Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Motosiklet, Scooter, 2 Tekerlikli Araçlar


Mertcan Çelik

Önerilen Mesajlar

Merhaba,

Ehliyetiniz hayırlı olsun ilk önce güle güle kullanın..

Motosiklet olayına ilk başlayanlar görüntüsü sebebiyle race görünümlü motorlara eğilimli olurlar genellikle.Ama motor seçerken ilk başta kullanım tarsınıza göre tarz belirlemelisiniz. Mesela,sırf otobana çıkıp hız mı yapacaksınız,veya gezinti içinmi düşünüyorsunuz veya gündelik olarak hergün işemi gidip geleceksiniz vs..önce bunu kafada çözmek gerekiyor.

cbr 125 CC..güzel bir makinadır.125 cc diye küçümsememek gerekir.Acemi olan biri olarak bu motor ona agresif kaçabilir her nekadar başlangıç motoru densede..

Artçı dediğimiz kişi için yani arkanıza bindireceğiniz yolcu için rahatsız edicidir.

Ben kendi fikrimi açıklamak gerekirse..scootırda başlayın derim..çünkü esas amaç motoru kullanmayı öğrenmekten ziyade,iki tekerle trafiğe alışmaktır.İki tekerle trafiğe alışıp virajlara girip çıkma tekniklerini kaptıktan snra zaten bütün motorlara alışırsınız.

Ayrıca scootır,az benzin yakar,artçı için idealdir,bol bağaj kapatesine sahiptir..ben olsam 200 veya 250 maxi scootır düşünürdüm.Sym markaları inceleyin derim özellikle sym 250 CC.çokkonforludur,parçası bol ve ucuzdur,sorunsuz ve hatasızdır,oldukça hızlı ve atiktir.Tayvan malıdır.

Tabi bunlar sadece benim görüşlerim renkler ve zevkler tartışılmaz.

Saygılarımla..

Mertcan Çelik tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Burak Koç, Skutırı uzun vadede düşünüyorum kesinlikle, amacım şehir içinde hız filan değil de zevk alabilmek. skutır pek zevkli değil ancak çok mantıklı ve pratik bence.

Daha belirsiz çok şey var bunlar hep plan aşamasında benim için, önerilerinizi kesinlikle değerlendireceğim tabikide, teşekkürler :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Burak Koç, Skutırı uzun vadede düşünüyorum kesinlikle, amacım şehir içinde hız filan değil de zevk alabilmek. skutır pek zevkli değil ancak çok mantıklı ve pratik bence.

 

Mertcan sen motoru keyif almak için mi istiyorsan yoksa şehir içinde eşek niyetine binip dolaşabileceğin bir şey mi istiyorsun.? Ulaşım için scooter yeter kesin. Geri kalan mesele zevk, şekil şemal, keyif durumlarına giriyor. O zaman alabildiğin - beğendiğin en iyi motoru al. :)   

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ehliyet işlemleri de tamamlandı. Nisan başında A2 ehliyetimiz de olacak inşallah 

 

Ehliyetin için şimdiden hayırlı olsun diyeyim :D Ya Chopper motor al dicem de ağır onlar işte düşer falan ama yere biraz daha yakınlar yavaş kullanırsın falan. Yok ya ben imkanımı bulayım doğru dürüst kullanmasını öğreneyim direk koşarım choppera :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

konu  gayetiyi  yerlere  gelmiş  lakin  ben  bir türlü ısınamamadım motosikletlere  ben kesin ölürüm  alsam

 

 

Burada gördüğüm bir kaç konu ve fikrim var aslında :)

 

Bir defa iyi bir eğitim almak şart. Bunun trafik koşullarını da kapsaması lazım. Yani birinin farklı trafik koşullarında ne yapmanız gerektiğini göstermesi lazım. Kalabalık şehirlerde uzun bir eğitim ve tecrübe aktarımı bence şart. E5'de nereden gitmek güvenlidir? Araba hangi mesafede takip edilir? Sol tekerlek hizası mı, sağ tekerlek hizası mı takip için güvenlidir? (ortalarda genelde altyapı kapakları vardır)  Araçlar nerelerde kapısını açar? Uzun yolda nelere dikkat etmek gerekir.? Arabaların arasından geçmek ne zaman güvenlidir, hangi hızda vs vs. Bunları tecrübeli biriyle öğrenmek çok daha faydalı olur. Tek başına öğrenmek riski arttırır. Esasen araba kullanırken de aynı şey söz konusu olmalı. Ben ehliyet sonrası 2-3 yıl şehir içi /dışı babamla kullandım sürekli. Güvenli kullanım için çok faydalı bence.  Bu noktada A2 ehliyette zorunlu fakat bu sadece prosedür olarak. Yoksa gerçek anlamda hiç bir faydası yok. 

