Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

8 Valf Mi? 16 Valf Mi?


saner can

Soru

Forumda daha önce bu konu hakkında tartışıldı mı bilmiyorum. Biraz bakındım böyle bir konu göremedim. Yeni Focusların 8 Valf olması sizce avantaj mı dezavantaj mı? Ford neden 16v yerine 8v tercih etmiş olabilir? Bu konuda bildiklerim şunlar.

16 valfli motorlar, 8 valfli motorlara göre daha maliyetli motorlar diye biliyorum. Yüksek devirlerde daha performanslılar. Daha hassas motorlardır.

8 Valfli motorlar düşük devirlerde daha performanslılar. Daha az yakıt tüketimine sahipler. Maximum torka daha düşük devirlerde ulaşabiliyorlar. Mantıken daha düşük devirlerde çalıştığından yıpranması daha az motor ömrü daha fazla olması gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 15 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

benim bildiğim 16 subapa daha düşük yakıt için geçildi(ve daha çok benzinli araçlarda-bazı küçük hacimli benzinli motorlarda piston başına 3 subap olanlarda var), özellikle Toyota ile başlayıp(Toyota dan önce yapan olmuştu belki ama otomobillerde ilk onlarda olduğunu zannediyorum vvt-i mı neydi; anlamı ise) tüm motorları kapsayan değişken zamanlamalı subap teknolojisi.. şimdilerde bu bizim 1.0 larda da olmak üzere -yeni- "çift" değişken subap zamanlamasını içeriyor.. eğer piston başına 2 subap kullanılıyorsa, değişken subap zamanlaması yok demektir.. yapılsa yapılsa vw in yaptığı 2 piston kapatma işi yapılabilir. değişken subap zamanlaması ise bir çeşit piston kapatması; benzer iş yapıyor.. sabit hızla ilerlemeye başlayınca sistem daha az güç istediğini anlıyor, subaplardan her pistonda ki 2 şer olabilir, kapatıp daha az yakıt tüketimi ile aracı yürütüyor. yani 2 subaptan 2 damla benzin vereceğine, 1 subapa 1.5 damla benzin vererek tasarruf ediliyor.. iyide bu damla tek enjektörde ayarlanamaz mı, demek ki böylesi daha verimliki bu yöntem icat olunmuş..

 

bu sisteme ek ford un bulduğu şey ise.. benzin damlasını tek seferde, tamamını vermek yerine, örneğin 1 damlanın önden %25 ini, sonradan %50 sini, en son kalan %25 ini vererek patlamayı daha etkili elde etmektir(buharlaşma ve patlama verimi). böylece eski sistemlerde bir damla atıyorum 5 hacimse, fordun sistemi ile bu 4 hacime düşürülerek aynı performans alınmıştır. bu yazdıklarım belki 8-10 yıllık mevzu..

 

dizel nasıl olsa az yakıtla çalışan sistem.. ford ya maliyetten kaçmak için bundan vazgeçmiştir yada yukarıda yazdıklarıma istinaden yüksek verimlilik görememiştir dizel de.. 8 olması ile 16 olması arasında.. çünkü 8 valf dizel motorlar başka markalarda da var

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

8v motor alt devirde daha canlıdır, turbo etkisi hissedilene kadar oluşan ölü hissi azaltıp alt devirdede canlı bir motor elde etmek için yapılmış bir iyileştirmedir. Bence de iyi yapılmış 8V kullanılarak.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tahmin yürütüyorum..Dizel araç benzinli araca göre sıkıştırma oranı fazla olduğundan 16 valf silindir kapağında daha fazla alan kapladığı için subap yuvaları arasındaki oluşabilecek muhtemel çatlağı azaltmak. Ha ford ona göre alaşım kapak üretemiyor mu diye sorabilirsiniz? Buna cevabım yok:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim bildiğim 16 subapa daha düşük yakıt için geçildi(ve daha çok benzinli araçlarda-bazı küçük hacimli benzinli motorlarda piston başına 3 subap olanlarda var), özellikle Toyota ile başlayıp(Toyota dan önce yapan olmuştu belki ama otomobillerde ilk onlarda olduğunu zannediyorum vvt-i mı neydi; anlamı ise) tüm motorları kapsayan değişken zamanlamalı subap teknolojisi.. şimdilerde bu bizim 1.0 larda da olmak üzere -yeni- "çift" değişken subap zamanlamasını içeriyor.. eğer piston başına 2 subap kullanılıyorsa, değişken subap zamanlaması yok demektir.. yapılsa yapılsa vw in yaptığı 2 piston kapatma işi yapılabilir. değişken subap zamanlaması ise bir çeşit piston kapatması; benzer iş yapıyor.. sabit hızla ilerlemeye başlayınca sistem daha az güç istediğini anlıyor, subaplardan her pistonda ki 2 şer olabilir, kapatıp daha az yakıt tüketimi ile aracı yürütüyor. yani 2 subaptan 2 damla benzin vereceğine, 1 subapa 1.5 damla benzin vererek tasarruf ediliyor.. iyide bu damla tek enjektörde ayarlanamaz mı, demek ki böylesi daha verimliki bu yöntem icat olunmuş..

