Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.6 Sportrend Turbo Projesi


emreakyol

Önerilen Mesajlar

uzun soluklu randıman alabilmek için piston kollarını ve krank milinin titanium çelik malzemeden üretilmişleri ile değiştirerek sağlayabilirsin hali hazırdaki piston kolların ve krank milin seni bu performansta en fazla 30 000 km götürür...

 

bukadar zahmete girmişken dyno motor testlerinde aracını sürekli test edip gelişmelere göre motoru yorumlayacağın bir sürecin içine giriyorsun turbo kit bulman buyuk şans mertol sana yeterince yardımcı olacaktır.

 

aracının ısı verilerini ve yağ basınç verilerini sürekli kayıt altına tutman gerekebilir bir süre 

yapmış olduğun modifikasyon ciddi bir sistemsel veri entegrsyonuyla ancak aracına verimli bir hp ve tork eğrisi verecektir parçaları taktırmakla iş bitmiyorr yani kalibrasyonuda çok önemlidir...

 

emeğine sağlık takipteyiz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Oncelikle yorum icin sagolun soyle baslim sizin dediginiz gibi titanyum krank piston en dogrusu ama 1.6 icin satan varmi? Ayrica stok motorda 0.6 barda sorunsuz 100 binden fazla km kullanan var cunku zaten focuslarin orjinal piston koluni pm forged firmasi yapiyor ve yapi geregi cok saglamlar.

Sicaklik konusuna gelince turbo motoru kirmak icin 3 sebeb var zaten biri egt (egzoz gaz sicaklig) egt yukselirse kisaca blok sicakligida denilebilir aleminyum blok oldugu icin catlayabilir ve mak en saglikli 800-900 dereceleri gecmemek lazim onun icin gosterge aldim zaten, zaman icinde takip ederek gorucez.

diger madde ise yag basinci ve yag sicakligi turboyada ekstradan bloktan yag besleme verdigimiz ve blogun isisi orjinalden fazla oldugu icin yag fazla isinabilir ve ozelligi kaybedebilir veya yag pompasinin basinci ust devirde yetmeyebilir onuda dusunerek ayrica bir gostergeyle onuda gozeticem ve yagin sicak vizito degeri yuksek olan yag almayi dusunuyorum.

Son olarak eger arac atesleme kacirirsa motor kirar oda demek oluyorki atesleme toleransini yazilimla acarak ki bi aldigim aem ficin boyle bir ozelligi var risk biraz daha dusuyor. Ayrica ayar konusuna gelince aem ficle zaten dyno uzerinde ayar olacak ve wideband sayesinde aracin karisim oranini gorerek ona gore saglikli afr oraninda fakat egt dusurmek icin biraz zenginde kullanicam ayrica aem zaten istedigimiz kadar log tuttugu icin herzaman gozetim altinda olucaktir. Bu proje icin uzun suredir arastiriyorum ve yapan kisilerlede gorustum 0.6 bar focus zetec icin sorun olmaz kafadan duzgun bi ayarla tabikide 30 bin gider demek yanlis olur eger bu isi bilmiyen biri yapsa daha araba servisten bile cikmadan motor kirabilir hersey limiti bilmek ve sinirlari zorlamadan en iyi setupu yapabilmekte. Herkeze iyi forumlar

Oncelikle yorum icin sagolun soyle baslim sizin dediginiz gibi titanyum krank piston en dogrusu ama 1.6 icin satan varmi? Ayrica stok motorda 0.6 barda sorunsuz 100 binden fazla km kullanan var cunku zaten focuslarin orjinal piston koluni pm forged firmasi yapiyor ve yapi geregi cok saglamlar.

