Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Şanzımanını Nasıl Buluyorsunuz?


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

1'den 2'ye atarken araba kullanmaktan soğuyorum adeta. Silkeliyor, silkelemesin diye diğer viteslere göre ayağımı debriyajdan çok daha fazla yavaş çekmek durumunda kalıyorum. Ya da ayağımı debriyajdan çekmeden gaza fazla yükleniyorum, bu da fazla yakıt tüketimi demek. Yakıt tüketimini bir nebze de olsa tolere edebilirim ama her 1-2 geçişinde bu "Silkelemesin, ayağımı yavaş çekeyim" durumunu yaşamak insanı strese sokuyor. 15.000km bakımı yaklaştı, gidince test ettireceğim sorun var mı yok mu diye. Ne babam, ne de ben alışabildik şu 1-2 geçişine.

 

Diğer vites geçişlerinden oldukça memnunum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet çook rahat hani fırsatını bulursam hemen dizelide otm. Çevireceğim...

1'den 2'ye atarken araba kullanmaktan soğuyorum adeta. Silkeliyor, silkelemesin diye diğer viteslere göre ayağımı debriyajdan çok daha fazla yavaş çekmek durumunda kalıyorum. Ya da ayağımı debriyajdan çekmeden gaza fazla yükleniyorum, bu da fazla yakıt tüketimi demek. Yakıt tüketimini bir nebze de olsa tolere edebilirim ama her 1-2 geçişinde bu "Silkelemesin, ayağımı yavaş çekeyim" durumunu yaşamak insanı strese sokuyor. 15.000km bakımı yaklaştı, gidince test ettireceğim sorun var mı yok mu diye. Ne babam, ne de ben alışabildik şu 1-2 geçişine.

 

Diğer vites geçişlerinden oldukça memnunum.

Kürşat güncelleme ile bu sıkıntıdan kurtulan arkadaşlar var...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ben de 1 ve 2 viteslerde çok zorlanıyordum. 2. vites dişli oranı biraz fazla gibi geliyo. 1. vitesde 20km/h hıza çıkmadan 2'ye atınca zorlanıyor motor. 1. vitesde hızlanmak da zulüm gibi oluyor. Ayrıca silkelemesin diye debriyajı yavaş bırakıyorum, bu durumda özellikle rampalarda sıkıntı yaratıyor. bunun yanında şöyle de bir güzellik var, 2. viteste 90'a çıkıp direk 6'yada geçebiliyorum :)

 

kendimce çare olarak TCS of durumda kullanıyorum sürekli. böyleyken sanki daha iyi gibi. yine de 180 bg bir arabanın kalkışı daha hızlı olmalıydı bence.

 

bu arada TCS of iken otomatik park sistemi devreye girmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kürşat güncelleme ile bu sıkıntıdan kurtulan arkadaşlar var...

Evet Bekir abi, okuduğum kadarıyla bu sorun dizellerde yaşanıyor ve güncelleme ile çözenler olmuş. Birkaç ay önce servis 1.0 ecoboost için yeni yazılım olmadığını söylemişti. Ayaküstü bir konuşma olduğu için teste bırakamamıştım ama bu seferki gidişimde hem yazılımı tekrar soracağım, hem de test ettireceğim aracı. Umarım çözülür.

Kürşat Demirci tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ben de 1 ve 2 viteslerde çok zorlanıyordum. 2. vites dişli oranı biraz fazla gibi geliyo. 1. vitesde 20km/h hıza çıkmadan 2'ye atınca zorlanıyor motor. 1. vitesde hızlanmak da zulüm gibi oluyor. Ayrıca silkelemesin diye debriyajı yavaş bırakıyorum, bu durumda özellikle rampalarda sıkıntı yaratıyor. bunun yanında şöyle de bir güzellik var, 2. viteste 90'a çıkıp direk 6'yada geçebiliyorum
Ben hiç böyle şeyler yaşamadım, boşa mı harcıyorum acaba hayatımı??? 
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Manuel 6 ileri geçişleri okadar rahat ve keyifliki ancak başka araç kullandığınızda kıymetini anlıyorsunuz.

Kardeşimde 2012 Polo 1.6 TDI manuel var.

