Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yokuş Aşağı Inerken Boşa Yakıt Tüketmeyin !


O. Fatih Yurter

Önerilen Mesajlar

Aramızda bilenler var elbet biliyorum bilmeyenler için paylamıştım

Fatih niye paylaştın diye yazmadım zaten,sadece bu temel bilgiler kurslarda verilmiyor mu diye merak ettim ve onun için sordum! 

Eline emeğine sağlık!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu bilgileri ehliyet kurslarında vermiyorlar mı?

Hocam bunu bizler biliyoruz ama maalesef herkes bilmiyor. Zaman zaman aracına bindiğim bazı kişilerin sırf tasarruf olsun sürekli boşa attığına çok şahit oldum.Sıf bu yüzden Fatih'e teşekkür ettim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kırklı  yaşlarında bi öğretmen abimiz aracıyla yokuş aşağı salladığında "abi viteste insene neden yakıt harcıyorsun?" demiştim.O da olur mu boşta araba yakmaz dedi.Tabi aracın viteste inerken yakmayacağını anlattım anlattım inandıramadım.Keşke internetle ilgisi Facebook ötesine geçse de ona bu konuyu okutabilsem.

ufuk özdemir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fatih niye paylaştın diye yazmadım zaten,sadece bu temel bilgiler kurslarda verilmiyor mu diye merak ettim ve onun için sordum! 

Eline emeğine sağlık!

Abi bende gereksiz, anlamsız konu olmuş der gibi anladım yazışma dili malum yanlış anlaşılma oldu sanırım :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yoktu da, konuyu açan arkadaşımızın yaşı genç, hatırlıyordur belki diye sordum.

 

Devir aşınmayı beraberinde getirse de yük altında olmadığı için çok önemsemeye gerek yok, yani yokuş aşağı rölantide boşta giderek motor ömrünü uzatırsınız demek amacını çok aşar.

Frenleme konusunda da yeni nesil küçük hacimli turbolu motorlarda sürtünmeyi ve tüketimi azaltmak adına yapılanlar kompresyona bağlı frenlemeyi en aza indirgemiş durumda, iyi veya kötü, ama böyle.

Ayrıca viteste inmek ani hızlanma gerektirebilecek olağandışı bir durumda hazır olmanızı da sağlar. 

pekii diyelim ki dik bir rampa iniyorum rampa sonundada durmam gerekiyor, 3. viteste indiğimde 3000devire kadar çıkıyor hızımda 70-80 civarı oluyor. yada daha yüksek vitesle iniyorum hız artıyor ama devir düşüyor. 2. durum fren balatasından daha çok götürüyor ama motor için daha faydalı diyebilirmiyiz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

pekii diyelim ki dik bir rampa iniyorum rampa sonundada durmam gerekiyor, 3. viteste indiğimde 3000devire kadar çıkıyor hızımda 70-80 civarı oluyor. yada daha yüksek vitesle iniyorum hız artıyor ama devir düşüyor. 2. durum fren balatasından daha çok götürüyor ama motor için daha faydalı diyebilirmiyiz?

Bir kilometrelik bir inişte ikinci durumda motor ömrü 4-5 dakika artarken yaklaşık 0,3-0.4 kuruşluk fazla balata harcaman olur.  :kıhkıh:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatiklerde asla boşa atılmaz yokuş aşağı veya hareket halinde olduğumuz herhangi bir zaman. Ama yokuş aşağı indiğimizi düşünelim şanzımana negatif tork binmiyor mu yani o an gaza basıldığı anından daha mı çok yük biner.

