Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ford Ürettiği Parçanın Arkasında Durmuyor


Sabri Özer

Soru

Arabamda bir iki gündür tam tur dönerken U şeklinde atlama yapıyordu direksiyon boşa çıkıyor gibi. Servise bıraktım ertesi gün aradılar servis "arızalı" olduğunu ve değişmesi gerektiği gerekçesiyle otosana garantiden değişim için parça istedi. 4 gün sonra servis aradı, otosanin kabul etmediğini söyledi. 444 FORD'u aramamı söylediler talep bıraktım. Şimdi geri döndüler. Üretim veya üretici kaynaklı olmadığı gerekçesiyle reddedildiğini söyledi. Nasil yani arabam orjinal dedim servis müdürüde arabanin orjinal olduğunu belirt dedi. Telefondaki adama ne dersem diyim sanki robotmuş gibi ayni şeyi söyledi. Bende benim arabamın garantisi 7 şubatta bitiyor 1 ay gibi bir süre kaldi bu 3.000 liralık bir masrafi olan bir işlem Otosanin planladığı buysa etik değildir dedim yine ayni cevabi verdi suratına kapadım.

Şimdi ne yapmamı önerirsiniz. Geri adım atmıyorlar. Biliyorlar 1 aya garantim bitecek şimdi bilirkişi raporudur tüketici hakları derken 3-4 ayı bulacak. Bu nasıl bir terbiyesizliktir ben anlamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

...önemli nokta -doğru iletişim kurmakta- örnek veriyorum, telefonda ya da karşınızdaki Ford personeline ağır konuşmak yerine (...öyle yapıyorsunuz demedim, lütfen yanlış anlamayın...) -beni bozuk direksiyon kutumla baş başa mı bırakmak sizin içinize siniyor mu?- demek çok daha olumlu netice verecektir. Sonuçta karşınızdaki kişi deyim yerinde ise ekmeğinin peşinde bir adem evladı, onu ezmeye ezersiniz de o ezilmiş halde sizin işinizi ne kadar yapar?

 

...servisiniz ile bir kere daha görüşmekte (belirttiğiniz gibi) bence de yarar var. Onlar da sakin kafa ile bir düşünsün, gerek duyarsanız danışmandan size akıl vermesini de isteyin. Sen benim yerimde olsan ne yapardın? Hangi kanalları zorlardın diye sorun, empati kurmalarına fırsat tanıyın. (bence)

 

...olmadı mı? o zaman çayımı içmeye gelin, bu defa biz ne yapabileceğimize bakalım.

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

...önemli nokta -doğru iletişim kurmakta- örnek veriyorum, telefonda ya da karşınızdaki Ford personeline ağır konuşmak yerine (...öyle yapıyorsunuz demedim, lütfen yanlış anlamayın...) -beni bozuk direksiyon kutumla baş başa mı bırakmak sizin içinize siniyor mu?- demek çok daha olumlu netice verecektir. Sonuçta karşınızdaki kişi deyim yerinde ise ekmeğinin peşinde bir adem evladı, onu ezmeye ezersiniz de o ezilmiş halde sizin işinizi ne kadar yapar?

...servisiniz ile bir kere daha görüşmekte (belirttiğiniz gibi) bence de yarar var. Onlar da sakin kafa ile bir düşünsün, gerek duyarsanız danışmandan size akıl vermesini de isteyin. Sen benim yerimde olsan ne yapardın? Hangi kanalları zorlardın diye sorun, empati kurmalarına fırsat tanıyın. (bence)

...olmadı mı? o zaman çayımı içmeye gelin, bu defa biz ne yapabileceğimize bakalım.

Yok hayır kesinlikle sert konuşmadım ne servisle ne ford hattıyla hatta direksiyon kutusu garanti kapsaminda değil mi reddedilme nedeni nedir diye sordum hep ayni cevabi aldim. Bugün tekrar konusucam servisle olumlu yanıt alamazsam gelirim size. Verdiğiniz numara Maltepe Şahsuvaroğlu değil mi ? Arayıp sizi mi istemem lazim nasıldır

yalnız aklıma takıldı, tamam şuan yaylar orjinal olabilir(öyle mi?) ancak bu araç bi süre spor yayla kullanıldı, ve sorunun kaynağı bu olabilir mi? Eğer öyleyse zaten otosan haklı...