Sicaklik konusuna gelince turbo motoru kirmak icin 3 sebeb var zaten biri egt (egzoz gaz sicaklig) egt yukselirse kisaca blok sicakligida denilebilir aleminyum blok oldugu icin catlayabilir ve mak en saglikli 800-900 dereceleri gecmemek lazim onun icin gosterge aldim zaten, zaman icinde takip ederek gorucez.

diger madde ise yag basinci ve yag sicakligi turboyada ekstradan bloktan yag besleme verdigimiz ve blogun isisi orjinalden fazla oldugu icin yag fazla isinabilir ve ozelligi kaybedebilir veya yag pompasinin basinci ust devirde yetmeyebilir onuda dusunerek ayrica bir gostergeyle onuda gozeticem ve yagin sicak vizito degeri yuksek olan yag almayi dusunuyorum.

Son olarak eger arac atesleme kacirirsa motor kirar oda demek oluyorki atesleme toleransini yazilimla acarak ki bi aldigim aem ficin boyle bir ozelligi var risk biraz daha dusuyor. Ayrica ayar konusuna gelince aem ficle zaten dyno uzerinde ayar olacak ve wideband sayesinde aracin karisim oranini gorerek ona gore saglikli afr oraninda fakat egt dusurmek icin biraz zenginde kullanicam ayrica aem zaten istedigimiz kadar log tuttugu icin herzaman gozetim altinda olucaktir. Bu proje icin uzun suredir arastiriyorum ve yapan kisilerlede gorustum 0.6 bar focus zetec icin sorun olmaz kafadan duzgun bi ayarla tabikide 30 bin gider demek yanlis olur eger bu isi bilmiyen biri yapsa daha araba servisten bile cikmadan motor kirabilir hersey limiti bilmek ve sinirlari zorlamadan en iyi setupu yapabilmekte. Herkeze iyi forumlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

bugün muayeneyi 10 hafif kusurla geçtim ve projemize başlıyoruz. öncelikle komple arabanın içini boşaltıcam bugün anca arka kısmı halletim yarın komple tavan taban halısı ve döşemeler. cumartesi bi aksilik olmazsa beynim bağlancak ve sorun çıkmazsa pazartesi inş motor açmış oluruz.

 

x0PozY.jpgxJ5yD5.jpgwOWpvn.jpgwzW7jR.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yorumlar iyimiş vay anasını vuu :kıhkıh:  bu daha bişey değil bikaç güne şekillenir inş :nazar:

Sonuçlarını çok merak ettiğim bir çalışma bu. Umarım güzel sonuçlar verir.

 

Ama arada bir elektrik süpürgesi tut temizle. Ne hale getirmişin arabayı.

 

 

Not: Şaka biryana akünün + kutup'unu izalasyona al, koltuğun altında biryerden kesilirse o kablo (evet sağlam kablo da olsa) sıkıntı olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bugün temizliğe devam ettim ve içini tamamen boşaltıp elekrik sistemini komple orjinale getirdim ve tertemiz oldu..

 

sabah sabah karşılaştığım manzara..

 

P34pl8.jpg

 

halıyı kaldırınca kablo fazlalıklarıda ortaya çıktı..

 

glznON.jpg

 

9X8RN8.jpg

 

daha önce yarım kalan yalıtımlarım hala sağlam durumda komple zemini kaplamayı düşünüyorum..

 

qq13vq.jpg

 

gelelim kirli resimlere..

 

MY5XD9.jpg

 

QXEJ2g.jpg

 

XW7y6D.jpg

 

b8Aj6j.jpg

 

djzoBn.jpg

 

temizlik işi bittikten sonra gri olan tavan çıkalarını plasti diple kapladım.

 

59r4yd.jpg

 

ve gün sonunda kablolardan arınmış tertemiz iç mekana sahip oldum. ayrıca bugun aküyü bagaja alırken kablo çamurluk içinden geçmişti kalın olduğu için konsol altında yeni delik açıp gizlice motor kısmına aldım ve motor kısmındaki kutup başlarını iptal ederek kabloları temizledim..

 

W2A4zL.jpg

 

motor kısmı oldukça pis ilerleyen vakitte işimiz olduğundan temizlemeye bile uğraşmadım :kıhkıh:

 

7mEY3W.jpg

emreakyol tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hergün konuyu güncellemeye devam edelim.

