Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 En Çok Hangi Motoru Sattı ? (Ti-Vct , Ecoboost,tdci)


Faruk Çevik

Soru

Arkadaşlar 1.0 ecoboost yada 1.6 atmosferik almayı düşünüyorum.merak ettiğim şey şu.acaba ford focusta en çok hangi motors atılıyor.bununla ilgili   bilgisi olanlar paylaşbilir mi acaba ?
 

Faruk Çevik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

bizde ti-vct kullanıcısıyız ... şimdiye kadar en çok dizel ardındanda atmosferik gördüm açıkçası . 1.0 2-3 tane eb180 görmedim sanırsam yada farkedemedim.. atmosferikte öyle deli gibi kullanılmadığı müddetçe öyle aşırı yakmıyor. dizel sevmeyen benzinden hoşlanan bir aile olarak şimdi olsa ecoboost 180 ps alırdık herhalde ama yok :D geriye gene bize atmosferik kalırdı .. çünkü 1,0 a karşı ön yargım var hala tamam turbo, torklu, 125 ps, yeni teknoloji, ödüllü, ilerde tüm motorlar böyle olacak vs vs... falan ama ben güvenemem 1.0 sonuçta :D çok eski kafalıyım kabul :D ama çoğu kişi benim gibi düşünüp ya dizele ya atm ye kaymıştır eminim...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bizde ti-vct kullanıcısıyız ... şimdiye kadar en çok dizel ardındanda atmosferik gördüm açıkçası . 1.0 2-3 tane eb180 görmedim sanırsam yada farkedemedim.. atmosferikte öyle deli gibi kullanılmadığı müddetçe öyle aşırı yakmıyor. dizel sevmeyen benzinden hoşlanan bir aile olarak şimdi olsa ecoboost 180 ps alırdık herhalde ama yok :D geriye gene bize atmosferik kalırdı .. çünkü 1,0 a karşı ön yargım var hala tamam turbo, torklu, 125 ps, yeni teknoloji, ödüllü, ilerde tüm motorlar böyle olacak vs vs... falan ama ben güvenemem 1.0 sonuçta :D çok eski kafalıyım kabul :D ama çoğu kişi benim gibi düşünüp ya dizele ya atm ye kaymıştır eminim...

bende dizel sevmiyorum ve benzinli alıp tüp taktırma kararı almıştım.günlerce gerek burdan gerek başka yerlerden araştırdım.eve  eb sayısı çok az ama ben ne dizelle ne benzin masrafıyla nede  tüp derdiyle uğraşmak istemiyorum.azıcıkta ekonomik olsun dediğimde 1.0 eb bana hitap ediyor.bayideki teknik eelamnlarlada  konuştum.bazıları ben  alsam eb alırım dedi.bazıları dizel dedi. ama lpg fikri pek hoş gelmedi kimseye.atmosferikler dediğin gibi aşırı yakmıyr biraz fazla yakıyor çok basarsab aşırı yakıyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ti vct alıp benzinle binecek arkadaşlara hayırlı işler diyorum. Önceki aracımda LPG sübap kesene kadar 90.000 km kullandım. LPG 3.000 km de iken taktırmıştım çok basit bir hesapla;

Benzinde ort 0.40 kuruş yakan aracım

Log de ort 0.20 kuruş yakmaktaydı

90.000km sonunda 0.20 kuruş x 90.000 km = 18.000tl

Motoru 1.000 liraya yaptırdım Buda demektir ki 17.milyar yakıttan kar ettim.

Hesap açık net param çok benzinle binerim aracı benden sonraki alanda tüp taktırır biner o fedakarlığı yaparım diyenlerede saygım sonsuz.

Velhasılı kelam alınacaksada ti vct alınır LPG taktırılır keyfine bakılır...