 

bu sisteme ek ford un bulduğu şey ise.. benzin damlasını tek seferde, tamamını vermek yerine, örneğin 1 damlanın önden %25 ini, sonradan %50 sini, en son kalan %25 ini vererek patlamayı daha etkili elde etmektir(buharlaşma ve patlama verimi). böylece eski sistemlerde bir damla atıyorum 5 hacimse, fordun sistemi ile bu 4 hacime düşürülerek aynı performans alınmıştır. bu yazdıklarım belki 8-10 yıllık mevzu..

 

dizel nasıl olsa az yakıtla çalışan sistem.. ford ya maliyetten kaçmak için bundan vazgeçmiştir yada yukarıda yazdıklarıma istinaden yüksek verimlilik görememiştir dizel de.. 8 olması ile 16 olması arasında.. çünkü 8 valf dizel motorlar başka markalarda da var

Ben yakıt püskürtmesi tek sübaptan yapılıyor diye biliyorum. Değişken sübap zamanlaması ise; düşük devirde farklı yüksek devirlerde farklı subap zamanlaması demek. Yani bildiğim kadarıyla değişken sübap zamanlamasında subap ya da silindir kapanmıyor, sadece farklı devirlerde farklı zamanda açılıyor. Yanlış biliyorsam affola.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben yakıt püskürtmesi tek sübaptan yapılıyor diye biliyorum. Değişken sübap zamanlaması ise; düşük devirde farklı yüksek devirlerde farklı subap zamanlaması demek. Yani bildiğim kadarıyla değişken sübap zamanlamasında subap ya da silindir kapanmıyor, sadece farklı devirlerde farklı zamanda açılıyor. Yanlış biliyorsam affola.

haklı olabilirsiniz ama şu da var, zaten devire göre subaplar yavaş, yada hızlı açılıp kapanmak zorunda. değişken dediklerine göre bir farkı olması lazım..

1 subaptan yakıt veriliyorsa neden 4 subap var o zaman sorgulamak lazım..gerçi şuda var, sonuçta bir enjektörden yakıt verilir, subap herhalde havayı vermeye yarıyor :) bildiğim 2 si yakıt, dolayısıyla hava girişi, 2 si egsoz çıkışı için..  fazla detayı bende bilmiyorum, aratıp okumak lazım ne nedir diye

 

ilk bakışta şöyle bir başlık mevcut: http://tr.wikipedia.org/wiki/VTEC

 

http://www.modpark.com/forum/motor/degisken-supap-zamanlamasi-vvt-vtec-vanos-12106/

-okuyum bari

buradan subapların kapatılamayıp, 3 farklı kademede çalıştığı anlaşılıyor.. uzun - orta - kısa açıklık süreleri için

sohc motorlar japon arabalarında çok görünüyor. eski era da dohc motor vardı, 1.0 da dohc diye biliyorum. zaten dohc olmasa çift değişken zamanlama olmaz, tek mil ile çift mil lazım.

şu anda hyundai de i20 1.2 ve elantra 1.6 benzinli motorlar çift değişken zamanlamalı motora sahip

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

haklı olabilirsiniz ama şu da var, zaten devire göre subaplar yavaş, yada hızlı açılıp kapanmak zorunda. değişken dediklerine göre bir farkı olması lazım..

1 subaptan yakıt veriliyorsa neden 4 subap var o zaman sorgulamak lazım..gerçi şuda var, sonuçta bir enjektörden yakıt verilir, subap herhalde havayı vermeye yarıyor :) bildiğim 2 si yakıt, dolayısıyla hava girişi, 2 si egsoz çıkışı için..  fazla detayı bende bilmiyorum, aratıp okumak lazım ne nedir diye

 

ilk bakışta şöyle bir başlık mevcut: http://tr.wikipedia.org/wiki/VTEC

 

http://www.modpark.com/forum/motor/degisken-supap-zamanlamasi-vvt-vtec-vanos-12106/

-okuyum bari

buradan subapların kapatılamayıp, 3 farklı kademede çalıştığı anlaşılıyor.. uzun - orta - kısa açıklık süreleri için

sohc motorlar japon arabalarında çok görünüyor. eski era da dohc motor vardı, 1.0 da dohc diye biliyorum. zaten dohc olmasa çift değişken zamanlama olmaz, tek mil ile çift mil lazım.

