Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Motosiklet, Scooter, 2 Tekerlikli Araçlar


Mertcan Çelik

Önerilen Mesajlar

@Mertcan Çelik,

Mertcan bunu bir başlık olarak açsana arada bir girer yazarız bir şeyler. İstanbul'da yaşamasam direk dalacağım bir konu ama burada trafik durumu düşündürüyor beni.

Map my Walk'un iOS versiyonu.

https://itunes.apple.com/tr/app/walk-map-my-walk-gps-walking/id307861492?l=tr&mt=8

Saçma gelecek ama ölüm riski bu kadar yüksek olan bir şeyi benim gibi bir paronayağın önermesi pek mantıklı olmaz abi de eve dönünce konu açar genel sohbetteki tüm mesajları taşır ilk mesajı gerekli bilgilet ve mini bi index için editlerim.

Sabaha hazır olur.

4000-5000 bence çok iyimser. Ben sadecr haftaa başlayacağım eğitime 500 civarı vereceğim, ehliyet için kurslar 250-550 civarı istiyorlar, ne dahil ne değil bilmiyorum.

Kask fiyatları 150-7000 arası, kıyafet toplamda 1000-20.000 arası tutabilir çok çok kaba bir hesaplamayla.

Şiddetle önerdiğim youtube'da altın elbiseli adamı izleyin. Ben istanbula en çok onu dinlemek için geldim açıkçası.

Kesinlikle izlenmesi gerekenleri diğer konuya eklerim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mertcan eline sağlık. Kısa bir araştırmayla sanki 250lik motor daha iyi olur gibi geldi. Birkaç model hakkında azıcık bakındım.

Cbr 250

Suzuki inazuma 250

Duke 200

Bunların sıfırı 11-15bin bandında. Ktm en pahalısı. Aslında mantıklı görünen marka olarak Honda çünkü piyasası çok iyi, servis, ikinci el, bulunurluk, alım satım kolaylığı her şey var. Ama ben racing pek beğenmiyorum.

Bir kaç ders alıp alıp belki A2 de alırım. B sınıfı olanlar sadece direksiyon sınavı ile alabiliyormuş.

Birde ders almak için Gis Akademi diye bir yer var. Düzgün görünüyor fakat muhtemelen en pahalısı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mertcan bu konuda fikrimi daha önce konuşmamızda açıkça söylemiştim biliyorsun...bu arada hafta içinde Serveti de yanıma alıp ailenle bir araya gelip bu konuda fikrimizi paylaşalım diyorum...:) eminim karar vermeleri daha kolay olacaktır....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Ankara da bunu kullanmak pek sağlıklı değil, ayaklarını korumak için scooter daha iyi olur

Biraz daha açabilir misiniz lütfen?

Ayaklarımı scooter nasıl koruyacak onu da tam anlamadım. Yağmur çamurdan mı bashediyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

geçen yaz motosiklet merakım üzerine ciddi bir araştırma yaptım.Hayatımda iki tekerlek deneyimim bisikletten ibaretken.Amacım scooter almaktı.Ancak scooterlar gerçekten pahalı.

honda pcx oldukça şık kaliteli bir scooter o zamanlar 6 bin liraydı fiyatı.

ymaha delight modelini çok beğenmiştim ama o da 4.5 bin civarındaydı

Aslında gönlüm cbr 125 ve yamaha ybr 125 teydi ancak bu motorların parasını bir kenara koyun bu makineler vitesli ve eğer ilk deneyimin olacaksa vitesli motordan uzak durmanı tavsiye ederim.Zaten övdüğün altın elbiseli adam da başlangıç olarak vitesli motoru önermiyor.

Gelelim benim ne aldığıma:

Araştırmalar sonucu yamaha crypton marka cub sınıfı yarı otomatik bir motor aldım.Kullanımı kolay olur sanmıştım ama kesinlikle bir alışma dönemi geçirmen gerekiyor ve bir iki defa asfaltı yakından gördüm. :)

ben küçük yerde yaşadığım için kazaların sonuçları çok şükür yıkıcı olmadı.Ama Ankara gibi büyük bir şehirde ilk motor deneyimini yaşayacaksan sana önerim kesinlikle vitesli motordan başlama..Sende belirtmişsin sürüler motorları zaten görmezden  gelmekte çoğu zaman Allah korusun anlık bir hata hayatını karartabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Biraz daha açabilir misiniz lütfen?

