Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Bijonlar,


Kadircan Yılmaz

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bu kapaklar ile ilgili olarak servis danışmanı şöyle bir açıklama yaptı. Ford 3-4 kez açılıp sıkıldıktan sonra bu somunların değiştirilmesini istiyormuş. Bizim kapak dediğimiz şey belli bir süre dayanacak şekilde yapılmış. Bu konuyu ford ile çok görüştüklerini ve fordun güvenlik gerekçesiyle bijonların 3-4 kez açılıp kapatıldıktan sonra değişiminin uygun olduğunu belirtiyormuş. 

Açıkçası mantıklı olabilir. Sonuçta sürekli güç ve basınç altında olan bir parça. Değiştirilmesi gerekiyordur. 

Enteresan ama kapaklı bijon açıklaması olarak bugüne kadar duyduğum en mantıklı açıklama bu... 13 TL. konusuna gelirsek tam bir soygun, kendi adıma kapaksız bijon alarak bu dertten kurtuldum ama bu okuduklarımdan sonra Ford araçlarda bijon kesme sorunu duymadım bunun için "tüh ben ne yaptım" demedim ,bu söylenen düşük bir ihtimal buna karşın verdiği ses rahatsızlığı, kapaksız bijonun çirkin görünümü hatta yolda lastik patlarsa o kapağı düşen bijonun nasıl söküleceği sorunu bijon kesme ihtimalinden daha yüksek ve rahatsızlık verici.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Enteresan ama kapaklı bijon açıklaması olarak bugüne kadar duyduğum en mantıklı açıklama bu... 13 TL. konusuna gelirsek tam bir soygun, kendi adıma kapaksız bijon alarak bu dertten kurtuldum ama bu okuduklarımdan sonra Ford araçlarda bijon kesme sorunu duymadım bunun için "tüh ben ne yaptım" demedim ,bu söylenen düşük bir ihtimal buna karşın verdiği ses rahatsızlığı, kapaksız bijonun çirkin görünümü hatta yolda lastik patlarsa o kapağı düşen bijonun nasıl söküleceği sorunu bijon kesme ihtimalinden daha yüksek ve rahatsızlık verici.

Kapaksız olarak kaliteli bir bijon almak tek çözüm gibi duruyor. Açıklama konusunda bende size katılıyorum. Servis set olarak satsa, tek lastiğin set fiyatı 15-20tl gibi bir rakam olsa kimse ikiletmez değiştirir. Ancak durum böyle olmadığı için kaliteli bir bijon ile değiştirmek sanırım bu işin tek çözümü. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şu da var ürettiğin bijonlara güvenmiyorsan veya güvenlik adına belirli aralıklarla değişmesi gerektiğini düşünüyorsan periyodik bakımlara ilave eder, belirli kilometre sonra değişmesini rastgele değil kendin sağlarsın yada kullanım klavuzuna tavsiye yazarsın ve sadece kapağı düştüğü için dünya kadar bijon boş yere çöpe gitmez.  Tüm bunlar 3 liralık bijondan 13 TL kazanma için yapılmıyorsa eğer böyle olmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Açıkçası mantıklı olabilir. Sonuçta sürekli güç ve basınç altında olan bir parça. Değiştirilmesi gerekiyordur. Anca tanesi 13 tl olan bir parçadan bir tekerlekte 5 tane olduğunu düşünürsek, toplam tutar olarak 260 tl para yapar. MAdem öyle bir şey varsa, fiyatının daha makul olması gerekmez mi?

Kit olarak da parça kodu var, baktım 263 TL diyor :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

açıklama bana hiç mantıklı gelmedi. aslında zaten ford bijon kullanmıyor, yani saplama somun sistemi var ve somunların belli aralıklarla değiştirilmesi sapmaların kırılmasına etki etmez. Ayrıca bunun söküp takmakla alakası yok, ford böyle bir değiştirme durumu koyacak olsa bunu kilometreye göre yapardı, sonuçta sökme takma durumu fazlasıyla değişken, kışlık lastik kullanan birisi için senede en az sök tak yapılırken diğerleri için kabaca 30000de bir diyebiliriz.