şu anda hyundai de i20 1.2 ve elantra 1.6 benzinli motorlar çift değişken zamanlamalı motora sahip

Değişken subap ile ilgili ilk çıktığı zamanlardan kalma bilgidir; devire bağlı olarak zaten subapların açılıp kapanma hızı artıp azalıyor doğal olarak, ancak yüksek devirlere çıkıldıkça subapların normalden geç açılıp kapanması yanmanın verimini arttırıyor. O nedenle değişken subap zamanlaması denilen sistem, yüksek devirde daha hızlı açılıp kapanması dışında daha geç açılıp daha geç kapanmasına yarayan sistemdir. Diye biliyorum diye de tekrar ekleyeyim. Cem bey olsaydı hem bu konuya hem de 8-16 valf konusuna daha mantıklı yorumlar yapardı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yazılanlardan anladığım kadarıyla, düşük devirlerde yani genelde şehir içinde ve uzun yolda 90 civarı düşük hızlarda 8 valf tercih edilebilir. Genelde yüksek devirlerde kullanmayı seven, şehir dışı yollarda daha hızlı kullananlar 16 valf tercih edebilirler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yazılanlardan anladığım kadarıyla, düşük devirlerde yani genelde şehir içinde ve uzun yolda 90 civarı düşük hızlarda 8 valf tercih edilebilir. Genelde yüksek devirlerde kullanmayı seven, şehir dışı yollarda daha hızlı kullananlar 16 valf tercih edebilirler.

 

Hiç böyle bir ayrıma gerek yok. Firma neyi uygun görüyorsa onu yapıyor siz neyi beğeniyorsanız onu alacaksınız.Valf'in böyle ayırıcı niteliği yok kimse anlamaz farkını.. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

çok detaylı bilgim olmamasıyla beraber 8v araçların herkesin söylediği gibi düşük devirlerde çok daha başarılı ve istekli bir motor olduğunu biliyorum

yüksek devirlerde ve hızlardada çok farketmediğini biliyorum ustalardan edindiğim kadarıyla 

elbette biraz farklılık yaratır ama sonuçta bindiğimiz araçların çoğu standart yani güç performanstan çok günlük kullanım için araçlar

ha hızlı ve yüksek performanslı bir araçta bu elbette sorun yaşatacaktır diye düşünüyorum

ama günlük kullanımda 8v olması yakıttan sağladığı kazançla beraber seri atak bir kullanımda sağladığı için tercih edilebilinir

 

zamanında 2000 model 1.6cc 90 bg 8v 206 tek kapılı aracım vardı

çok seri ve atak olmasıyla beraber üst devirlerde/hızlardada hiç rahatsızlık duymadım 

hatta 1.6cc 16 zetec motorlu kaç beygir bilmiyorum ama 98 sedan escort clx vardı onda aynı performans yoktu 

Ümit Karakaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

zamanında 2000 model 1.6cc 90 bg 8v 206 tek kapılı aracım vardı

çok seri ve atak olmasıyla beraber üst devirlerde/hızlardada hiç rahatsızlık duymadım 

hatta 1.6cc 16 zetec motorlu kaç beygir bilmiyorum ama 98 sedan escort clx vardı onda aynı performans yoktu 

 

belki araç ağırlıklarındandır..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

8v motorun daha sağlam olduğu, turbo için daha uygun olduğu ile ilgili bir yazı okumuştum zamanında peugeot ile ilgili bir haberdi. Daha uzun ömürlü olduğu için 110hp dizeller 16v 112hp dizeller ise (yeni motor)8v diye anlıtılıyor idi.16v olduğunda çoğalan valf sayısından kaynaklanan incelmeler motor ömrünü kısalttığına dair bişeylerden bahsediolardı. Maliyetten kaçılmak adına yapılmış bişeylerde olabilir tabi de bunuda hiçbir üreticinin dile getireceğini samıyorum. +8v +8 kam, üst blokta +8 işleme yüzeyi, incelen yüzeylerde mukavemet için daha kaliteli alaşım,kaplama zorunluluğu vs vs.. olabilir de.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

belki araç ağırlıklarındandır..

 

araç ağırlıkları çok yakın 

escort 1105 kg  206 1025 kg 

şu an inceledim tork güçleride aynı escort 5bg daha güçlü ama ilginç

ha şöyle birşeyde var escortla 5 kişi olduğu halde otobanda 195-200 km hıza çıktım ama 206 ile 175-180 km zor görüyordu boşken bile

ikiside elbette segment olarak farklı araçlar o ayrı tabi 

 

 

 

http://www.otokritik.com/fabrika-teknik-verileri-model/1120-2000-model-Peugeot-206-16i-XS.html

 

http://www.otokritik.com/fabrika-teknik-verileri-model/373-1998-model-Ford-Escort-16i-CLX.html

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.