Ayaklarımı scooter nasıl koruyacak onu da tam anlamadım. Yağmur çamurdan mı bashediyorsunuz?

En kötü ihtimal olarak, aynaya bakmayan sürücüler sizi sıkıştırırsa ayağınız araç ile motor arasında sıkışacak, scooter da böyle bir sorun olmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Scooter İstanbul trafiği için  bence uygun değil. Eğer evin çevresinde dolanırım dersen olur ama herhangi bir saatte İstanbul'un arayol veya otoyolunda kullanacaksan olmaz. Trafikte motor kullanma deneyimi açısından scooter iyi ama çok kısa süre de elden çıkaraıp gerçek bir motora geçmen gerekecektir. 

 

 

Üç sebeple 

 

Trafikte ses çıkarmayan ve ufak bir alet herkesin senin üstüne araç kullanmasına sebep olacaktır. 

 

O kadar küçük bir aracın trafiğin hızının %10-15 üzerinde seyretmesi, arkadan sıkıştırılmadan gitmesi imkansız

 

Üçüncü ve bence en önemlisi bacaklarının arasına alıp kavrayamayacağın bir motora hakim olman, yüksek sürate çıkman çok daha tehlikeli. ayakların önde pozisyonu mesela E5 veya Tem'de çok tehlikeli bence. 

 

Maxi Scooterlarda var ama fiyatları 10bin üzeri ve bence güvenli değil. Genelde kolay ve vitessiz sürüş için satılıyorlar, ama güvenlik konusu bence tartışmalı.

 

Bu arada bugün fuara gittim. Rezillik diyebilirim. :)  Kalabalık facia, ne arabalar ne yayalar için gidecek doğru dürüst yol yok. Çok küçük salonlara sıkışmış, berbat havalandırmasız salonlarda yapılan bir fuar. Hele asıl motosikletlrin olduğu alan bir üt katta ve sadece 3 metre eninde  bir merdiven ile yukarı çıkılıyor. Bir ara merdiven o kadar insanı taşır mı diye baktım. Ayrıca bilet- davetiye bölümü falan tamamen yetersiz dökülen bir organizasyon. En ufak sıkıntılı bir durumda ölen kalan olabilir orada. 

Bir iki de fotoğraf ekleyeyim kalabalıkta bu kadar oluyor

Cbr 250

pazataju.jpg

Ducati Monster

ejaberaz.jpg

Duke 200

de6y4e5y.jpg

Suzuki İnazuma

ery6usab.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

En kötü ihtimal olarak, aynaya bakmayan sürücüler sizi sıkıştırırsa ayağınız araç ile motor arasında sıkışacak, scooter da böyle bir sorun olmaz.

Temas sonrası düşmeme ihtimalim her türlü çok düşük olduğu için bunu ciddi bir kriter olarak değerlendiremedim ben ancak teorik olarak doğrusunuz.

 

Scooter İstanbul trafiği için  bence uygun değil. Eğer evin çevresinde dolanırım dersen olur ama herhangi bir saatte İstanbul'un arayol veya otoyolunda kullanacaksan olmaz. Trafikte motor kullanma deneyimi açısından scooter iyi ama çok kısa süre de elden çıkaraıp gerçek bir motora geçmen gerekecektir. 

 

 

Üç sebeple 

 

Trafikte ses çıkarmayan ve ufak bir alet herkesin senin üstüne araç kullanmasına sebep olacaktır. 

 

O kadar küçük bir aracın trafiğin hızının %10-15 üzerinde seyretmesi, arkadan sıkıştırılmadan gitmesi imkansız

 

Üçüncü ve bence en önemlisi bacaklarının arasına alıp kavrayamayacağın bir motora hakim olman, yüksek sürate çıkman çok daha tehlikeli. ayakların önde pozisyonu mesela E5 veya Tem'de çok tehlikeli bence. 

 

Maxi Scooterlarda var ama fiyatları 10bin üzeri ve bence güvenli değil. Genelde kolay ve vitessiz sürüş için satılıyorlar, ama güvenlik konusu bence tartışmalı.

