinde diye düşünüyorum

-satışların yüksek olmasının en önemli sebebinin ise rakiplerinde 1.6 ve altı dizel motorların yeti haricinde yer almıyor olması, tiguan ve kuga da bu seçenekler belirince yavaş yavaş tahtı sallanır  ^_^

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Bugün serviste bizimkinin hortumu değişirken fırsattan istifade ederek mondeo 1.5 ecoboost'u test ettim. Test falan denmez bir tur bindirdiler diyelim. Şanzımanı ve gidişini merak ediyordum, s modunda kulakçıklardan vites değiştirmek istediğimde, kulakçığa dokunmayla vitesin tam olarak geçmesi arasında neredeyse 2 saniyeye yakın süre geçti. Hatta bir an vitesi ben değil de araba kendisi mi yükseltiyor diye düşündüm. Çift kavrama hızı beklenmemeli belki ama yeni peugeot 308'in tork convertörlüsünden sonra yavaş geldi.

Motoruna diyecek birşey yok zaten, gayet güzeldi. Test aracının yakıt ortalaması 11.8 di. araç sadece test için değil müdür tarafından da muhtemelen kullanılıyor. Normal bir şehir içi kullanımı için bence maksimum ortalamadır bu araç için.

Parke taşlı kısa bir yoldan geçtim, en ufak bir ses yada uğultu, tıkırtı gelmedi araçtan.

Sonuç olarak powershift ile tadından yenmez bir araç bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 ay sonra...

Bu aralar arabamdan ayrı geçirdiğim 2 aydan sonra ankarada babamın 2000 yılında sıfır km olarak aldığı focusu kullanıyorum. Direksiyon hissi ve zevki olarak yeni nesil araçlarla arasında ne kadar fark olduğunu bir kez daha hatırladım. Focus mk1 e 1.0 ecoboost motoru koyup biraz da yalıtımlı hale getirseler ve sıfır km olarak satsalar alırdım herhalde.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu aralar arabamdan ayrı geçirdiğim 2 aydan sonra ankarada babamın 2000 yılında sıfır km olarak aldığı focusu kullanıyorum. Direksiyon hissi ve zevki olarak yeni nesil araçlarla arasında ne kadar fark olduğunu bir kez daha hatırladım. Focus mk1 e 1.0 ecoboost motoru koyup biraz da yalıtımlı hale getirseler ve sıfır km olarak satsalar alırdım herhalde.

Sen bir de kn filtre ve sprint booster ile dene. [emoji12][emoji12]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.