Bence kapaklı olmasının sebebi sadece güzel görünmesi, kapakların gevşemeside dandikliği ve/veya söküp takmadaki hatalar. Ne zamandı tam hatırlamıyorum ama 2 sene kadar oldu galiba 20side garantiden değiştir şuan hepsi sağlam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şu da var ürettiğin bijonlara güvenmiyorsan veya güvenlik adına belirli aralıklarla değişmesi gerektiğini düşünüyorsan periyodik bakımlara ilave eder, belirli kilometre sonra değişmesini rastgele değil kendin sağlarsın yada kullanım klavuzuna tavsiye yazarsın ve sadece kapağı düştüğü için dünya kadar bijon boş yere çöpe gitmez.  Tüm bunlar 3 liralık bijondan 13 TL kazanma için yapılmıyorsa eğer böyle olmalı.

söylediklerinize aynen katılıyorum. Gittiğim serviste Oto Koçtu. durumun farkındalar. İşin içinde para olunca, her şey değişiyor malesef.

açıklama bana hiç mantıklı gelmedi. aslında zaten ford bijon kullanmıyor, yani saplama somun sistemi var ve somunların belli aralıklarla değiştirilmesi sapmaların kırılmasına etki etmez. Ayrıca bunun söküp takmakla alakası yok, ford böyle bir değiştirme durumu koyacak olsa bunu kilometreye göre yapardı, sonuçta sökme takma durumu fazlasıyla değişken, kışlık lastik kullanan birisi için senede en az sök tak yapılırken diğerleri için kabaca 30000de bir diyebiliriz.

Bence kapaklı olmasının sebebi sadece güzel görünmesi, kapakların gevşemeside dandikliği ve/veya söküp takmadaki hatalar. Ne zamandı tam hatırlamıyorum ama 2 sene kadar oldu galiba 20side garantiden değiştir şuan hepsi sağlam.

Ozan senin dediğinde bir bakış açısı. Bir bijon yüzünden kaç kişi şikayetçi. Ben fordun yerinde olsam lafını bile ettirmeden servise gelen araçlarınkini değiştirirdim:). Güzel durduğu konusuna katılıyorum. Ancak durduğu sürece güzel :). durmadığı zaman iğrenç bir görüntü kirliliği. Araba işi zevk işi birazda. İnsanlar güzel görünüyo diye çelik jant alıyorlar. Bİr dolu para döküyoruz. Ancak basit bir bijon kapağı yüzünden, görüntü kirliliği yaşamak benim canımı sıkıyor. Sen garantiden değiştirdim diyince gaza geldim bende aradım fordu :). Bakalım ne cevap gelecek. Muhtemelen bir şeyler sallayıp geçiştireceklerdir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 dakika önce, Rasim S. yazdı:

Hayırlı günler.5x108 17 jant için çelik bijon set alincak 2 araç için 4 teker e yurtdisindan.dikkat etmemiz gereken ne var bilginize ihtiyacim var dostlar. Saygilar herkeze. 

 

Rasim bey merhaba, Türkçe'mize dikkat etmeniz ricasıyla, (Herkese olamalı)

 

benim sorduğum ve aldığım Focusum için 19mm lik bijonlardı.

 

bilgilerinize,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
 
Rasim bey merhaba, Türkçe'mize dikkat etmeniz ricasıyla, (Herkese olamalı)
 
benim sorduğum ve aldığım Focusum için 19mm lik bijonlardı.
 
bilgilerinize,

"Bey" büyük harfle başlamalı ve "Türkçemiz" derken eklerin hiçbiri ayrılmamalı [emoji106]
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 dakika önce, Tuğrul Toprak yazdı:


"Bey" büyük harfle başlamalı ve "Türkçemiz" derken eklerin hiçbiri ayrılmamalı emoji106.png


Cümle sonuna nok.... yok yok şaka :zha: 

 

Bijon konusu sıkıntılı gerçekten. Ben de kapaksız çelik bijon almıştım. Hatta yazlıklara geçerken lastikçime söyledim "yav şunları değiştirek" diye. Ama adam abi bunlar yeni diye diye salladı. Şimdi ikisi sallanıyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cümle sonuna nok.... yok yok şaka :zha: 
 
Bijon konusu sıkıntılı gerçekten. Ben de kapaksız çelik bijon almıştım. Hatta yazlıklara geçerken lastikçime söyledim "yav şunları değiştirek" diye. Ama adam abi bunlar yeni diye diye salladı. Şimdi ikisi sallanıyor...

[emoji5]
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben nerede yanlış yazdım anlayamadım:)cep telefonu nasıl yazıyorsa öyle yazdım.19mm olduğu zaman uzunluk standart mı olur yoksa 1 adet bijon çıkarıp ölçmek mi gerekir uzunluk ve çapını?kilitli olmasiñı önerirmisiniz.cevaplarınız için tekrar teşekkürler.herkese oldu galiba.Sizde olmalı yerine olamalı yazmışsınız:)

Rasim S. tarafından düzenlendi
Ek sual
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.