Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.6 Sportrend Turbo Projesi


emreakyol

Önerilen Mesajlar

Hayirliyla bitse bende merak ediyorum EB ile yapicagim denemeyi paylasirim once bi rodaji atlatalimda.

Bu arada EB kac kg bilen varmi?

Emre hep hayal ama hiç cesaret edemediğim, ya da belki vakit bulamadığım bir işi yapıyorsun.

Sonuç ne olursa olsun geliştirme aşaması çok keyifli olacaktır.

Kullanımda ise ufak tefek sorunların olacağı kesin ama bu genelde zevkini kaçırmayacak düzeyde olacaktır.

Turbo basıncını, diğer bi deyişle güç özlemini kontrol edebildiğin sürüece motor ömrü açısından da çok ciddi sorun beklemiyorum, tabii aynı şeyi turbo için söylemek pek kolay değil. 

Sanırım Mertol Mondeo'da kullanmıştı bunu. 

EB ile kıyaslamaya gelince; yaklaşık 200 kg daha hafif (EB HB 1389 kg - ruhsat bilgisi) ki bu bir avantaj olacaktır.

Yol tutuşunu da ben ilk kasanın daha başarılı buluyorum, en azından öyle hissettiriyor.

Aslına biraz daha masraf yapıp bir coilover taktırsan keyfine diyecek olmaz.

Ağırlık farkını bir kenara bırakacak olursak EB motorun alt devirlerden gelen torkunu ve akıcı ivmelenmesini yakalamak pek kolay olmayabilir.

Yazılıma bağlı olmakla beraber biraz turbo boşluğu olur diye düşünüyorum.

Ama eşsiz bir araca sahip olma duygusu herşeye değer bence de...

Asıl zevklisi aynı işi 2.0 Sport Trend ile yapmak olurdu. 

Kolay gelsin, fırsatım olsa kullanmak isterdim...

 

Bu arada Murat İnce kardeşimiz Audi A3 turbosu ile 1.6 Zetec'i şahlandırıp iki seneden fazla kullanmıştı yanlış hatırlamıyorsam.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi oncelikle yorum icin tesekkurler bu arada aldigim.kit zaten murat abinin arabasindan cikan kit ben sadece birkac parcasini yeniledim degistirdim onun icin is cok kolay olmustu. Yuruyene gelince aracimda zaten coilover ve kule gergileri mevcut ayrica 215 lastiklerle tutunmam yeterince iyi hafiflik konusunda zaten koltuk takmadigim icin 100 kga yakinda ordan bir avantajim var. yazilim aracimda daha onceden mevcuttu fakat suan aem fic kullandigimdan komple yeniden yazilcak turboya gore zamana gore yeterince gelistircem yurt disinda 0.7 0.8 barda 180-190 hplerde sikintisiz kullananlar var onun icin benim sinirimda o olcak. Hayirlisi bakalim ilerleyen zamanla zaten ayar felan oturdugunda test ederek gorucegiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Sanırım Mertol Mondeo'da kullanmıştı bunu. 

 

Benim mondeoya uyguladığım superchargerdı. Bu kiti Murat ın (İnce) arabası için hazırlamıştık.

Yazılıma bağlı olmakla beraber biraz turbo boşluğu olur diye düşünüyorum.

 

Lag olmuyor abi. KKK03 çok acayip birşey.1800 devir civarında dolmaya başlıyor. 5500 e kadar sıkıntısız üflemeye devam. Sonrasında ufak ufak basıncı verememeye başlıyor ama onu da çok lazımsa!! EBC ile hallediyorsun. ACME gibi birşey bu KKK03

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tebrik ederim. bir çok kişinin hayalinde olup ataletinden dolayı yapamadığı bir projeye hayat vermişsin. Benim şanslı yanım konuyu bu gün görmem ve merakla 10 gün beklememem oldu. Ancak yinede  final videosunu heyecanla bekliyorum.

