Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Önerilen Mesajlar

18" Replica olmayan jant nerden bulacak ki ? Buldun diyelim takımına çok rahat 2.000 lira vericek misin ? Şimdi Orjinal 18" ile replica arasındaki kilo farkını bilmiyoruz değil mi ? Serdar abi tartmıştı ama 16lara kıyaslamıştı. Belki 1 kg oynayacak ? Hafiflik önceliğinse O.Z bakıcaksın oda değmez yani yarışlara katılmıyosun :)


@Saruhan Özkan,

 

Buarada lastiklere baktım çok rahat Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 diyorum :)

 

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear/Eagle-F1-Asymmetric-2.htm

 

235lik ile 225lik arasında 100 lira oynuyor birde

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18" Replica olmayan jant nerden bulacak ki ? Buldun diyelim takımına çok rahat 2.000 lira vericek misin ? Şimdi Orjinal 18" ile replica arasındaki kilo farkını bilmiyoruz değil mi ? Serdar abi tartmıştı ama 16lara kıyaslamıştı. Belki 1 kg oynayacak ? Hafiflik önceliğinse O.Z bakıcaksın oda değmez yani yarışlara katılmıyosun :)

 

Niye çakma jant alsın peki 1000 lira içinmi diye sorarlar ama..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18" Replica olmayan jant nerden bulacak ki ? Buldun diyelim takımına çok rahat 2.000 lira vericek misin ? Şimdi Orjinal 18" ile replica arasındaki kilo farkını bilmiyoruz değil mi ? Serdar abi tartmıştı ama 16lara kıyaslamıştı. Belki 1 kg oynayacak ? Hafiflik önceliğinse O.Z bakıcaksın oda değmez yani yarışlara katılmıyosun

 

Replica jantlarla ilgili yorumları okuyorum millet canınızı tehlikeye atmayın falan yazıyor. Bu da beni düşündürdü baya. O.Z konusunda haklısın o kadar çıkmam. yani şöyle yapmaya çalışırım en azından şu anki jantlardan daha ağır olmasını engellemeye çalışırım.

 

Buarada lastiklere baktım çok rahat Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 diyorum
 

 

:yeah: Tamam o zaman bunun fiyatlarına bakmaya başlıyim.

Saruhan Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ne idüğü belirsiz replika jant yerine markalı ama belki premium olmayan ürünler tercih edilebilir.

Ağırlık bence de önemli ve yeni jant + lastik ağırlığı eski jant + lastik ağırlığını %10'dan fazla geçmemeli. 

235/40-18 önerilse de 225/40-18'e göreceli ucuz ve hafif olması ve ebad olarak pek aykırı düşmemesi nedeniyle yeşil ışık yakarım.

Lastik konusunda sıralamam aşağıda, spor auto dergisinin test sıralamasına büyük ölçüde katılıyorum.

Notlarımı ekledim:

perflas.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Replica jantlarla ilgili yorumları okuyorum millet canınızı tehlikeye atmayın falan yazıyor.

 

replica jant ; yolda giderken kendi kendine kırılıyor filan mı zannediyor sunuz :muha: , ben yıllarca kullandım  , kazada yaptım ; olan şey şu = yoldan çıktın kaldırıma çarptın jant yamulma eğilimi yerine çatlıyor .

premium jantlar belli bir kuvvete kadar vurduğunuz zaman yamuluyor ( onuda ısıtıp düzeltiyorlar ki ; hiç doğru bir çözüm değil ) , replica ise yamulduğu yerlerden çatlıyor ve direk çöp oluyor ...

 

replica'nın araca vereceği en büyük zarar ; yürüyen aksamı zorlması olarak söyleyebiliriz ... Ama gidip 3500 tl verip 19 antera takınca da yürüyen aksamı zorlayamacak diyen adamın alnını karışlarım :)

 

Yani sen gidip ; bilmem 2500 tl verip O.Z. jant taktığın zaman araban tüy gibi havada gidiyormuş hissi yaratmaz ; sonuçta araç jantın üzerinde gitmiyor ; tabikide aks bilyelerinden  frenlerine ; baskı balatasına kadar zorlayacak ... çünkü 225 - 235  tabanlı lastik takmış olacaksın ...