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ti vct alıp benzinle binecek arkadaşlara hayırlı işler diyorum. Önceki aracımda LPG sübap kesene kadar 90.000 km kullandım. LPG 3.000 km de iken taktırmıştım çok basit bir hesapla;

Benzinde ort 0.40 kuruş yakan aracım

Log de ort 0.20 kuruş yakmaktaydı

90.000km sonunda 0.20 kuruş x 90.000 km = 18.000tl

Motoru 1.000 liraya yaptırdım Buda demektir ki 17.milyar yakıttan kar ettim.

Hesap açık net param çok benzinle binerim aracı benden sonraki alanda tüp taktırır biner o fedakarlığı yaparım diyenlerede saygım sonsuz.

Velhasılı kelam alınacaksada ti vct alınır LPG taktırılır keyfine bakılır...

LPG bedava takıldıysa tabi ve diğer masrafları

  • Şaşırmış 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Masraf hesabı basit 1.500 tl brc LPG

90.000km boyunca 9 kere LPG filtresi değişimi 20şer tl den yaptırdım her seferinde oda eder 180tl. Toplamda 1.680 tl

Motor masrafından sonra 17.000 tl kar etmiştik, 2.000 tl de burdan düşelim

Sonuç; 90.000 km de motor dahi yese 15.000tl kar.

Elde edilen karlarda benzinli focus satılıp yeni kasanın benzinlisi yerine titanium tdci alınır.

Bkz: tecrübe

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

çünkü 1,0 a karşı ön yargım var hala tamam turbo, torklu, 125 ps, yeni teknoloji, ödüllü, ilerde tüm motorlar böyle olacak vs vs... falan ama ben güvenemem 1.0 sonuçta :D çok eski kafalıyım kabul :Dama çoğu kişi benim gibi düşünüp ya dizele ya atm ye kaymıştır eminim...

 

üzüldüm şimdi genç :) hemde bu yaşta..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Masraf hesabı basit 1.500 tl brc LPG

90.000km boyunca 9 kere LPG filtresi değişimi 20şer tl den yaptırdım her seferinde oda eder 180tl. Toplamda 1.680 tl

Motor masrafından sonra 17.000 tl kar etmiştik, 2.000 tl de burdan düşelim

Sonuç; 90.000 km de motor dahi yese 15.000tl kar.

Elde edilen karlarda benzinli focus satılıp yeni kasanın benzinlisi yerine titanium tdci alınır.

Bkz: tecrübe

hasan bey biz focus 3 lerden bahsediyoruz.eski focuslarda yıllarca LPG kullanan arkadaşlar zaten var.eğer tüp taktırdığınız arabanız yeni focus ise 90.000 km yapmışsınız helal olsun.ancak eski focus ise zaten tartıştığımız mesele o değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Mehmet Demir, aman Mehmet Hocam siz bana bakmayın . Herşeye karşı biraz ön yargılıyımdır. Belki birgün 1,0 kullanmak nasip olursa fikirlerim değişebilir. Siz ve diğer EB sahipleri araçlarınıza güzel günlerde binin.. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Mehmet Demir, aman Mehmet Hocam siz bana bakmayın . Herşeye karşı biraz ön yargılıyımdır. Belki birgün 1,0 kullanmak nasip olursa fikirlerim değişebilir. Siz ve diğer EB sahipleri araçlarınıza güzel günlerde binin.. :)

ti-vct nin yakıtını karşılamak için sağlam bütçe lazım.siz de güle güle binin :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bende dizel sevmiyorum ve benzinli alıp tüp taktırma kararı almıştım.günlerce gerek burdan gerek başka yerlerden araştırdım.eve  eb sayısı çok az ama ben ne dizelle ne benzin masrafıyla nede  tüp derdiyle uğraşmak istemiyorum.azıcıkta ekonomik olsun dediğimde 1.0 eb bana hitap ediyor.bayideki teknik eelamnlarlada  konuştum.bazıları ben  alsam eb alırım dedi.bazıları dizel dedi. ama lpg fikri pek hoş gelmedi kimseye.atmosferikler dediğin gibi aşırı yakmıyr biraz fazla yakıyor çok basarsab aşırı yakıyor :)

Konuyu açış nedeninle bağlantılı olduğu için yazıyorum...