Oladabilir işte. Ama demiyorki ne servis ne Ford kayıtlarda yay takıldığı yaziyor falan. Hatta servise ilk gittiğimde iyiki söktürmüşsün yaylari yoksa laf ederler onaylamazlar dedi servis danışmanı.

Olayda şöyle ortaya çıktı. Yaylari söktürdüm 1 hafta sonra rot ayari yap dedi adam gittim rot ayarina ordaki adam teste çıktı ve söyledi. Sen bisey hissediyormusun direksiyonda dedi işte tam tur dönerken atlama yaptığını ama rot ayarından olabileceğini düşündüm dedim. Ertesi gün servise gittim zaten

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yok hayır kesinlikle sert konuşmadım ne servisle ne ford hattıyla hatta direksiyon kutusu garanti kapsaminda değil mi reddedilme nedeni nedir diye sordum hep ayni cevabi aldim. Bugün tekrar konusucam servisle olumlu yanıt alamazsam gelirim size. Verdiğiniz numara Maltepe Şahsuvaroğlu değil mi ? Arayıp sizi mi istemem lazim nasıldır

Oladabilir işte. Ama demiyorki ne servis ne Ford kayıtlarda yay takıldığı yaziyor falan. Hatta servise ilk gittiğimde iyiki söktürmüşsün yaylari yoksa laf ederler onaylamazlar dedi servis danışmanı.

Olayda şöyle ortaya çıktı. Yaylari söktürdüm 1 hafta sonra rot ayari yap dedi adam gittim rot ayarina ordaki adam teste çıktı ve söyledi. Sen bisey hissediyormusun direksiyonda dedi işte tam tur dönerken atlama yaptığını ama rot ayarından olabileceğini düşündüm dedim. Ertesi gün servise gittim zaten

sabri ben şimdi bankadan bir avukat arkadaşımla görüştüm... avukat olması birşey değiştirmez gerçi de, başına da gelmiş benzer bir olay. 

 

en geç 8-9 ay içinde mahkemelik olsan dahi halledilir dedi. garantiye takılma, zaten servis kayıtlarına girdiği için bilirkişi bunu tespit ediyor ve tutarın ve hatta biraz daha fazlasının ödenmesine karar veriyor mahkeme dedi. 

 

ama yinede ben senin olayını oraya kadar gideceğini sanmam, şu yay zımbırtısından bir sorun olmazsa garanti karşılar diye ümit ediyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Servisi aradım, garanti uzmanı aracın fotoğrafını çekip yolluyor dedi. Jantdan olabilir onun ölçüsünün orjinale uygun olduğunu belirt dedi. Bende tekrar Ford hattını aradım izah ettim. Sürücü kapısının içindeki plakada 16 17 ve 18 jant için ölçüler yazıyor. Orda 235/40/18 de var ve benim lastik ölçülerim bu dedim.

Fotoğraftan 18 olduğunu görüp orjinal dışı olarak değerlendirmiş olabilirler. Gelen yanıta göre Kaan abi arayacağım seni

geçmişolsun

Sağolun

sabri ben şimdi bankadan bir avukat arkadaşımla görüştüm... avukat olması birşey değiştirmez gerçi de, başına da gelmiş benzer bir olay.

en geç 8-9 ay içinde mahkemelik olsan dahi halledilir dedi. garantiye takılma, zaten servis kayıtlarına girdiği için bilirkişi bunu tespit ediyor ve tutarın ve hatta biraz daha fazlasının ödenmesine karar veriyor mahkeme dedi.

ama yinede ben senin olayını oraya kadar gideceğini sanmam, şu yay zımbırtısından bir sorun olmazsa garanti karşılar diye ümit ediyorum...

Umarım gitmez oraya kadar çünkü bir neden yok değiştirmemeleri için

yalnız aklıma takıldı, tamam şuan yaylar orjinal olabilir(öyle mi?) ancak bu araç bi süre spor yayla kullanıldı, ve sorunun kaynağı bu olabilir mi? Eğer öyleyse zaten otosan haklı...

Servise bunu sordum abi geldiğinde yoktu yay ondan değildir dedi ve janti söyledi bende ölçülerin orjinal olduğunu belirttim bakalım ne cevap gelecek

yalnız aklıma takıldı, tamam şuan yaylar orjinal olabilir(öyle mi?) ancak bu araç bi süre spor yayla kullanıldı, ve sorunun kaynağı bu olabilir mi? Eğer öyleyse zaten otosan haklı...