 

Bu arada bugün fuara gittim. Rezillik diyebilirim. :)  Kalabalık facia, ne arabalar ne yayalar için gidecek doğru dürüst yol yok. Çok küçük salonlara sıkışmış, berbat havalandırmasız salonlarda yapılan bir fuar. Hele asıl motorsikletlrin olduğu alan bir üt katta ve sadece 3 metre eninde  bir merdiven ile yukarı çıkılıyor. Bir ara merdiven o kadar insanı taşır mı diye baktım. Ayrıca bilet- davetiye bölümü falan tamamen yetersiz dökülen bir organizasyon. En ufak sıkıntılı bir durumda ölen kalan olabilir orada. 

Bir iki de fotoğraf ekleyeyim kalabalıkta bu kadar oluyor

-Scooter'ların da kornası var

-beni ankarada focusla bile yavaş giderken amansızca sıkıştırıyorlar. Hız sınırında gitmeye kalkarsam da ortalama trafikte istanbuldaki trafik ne hızda bir fikrim yok, o konuda yorum yapamam malesef.

Skuter:

Trafikte Skuter:

Keşke fuara gitmişken saat 3'teki Barkın Bayoğlu'nun konuşmasına katılsaydınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

-beni ankarada focusla bile yavaş giderken amansızca sıkıştırıyorlar. Hız sınırında gitmeye kalkarsam da ortalama trafikte istanbuldaki trafik ne hızda bir fikrim yok, o konuda yorum yapamam malesef.

 

Videoları  seyrettim ama  akan trafikte E5 ve Tem'de bu araçla kamyonların arasında dans edersin. Yoksa tıkalı trafikte dolaş, ara yollarda dolaş elbette pratik ve uygun. Ben Micra ile bile Tem'e vs çıkınca zorlanıyordum. En sağ şeritten gidemezsin kamyon üstüne çıkar, orta şeritlerde güvenli bir şekilde yolun hızına yetişemezsin zor vesselam.  


Keşke fuara gitmişken saat 3'teki Barkın Bayoğlu'nun konuşmasına katılsaydınız.

 

Çok kalabalıktı ve havasızlıktan başım ağrıdı. zaten koridorlarda falan omuz omuza yürünüyor. Dünkünü internete koymuşlar bugünde koyarlar umarım.   

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben diyorum ki eğitim olsa işler çok değişir, tüm avrupada örnekleri var, istatiksel bilgiler bunu gösteriyor, admin diyorki eğitimsiz de olur, aptal kullanılmadığı sürece bir şey olmaz.

Aptallık yapılmasını engelleyen şey ney onu da çözemedim de basit ve somut olduğunu düşündüğüm şeylerde bile iletişimsizlik yaşayınca sinir oluyorum ben.

Eğitim şart. Ama bu eğitim bunları adam edene kadar sıkı denetim ve ağır ceza da şart. En son yurt dışı Dubai de araç kullandım. Medeniyete ayak uydurup saygılı adam gibi araba kullanmam için iki gün gerekti. Trafik kültürü olan yerde araba kullanmak gerçekten zevk. Mesela adamların döner kavşaklarında ışık yok. Herkes önceliğini biliyor vs. Bizde hayvanlık yapmak uyanıklıktan sayılıyor.

Eğitimsiz araba kullanılıyorda trafik kültürü olmuyor işte.

Bu arada motosiklet konusunu kirletiyoruz.

Güzelim sen sadece eğitmekten bahsetmiyorsun sen mükemmel olmaktan bahsediyorsun.

Sana göre sıfır olan eğitim'e göre dedim ben biz sıfır eğitim ile girdik demedim.

Mertcan ülkemizde ehliyet alırken, en azından teoride herşeyi öğrenmen mümkün. Sınavların yeterliliği beni bağlamaz, her akıllı insan öğrenmeli zaten. Ben sınav öncesi herşeyi biliyordum, ama bir çok detayı unutmuşumdur bundan eminim.