Soru kabaca şu: Hangi motor en ekonomik ve verimli kullanılabilir.

Tüm yakıt çeşitleri arasında en sorunsuz kullanılabilecek olanı benzindir.

Ama haliyle gerek motorun daha verimsiz olması, gerekse yakıt fiyatı nedeniyle aynı zamanda en masraflı olanıdır.

 

LPG L başı maliyet nedeniyle hala en cazip alternatif olsa da çok noktadan püskürtmeli turbo motorlar için kitler henüz gelişme aşamasında ve pahalıdır. Haliyle bu da bizi ister istemez LPG dönüşümü için atmosferik benzinlilere yöneltmektedir.

Orada da sorunlar bellidir:

- Motor göreceli güçsüz

- Taktığınız kitin deposu bagajdan çalıyor

- Aşırı sıcak çalışma nedeniyle başta süpab erimesi gibi uzun vadede göreceli yüksek yıpranma oluşabiliyor

- Ayar tutma sorunu olabiliyor

- Otosan motoru garanti dışı bırakabiliyor

Tüm bu olumsuzluklar öncelikle olasılık, olacak diye bir kural yok elbette, ama yine de tedirgin edici.

Bununla beraber yakıt maliyetinde net %35-40 tasarruf rahatlıkla sağlanabiliyor, satın alma maliyetindeki düşüklüğü de hesaba katarsak göz ardı edilemeyecek bir seçenek.

 

Dizeller verimli motorlar, bu düşük yakıt tüketimi ile kendini belli ediyor. Yakıt fiyatlarının da hala biraz daha düşük olması uzun vadede ekonomiyi garantiliyor.

Olumsuzluklarına gelirsek:

- Yüksek satın alma maliyeti (birebir ikinci ele yansımıyor)

- Göreceli gürültülü ve sarsıntılı çalışma

- Aşırı soğuklardan çok etkileniyor

- DPF

- Sınırlı devir bandı

Yüksek torka rağmen tüm bu faktörler bence ister istemez sürüş keyfini zaman zaman da olsa olumsuz yönde etkiliyor.

Satın alma maliyeti karşılanabiliyorsa yine de LPG dönüşümüne tercih edilmeli bence.

 

Son seçenek de yeni nesil küçük enerjik turbo motorlar, Ford'da bunun karşılığı 1.0 EB.

Performansa oranla hem yakıt tüketimi hem de satın alma maliyeti makul sınırlarda, sessiz ve sarsıntısız çalışan ve yeterli tork sunan motor ile sürüş keyfi de yerinde.

3-5 kuruşun hesabına yapmama lüksüne sahipsem tercihim bu yönde oldurdu.

 

Maliyete de Focus Trend X Sedan bazında bakarsak:

{content}

Sonuçta yılda 15.000 km yapan bir kişi, kabaca km başına 8 -10 kuruş tasarruf ettiği varsayılırsa 1.0 EB motorda yaklaşık yılda 1500 TL fazla para harcayacaktır. Satın alma maliyetlerinin amortismanını da buna göre değerlendirmek mümkün. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuyu açış nedeninle bağlantılı olduğu için yazıyorum...

Soru kabaca şu: Hangi motor en ekonomik ve verimli kullanılabilir.

Tüm yakıt çeşitleri arasında en sorunsuz kullanılabilecek olanı benzindir.

Ama haliyle gerek motorun daha verimsiz olması, gerekse yakıt fiyatı nedeniyle aynı zamanda en masraflı olanıdır.

 

LPG L başı maliyet nedeniyle hala en cazip alternatif olsa da çok noktadan püskürtmeli turbo motorlar için kitler henüz gelişme aşamasında ve pahalıdır. Haliyle bu da bizi ister istemez LPG dönüşümü için atmosferik benzinlilere yöneltmektedir.

