Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yokuş Kalkış Desteği Ve Çekiş Kontrolün Performansa Etkisi


Buğra T.

Soru

Selam arkadaşlar,

Yakın bir arkadasım 0 km 110 luk fluance almıştı, teker doğrultma işlemi ve rodajı tamamlandıktan sonra sıra geldi testlere..

Yolun ve trafiğin çok müsait olduğu bir otobana çıkıp aynı anda yol bilgisayarlarını sıfırladık.. Sürüş Beklendiği üzere düşük yakıt tüketmek üzere olmadı. Bol bol rollingler yaptık. 2-40, 3-60, 4-80 vs.... Focus tabiki gaza ilk oturma anında her seferinde 2 boy kadar açtı... Ancak şaşırtıcı bir biçimde 160 dan sonra fluance yanımdan jet gibi geçerek 3 boy kadar açtı her seferinde..

Çekiş kontrolü kapattıktan sonra sonuç yine değişmedi.. Taa ki yokuş kalkış desteğini devre dışı bırakana kadar.. Bu sefer ilk gaza oturma anında atılan 2 boy farkı çok kolay kapatamadı, kapatsada burun buruna kaldık. 10 km kadar top speed şeklinde burun buruna gittik yani bir fluance burun çıkardı bir focus...

O kadar çok deneme yaptık ki çeyrek depo mazot harcadık :) denemeler sonucundaki yol bilgisayarı tüketim değerleri.

Focus 8.0

Fluance 8.8 ( dci muhakkak daha ekonomiktir, bakımdan sonra muhtemelen daha az yakacaktır.)

Gelelim sormak istediklerime...

-Siz de benim gibi Yokuş kalkış desteğinin negatif etkisini Tecrübe ettiniz mi?

- 215/55/16 nın focusa çok kalın geldiğini düşünmekteyim.. Konfor ve yol tutuşa olumlu etkisi olsa da performans ve Yakıt tüketimine negatif etkisini bir çok kez tecrübe ettim.. 1.6 klasmanın da en iddialı tork ve hp Gücüne sahip olsada lastik ebatları sebebiyle eski versiyon tdci ın bile gerisinde kalıyor.

-askerlik sebebiyle focusumu satıyorum olurda satmazsam 205 taban tavsiye eder misiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

evet arkadaşlar biraz önce yaptığım test te yokuş kalkış desteğinin performansı törpülediğini net bi şekilde hissettim,yokuş kalkış desteğini devre dışı bıraktım aracın gaza tepkileri netleşti,ara hızlanmalarda ki iyileşmeyi hissettim,bu ikili arasında ki bağ ne bilmiyorum ama konuyu açan arkadaşın tespiti doğru

Kasım Çınar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

evet arkadaşlar biraz önce yaptığım test te yokuş kalkış desteğinin performansı törpülediğini net bi şekilde hissettim,yokuş kalkış desteğini devre dışı bıraktım aracın gaza tepkileri netleşti,ara hızlanmalarda ki iyileşmeyi hissettim,bu ikili arasında ki bağ ne bilmiyorum ama konuyu açan arkadaşın tespiti doğru

Evet çok doğru..Bende kalkışlarda daha Gaz ile ( düşük devirde )kalkış sağladım.Yani kalkarken aracı bağırtmadan kalkış sağalayabiliyorsunuz.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hayır ...

Ancak TCS ini devreden çıkarırsanız rampa kalkışları biraz daha rahat oluyor. Dikkat edin aracın genel çekişi değil sadece rampadaki ilk kalkıştaki zorlanma biraz daha rahat olur.  Yokuş kalkış değil ama TCS rampa kalkışlarında motoru biraz tutuyor gibi. 

Bir de Cem abinin söylediği KN kutu içi hava filtresi alt devir torkunu biraz artırır. Dolayısıyla yine rampadaki kalkışlarda  faydası olur. 

Sizinkinde TCS kapatılabiliyor mu bilmiyorum.Kapatırsınız  da başınıza bir şey gelirse  sorumluluk kabul etmem. Rampa kalkışından sonra hemen TCS ini yeniden devreye almanızı öneririm. 

Sizin sorununuz rampa kalkışları değilse yazdıklarımı dikkate almayın. 

Biz yıllar önce başka forumlarda bu TCS işini çok konuştuk(atmosferik benzinli araçlar için). Muhtemelen forum ortamlarında bu kulaktan dolma bilgilerle değişe değişe yokuş kalkışa dönmüştür. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çekişi artmaz, ancak fren kontrolü tamamen sizde olacağından daha hızlı kalkış yapabilirsiniz. TCS'yi kapatma faydalı olabiliyor (çekiş kontrol diye geçiyordu yanlış hatırlamıyorsam yol bilgisayarında). İşin temelinde gaz kesme olduğu için, TCS performansı zaman zaman törpülüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

"ne gerek var, altı üstü atmosferik, beklentiyi yükseltmeyin beyler" demekten kendimi alamadım müsadenizle...

böyle şeyler söyleme ... sonra millet sana "bamya" yerine "ezik" demeye başlar, silemezsin o nam'ı ... şeytanın aklına fenalık düşürme. 

...üşenme, mesajını değiştir ... konuyu saptır vs.

looser.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

böyle şeyler söyleme ... sonra millet sana "bamya" yerine "ezik" demeye başlar, silemezsin o nam'ı ... şeytanın aklına fenalık düşürme. 

...üşenme, mesajını değiştir ... konuyu saptır vs.

looser.jpg

hahahaha... ben mutluyum arabamdan, fındık kadar moturunu bugatti sananlar düşünsün bunu :guitar:

kırarım boynuzunu o şeytanın :smiley2k:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gene kafama taş düştü.Son 2 gün.O fındık nasıl içinden geçiyo görecen gülüm çiçeeeem

Arkadaş,adamın fındık kadar motoru var ama türlü türlü huyu var bizim motor fııdıktan büyükte ne oluyor yine beygirler aynı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.