Sen diyorsun ki ekstrem olarak suda araba kayınca ne yapcam eeee zilyon tane eğitim alayım gerçek hayatta arabanın içinde 3 can taşırken o eğitimde aldığın 1 dk şey mi hayatını kurtacak o mu aklına gelecek veya farklı birşey de gelebilir başına, yoksa senin yapacağın hamle mi ama içgüdüsel ama düşünerek. Bu durumlar 1000'de 1 belki olacak yani bu esktrem ders ve eğitim senin dediğin kaza oranını düşürmüyor.. Ben mesela 8 senedir araba sürüyorum hiç suda araba kaymadı :D yani benim düzeltmem gereken hiçbirşey olmadı.

Diğer basit şeyler düşürüyor..Şimdi anladın mı acaba ?

Bu ileri sürüş tarzı zımbırtılar araca alışma ve bilinçli kullanma kültürü veriyor bence. Çoğu durumu yolda simüle etmek zor. Uygulayamaya bilirsinde, çünkü yapabilmek için defalarca denemen lazım. Fakat eğitimli ve düzgün bir ortamda araca bakışın ve araç kültürün gelişir.

Yoksa mesela motosiklet denince insanlar dünyayı kurye motorcu olarak algılıyor. Bilgisi görgüsü o kadar çünkü.

Ben ehliyet aldıktan sonra bir iki yıl hep babamla araba kullandım. Bu da bir eğitimdi. Yoksa ehliyetle trafikte sorumluluk almak mümkün değil. Motor konusu insanlara daha uzak bizim aile de bunun eğitimini bana verecek kimse yok mesela.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

geçen yaz motorsiklet merakım üzerine ciddi bir araştırma yaptım.Hayatımda iki tekerlek deneyimim bisikletten ibaretken.Amacım scooter almaktı.Ancak scooterlar gerçekten pahalı.

honda pcx oldukça şık kaliteli bir scooter o zamanlar 6 bin liraydı fiyatı.

ymaha delight modelini çok beğenmiştim ama o da 4.5 bin civarındaydı

Aslında gönlüm cbr 125 ve yamaha ybr 125 teydi ancak bu motorların parasını bir kenara koyun bu makineler vitesli ve eğer ilk deneyimin olacaksa vitesli motordan uzak durmanı tavsiye ederim.Zaten övdüğün altın elbiseli adam da başlangıç olarak vitesli motoru önermiyor.

Gelelim benim ne aldığıma:

Araştırmalar sonucu yamaha crypton marka cub sınıfı yarı otomatik bir motor aldım.Kullanımı kolay olur sanmıştım ama kesinlikle bir alışma dönemi geçirmen gerekiyor ve bir iki defa asfaltı yakından gördüm. :)

ben küçük yerde yaşadığım için kazaların sonuçları çok şükür yıkıcı olmadı.Ama Ankara gibi büyük bir şehirde ilk motor deneyimini yaşayacaksan sana önerim kesinlikle vitesli motordan başlama..Sende belirtmişsin sürüler motorları zaten görmezden  gelmekte çoğu zaman Allah korusun anlık bir hata hayatını karartabilir.

Bunu atlamışım arada geç cevap için kusura bakmayın:

Eğitimden sonra başlayacağım ve minimum 15.000 km aynı hacim/beygir yükseltmemeyi umduğum için vitesli ile devam etmek istiyorum. 12-16 saat eğitim ve sonrasında benim yapmayı planladığım sabah 4-6 gezileri sckuter ile motosiklet arasındaki farkı azaltır diye tahmin ediyorum. Bunun tam kararını eğitim sonunda vereceğim tabiki.

Çoğunluğun emniyet kemeri takmadığı, kurallara uymayı bırakın kuralları bilmediği ve söylendiğinde "biz yıllardır böyle kullanıyoruz bir şey olmuyor" diyerek önermeye kalktığı bir ülkede arabadaki anlık hatalar daha da kötü bir durum olan başkasının hayatını karartmaya kadar gidebilir. 600'lükle başlamayarak ve eğitim eğitim diyip durarak ölme ihtimalimi azalttığımı düşünüyorum da önümüzdeki 6-18 ayda yaşarsam sonrasındakiler şans/kader/karma ne derseniz artık, ona kalıyor bence de bu tamamen kendi kişisel görüşüm :)

Tek tehlike bilinçsiz sürücüler değil malesef:

Dakika 3'ten itibaren izlenmeli, 4. dakikada başlıyor "Haset" durumu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.