Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Şehiriçi Hız Sınırı 90Km/h'a Çıkıyor


Önerilen Mesajlar

Yerleşim yerleri içinde hız sınırının 90 kilometreye çıkarılmasını sağlayan düzenleme hazır.

Emniyet Genel Müdürlüğü'nün hazırladığı ve okulların açılmasıyla birlikte uygulanması hedeflenen düzenlemeyle birlikte şehir içinde hız sınırı 70 kilometreden 90 kilometreye çıkarılacak.
     
Karayolları Trafik Yönetmeliği, yerleşim yerlerindeki hız limitini 50 kilometre olarak belirliyor. Yönetmelikte, Ulaşım Koordinasyon Merkezleri (UKOME) ile il trafik komisyonlarına yerleşim yerleri içindeki hız limitlerini 20 kilometreye kadar artırma yetkisi veriliyor.

Bazı bölgelerde trafik sıkışıklığının önüne geçilememesi; bazı bölgelerde de yerleşim yerlerinin büyüyüp bağlantı yollarının şehir içinde kalması nedeniyle 70 kilometrelik hız sınırı uygulanması sürücüleri zorluyor.
     
Bu nedenler, Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Dairesi Başkanlığı'nı yeni düzenlemeler getirmeye itti.

Yüzde 10'luk opsiyonla 90 km
     
Okulların açılmasıyla trafik yoğunluğu artacağı için düzenlemenin bu döneme yetiştirilmesi hedefleniyor. Trafik Dairesi Başkanlığı, ilgili bakanlıkların görüşüne sunduğu düzenlemeyi en geç Eylül sonundauygulamaya sokmayı planlıyor.
     
Düzenlemenin yürürlüğe girmesiyle yönetmelikteki hız sınırları değiştirilecek ve UKOME ile il trafik komisyonlarının uygun bulduğu yollarda hız sınırı, polisin hız cezası yazarken tanıdığı yüzde 10'luk opsiyonla birlikte 90 kilometreye çıkarılacak.

 

Hayırlı Olsun!

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu olaya ciddi düzenleme gerekli. Şehir içi diye neyi tabir ediyorlar anlamadım ben. E5 (d100 karayolu)dede hız sınırı 70 km sahil yolundada. e5 inkinin 90 a çıkması gayet normal ve yerinde ama sahil yolu için 70 ideal.

 

Bu örnekteki gibi yolların ayrı ayrı düzenlemeye alınıp ona göre hız sınırları uygulanıp yollarında tabelalarla bilgilendirilmesi gerekli.

 

Öle şehir içinde 90 yaptım derseniz elin cahili sokak arasında basar 90 ı sonra bültenlere haber olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Olumlu karşılıyorum, Ogün'ün uyarısına tümüyle katılarak...

Kimsenin uymayacağı, uyamayacağı hız sınırlama tabelaları koymaları, buna karşılık hızın gerçekten sorun yaratacağı yerlere hiç tabela yerleştirmemeleri, 50 km/h sınır olan yerde 80 km/h'nın üzerine ceza yazıyoruz diyerek, kaymak asfalt duble yol yapıp sonra onu kasabanın tam ortasından geçirip ya da ışıklı sapaklarla doldurarak 50 hatta 30 km/h hıza düşürterek, kenara tabela koymak yerine asfalta kısa sürede silinen yazılarla hız sınırını belirtmeye çalışarak topyekün bir dağınıklık ve ciddiyetsizlik söz

konusu. 

Sinir bozucu düzeyde...

Hepsinin yeniden değerlendirilmesi lazım.

Ben Türkiye'de trafik kazalarında asıl etkenin yüksek hız değil, yüksek oranda dikkatsizlik ve bilgisizlik olduğunu düşünüyorum. Çarpan her araba duramadığına göre hızlı gidiyordur diye düşünülüyor.

Ve trafik anarşisi özellikle Anadolu'da araçların da fazlalaşması ile giderek artıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İstanbul E5'de zaten hız sınırı 90km olmalı. 70km garip bir sürat, hangi viteste gidilecek, kim gidecek?

 

Ayrıca yol müsait olduğunda hiç kimse, ama HİÇ KİMSE bu limitlere uymuyor. Makul limitler tanıplayıp bunları  GERÇEKTEN denetlemek gerekiyor. 

 

Bu limit arttığı için kaza falan artacağıda yok. Zaten 70 limitli olan yerde herkes bildiği hızla gidiyor. Yani pratikte hiçbir değişiklik olmayacak. Olursa denetleme ile bir fark olur. 

 

Noktasal veya bölgesel kameralı hız limitleme de tamamen göstermelik. Trafik içinde sivil araçla gezip 

 

yavaş gideni, 

hızlı gideni,

şerit ihlali yapanı, sürekli makas atanı,

yakın takip yapanı 

egzosundan zehir çıkanı,

hala kemer takmayanı,

öne çocuk oturtanı,

aklına gelen yerde duranı-yolcu alanı

 

denetlemedikleri sürece beş paralık faydaları yok

 

Olsa olsa o kamera vs sistemlerle bir kaç kişi daha zengin olur.   