 

Babalar duymasın ama ben 30 yaş altında çocuğuma motosiklet almam.(aslında arabada almam)  Acayip kolay hızlanıyor. Sakin kalacak ve aşırı basmayacak, egosuna sahip olup kapışmayacak vesaire. Bir de racing motor kafadan iptal zaten basmak için yapılmış :)

 

Bunun haricinde motora binmek elbette yaralanma açısından daha fazla risk taşıyordur. Ama genel olarak kafamızdaki resim yollarda paldır küldür kullanan kuryeler, yemek servisi yapanlar,sokaklarda serselik yapanlar, küçük yerleşimlerde eşek yerine motora binen insanlardan oluştuğu için daha problemli bir konu olduğunu düşünüyoruz. Gerçekte kaliteli kask, mont, pantolon, eldiven, botla binildiğinde yaralanma riski oldukça azalıyor. Ama bunlar ancak ufak kazalarda salakçasına ölmeyi veya ağır yaralanmayı engeller. 140'la giderken uçarsan kurtulma şansın düşük elbette.   

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mertcan sen motoru keyif almak için mi istiyorsan yoksa şehir içinde eşek niyetine binip dolaşabileceğin bir şey mi istiyorsun.? Ulaşım için scooter yeter kesin. Geri kalan mesele zevk, şekil şemal, keyif durumlarına giriyor. O zaman alabildiğin - beğendiğin en iyi motoru al. :)

Abi ben biraz daha seri bir şey ile başlayıp, hevesimi alınca duruma göre yanına bir normal ya da maxi scooter ekleyip şehir içi skuter pist ve şehir dışı için "Racing" tarzı dediklerinden istiyorum. Hatta çok çok ileride bütçe el verirse on/off dedikleri hem uzun yol hem arazi için enduro tarzı bir şey bile olabilir.

Hayaller bolcana ve büyük arabada da her zaman olduğu gibi :D

 

Ehliyetin için şimdiden hayırlı olsun diyeyim :D Ya Chopper motor al dicem de ağır onlar işte düşer falan ama yere biraz daha yakınlar yavaş kullanırsın falan. Yok ya ben imkanımı bulayım doğru dürüst kullanmasını öğreneyim direk koşarım choppera :D

Ben chopper sevmiyorum, şehir içinde chopper pek başarılı ve kullanışlı değil zaten :)

 

Burada gördüğüm bir kaç konu ve fikrim var aslında :)

 

Bir defa iyi bir eğitim almak şart. Bunun trafik koşullarını da kapsaması lazım. Yani birinin farklı trafik koşullarında ne yapmanız gerektiğini göstermesi lazım. Kalabalık şehirlerde uzun bir eğitim ve tecrübe aktarımı bence şart. E5'de nereden gitmek güvenlidir? Araba hangi mesafede takip edilir? Sol tekerlek hizası mı, sağ tekerlek hizası mı takip için güvenlidir? (ortalarda genelde altyapı kapakları vardır)  Araçlar nerelerde kapısını açar? Uzun yolda nelere dikkat etmek gerekir.? Arabaların arasından geçmek ne zaman güvenlidir, hangi hızda vs vs. Bunları tecrübeli biriyle öğrenmek çok daha faydalı olur. Tek başına öğrenmek riski arttırır. Esasen araba kullanırken de aynı şey söz konusu olmalı. Ben ehliyet sonrası 2-3 yıl şehir içi /dışı babamla kullandım sürekli. Güvenli kullanım için çok faydalı bence.  Bu noktada A2 ehliyette zorunlu fakat bu sadece prosedür olarak. Yoksa gerçek anlamda hiç bir faydası yok. 