Servise bunu sordum abi geldiğinde yoktu yay ondan değildir dedi ve janti söyledi bende ölçülerin orjinal olduğunu belirttim bakalım ne cevap gelecek Sabri Özer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

...önemli nokta -doğru iletişim kurmakta- örnek veriyorum, telefonda ya da karşınızdaki Ford personeline ağır konuşmak yerine (...öyle yapıyorsunuz demedim, lütfen yanlış anlamayın...) -beni bozuk direksiyon kutumla baş başa mı bırakmak sizin içinize siniyor mu?- demek çok daha olumlu netice verecektir. Sonuçta karşınızdaki kişi deyim yerinde ise ekmeğinin peşinde bir adem evladı, onu ezmeye ezersiniz de o ezilmiş halde sizin işinizi ne kadar yapar?

 

...servisiniz ile bir kere daha görüşmekte (belirttiğiniz gibi) bence de yarar var. Onlar da sakin kafa ile bir düşünsün, gerek duyarsanız danışmandan size akıl vermesini de isteyin. Sen benim yerimde olsan ne yapardın? Hangi kanalları zorlardın diye sorun, empati kurmalarına fırsat tanıyın. (bence)

 

...olmadı mı? o zaman çayımı içmeye gelin, bu defa biz ne yapabileceğimize bakalım.

sakin olmakta evet fayda var ama bir noktaya kadar sabır sınırlarını zorlarlarsa böyle oluyor bizimde maksadımız karşımızdakini ezmek değil tabiki ama kalaylamak gerekiyormuş bunuda öğrenmiş olduk

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

biz yay olayına takıldık ama senin yayının aynısını serviste takıyor araca aslında. eğer lastik ebatından dolayı yada replica kullanmadan ötürü birşey çıkarsa resmen şok olurum!

Jantin ağırlığına laf ederlerse çingenelik etmiş olurlar :D
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben hala sorunun ne olduğunu, servisin neden hamle yapamadığını anlamış değilim. Mal sahibinin telefonda arabam orjinal demesi de ayrı komedi. 

 

Buarada karşıdaki insanlar cahil değil, hangi parçanın ne kadar arıza çıkarabildiği benzer sorunların neden kaynaklanabildiğini biliyorlardır. 

 

Parçaların serviste de takılabiliyor olması dışarda DOĞRU işlem yapıldığı anlamına gelmez, bunu unutmamalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

    Selamlar...

    Tüm yazılanları okudum. Katkım olursa ne mutlu bana.

Anladığım kadarıyla arızalı olan bir direksiyon kutusu var, bu arada aracın garantisi de devam etmekte, ancak serviste garantiden onarım için sonuca gidilemiyor.

Sabri arkadaşım, birilerinde veya bir yerlerde sorun var.

444 direkt hattı aramışsın, burası sorunlara çözüm merkezi değil aksine sorunların kronik hale getirildiği merkezler haline getirildi, neden mi, Türkiye'de son yıllarda

kurum/kuruluşların çoğunluğu her sektörde olduğu gibi müşteri hizmetlerindeki iş ve işlemlerini hizmet satın alma yoluyla yürütmekte, dolayısıyla 444 hattında görüştüğünüz

kişilerin tamamı iletişim alanında faaliyet gösteren taşeron firmaların personelidir. Paylaştığınız sorun pinpon topu gibi karşılıklı paslaşma, havanda su dövme, vs... Sonuç

olarak sizin şikayetiniz bu taşeron fimaları aşıp Ford'un merkezine ulaştırılmıyor.

    Bence yapmanız gereken ivedilikle en yakın başka bir servise gidin (Şu an gittiğiniz servis personelinin de ilgisiliği veya bilgisizliği sizi mağdur ediyor olabilir) , burada da aynı hürmetsizliği görürseniz servisin yöneticisi ile görüşün, mağduriyetiniz yine devam ederse, mutlaka "Ford Web Sitesideki Bize Ulaşın" sayfasından İLETİŞİM FORMUNU açarak garantili aracınızla ilgili sorunları, servislerdeki mağduriyetleri ve mağduriyetin devam ettirilmesi durumunda da alacağınız kanuni tedbirleri sıralayınız. Mutlaka size dönülecek ve sorununuz halledilecektir... Unutmayın isanlar (Servistekiler) hata yapailir, 444'tekiler hata yapabilir ama Ford kendisini böyle basit sorunlar için küçültmez.... kolay gelsin, herkese selamlar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.