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence güzel Türkiye'm deki  sorun yasalar değil. Ülkemizde kanun ve yasalar var yasaklarda tabi ki ancak uygulama yürütme ve denetleme eksikliği var. Hız sınırına uymak bir  yana halen alkollü direksiyon başına geçip durak doğrayanlar var bizde herkes çok iyi sürücü ve en havalısı benim düşüncesi var. böylede olduğu sürece çookk kaza ve ölümler olur. Eğitim şart yani :sofeer:  

Ahmet Kınaoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şehiriçinde yazılır. Çift şeritli olmayan ş.dışı yerlerde yazmaz.

Trafik kanunu suan böyle değil, hız sınırını %10dan fazla geçmenin cezası var yani tabelada ne yazıyorsa +%10 +1 olmadan ceza kesemez. Tabelaya 90 yazarsa nerede olursa olsun 100le ceza yazılır.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tabii işin ironik yanı kural delmenin kuralını koymuş oluyor emniyet...

 

Dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz, sistemden beslenenler sistemin değişmesini istemez.

Hangimiz denetim konusunda gerçekten ciddiyiz, sürekli 50 km/h sınırına uymak zorunda olmak, sollamak için sıranı beklemek, vs. vs. kabus gibi, ben de istemem denetim, radarlara bile kızıyorum haddim olmadığı halde, başına buyruk olmanın rahatlığıundan kaç kişi vaz geçer???

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

doğulu mantığı çözümler? geçen günlerde bir bakan bizller bir şey icat edemeyiz demişti. katılıyorum vede ekliyorum bizller birşey de çözemeyiz.

1-kangren yaraya pansuman yapıp iyileşmesini beklemek gibi birşey. nasılmı? trafik ışıklarından sarı ışığı kaldırıp trafik sıkışıklığının çözülmesini beklemek gibi? 10 -15 sene önce bir ilimizde görüp çok şaşırmıştım sonra fenomen oldu bütün illere yayıldı. bu işi icat edeni başka üllkeye göndermek lazım.

2- standardizasyon? sönmeden önce 5 kere yanıp sönen yeşil ışık. kimi yerde 3 kere yanıp söner kimi yerde direk söner.ülkede bölgeler ve iller arasında farklı standartlar var. trafik tabelaları , kaldırım yükseklikleri yol genişllikleri, yama oranı, yol bakımları vs. vs.

3- dolmuş halk otobüsü taksi hegomanyası. sürekli olarak şeridlerin %50 sini işgal ederler.tek şeritse tamamı işgal olunur. uzun süre bekleme yaparlar ve gerisindeki trafiği felç ederler. hatta 3 şeritlli yolda en sol şeritte yolcu indirip bindireni bile gördüm.şimdi ankarada 90 kkm ye bu sınırı çıkarttığın zaman dolmuş taksi ve otobüslerin darboğaz oluşturduğu noktallarda hız birden bireye 30 a 40 a düşüyor şeritler ihlal edilip sıkıştırılıyor ve orada bir yığın oluşuyor90 la giderkken bu kkümeye dalacaksın diyelimki ben durdum peki duramayan olursa güm. fatmagülün suçu ne? sıkışıklığın bir kısmı bu kümellerden dolayı olluşuyor buralarda değill 70, 20 ile gidemiyorsun.bunu çözmek için ne yaptın???

4- saygısızlık. bence emniyet kemeri takmamak suç olmaktan çıkmalı. ben kendi kendime kkimseye bir zararım olmadan intihar etmekk istiyorum. kime ne! her ne hikkmetse geceleri sis farlarını da yakmak kimsenin umrunda değil. emniyet kemeri takmazsam sadece kendime zararı var peki sis farını sis olmayan zamanllarda yakmak ? direk karşıdakine zarar veriyor. peki ya arabasını yolun ortasına park edenler.2 sıra 3 sıra araba bırakılıyor. 3 şerit yoldan geriye 1 şerit kalıyor. sonra trafik bomba.

Sonuç hastalığı çözmek için önce doğru teşhis koyulmalı. adam akciğer kanseri olmuş teşhisin zatüre. antibiyotiği dayayıp duruyorsun. sonra hastalık iyileşmiyor. iyileşmez tabi.

bu hız 90 a çıktığı zaman belli belirsiz iyileşme olurken aksine ölümlü ve yaralanmalı kaza oranları artacak.

cem aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Trafik kanunu suan böyle değil, hız sınırını %10dan fazla geçmenin cezası var yani tabelada ne yazıyorsa +%10 +1 olmadan ceza kesemez. Tabelaya 90 yazarsa nerede olursa olsun 100le ceza yazılır.

 

Benim neye cevap verdiğimi anlamadın sanırım. Yeni çıkabilecek olan yasa ile dedim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.