 

Babalar duymasın ama ben 30 yaş altında çocuğuma motosiklet almam.(aslında arabada almam)  Acayip kolay hızlanıyor. Sakin kalacak ve aşırı basmayacak, egosuna sahip olup kapışmayacak vesaire. Bir de racing motor kafadan iptal zaten basmak için yapılmış :)

Burada iki durum olduğundan bahsedeyim kesinlikle karşı olduğum bir mantık olduğunu söylemeden önce. İlk durum arabayı sadece ulaşım için kullanacak olması, ikinci durum ise benim gibi bisiklet bile almasanız parayı bulur bulmaz kendine muhtemelen parasına göre hızlı veya modifiyeye uygun bir şey alacak olması.

İlk durumdalarsa kesinlikle güvenli sürüş eğitimi verilmeli, saatli bomba gibi ilerlememeli. Tabi daha büyük tehlike olan eğitimsizlere karşı önlem alınmalı.

İkinci durumda ise, kesinlikle hızlı araba verilmemeli, eğitim verilmeli, mümkünse pist imkanı sağlanıp, benim anlamakta çok geç kaldığım, buna rağmen uygulamakta bazen hala başarısız olmaya devam ettiğim şey olan: sokaklarda makasmış, atarmış, güyya seri kullanımmış, bunların sürüş kabiliyetini bir gram arttırmadığını ve de pistte insanı daha hızlı yapmadığını öğretmek gerekli.

 

Neden engellemek yerine bunlar yapılmalı bence?

Elinde sonunda, heleki maddi imkanlar el verirse araba veya diğer motorlu taşıtlar kullanılacak mı? Evet. O zaman düzgün sürmeyi, meraklı olunsa da olunmasa da, Türkiye gibi çoğunluğun araç sürmeyi bilmediği ve sürüşünü geliştirmesi gerektiğinin farkında olmadığı bir yerde bilmeyenlere karşı önlem alabilmek için öğrenmek zorunda bence insanlar.

Peki neden 30'a kadar beklemeyi bırakın bence olabildiğince çok kullanılmalı?

Aile desteği varken, olur da kaza olur, bela olur bir şey olur, bunların telafisi ve tekrarlanmaması için yapılması gerekenleri uygulamak, bence tartışmasız olarak  daha kolay. Diğer bir mesele da ilk kaza bela vs. sonrası bir daha el sürmemeleri, hatta ekstrem durumlarda binmiyorlar bile.

30 yaşında çoluk çocuk varken eğitime giden kimseleri de göremedim ben malesef.

Diğer bir sebep de küçükken pistin tadını alanların şehiriçinde gereksiz hareketlere başvurmama ihtimallerinin yüksek olduğunu çokça duydum.

 

Yazılacak belki daha çok şey var da, büyük de konuşmak istemeyerek ben uzak tutmak yerine eğitimi şart koşarak devam ettirilmesi gerektiğini düşünüyorum.

 

Ben bile ki kaba tabiriyle çok ciddi apaçiliklerim var, okuldaki şu anket de yaptığım derste yaptığım araştırmalar sonra acelem olsa bile takip mesafem ciddi arttı ve eskiden gözü kapalı aldığım riskleri neredeyse hiç almıyorum. Bilinçaltına o riskler bilgiler girdikten sonra geri dönüşü yok. 

 

Özetle her şey serbest bırakılmalı, eğitim şart koşulduktan sonra tabiki. 

Diğer bir gerçek de normal bir aile babasından Ali Ağoğlu'na kadar her babanın böyle düşünüyor. Kimi motosiklet/araba almıyor, kimi öğrenince tekneyi parçalattırıyor :)& :);:)& :); Benim babam sağolsun o safhayı beni engellemek istemediğinden belki de mezuniyet de yakınken elinde sonunda kavuşacağımı bildiğinden destek özellikle eğitime ciddi destek olacak gibi görünmekte. Belki de annem yeterince engel olacağından el atmıyor bilemem artık  :kı :kıhkıh:

Bu arada CBR düzde anca 140 yapıyor demiştim di mi  :kı:kı :kıhkıh:;

 

Haddimi çok aşmamışımdır umarım  :blush:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben büyük konuşmayayım ama para kazanmaya çocuğuma araba almam, belli yaşı geçmemiş olana motosiklette almam. Ama araba kullanmasına gözetimim altında izin veririm. Motoru pek sanmıyorum. Bu kadar eğitimli olmana rağmen sende basarım diyorsun zaten. Bende basardım :) amacım kişiselleştirmek değil aslında doğru yanlış prensibim bu diyorum.