 

İşin özü ; tdci ve powershift araca 18 inch jant takma düşüncesinde olduğunda ; ister 5000 tl'lik , ister 1000 küsür tl'lik jant al ; ikisininde aracını zorlayacağını söylemek mümkün ; birisi %10 -20 arası daha çok olur okadar ...

235lik ile 225lik arasında 100 lira oynuyor birde [/quote

 

100 lira oynuyor ama ; yanak  dar kalıyor ; sonra ilk çukurda balooooon 

Tolga Başaran tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

replica jant ; yolda giderken kendi kendine kırılıyor filan mı zannediyor sunuz :muha: , ben yıllarca kullandım , kazada yaptım ; olan şey şu = yoldan çıktın kaldırıma çarptın jant yamulma eğilimi yerine çatlıyor .

premium jantlar belli bir kuvvete kadar vurduğunuz zaman yamuluyor ( onuda ısıtıp düzeltiyorlar ki ; hiç doğru bir çözüm değil ) , replica ise yamulduğu yerlerden çatlıyor ve direk çöp oluyor ...

replica'nın araca vereceği en büyük zarar ; yürüyen aksamı zorlması olarak söyleyebiliriz ... Ama gidip 3500 tl verip 19 antera takınca da yürüyen aksamı zorlayamacak diyen adamın alnını karışlarım :)

Yani sen gidip ; bilmem 2500 tl verip O.Z. jant taktığın zaman araban tüy gibi havada gidiyormuş hissi yaratmaz ; sonuçta araç jantın üzerinde gitmiyor ; tabikide aks bilyelerinden frenlerine ; baskı balatasına kadar zorlayacak ... çünkü 225 - 235 tabanlı lastik takmış olacaksın ...

İşin özü ; tdci ve powershift araca 18 inch jant takma düşüncesinde olduğunda ; ister 5000 tl'lik , ister 1000 küsür tl'lik jant al ; ikisininde aracını zorlayacağını söylemek mümkün ; birisi %10 -20 arası daha çok olur okadar ...

225lik olanin yanaği daha kalin 235e gore. Yanlis mi hatirliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

225lik olanin yanaği daha kalin 235e gore. Yanlis mi hatirliyorum

 

tabiki de hayır , 

 

235 * 0,40 = 94 mm yanak

 

225 * 0,40 = 90 mm yanak

 

4mm bir fark var :)

 

aracın orjinal lastik boyutu olan  215 * 0,55 = 118,25 mm yanaktan 90'a , 94'e düşmek demek oluyor sonuç ...

Tolga Başaran tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 yıl sonra...

Herkese merhaba. Konu cok basarili ilerlemis. Bayagi bilgi edindim. 2016 sedan dizel focus um var. Onu asagida arkasi yukarda tempra gibi duruyor. Birde arka teker ve camurluk arasindaki o devasa bosluk yuzunden aracin arka kismina dahi bakmak istemiyorum[emoji16] 215.55.16 jant lastik var. Jantimi begeniyorum. Conti lastikler de 3 kazadan kurtardi beni. Muthis frenliyor gercekten. Ozetle jant lastik degismeden yay degiserek araci spor gorunume kavusturabilirmiyiz. Camurluktaki bosluklari alabilirmiyiz. Yakit ve konfor kaybim ne olur. Sabirsizlikla bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Güzel olur ama bedeli var.

Bir kere ön de arka gibi inecek ve önden arkaya yükselen çizgi pek değişmeyecek.

İkincisi yere yaklaşınca önde kaldırım kenar taşlarına çarpma başlayacak.

Üçüncüsü bir miktar sertlik artısı olacak, bunu ne kadar konfor bozulması olarak algılayacağınız bulunduğunuz bölgedeki yollara ve duyarlılığınıza bağlı. 

Yani salt estetik için yapılır mı bilemedim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 dakika önce, Resul özdemir yazdı:

Ilginiz icin tesekkurler. O zaman bu hevesi sonraki yaza erteliyorum.. bakalim forumda baska ilham kaynaklari cikar belkiemoji16.png biz cam citasindan devam edelim iyisi

Tampon ekleri ve marşbiyel boyatarak yere yakın araba görüntüsü de alabilirsin. Bak orj yaylar var arabamda ama basık hissi uyandırıyor.

 

IMG_1473.JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.