Bugün gelişme olarak turbomuz, intercoolerımız ve yeni enjektörlerimiz temizlendi.

 

rLBJkB.jpg

 

glz90L.jpg

 

P34OWv.jpg

 

Yeniden yapılcak olan aleminyum borular için gerekli araştırmalar yaptım ve ustaya teslim ettim.

 

7mEynm.jpg

 

En son ön coiloverleri ayarladım yarında arkalar ayarlanıp aem beynimiz takılcak..

 

9X8D19.jpg

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hayatımın en sıkıtılı ve sitresli gününü allaha şükür atlattık. başta herşey güzeldi fakat sonradan ufak ufak sorunlar çıkmasına rağmen allaha şükür hepsini çözdük şuan 330 cc enjektörlerimiz ve programlanabilir aem fic beynimizle arıza ışığı yanmadan sorunsuzca yürüyebiliyoruz. bu projenin en zor kısmı bitti bundan sonrası tamamen mekanik herkezin dediği gibi elektronik gerçekten sıkıntı nerden ne çıkacağı belli olmuyor. gelelim şimdi resimlere..

 

orjinal başa bela eecv beynimiz.kapağı açılmış halde.

 

DXXoXz.jpg

 

onlarca kablo arasından dogru olanları tek tek tespit ederek bağlantıya başladık.ilk olarak motor içine kablo çekip yapıcaktık sensorlerden alıcaktık kolay olsun diye ama temiz olması için direk beyinden aldık.

 

jJJzzJ.jpg

 

bi yandanda yeni enjektörlerimiz takılıyordu. orjinaller 160 yada 180 cc olması lazım takılanlar 330 cc mini cooper s enjektörleri 250 hpye kadar sorunsuz besleyebiliyor. farkı resımlerden anlayabilirsiniz.

 

277vvv.jpg

 

BXXoo9.jpg

 

ortalık iyice karışmaya başladı :D

 

ZNN22A.jpg

 

ve mutlu son şimdilik torpido gözünde daha sonra orjinal beynin oraya sabitlencek.

 

oQQnn2.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

tekrar gelişmeleri paylaşim. araç içi yalıtımı bitirdim ve temizlik işini tamamladım birtek koltukları silmesi kaldı.

 

P3pQnd.jpg

 

glnX20.jpg

 

ve motoru bugün sonunda açtık. 200 bindeki motorun ne oldunu bilmediğimizden önce üstten alttan açıp gerekli ölçüleri aldık ve komple sökmenin gereksiz olduğu gömleğin çok iyi olduğu ve sadece piston sekman yataklar ve üst kapağın sıfırlanmasıyla bu işide halledeceğimizi anladık suan resimler çok kötü kaput altı temizlenip toplanıp renklenince ortalık şenlencek gibi :kıhkıh: ayrıca turbo için yağ geri dönüş ve basınçlı yağ alıcağımız yerler blokta delik açıldı ve özel aleminyum rekorlar takıldı.

 

9XRGgZ.jpg

 

 

her ne kadar sakin kullanmasamda makina kurum bağlamış yağlı görüntü üst kapaktan akan sudan dolayi 2. silindir gibi hepsi pürüzsüz fakat yinede özel pistonlarımız takılcak tabi  :smiley2k:  :nazar:

 

qq3EjZ.jpg

 

 

MYXkoM.jpg

 

turbo yağ dönüş rekorumuz..

 

 

QXJQvj.jpg

 

kartersiz focus piston aşağı indi  :kıhkıh:

 

XWyd95.jpg

 

 

bikaç güne çok daha temiz görüntüler gelir.

 

:nazar:  :nazar:  :nazar:

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Vay arkadaş bu nedir. Bildiğin ya paran çok, ya çok gözün kara, yada bir terslik var bu işte. Biz şurdan ampul almaya kalksak zor buluyoruz. Adam nelerle uğraşıyor. İlgiyle izliyor sonuçları merak ediyorum.

 

abi önemli olan parçayı doğru yerde aramak ve etrafında güvenilir dostlar, abiler ve ustaların olması  :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.