Bir şekilde insan bir yaşı geçmeden yavaşlayıp sakinleşmiyor. Demek istediğim o.

Eğitim alan ben varım işte. Istesem gider bir 750 ilk motoru alır binerim. Ama 2-3 ay eğitim almadan onun üstüne oturmam. :) o zaman bile doğru olur mu bilmiyorum.

Ben aslında olayın ciddiyetini anlatmak için almam falan dedim senin üstüne gibi olunca konu buraya geldi niyetim senin üzerinden konuşmak degildi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben büyük konuşmayayım ama para kazanmaya çocuğuma araba almam, belli yaşı geçmemiş olana motosiklette almam. Ama araba kullanmasına gözetimim altında izin veririm. Motoru pek sanmıyorum. Bu kadar eğitimli olmana rağmen sende basarım diyorsun zaten. Bende basardım :) amacım kişiselleştirmek değil aslında doğru yanlış prensibim bu diyorum.

Bir şekilde insan bir yaşı geçmeden yavaşlayıp sakinleşmiyor. Demek istediğim o.

Eğitim alan ben varım işte. Istesem gider bir 750 ilk motoru alır binerim. Ama 2-3 ay eğitim almadan onun üstüne oturmam. :) o zaman bile doğru olur mu bilmiyorum.

Ben aslında olayın ciddiyetini anlatmak için almam falan dedim senin üstüne gibi olunca konu buraya geldi niyetim senin üzerinden konuşmak degildi.

Yok yok üzerime direkt alınmadım da benim tamamen kendi düşüncem insanların almayarak kolaya kaçtıkları. Aldıklarında çünkü sorumluluk da almış oluyorlar. Alıp eğitime göndermek ihtimalleri ciddi azaltsa da almamak sıfırlıyor teorik olarak, tabi ömür boyu alınmayacağı garanti ise.

 

Diğer konuda ben ciddi olarak kendimi anlatmada başarısızmışım tartışmasız olarak.

Anlatmak istediğim eğitimli olmama rağmen basarım değil, kendi yaptığım uyduruk araştırma ve eğitimler bile benim trafikteki hareketlerimi kalıcı olarak ciddi güvenli hale getirdi, elinde sonunda olma ihtimali olan şeylerde eğitimi araya sıkıştırarak imkan sağlanmalı. 

Açık konuşmak gerekirse parayı veren düdüğü çalar. Ben bile ciddi yüzsüz bir evlat olarak babam gelip şu eğitime git bu eğitime git derse, ki diyememe sebepleri benim ailenin, belki de sülalenin pratikte ve teorikte ben bilgili ancak onlara göre de en tehlikeli sürücüsü olmam, ben giderim en fazla biraz mırın kırın ederek.

Kendi paramla kendi arabamı aldığımda daha az kaale alırım malesef. Bu gençlerin ve insanların çoğunluğunun uyguladığı bir geçr

 

Benim çevremde daha önce de sıkça belirttiğim gibi bu konularda ciddi bilgi alabileceğim insan sayısı çok az. Olumlu olumsuz yorumlara hep açığım ki farklı bakış açıları da bence çok önemli. Sözünüzü esirgemeyin lütfen :D 

Ünv. Kazanmak şartı ile ulaşım amaçlı 10-15 ₺ lik bir araç (oto) alabileceğimiz konusunun masada olabileceğini oğlumla konuştum...tabii o an geldiğinde nasıl bir yan çizme içerisine girerim bunu konuşmadık...

Focus araba değil mi?  :kıhkıh:

 

Bence Mertcan'a araba bile verilmemeli :D ciddiyim

Niye laa. Teorik ve pratik olarak trafikte bulunduğum sürenin 90%'nında trafikteki sürücülerin muhtemelen 99%'undan daha güvenli sürüyorumdur :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.