 

tekrar tebrik eder, bu çalışmanızın 2.el eb'lardan daha değerli olduğunu hatırlatmak isterim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ne çok eb düşmanı var :) (Tolga Başaran) "cevapla demeyi unutmuşuz ancak böyle düzeltebildik"

 

Yok birader düşmanlıktan veya eb kötüdür gibi bir düşünceden de değil. Firmanın yapmış olduğu bir mühendislik olayı, teorisinden pratiğine oradan üretimine kadar mükemmel bir hassasiyet ile çalışarak eb u üretiyor. buna ne diyebiliriz ki. benim burada vurgulamak istediğim kendi yaptığın işin değerli olması. aslında emre akyolun :claps: yaptığı bir meydan okuma. sonuç henüz gelmedi ama başaracak gibi de görünüyor.

cem aksoy tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

evet gelişmelerden bahsedim sabah saatlerinde ilk marşımızı bastık allaha şükür sorunsuz bir seferde aldı. videosunu ekliyorum. ayrıca bütün borular tekrar tasarlandı ve yarın kaynakçıya teslim edilip boyanıcak. projenin bence en zor kısmı intercooler borularını tasarlamak oldu. onun dışında allaha şükür herşey çok kolaydı. kaput altı şuan çok dağınık kablolar borular hep cırtla geçici olarak sabit daha sonra tabikide hepsi düzeltilcek. dağınık bikaç resim atim..

 

598VkA.jpg

 

A2AJgQ.jpg

 

0V7DLV.jpg

 

4mLl8Y.jpg

 

JLp26E.jpg

 

yarın borular beklenirken oilcatchimiz takılcak ayrıca lpg komple sökülcek. ortalama 1-2 gün içerisinde inş yürümeye başlıcaz. hayırlısı bakalım  :nazar:  :nazar:  :nazar:

 

ilk marş videomuz

 

http://www.dailymotion.com/video/x1owh2j_1-6-focus-turbo-ilk-mars_auto

 

buda gece çektiğim 3 bine kadarki orjşnal egzoz varkenki turbo sesi

 

http://www.dailymotion.com/video/x1owhdy_turbo-sound_auto

emreakyol tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O aluminyum boruları böyle takarsan basınç ilk geldiğinde kelepçeler sıkılı olduğu halde sıyrılıp çıkacak. Al eline bir kalın zımpara iyice çiz oraları. O yaptıkları çıkıntılar yetmiyor haberin olsun. Kelepçelerin tuttuğu yerde boruların yüzeyi parlak olmasın. ;)



Kelebek kapanıp tekrar açınca çıkıyor. Panik yapma çek kenara hangisi çıkmış ona bak. :))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mertol abi borular zaten boyancak ole takicaz uclarida disa dogru acilcak sorun olcani sanmiyorm ama yinede aklimda :)

Turbo basinci wastegate ve manuel boost controllerden ayarlaniyor.beyinde ayrica aem fic taktigimiz icin istedigimiz gibi bilgisayarla ayarlayabiliyoruz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

25 30 bine ecobost olsa hemen alim bide ustune yok jantms tamponmus ses sistemiymis derken benim masrafimi kat kat cikariyor ayrica nedense focus 3 ve 2 lere isinamadim herzaman focus 1 in yeri baskadir ayrica yapilmamis biseyi yapmanin tadi baska. ecobost alip binsem her kosede focus 3 gorebilirim ama benim arabanin esi bile yok insanlarin bakislari ve yorumlari bile yetiyor :)

 

       maliyetin 25-30000 ise itirazım yok, bizimkisi teneke kutuda uçmak, sense, kendi kanatlarınla uçacaksın, hele vaktin ve enerjin varsa, gerçekten harika bir deneyim.....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

benim anlamadığım nereden ayarlıyor ; nekadar hava alacağını kaç bar basacağını ? yazılım güncellendimi ona göre ? Grand tourismo oynar gibi :)

 

Aslında yapılan şey ayarlama sayılmaz. Daha çok üst limit belirleme. Belli bir limit değere ayarlıyorsunuz o limite geldiğinde fazlasını bir valf vasıtası ile atmosfere salıyorsunuz. Eğer o valf elektronik valf ise bunu bir kontrol ünitesi vasıtası ile de kontrol edebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında yapılan şey ayarlama sayılmaz. Daha çok üst limit belirleme. Belli bir limit değere ayarlıyorsunuz o limite geldiğinde fazlasını bir valf vasıtası ile atmosfere salıyorsunuz. Eğer o valf elektronik valf ise bunu bir kontrol ünitesi vasıtası ile de kontrol edebilirsiniz.

 

yardır mertol abi o değilde benim üst limitleri fic ayarları kim vercek :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.