Orada da sorunlar bellidir:

- Motor göreceli güçsüz

- Taktığınız kitin deposu bagajdan çalıyor

- Aşırı sıcak çalışma nedeniyle başta süpab erimesi gibi uzun vadede göreceli yüksek yıpranma oluşabiliyor

- Ayar tutma sorunu olabiliyor

- Otosan motoru garanti dışı bırakabiliyor

Tüm bu olumsuzluklar öncelikle olasılık, olacak diye bir kural yok elbette, ama yine de tedirgin edici.

Bununla beraber yakıt maliyetinde net %35-40 tasarruf rahatlıkla sağlanabiliyor, satın alma maliyetindeki düşüklüğü de hesaba katarsak göz ardı edilemeyecek bir seçenek.

 

Dizeller verimli motorlar, bu düşük yakıt tüketimi ile kendini belli ediyor. Yakıt fiyatlarının da hala biraz daha düşük olması uzun vadede ekonomiyi garantiliyor.

Olumsuzluklarına gelirsek:

- Yüksek satın alma maliyeti (birebir ikinci ele yansımıyor)

- Göreceli gürültülü ve sarsıntılı çalışma

- Aşırı soğuklardan çok etkileniyor

- DPF

- Sınırlı devir bandı

Yüksek torka rağmen tüm bu faktörler bence ister istemez sürüş keyfini zaman zaman da olsa olumsuz yönde etkiliyor.

Satın alma maliyeti karşılanabiliyorsa yine de LPG dönüşümüne tercih edilmeli bence.

 

Son seçenek de yeni nesil küçük enerjik turbo motorlar, Ford'da bunun karşılığı 1.0 EB.

Performansa oranla hem yakıt tüketimi hem de satın alma maliyeti makul sınırlarda, sessiz ve sarsıntısız çalışan ve yeterli tork sunan motor ile sürüş keyfi de yerinde.

3-5 kuruşun hesabına yapmama lüksüne sahipsem tercihim bu yönde oldurdu.

 

Maliyete de Focus Trend X Sedan bazında bakarsak:

{content}

Sonuçta yılda 15.000 km yapan bir kişi, kabaca km başına 8 -10 kuruş tasarruf ettiği varsayılırsa 1.0 EB motorda yaklaşık yılda 1500 TL fazla para harcayacaktır. Satın alma maliyetlerinin amortismanını da buna göre değerlendirmek mümkün. 

yine çok güzel bir analiz teşekkürler.Normal kullanımlarda 1.0 EB o kadar yakmıyor diye biliyordum ben.

Faruk bey focus 2.5 du benim aracım ti-vct motor, focus 3 dede aynı ti-vct motor var ama ben tercih etmedim dizel aldım

iyi yapmışsınız güle güle kullanın.benim de önceki aracım dizel olduğu için dizelden uzak durdum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben boş dizeli almaktansa titanium (2011 de daha doluydu)+ oto park almayı tercih ettim lpg de taktırdım

lpg konusuna fazla girmek istemiyorum konu dağılır o zaman 

lpg için sadece şunu diyorum ne ile uğraştığınızı bilirseniz (sayın mertol kip varolsun) o kadar korkutucu değil

hasan bey bir hesap çıkarmış 3 aşağı beş yukarı aynı rakamlar çıkar her hesaplamada 

yıllar geçtikçe hep birlikte göreceğiz fordun focusta kullandığı motorları.

atmosferik benzinli motoru da rica ediyorum küçümsemeyelim ki küçümsenecek bir motor olsaydı zaten focusa takmazdı ford amca

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu saatten sonra atmosferik almak hata olur üç beş yıl sonra iyice değer kaybedecekler atmosferikler 1.0 ecoboost la 6 litre ortalama mukummel denecek kadar iyi. Fordun dizelleride diğer markaların dizelleri kadar az yakmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

neden benzin? cevap 5-6 yillik dizel araclarin 2.el fiyatinda yatiyor. Arastirin arkadaslar 2009 model focus corolla opel hepsinin dizel ve benzinli fiyatlatina bakin fark var mi? Varsa tartışmaya devam. Sifir aliyorsun 8- 10 lira fark. 5 yil sonra satiyosun ayni para belki daha aşağısı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.