 

Diğer bir konu çok konuşulan herkesin artık bunda bilmeyecek ne var dediği mevzu; ben ışıklarda 40-50 sn hatta 1 dk. süren ve daha fazla beklemelerde önce aracı tam olarak hareketsiz hale getirip ardından devir saatinin en dibe indiğini görüp vitesi boşa alıyorum. Yani herkes şunu söyler; araç şanzımanı otomatikse boştayken yağlama yapmaz, bu nedenle asla boşa alma. Lakin 1 dk boyunca tork konvektörü ha bire gitmek isteyecek, şanzıman basınç ve ısısı daha da artacak ama benden frende ve viteste beklememi isteyeceksiniz. Makine mühendisi değilim ama burada bir mantık hatası yok mu ben mi yanlış yapıyorum uzmanlar mı yanlış biliyor. Uzun beklemelerde ben freni bile kullanmam ki hem fren hidroliği hemde fren mekaniği uzun vadede daha uzun ömürlü olsun çekerim el frenini.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kursa tam gidenler de varmış  :blink::D:P

Ben direskiyon sınavından önce gitmiştim hep otomatiğe alışkın olduğumdan. Onun dışında sınava girmeden 1 saat önce, hatta yolda, eski yılların sorularına bakmıştım geçtim  :kıhkıh:

 

Ama bana kalsa 800 kat filan zorlaştırılmalı yazılı olarak da sözlü olarak da. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatiklerde asla boşa atılmaz yokuş aşağı veya hareket halinde olduğumuz herhangi bir zaman. Ama yokuş aşağı indiğimizi düşünelim şanzımana negatif tork binmiyor mu yani o an gaza basıldığı anından daha mı çok yük biner.

 

Diğer bir konu çok konuşulan herkesin artık bunda bilmeyecek ne var dediği mevzu; ben ışıklarda 40-50 sn hatta 1 dk. süren ve daha fazla beklemelerde önce aracı tam olarak hareketsiz hale getirip ardından devir saatinin en dibe indiğini görüp vitesi boşa alıyorum. Yani herkes şunu söyler; araç şanzımanı otomatikse boştayken yağlama yapmaz, bu nedenle asla boşa alma. Lakin 1 dk boyunca tork konvektörü ha bire gitmek isteyecek, şanzıman basınç ve ısısı daha da artacak ama benden frende ve viteste beklememi isteyeceksiniz. Makine mühendisi değilim ama burada bir mantık hatası yok mu ben mi yanlış yapıyorum uzmanlar mı yanlış biliyor. Uzun beklemelerde ben freni bile kullanmam ki hem fren hidroliği hemde fren mekaniği uzun vadede daha uzun ömürlü olsun çekerim el frenini.

Manuel şanzımanlar için konuşuluyor. Otomatikte zaten boşa atmak dediğiniz gibi tehlikeli. Ve yeni nesil otomatik şanzımanlarda hızınız sıfır ve şanzıman konumunuz park veya boşta değilse kendiliğinden ayırma yapar. Yani sürekli gitmek istemez.Taki siz frenden ayağınızı çekene kadar. Böylece tüketim düşmüş ve şanzıman ömrü artmıştır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Manuel şanzımanlar için konuşuluyor. Otomatikte zaten boşa atmak dediğiniz gibi tehlikeli. Ve yeni nesil otomatik şanzımanlarda hızınız sıfır ve şanzıman konumunuz park veya boşta değilse kendiliğinden ayırma yapar. Yani sürekli gitmek istemez.Taki siz frenden ayağınızı çekene kadar. Böylece tüketim düşmüş ve şanzıman ömrü artmıştır.

Tamam ama ben öyle olmadığını düşünüyorum benimki cvt tork konvektörlü sanki frene bassamda  gitmek istiyormuş gibi geliyor bana benimki ayırmıyor mu acaba yani trafik ışıklarında uzun süre beklenildiğinde almayayım mı boşa, Şimdi ışıkta  P konumuna almakta çok saçma geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tamam ama ben öyle olmadığını düşünüyorum benimki cvt tork konvektörlü sanki frene bassamda gitmek istiyormuş gibi geliyor bana benimki ayırmıyor mu acaba yani trafik ışıklarında uzun süre beklenildiğinde almayayım mı boşa, Şimdi ışıkta P konumuna almakta çok saçma geliyor bana.

Işıklarda N'ye alıp frene basın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.