Geçişler bizimkine göre nasıl kemikli ve rahatsız edici anlatamam.

Oysa bizimki mıknatıs varmış gibi hafif itmeniz  yetiyor ve kendisi yolunu buluyor.

 

Sadece 1 den 2 ye geçiş aralığı biraz daha uzun olsa mükümmel olurdu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Manuel 6 ileri geçişleri okadar rahat ve keyifliki ancak başka araç kullandığınızda kıymetini anlıyorsunuz.

Kardeşimde 2012 Polo 1.6 TDI manuel var.

Geçişler bizimkine göre nasıl kemikli ve rahatsız edici anlatamam.

Oysa bizimki mıknatıs varmış gibi hafif itmeniz  yetiyor ve kendisi yolunu buluyor.

 

Sadece 1 den 2 ye geçiş aralığı biraz daha uzun olsa mükümmel olurdu.

:+1:  :+1:  :+1:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

      eb 1.6 kullandığım manuel araçların içinde en iyisi diyebilirim, gerek yumuşaklığı gerekse yolunu bulması konusunda, (2. sırada nissan sunny gelir), ben 1.6 eb baştan beri gelen 1 ve 2. viteslerdeki yavaşlığı da doğrusu çok yaşamıyorum, bence yavaş değil ama diğer viteslere göre belki öyle geliyor gibi olabilir, 3. 4. vitesten sonra zaten vites değiştirmeye gerek kalmıyor, en az kullandığım vites de zaten 5. vites, hızlanırken de yavaşlarken de, by-pass ediyorum kolaylık oluyor, :)

 

     doğrusu otomatik vites deneyimim hiç yok şu ana kadar çok ihtiyaç da hissetmedim İstanbul trafiğinde olsam belki iyi olurdu ama, vites değişikliklerini hissettiren bir otomatiktense, manueli tercih ederim, sadece, arkadaşın dsg jetta dizel aracına binince, heves ettim doğrusu çünkü dsg çok başarılı, şu anda kronik arızaları dsg tercihi yapmamda oldukça düşündürür beni, powershift in bu konudaki namını bilemiyorum henüz........

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1'den 2'ye atarken araba kullanmaktan soğuyorum adeta. Silkeliyor, silkelemesin diye diğer viteslere göre ayağımı debriyajdan çok daha fazla yavaş çekmek durumunda kalıyorum. Ya da ayağımı debriyajdan çekmeden gaza fazla yükleniyorum, bu da fazla yakıt tüketimi demek. Yakıt tüketimini bir nebze de olsa tolere edebilirim ama her 1-2 geçişinde bu "Silkelemesin, ayağımı yavaş çekeyim" durumunu yaşamak insanı strese sokuyor. 15.000km bakımı yaklaştı, gidince test ettireceğim sorun var mı yok mu diye. Ne babam, ne de ben alışabildik şu 1-2 geçişine.

 

Diğer vites geçişlerinden oldukça memnunum.

 

1 de iken(2 ye geçerken), 2000 deviri geçer geçmez makul yavaşlıkta debriyaja basınca silkme olmuyor..silkme aslında bizim hatamız.. 2500 civarı veya üzerinde vites atarsanız ki gaza biraz fazla basın hemen o devire çıkıyor 1 de, debriyaja basınca boşa çıkan ekipmandan araba ileri atak yapıp silkeleme oluyor..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu arada laf şanzımandan açılmışken şu günlerde PowerShift Volvo 1.6 tdci S60 kullanıyorum, araç 13.000 Km de ve pek rahatsız etmeyecek düzeyde kararsız davranıp silkeleme yapabiliyor... İlk izlenimlerim PowerShift 'te alışılan otomatik şanzımanlara göre fena değil ve başarılı denilebilir ama benim diye söylemiyorum cidden DSG daha başarılı gözüküyor... :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sprintbooster iyi gelmiştir belki.. tabi o zamanda 6.2 yakıt ortalamasını yakalayamazsınız..

Sprintbooster takmadan önce de  yaşamıyordum.

Ayırca aygıt düğme ile devre dışı bırakılabiliyor.

Benim için ve bence çok özel şartlar olmadığı sürece herkeş için 6.2 hayal, ne kadar efendi kullanırsam kullanayım o düzeye inemedim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.